Skrevet av Emne: AF menn - Norge - Hva skal til for å bli den beste?  (Lest 18742 ganger)

Utlogget Auk92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • FORUMTROLL!
Lurer på hvordan gjennomsnittet generelt er for menn AF, i Norge. Fant ikke direkte resultater, så lurer på hva som ca er bra.

Roing 1min?   
Dips?
Pull-Ups?

( Hva mer er det man konkurrerer i? )

Hvor godt hadde dette gjort seg i en konkurranse blant de beste?
384 meter
17 dips
14 pull ups
its gonna be LEEEGEN.... wait for it ..... DARY!

bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95560.msg1422281;topicseen#new

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Ett tips at du må huske at dette er gjort på slutten av en diett, hvorav du garantert ikke klarer å yte ditt maks. Dips så vet jeg at enkelte har vært 40-60. Mye å si hvordan man legger opp de siste par dagene før konk.

Utlogget Auk92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • FORUMTROLL!
Ett tips at du må huske at dette er gjort på slutten av en diett, hvorav du garantert ikke klarer å yte ditt maks. Dips så vet jeg at enkelte har vært 40-60. Mye å si hvordan man legger opp de siste par dagene før konk.

mener du at de har tatt 40-60 dips før konkurransen eller under konkurransen?
its gonna be LEEEGEN.... wait for it ..... DARY!

bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95560.msg1422281;topicseen#new

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
Lurer på hvordan gjennomsnittet generelt er for menn AF, i Norge. Fant ikke direkte resultater, så lurer på hva som ca er bra.

Roing 1min?  
Dips?
Pull-Ups?

( Hva mer er det man konkurrerer i? )

Hvor godt hadde dette gjort seg i en konkurranse blant de beste?
384 meter
17 dips
14 pull ups


Den roinga hadde vært best av alle som konkurrerte i helga. Veldig imponert om dette gjøres på riktig måte, sleng opp en film Smiley Verdensrekorden er vel på 412m, og Håvard Landsem, som har vært norgesmester i innendørsroing rodde 393 eller noe sånt under verdensrekordforsøk i helga.

Denne gangen var det roing og dips, som teller 25% hver, så har du også symmetridelen. Kriteriene finner du her

Dette er noe gammelt, da chins også var med, men symmetridelen gjelder vel enda.

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget Auk92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • FORUMTROLL!
Den roinga hadde vært best av alle som konkurrerte i helga. Veldig imponert om dette gjøres på riktig måte, sleng opp en film Smiley Verdensrekorden er vel på 412m, og Håvard Landsem, som har vært norgesmester i innendørsroing rodde 393 eller noe sånt under verdensrekordforsøk i helga.

Denne gangen var det roing og dips, som teller 25% hver, så har du også symmetridelen. Kriteriene finner du her

Dette er noe gammelt, da chins også var med, men symmetridelen gjelder vel enda.


Ja, jeg har utført øvelsen på riktig måte, men får pusteproblemer i flere minutter, takket være å gi alt. Tusen takk for informasjon, men utifra bildet ditt, så ser det ut som du deltok selv. Da lurer jeg på om du kunne sagt om din styrke faller etter dietten veldig? og om hvilke av de 3 øvelsene tar du først? ville tro etter å slite deg helt ut på roing, så er dips eller pullups mye tyngre.
its gonna be LEEEGEN.... wait for it ..... DARY!

bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95560.msg1422281;topicseen#new

Utlogget Auk92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • FORUMTROLL!
Herrer konkurrer i to klasser -180cm og +180cm

er det noe stor forskjell mellom personene på -180cm og +180 ?
its gonna be LEEEGEN.... wait for it ..... DARY!

bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95560.msg1422281;topicseen#new

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
Nei, dessverre, da går det nok ikke  :Smiley

Edit: Du så den selv ja Smiley

De som er lengre ror ofte lengre, mens i lave klassen bør det være lettere å ta flere dips. Dette påvirker jo rekkevidde og total kroppsvekt.

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
Ja, jeg har utført øvelsen på riktig måte, men får pusteproblemer i flere minutter, takket være å gi alt. Tusen takk for informasjon, men utifra bildet ditt, så ser det ut som du deltok selv. Da lurer jeg på om du kunne sagt om din styrke faller etter dietten veldig? og om hvilke av de 3 øvelsene tar du først? ville tro etter å slite deg helt ut på roing, så er dips eller pullups mye tyngre.

Det er jo også et poeng, at dipsen skal tas 1min etter roinga. Da bør du ha litt pust når du skal starte på dips. Som sagt ble det ikke kjørt chins nå, dette bl.a. for å spare tid. Styrken faller ikke så mye på diett hvis du gjør det riktig, men dersom du kutter ned på karbohydrater siste uka, og vann siste dagen før, så blir det litt tyngre. Jeg tok vel ca. det samme i konk som jeg gjorde på trening uka før.

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget Auk92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • FORUMTROLL!
ah, ett minutt etterpå ja, men gir du absolutt alt da? og da lurer jeg, hvor mange klarte du under stevnet i helgen da?
its gonna be LEEEGEN.... wait for it ..... DARY!

bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95560.msg1422281;topicseen#new

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
Sparte ikke på noe på roinga nei. Det ble 339m, og så fikk jeg høre av hun som dømte dipsene mine at jeg tok 40, og at hun trakk meg 4 stk p.g.a. ikke full utretting. Jeg er usikker på om 40 var før eller etter trekk av de 4.

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget Auk92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • FORUMTROLL!
Sparte ikke på noe på roinga nei. Det ble 339m, og så fikk jeg høre av hun som dømte dipsene mine at jeg tok 40, og at hun trakk meg 4 stk p.g.a. ikke full utretting. Jeg er usikker på om 40 var før eller etter trekk av de 4.

Herlig da! dipsa der var jo veldig imponerende
its gonna be LEEEGEN.... wait for it ..... DARY!

bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95560.msg1422281;topicseen#new

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Dette er tatt litt ut av sammenheng, fra en annen tråd jeg har svart på her inne. Men kan være greit å legge det ut på de trående som omhandler AF......

Vi NKF får se hvordan utviklingen blir i Norge, fortsetter den å vokse slik den gjør nå. Skal vi ikke se bort i fra at det kanskje blir lagt på en egen dag i fremtiden.
Jeg vil tippe at det fort kan bli rundt 40 utøvere til høstens NM i AF, det var 29 i OGP. Så det går riktige veien:-) Jeg kommer nok til å få satt opp 4 romaskiner og 4 dispstativer til NM, hvis påmeldingen blir som jeg tror....Så det går litt fortere å kjøre styrke momentene.....

Ellers så har IFFB annonsert følgende:

Äntligen kommer Athletic Fitness att visas upp officiellt i internationellt sammanhang, och en demotävling öppen för hela världen kommer att genomföras i samband med VM i Classic Bodybuilding i Tallin, Estland 18-21 november.

Det betyr at vi kommer til å ha kvalik for dette under NM, Så dette burde vel få flere opp av sofaen

Kenneth F.


Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget Auk92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • FORUMTROLL!
Dette er tatt litt ut av sammenheng, fra en annen tråd jeg har svart på her inne. Men kan være greit å legge det ut på de trående som omhandler AF......

Vi NKF får se hvordan utviklingen blir i Norge, fortsetter den å vokse slik den gjør nå. Skal vi ikke se bort i fra at det kanskje blir lagt på en egen dag i fremtiden.
Jeg vil tippe at det fort kan bli rundt 40 utøvere til høstens NM i AF, det var 29 i OGP. Så det går riktige veien:-) Jeg kommer nok til å få satt opp 4 romaskiner og 4 dispstativer til NM, hvis påmeldingen blir som jeg tror....Så det går litt fortere å kjøre styrke momentene.....

Ellers så har IFFB annonsert følgende:

Äntligen kommer Athletic Fitness att visas upp officiellt i internationellt sammanhang, och en demotävling öppen för hela världen kommer att genomföras i samband med VM i Classic Bodybuilding i Tallin, Estland 18-21 november.

Det betyr at vi kommer til å ha kvalik for dette under NM, Så dette burde vel få flere opp av sofaen

Kenneth F.

høres veldig bra ut! Cheesy gleder meg til å stille
its gonna be LEEEGEN.... wait for it ..... DARY!

bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95560.msg1422281;topicseen#new

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
Dette er tatt litt ut av sammenheng, fra en annen tråd jeg har svart på her inne. Men kan være greit å legge det ut på de trående som omhandler AF......

Vi NKF får se hvordan utviklingen blir i Norge, fortsetter den å vokse slik den gjør nå. Skal vi ikke se bort i fra at det kanskje blir lagt på en egen dag i fremtiden.
Jeg vil tippe at det fort kan bli rundt 40 utøvere til høstens NM i AF, det var 29 i OGP. Så det går riktige veien:-) Jeg kommer nok til å få satt opp 4 romaskiner og 4 dispstativer til NM, hvis påmeldingen blir som jeg tror....Så det går litt fortere å kjøre styrke momentene.....

Ellers så har IFFB annonsert følgende:

Äntligen kommer Athletic Fitness att visas upp officiellt i internationellt sammanhang, och en demotävling öppen för hela världen kommer att genomföras i samband med VM i Classic Bodybuilding i Tallin, Estland 18-21 november.

Det betyr at vi kommer til å ha kvalik for dette under NM, Så dette burde vel få flere opp av sofaen

Kenneth F.

Kult! Dette blir artig! Smiley
Håper nå så mange som mulig stiller på NM! Jeg gjør ihvertfall det Smiley

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

.... fikk litt blod på tann her nå...
....men driver med så mye annet nå at det kan bli vanskelig å kombinere... men hadde vært ypperlig å kommet til VM en gang da - det hadde vært et "comeback" det Wink

Time will show...   >Cheesy
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!