Skrevet av Emne: overflødig hud og fett rundt mage  (Lest 9514 ganger)

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
overflødig hud og fett rundt mage
« : 01. juni 2011, 16:02 »
Hei!

Jeg er en 40 år ung jente, som sliter fremdeles med å få vekk mageskinnet etter tvillingsfødsel for 15 år siden.
Trening er litt sånn av og på fordi jeg mistet motivasjonen mange ganger, igrunn fordi jeg aldri visste hva jeg kan gjøre, hvor mye trene og hva, for å bli kvitt problemet mitt.

Jeg er 163 "høy", slank, 55kg stortsett.

Spiser stort sett sunt mat. Antall måltider på en dag er vel kanskje litt i underkant av det det burde være, kjenner sjeldent sultfølelser, men spiser godt i sosiale sammenheng.  >Cheesy

Jeg har ikke tenkt å gå ned i vekt egentlig(for da forsvinner jeg jo helt etterhvert  Tongue), men å få trent vekk denne magen, og kanskje heller få bygd opp noen muskler isteden, nettopp der.

Hva har dere som forslag? Blir veldig takknemlig om dere kunne fortelle hvilket program jeg kunne jobbe med.
ønsker flat mage

Utlogget snowy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 63

  • jggfff
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #1 : 01. juni 2011, 16:09 »
Hmm.Huden er det vel bare plastisk kirurgi som kan fjerne,,og det med fett tør jeg ikke svare på..Å forbrenne magefett krever litt mer kunnskap en det jeg har.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #2 : 01. juni 2011, 16:27 »
Antall måltider på en dag er vel kanskje litt i underkant av det det burde være, kjenner sjeldent sultfølelser, men spiser godt i sosiale sammenheng.  >Cheesy
Hvorfor vil du spise oftere?
Å "trene vekk magen" er så og si det samma som å slanke den vekk.

Høres ut som det bare er å bevege seg mer/spise mindre, så trene opp magen og resten av kroppen etter du har fått vekk det du vil av fett..da må du selfølgelige øke matinntaket.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #3 : 01. juni 2011, 16:30 »
Takk for svaret Smiley

Hmmm.........nå kjenner jeg at motivasjonen raser plutselig dyp dyp dyp........nedover..............
ønsker flat mage

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #4 : 01. juni 2011, 16:31 »
Om man vil trene trenger man vel litt mer mat som energikilde? spiser bare to ganger om dagen, til vanlig....
ønsker flat mage

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #5 : 01. juni 2011, 16:58 »
Spørs jo formålet med trening da..de fleste trener jo for å gå ned i vekt, og å øke matinntaket for å ha energi til å trene blir jo et paradoks siden du ikke går ned i vekt.

Men hvis du vil bli sterkere, må du jo spise mer enn du forbruker, og om 2 måltider om dagen holder, finner du fort ut når du ser på vekta.

Nå er ikke jeg akuratt ekspert på feltet, men hvis du vil at magen din skal bli mindre, så nytter det hvertfall ikke å trene og legge på seg muskelmasse under fettet du allerede har der, da vil du blir større og tyngre, men det kan jo hende det ser bedre og strammere ut for alt jeg vet.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #6 : 01. juni 2011, 17:06 »
Formålet med trening er å gjøre noe for meg selv, både psykisk og fysisk. Jeg er nødt til å gjøre noe for meg selv, for å kunne trives med den jeg er......
For også å kunne trives i min egen kropp vil jeg såååååååååå veldig gjerne ha en flatere mage. Jeg går med denne idéen at fettet under huden kanskje kunne forbrennes på en fornuftig måte og danne noen muskler isteden, slik at det kunne se litt mer estetisk og bedre ut, og jeg kanskje kunne tørre en tur til stranden. Om det ikke er i denne sommeren i bikini, så kanskje neste...

Og til dette formålet trenger jeg noen tips på hva slags øvelse kunne være lurt å ta med. Smiley

Utenom det, løper jeg og sykler jeg, men med dette skjer det ikke særlig forandring på magen....hehe.... Var jo fullstendig klar over det. Derfor jeg startet tråden...... blush
ønsker flat mage

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #7 : 01. juni 2011, 17:10 »
Hei Smiley

Jeg tror kanskje du må satse på og få deg 3-4 sunne måltider(små) Og satse på trening Smiley Du må trene noe som er gøy for deg, finne det du liker...brukje noen uker på å prøve masse forskjellig å se hva du ender opp med...

Jeg trener på treningsenter og prøver å trene variert selv om jeg mest digger sykling Smiley Zumba er jo også morro Wink Og hva med å få deg noe å trene sammen med? Noen som kanskje har litt mere givet etter trening som kan få deg med?

Eller leie deg en drit kjekk PT, kan jo ikke annet enn å gi gjernet da? he he

Stå på, og lykke til Cheesy

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #8 : 01. juni 2011, 17:11 »
Du kan ikke forbrenne fett og bygge musklatur samtidig, du må først ned i fettprosent, så opp i muskelmasse, så det blir 2 faser i opplegget ditt.

Først må du slanke deg..om du gjør dette med trening eller ikke er irrelevant, så lenge du er i kaloriunderskudd.
Så opp i vekt med å trene magemusklatur og ligge i kalorioverskudd.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #9 : 01. juni 2011, 17:11 »
Det finnes ikke noe snarvei eller noe magisk øvelse som fjerner det du har av fett på magen, gå i kalori underskudd og vær aktiv. Det er hardt, men det er den eneste måten å fjerne det på.

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #10 : 01. juni 2011, 17:24 »
Nei, jeg har ikke tenkt å ta en snarvei. Jeg tenkte å kjøre'n helt ut, helt til målet.

I kalorieunderskudd går jeg hver dag, så lite jeg spiser fra før av, noe jeg kjenner veldig godt i og med at jeg fort blir sliten i både hodet og kropp.

Mr.Smith : Nei, at det skjer samtidig var aldri tanken min. Men etter hverandre...det trodde jeg kanskje?

Slank-kropp-ønskes: PT....det er en bit økonomien ikke tillater meg. Og det er jævelig trangt her. Er i en ny prøvefase her nå, der jeg skal se an hvilke apparater kunne bidra mer og mer. Skal få med meg ei venninne, som trenger noen å få ræva i gir.... Men som hun sier, hun blir veldig fort sliten, mye tidligere enn meg. Jeg kan løpe til verdens ende, på tredemølle og sykle like langt på spinninga.... Det kan ikke hun.
Zumba er en ting jeg har veldig lyst å gjøre, men der jeg trener har dem ikke Zumba. Da må jeg i tillegg til mitt vanlige treningsstudio være medlem/kjøpe klippekort for Zumba et annet sted. Men gøy ser det ut. Har DVD her hjemme.... men får det ikke helt til ifht rytme og takt.
ønsker flat mage

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #11 : 01. juni 2011, 17:31 »
ok..men da virker det jo som formen er bra Smiley Du må bare finne motivasjonen din? Det klarer du!!

Ang mat så er det greit å gå i underskudd(eller hva de kaller det her), men å gjøre det over lang tid ødelegger ganske mange av kroppens naturlige måter å få deg slank på Sad

Hvis du er slapp og giddalaus i kroppen kan dette være tegn på at du mangler andre ting... Eventuelt beg med et komplett kostilskudd samtidig som du spiser bittelitt mer(bare løpe lengre)

Eller ta deg en legetime og tappe litt blod så de kan sjekke verdiene dine Wink

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #12 : 01. juni 2011, 17:48 »
Jeg har hypothyreose.....noe som betyr at visse hormoner ikke produseres/ikke fungerer som de skal. Effekten av denne sykdommen er at man blir umotivert, depressiv, kalde føtter og hender, tykk hud, håravfall osv osv.
jeg har gått nå på disse tablettene i lang tid, virkelig lang tid, og en finner ikke ut hva riktig dosering er. Kommer jeg til kontrollen er det alltid ett eller annet som ikke stemmer ifht verdier og slikt.
Dessuten har jeg Jern-og B12 anemi, så jeg tar disse også. Prøver å drikke så mye som mulig, siden jern har en bivirkning som ikke er godt for meg........ Da spiser jeg heller masse grønt isteden....

Hvordan er det med sånne næringsdrikk? Sånn at jeg spiser lite, og drikker det jeg må få i meg av mineralier og vitaminer?
langtidsvirkende karbo'er må jo også være en god ting.
ønsker flat mage

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #13 : 01. juni 2011, 18:03 »
Jeg har hypothyreose.....noe som betyr at visse hormoner ikke produseres/ikke fungerer som de skal. Effekten av denne sykdommen er at man blir umotivert, depressiv, kalde føtter og hender, tykk hud, håravfall osv osv.
jeg har gått nå på disse tablettene i lang tid, virkelig lang tid, og en finner ikke ut hva riktig dosering er. Kommer jeg til kontrollen er det alltid ett eller annet som ikke stemmer ifht verdier og slikt.
Dessuten har jeg Jern-og B12 anemi, så jeg tar disse også. Prøver å drikke så mye som mulig, siden jern har en bivirkning som ikke er godt for meg........ Da spiser jeg heller masse grønt isteden....

Hvordan er det med sånne næringsdrikk? Sånn at jeg spiser lite, og drikker det jeg må få i meg av mineralier og vitaminer?
langtidsvirkende karbo'er må jo også være en god ting.
Ok..så du går på tyroksin da? Ja det gjør jo at alt går litt tregere Sad

Både jern og B12 mangel gjør jo at en blir slapp og svimmel...Å da bare spise 2 måltider?hmm

Ja nærinsdrikkene kan erstatte et måltid, de er det også mulighetr og få på resept hvis behovet er der...Du kan ta de vanlige...noen basert på saft andre på melk Wink De med melk er de som går unna hos oss Wink En sånn flaske er som to skiver med ost(et eks).
 Man kan også få noe som heter Callogen som er en liten shot...den er nesten reint fett, virker også for mange Smiley Disse prodiktene er jo basert da på pasienter som sliter med matlyst eller som ikke legger på seg grunnet fysisk eller psykisk sykdom...

Ja jerntabeletter kan både sette opp eller ned tarmperistatikken desverre Sad Har du diskutert dette med legen din da?

Utlogget Zmurph

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #14 : 01. juni 2011, 18:17 »
Vil tro mer bra mat og styrketrening vil noe av det beste du kan gjøre. Styrke er essenssielt for livskvalitet. Spis, tren og nyt livet! Smiley
Har troen på at man burde spise godt og trene en stund før man evt begynner å gå i noe særlig kaloriunderskudd. Mye kardio og lite mat er veldig destruktivt for kroppen.
Persistence is the fuel of achievment

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87259.new#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!