Skrevet av Emne: DrTexas Liftin it!  (Lest 17693 ganger)

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #45 : 20. juni 2011, 00:08 »
Awesome at du har vært hos Rippetoe og løftet! Jeg er fan av mannen; har lest flere bøker og artikler og følger med på startingstrength.com. Hva er ditt intrykk av ham etter å ha møtt ham? Jeg får litt intrykk av at han er litt "my way or the highway", kanskje spesielt på forumet sitt, men samtidig har han god peil på å få til nybegynnere.

Vel, han er ikke direkte sånn nei. Han skriver sånn fordi folk skal overkomplisere ting. Han overdramatiserer ikke bøkene sine og sier ikke at man vil legge på 20kg med BULENDE MUSKELMASSE!! han er veldig saklig og punktlig i argumentene og markedsfører ikke produktene sine med en masse hype. Forumet hans er dessuten befolket av idioter, postet der før, jesus christ det stedet har gått insane.

Når jeg først kom til WFAC så hadde jeg ikke transport hjem, han sa jeg kunne sitte bak på motorsykkelen hans før Juli Petersson stoppet ham og kjørte meg hjem selv. Så etterpå så jeg en sykkel hengende i bakrommet, huska at han hadde lånt den ut før og fikk låne den gratis av ham under oppholdet. Han spanderte middag, øl, brennevin (faktisk) og scotch på oss mange ganger. Å bli drita med Rip & CO er....unikt...

Jeg er for alltid takknemlig for hans barmhjertighet, og ydmykheten hans er noe for seg selv. Han sier gang på gang at han ikke var noen god løfter, hver gang han har roundtable så gir han en stor introduksjon til de andre for så å si at han ikke er verdig nok til å være i det samme rom som de (han tar feil). Atmosfæren i gymmet hans er noe av det sykeste jeg har opplevd, og Josh Wells trenger en haug med cred fra meg og. Det var tross alt han som tok meg til side og fortalte meg (you're alot stronger than you think you are) en snillere mann skal man lete lenge etter, og to øl i systemet hans så vil ting skje.

Min tid på WFAC var høypunktet av livet mitt så langt, jeg oppdaget noe som jeg brenner for og er takknemlig i det uendelige for de menneskene som jobber der.

P.S. Rip har ett halskjede med Thors Hammer, og han har bilder av nordisk paganisme over hele gymmet, han skulle bare visst hvilket folkeslag vi har blitt.

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: DrTexas Liftin it!
« #46 : 20. juni 2011, 09:18 »
Takker for flott svar og gratulerer med å ha "funnet" styrketreninga! Å bli bitt av the iron-bug er noe av det jeg er mest glad for osgå:D Grunnen til at jeg sitter med det intrykket jeg gjør er vel hovedsaklig pga av forumet. Bøkene og videoene hans er jo helt fantastisk bra, og han er helt klart en ressurs innenfor styrketreningsområdet.

Hvordan er det å komme seg til Wichita Falls egentlig? Hadde vært moro å vært innom, hvis jeg reiser til USA en gang.

Har registrert at han har en viss hang til norrøn mytologi osv ja:D Moro!

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #47 : 21. juni 2011, 15:08 »
Takker for flott svar og gratulerer med å ha "funnet" styrketreninga! Å bli bitt av the iron-bug er noe av det jeg er mest glad for osgå:D Grunnen til at jeg sitter med det intrykket jeg gjør er vel hovedsaklig pga av forumet. Bøkene og videoene hans er jo helt fantastisk bra, og han er helt klart en ressurs innenfor styrketreningsområdet.

Hvordan er det å komme seg til Wichita Falls egentlig? Hadde vært moro å vært innom, hvis jeg reiser til USA en gang.

Har registrert at han har en viss hang til norrøn mytologi osv ja:D Moro!

Fly til Dallas og ta greyhound til wichita falls Jolly. Derfra ringer du bare en skytaxi fra bensinstasjonen som tar deg inn til "byen". Howard Johnson Plaza Hotel og Holiday Inn har rabatter for dem som nevner rippetoe. No joke.

Startingstrength.com er moro fordi det er full av morons som age og aquarius, msing, max faget og peter_k. plus litt god info i ny og ned.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #48 : 27. juni 2011, 09:16 »
Tilbake fra ferie i går, tok en økt på 160kg 3x5. Kjentes bra ut. På onsdagen greide jeg ikke knebøyene, sikkert mange grunner men jeg dropper ikke søndags knebøy fra nå av!

Tok 95kg i benk 2x5, 1x7 og så noen chins. Trening i dag!

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #49 : 30. juni 2011, 22:56 »
gårsdagens tok jeg:

knebøy 167,5kg 2x5, 1x8
Press ugh...drit i det. Svitcher til intermediate programming på benk og press nå ass.
Markløft 190kg 1x5

Forresten glemte å nevne at markløft gjøres uten belte. Foretrekker det slik bare, forskjellen er ikke all verden.

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #50 : 17. juli 2011, 22:12 »
Begynte på texas method for en uke siden. Tok 5x5 med 165kg i knebøy, 5x5 er ett mareritt. Tok så 175kg 1x5 i dag. Tok også 70kg 1x3 i press og 205kg 1x2 i markløft. Slik ser programmet nå:

Onsdag, Volume:

Knebøy 5x5
Press/Benk 5x5
Romanian snatch grip deadlift 2x8

Fredag

Støt 5x1
Rykk 7x2
Frontbøy 3x3
Press 3x5

Søndag Intensity

Knebøy 5RM
Press/Benk 3RM
Markløft 2RM

Mandag

Rykk 5x1
Støt 5x3
Chins

Blir tøft dette, men tror jeg kan få det til. Får håpe jeg får tid å oppdatere jevnlig. Ja jeg presser hver fredag, uansett om det er benk eller press uke. På de 3x5 sett på fredag i press så hviler jeg stanga på skuldrene mellom hver rep, som i markløft kan jo en si. Vekter på volume day økes med 1,25kg. Vekter på intensity day økes med 2,5kg. Alle løft gjelder dette for.

Romanian snatch grip deadlift er for erector spinae langs hele korsryggen. Reimer brukes. Håper alle her trener minst like hardt fortsatt!

Skål

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #51 : 18. juli 2011, 22:43 »
Rykk 5x1 85kg
Støt 5x3 80kg

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #52 : 22. juli 2011, 02:08 »
Knebøy 166,25kg 5x5

Benk 90kg 5x5

Romanian snatch-grip deadlift 60kg 2x8

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #53 : 25. juli 2011, 17:13 »
Fredag trente jeg ikke, åpenbar grunn.

Søndag tok jeg:

Knebøy 5RM     (177,5 KG)
Benk 3RM        (100 KG)
Markløft  2RM   (207,5 KG)

Endelig 100 på benk, nå kjentes det lett ut! Takk for det, Anders B.

Texas

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #54 : 30. juli 2011, 23:18 »
Onsdag:

Knebøy 5x5 (167,5kg)

Press 5x5 (60kg)

Romanian snatch grip deadlift 2x8 (100kg)

Fredag:

Støt 5x1 (105kg)

Rykk 7x2 (70kg)

Frontbøy 3x3 (120kg)

Press 3x5 (65kg)

Snatch grip romanian deadlift begynner å komme seg, ellers føler jeg meg fælt støl på knebøyene... Vekta er på 99 KG, føler jeg har brent litt fett i allefall, men frykter overtrening. Får ta ett par tre uker til før jeg ser.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: DrTexas Liftin it!
« #55 : 31. juli 2011, 10:03 »
Texas og styrketrening. Det må jeg følge med på Smiley Bor du fortsatt i Texas?

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #56 : 16. august 2011, 18:57 »
Texas og styrketrening. Det må jeg følge med på Smiley Bor du fortsatt i Texas?

Nei, bor i norge nå, trente en periode i wichita falls hos mark rippetoe sitt gym men kommer egentlig fra Baltimore MD.

prøver å få noen treninger inn men har ikke vært like lett i det siste. Blir en økt i morgen, vil oppdatere da.

Takk for innlegg

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #57 : 17. august 2011, 22:36 »
Dagens:

Kneboey 160kg 5x5

Benk 97,5kg 5x5

Snatch grip romanian deadlift 90kg 2x8

Ok paa kneboey, benken kom seg noe utrolig, har mine armer blitt kortere?

Utlogget DrTexas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: DrTexas Liftin it!
« #58 : 05. november 2011, 20:33 »
Fyrer opp denne igjen, nå som det blir mer trening. Skal fra nå av bare logge en gang i uken og skrive om øktene som skjedde da(mandag Onsdag Fredag format).

Da får jeg nok giddet og logge litt, nærmer meg 1 års totalt trening nå, så motivasjonen kommer tilbake.

Har forøvrig en ganske fysisk jobb nå, men men, får prøve å overkomme det. Programmet:
                                                             

Mandag                                               Onsdag                                                      Fredag

Uke1
Knebøy 5x5                                         Frontbøy 3x3                                            Knebøy 3RM
Press 5x5                                             Press 3x5                                                  Press 3RM
Powerclean 5x3                                    Powersnatch 7x2                                       Markløft 5x1

Uke2
Knebøy 5x5                                         GHR 2x8                                                   Frontbøy 2RM
Benk 5x5                                             Press 3x5                                                 Benk 3RM
Powerclean 5x3                                    Powersnatch 7x2                                      Clean & Jerk 5x1

Uke3
Knebøy 5x5                                         Frontbøy 3x3                                            Knebøy 3RM
Press 5x5                                             Press 3x5                                                  Press 3RM
Powerclean 5x3                                    Powersnatch 7x2                                       Snatch 5x1

Benk, press, frontbøy og knebøy følger 2 uker syklus mens markløft, snatch og clean&Jerk følger 3 uker syklus. Dermed blir hver 6. uke helt lik, altså 2 markløft, clean & Jerk og snatch perser, og 3 benk, press, frontbøy og knebøy perser. Forhåpentligvis.

Starter loggføringen neste uke.


EmyR

  • Gjest
Sv: DrTexas Liftin it!
« #59 : 05. november 2011, 21:38 »
Ser bra ut, følger med vettu Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!