Skrevet av Emne: 170 kg i markløft som 16 åring.  (Lest 55670 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #135 : 20. juni 2011, 01:03 »
En 16 åring som drar 170 i mark??

Utrolig!!

Dette må jeg se!!  Hvor er filmen?

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #136 : 20. juni 2011, 01:23 »
Ta dere en tur på norske videregående skoler, test ferskisene som er helt gjennomsnittlige og representative for sin aldersgruppe og fortell meg så hvordan du/dere skal øke maksen deres i mark med sannsynligvis rundt 70-90 kilo på et halvt år.
Så sant, så sant. Det er utrolig mange spinkle gutter i første klasse på videregående, og jeg vil tro anslaget på 80-100kg som maks for en utrent om noe er litt høyt. Og Ingen øker opp i mot 100kg på under et halvt år, det blir helt useriøst å påstå.

Vet ikke hvor du er fra Sitronsaft, men blant ungdom fra distriktene, som er vokst opp med fysisk arbeid, kan selvsagt tallene være en noe høyere. Disse er dog ikke representative. Som sagt, bank på en døren til en førsteklasse i Oslo, tror du er meget heldig om du finner én i den klassen med potensial til å nå 170 på et halvt år.

Jeg har 190, selv når jeg ikke har fått trent noe tungt pga dårlig grep, altså jeg har økt 130kg på 1 år..
Ikke godkjent når du mister vekten vet du:)
Du er altså 15kg over grensen du mener alle bør nå - på godt under halve tiden av det du har brukt. Og du er kanskje over 16 også?
I tillegg har du som mål å bli IFBB Pro...=)


En 16 åring som drar 170 i mark??

Utrolig!!

Dette må jeg se!!  Hvor er filmen?
Må presisere at jeg på ingen måte synes 170 som 16-åring er unikt. Men folk er så forskjellig utviklet i den alderen at å fremstille det som ingenting blir for dumt.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #137 : 20. juni 2011, 01:28 »
Så sant, så sant. Det er utrolig mange spinkle gutter i første klasse på videregående, og jeg vil tro anslaget på 80-100kg som maks for en utrent om noe er litt høyt. Og Ingen øker opp i mot 100kg på under et halvt år, det blir helt useriøst å påstå.

Vet ikke hvor du er fra Sitronsaft, men blant ungdom fra distriktene, som er vokst opp med fysisk arbeid, kan selvsagt tallene være en noe høyere. Disse er dog ikke representative. Som sagt, bank på en døren til en førsteklasse i Oslo, tror du er meget heldig om du finner én i den klassen med potensial til å nå 170 på et halvt år.
Ikke godkjent når du mister vekten vet du:)
Du er altså 15kg over grensen du mener alle bør nå - på godt under halve tiden av det du har brukt. Og du er kanskje over 16 også?
I tillegg har du som mål å bli IFBB Pro...=)

Må presisere at jeg på ingen måte synes 170 som 16-åring er unikt. Men folk er så forskjellig utviklet i den alderen at å fremstille det som ingenting blir for dumt.

Jeg hadde ett ganske så utrolig dårlig utgangspunkt.. 60kg 1rm, og jeg vil tørre å påstå at de fleste skal ha minst 100 inne når de starter å trene. Og angående 190 markløft, mister vekten? Om du kommer deg helt opp er den godkjent, og hvorfor drar du mine løft inn i denne diskusjonen?

Og hva har mine mål med dette å gjøre? Hmmmmm
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #138 : 20. juni 2011, 01:29 »

Må presisere at jeg på ingen måte synes 170 som 16-åring er unikt. Men folk er så forskjellig utviklet i den alderen at å fremstille det som ingenting blir for dumt.

Jeg syns 170 for en 16 åring er ganske bra, men og drive og kommentere løft man ikke har sett film på blir for dumt, for alt vi vet kan han ha telt skivene feil eller gjort en helt annen øvelse enn mark.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #139 : 20. juni 2011, 01:38 »
hmm, har lest alle innleggene som legges inn her daglig og blir på en måte litt lei :p

- for det første, overskriften på tråden "170 kg i markløft som 16 åring". de fleste her inne på forumet vil skjønne at når alderen er oppe på 16 år, er ikke 170kg sykt mye. Alder har forsåvidt ikke så mye å si, spørsmålet er vel hvor lenge du har trent/resultatene du har klart å oppnå/motivasjon for videre trening.

170 kilo i markløft som 16åring er bra hvis: si at du begynnte å trene for 6mnd siden og hadde da et maksløft på 50kg i mark, så har du klart å øke maksen 120kg på 6mnd. DET er prestasjon.

-videre ut i tråden begynner folk å diskutere om gjennomsnittelig max i mark.. det vil jo variere fra mars til venus. såklart ved en alder på 16år har en bondegutt en fordel i forhold til en olsokelb.. det sier seg selv

men egentlig er denne tråden funny, den har fått mye oppmerksomhet.

fint hvis noen kunne komme med en avsluttende konklusjon på overskriften. Smiley takk
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #140 : 20. juni 2011, 01:40 »

Må presisere at jeg på ingen måte synes 170 som 16-åring er unikt. Men folk er så forskjellig utviklet i den alderen at å fremstille det som ingenting blir for dumt.

Hvem har fremstilt det som ingenting?
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #141 : 20. juni 2011, 01:53 »
Jeg hadde ett ganske så utrolig dårlig utgangspunkt.. 60kg 1rm, og jeg vil tørre å påstå at de fleste skal ha minst 100 inne når de starter å trene. Og angående 190 markløft, mister vekten? Om du kommer deg helt opp er den godkjent, og hvorfor drar du mine løft inn i denne diskusjonen?

Og hva har mine mål med dette å gjøre? Hmmmmm
Hehe, er vel naturlig å dra inn ditt maksløft når det taler mot dine påstander? Ikke ment for å rakke ned på deg, bare som et moment i argumentasjonen.
(Forøvrig skal du også komme ned uten å glippe vekten, og slik du fremstiller det i loggen virker det ikke som det var tilfellet)

Det med målene dine var ment litt spøkefullt, men kan jo utdype når du først spør. Med en reell målsetning om å bli profesjonell kroppsbygger, så må man også være innstilt på mye dop, med mindre man er veldig naiv. Fremgangen til en person med den innstillingen kan man da aldri være  sikker på hvordan er oppnådd.
Jeg tror dog ikke du bruker, derav smileyen for å indikere at det ikke var ment videre seriøst:)

Hvem har fremstilt det som ingenting?
Gjennom å si at det er noe alle bør klare etter 5-6 mnd trening fremstiller man det som ingenting, der ingenting selvfølgelig ikke skal tolkes 110% bokstavelig.

videre ut i tråden begynner folk å diskutere om gjennomsnittelig max i mark.. det vil jo variere fra mars til venus.
Gjennomsnittet vil ikke variere, men som sagt, variansen er meget høy siden det er så stor forskjell på hvor utviklet og hvor aktiv man er i den alderen. Det er jo ffs flere som knapt har fått hår under armene; går ikke an å påstå at en liten squeeky-voiced-teen skal kunne dra 170 etter 5-6 måneders trening. Hvor stor andel som kunne klart dette forbilr spekulasjoner, men at det ikke er mange prosentene følerg jeg meg særdeles trygg på.

Eod for min del.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #142 : 20. juni 2011, 02:02 »
Hehe, er vel naturlig å dra inn ditt maksløft når det taler mot dine påstander? Ikke ment for å rakke ned på deg, bare som et moment i argumentasjonen.
(Forøvrig skal du også komme ned uten å glippe vekten, og slik du fremstiller det i loggen virker det ikke som det var tilfellet)

Det med målene dine var ment litt spøkefullt, men kan jo utdype når du først spør. Med en reell målsetning om å bli profesjonell kroppsbygger, så må man også være innstilt på mye dop, med mindre man er veldig naiv. Fremgangen til en person med den innstillingen kan man da aldri være  sikker på hvordan er oppnådd.
Jeg tror dog ikke du bruker, derav smileyen for å indikere at det ikke var ment videre seriøst:)
Gjennom å si at det er noe alle bør klare etter 5-6 mnd trening fremstiller man det som ingenting, der ingenting selvfølgelig ikke skal tolkes 110% bokstavelig.
Gjennomsnittet vil ikke variere, men som sagt, variansen er meget høy siden det er så stor forskjell på hvor utviklet og hvor aktiv man er i den alderen. Det er jo ffs flere som knapt har fått hår under armene; går ikke an å påstå at en liten squeeky-voiced-teen skal kunne dra 170 etter 5-6 måneders trening. Hvor stor andel som kunne klart dette forbilr spekulasjoner, men at det ikke er mange prosentene følerg jeg meg særdeles trygg på.


Vil ikke si at mine maksløft taler i mot mine påstander.

60kg - 190kg = 130 økning på 1 år = 65 kg økning på ett halvt år, så om du har inne 105 kg , noe som de FLESTE 16 åringer har har du 170 kg i mark etter et halvt års trening om du går inn for det! Så skal det også sies at jeg er lav, med korte armer noe som gjør meg til en som ikke er bygd for markløft. Og når en som ikke er bygd for markløft klarer å øke 65kg på ett halvt år må da det gå uten problemer for en som har en normal høyde.

Det at du begynner å bringe inn mine mål og drømmer her i livet viser jo bare for en stor idiot du er som bare er ute etter å hakke ned på andre. Wink
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #143 : 20. juni 2011, 07:02 »
om du har inne 105 kg , noe som de FLESTE 16 åringer har

Tja, har jeg aldri sett. Men nå er det ikke fryktelig mange 16-åringer som vet hva markløft er engang. Og da snakker jeg om de få som faktisk trener.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #144 : 20. juni 2011, 16:42 »

60kg - 190kg = 130 økning på 1 år = 65 kg økning på ett halvt år,

Denne økningen er jo mye bedre enn en gjennomsnittlig person som trener mark vil erfare og burde ikke brukes som eksempel.


så om du har inne 105 kg , noe som de FLESTE 16 åringer har

Og påstå at de fleste 16 åringer har 105 inne er jo galskap.

Jeg reagerer også på at du sier du ikke er bygd for mark etter og ha sagt at du har øka 130 kg på ett år i øvelsen.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #145 : 20. juni 2011, 17:41 »
Denne økningen er jo mye bedre enn en gjennomsnittlig person som trener mark vil erfare og burde ikke brukes som eksempel.

Og påstå at de fleste 16 åringer har 105 inne er jo galskap.

Jeg reagerer også på at du sier du ikke er bygd for mark etter og ha sagt at du har øka 130 kg på ett år i øvelsen.

Jeg sa, en person som trener SERIØST vil ikke ha noen problem med å øke såpass fort.. men om du ikke tar treningen seriøst sier jo det seg selv at du ikke klarer å øke 65kg på ett halvt år.

105 kg som 16 åring, galskap.... hmm.. jeg ville ha trodd det var noe de fleste 16 åringen hadde klart etter litt teknikktrening.

Når jeg er lav, korte hender, og tar 60kg i markløft første gang jeg prøver vil jeg si jeg ikke er bygd for markløft.

What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #146 : 20. juni 2011, 17:56 »
Når jeg er lav, korte hender, og tar 60kg i markløft første gang jeg prøver vil jeg si jeg ikke er bygd for markløft.



Ingen av disse tingene betyr nødvendigvis at du ikke har anlegg for markløft. Lengden på lemmer, overkropp og muskelfibersammensetning vil være de viktigste faktorene. Grep burde ikke være spesielt relevant på disse vektene, gitt at det er snakk om skikkelige stenger med magnesium.

CYC var vel ikke spesielt stor eller sterk når han begynte å trene heller, om jeg husker riktig.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #147 : 20. juni 2011, 18:03 »
Beklager, jeg kaller ialfall det utrykket for å skimte Wink

Du har jo nesten riktig forståelse av utrykket, men skimte betyr at man så vidt ser noe. I den sammenhengen du bruker det i, betyr det at man myser når man ser noe man ikke skulle trodd var mulig, akkurat som man gjør når noe er langt borte. Tror uttrykket brukes mest i de nordligere strøkene av landet og er nok ikke så alt for vanlig i her i sør.

Det er jo uansett to sider av samme sak, så bruken av utrykket var riktig.




Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #148 : 20. juni 2011, 19:16 »
Det er jo uansett to sider av samme sak, så bruken av utrykket var riktig.
Uttrykket eksisterer ikke, så bruken av det kan aldri bli riktig.
Prøv å google "skimte med øynene"=)

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: 170 kg i markløft som 16 åring.
« #149 : 20. juni 2011, 19:27 »
Googla det nå, og fikk denne tråden som svar så da er jo den saken grei.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!