Skrevet av Emne: MÅ være svær for å være sterk?  (Lest 8143 ganger)

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Sv: MÅ være svær for å være sterk?
« #30 : 19. mai 2011, 17:51 »
Tom Martin 83kg, vil ikke si han er svær nok til å forsvare styrken.

360kg markløft

http://www.youtube.com/watch?v=mJ3YUUkJVzg

Man kan nok absolutt bli sterk uten å bli svær, men tror ikke det er mulig å bli sterkere uten å bli noe som helst større.

Det bygges nok en viss mengde muskulatur ved hver ekstra kilo på persene, så sant ikke teknikken blir endret og økningen kommer derfra. Hvor mye muskelmasse en legger på seg med styrkeøkningene kommer nok an på både kcal inntaket, genetikk og treningsmetoden (høyrep/lavrep osv).

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: MÅ være svær for å være sterk?
« #31 : 19. mai 2011, 18:31 »
Tom Martin 83kg, vil ikke si han er svær nok til å forsvare styrken.

360kg markløft

http://www.youtube.com/watch?v=mJ3YUUkJVzg

Man kan nok absolutt bli sterk uten å bli svær, men tror ikke det er mulig å bli sterkere uten å bli noe som helst større.

Det bygges nok en viss mengde muskulatur ved hver ekstra kilo på persene, så sant ikke teknikken blir endret og økningen kommer derfra. Hvor mye muskelmasse en legger på seg med styrkeøkningene kommer nok an på både kcal inntaket, genetikk og treningsmetoden (høyrep/lavrep osv).

Ja, men hva Martin angår så er han jo litt spesiell med tanke på forutsetninger i en viss øvelse(Mark).  Om du ser på bøyen og benken hans(ca 250 - 150 og da MED utstyr) så ser du at han er ikke så forbannet sterk, han har derimot ape armer som gjør at når han drar mark så blir det nesten som om han drar fra kloss og oppnår lockout like over knærne.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: MÅ være svær for å være sterk?
« #32 : 19. mai 2011, 19:00 »
det vet jeg,  at du må være i et kalorioverskudd for å blir svær, sier jo seg selv.

men om man ikke ligger i et overskudd, vil man da bli sterkere og hvor mye sterkere sammenlignet med en person som ligger i et kalorioverskudd?

Man kan bli sterkere til en viss grad. Hvis du ser på de som trener for å bli sterkere, men prøver å holde en vektklasse, vil det være fullt mulig å bli endel sterkere. MEN du vil bli mye sterkere, mye fortere om du har et kalorioverskudd. Om du trener med kaloriunderskudd over lengre tid sier det seg selv at man vil gå på en smell etterhvert og bare bli svakere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: MÅ være svær for å være sterk?
« #33 : 19. mai 2011, 19:21 »
Han er ikke svær..
han er godt trent, men ikke svær.

tja, det blir vel en litt subjektiv mening. Han er 168 cm og veier 69 kg med en lav fettprosent.




Kan si meg enig at han ikke er stor iforhold til de største BB'erne





Men han er stor i forhold til mange andre


Kan si meg enig i at han er godt trent med en god del muskelmasse(spesielt på låra), men han er ikke noen svæææær fyr.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: MÅ være svær for å være sterk?
« #34 : 19. mai 2011, 22:42 »
Da er vi enige om at fyren ikke er svær. Han har en BMI på ca. 24,5 og vil da ikke engang utifra høyden betraktes som overvektig. Muskuløs er han, men menn under 70 kilo kan vanskelig kalles svære når det finnes menn som veier godt over dobbelt så mye uten å være sykelig overvektige.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: MÅ være svær for å være sterk?
« #35 : 19. mai 2011, 23:25 »
hvorfor krangle om dette? De beste i de større klassene er uansett sterkere enn de beste i de mindre Tongue

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: MÅ være svær for å være sterk?
« #36 : 20. mai 2011, 09:41 »
hvorfor krangle om dette? De beste i de større klassene er uansett sterkere enn de beste i de mindre Tongue

Ja, selvfølgelig.. og det står i øverste post. Men man kan fortsatt være enormt sterk uten å se ut som en buldoser.

Eksemplene jeg brukte var Christian Olsson og Jonathan Edwards. Jonathan har støtet 150kg på 75kg kroppsvekt. Det er helt på høyde med de beste vektløfterne i Norge, tilogmed i de tyngre klassene.
Det kan nevnes at han er 1,80m høy, noe som gjør han ganske lang og slank.  Hvis man ser bilder av han, må man se to ganger for å tro at han greide å håndtere slike vekter i sin glanstid. Han har økt enormt i styrke, uten å legge på seg.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: MÅ være svær for å være sterk?
« #37 : 20. mai 2011, 14:26 »
Ja, selvfølgelig.. og det står i øverste post. Men man kan fortsatt være enormt sterk uten å se ut som en buldoser.

Eksemplene jeg brukte var Christian Olsson og Jonathan Edwards. Jonathan har støtet 150kg på 75kg kroppsvekt. Det er helt på høyde med de beste vektløfterne i Norge, tilogmed i de tyngre klassene.
Det kan nevnes at han er 1,80m høy, noe som gjør han ganske lang og slank.  Hvis man ser bilder av han, må man se to ganger for å tro at han greide å håndtere slike vekter i sin glanstid. Han har økt enormt i styrke, uten å legge på seg.

joda, men hadde han vært 10kg til hadde han sikkert støtet 170;)

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: MÅ være svær for å være sterk?
« #38 : 20. mai 2011, 15:28 »
Er enig i det meste her. En 80kg tung mann kan ikke bli like sterk som den samme mannen kunne blitt om han veide 90kg. Dette gjelder for alle. Når det er sagt finnes det mange som har potensial til å oppnå respektabel styrke i lav kroppsvekt. En kamerat av meg for eksempel veier 70kg og har tatt 12 repetisjoner med 145kg på knebøy og 12 repetisjoner på 100kg i benk. Han har også makset 150 i benk, og dette uten særlig mye trening(under ett år med vektløfting).

Mens jeg må slite meg i hjel og har bare blitt feit i prossessen. Å øke i kroppsvekt er fortsatt den raskeste måten å bli sterk på, ville jeg påstå. De fleste som meg har godt av å spise seg opp til en hvis kroppsvekt for at vinklene og moment armene skal kunne fungere riktig. spesielt de høye gutter og jenter blant oss.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!