Skrevet av Emne: overflødig hud og fett rundt mage  (Lest 9517 ganger)

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #15 : 01. juni 2011, 18:39 »
Ok..så du går på tyroksin da? Ja det gjør jo at alt går litt tregere Sad

Både jern og B12 mangel gjør jo at en blir slapp og svimmel...Å da bare spise 2 måltider?hmm

Ja nærinsdrikkene kan erstatte et måltid, de er det også mulighetr og få på resept hvis behovet er der...Du kan ta de vanlige...noen basert på saft andre på melk Wink De med melk er de som går unna hos oss Wink En sånn flaske er som to skiver med ost(et eks).
 Man kan også få noe som heter Callogen som er en liten shot...den er nesten reint fett, virker også for mange Smiley Disse prodiktene er jo basert da på pasienter som sliter med matlyst eller som ikke legger på seg grunnet fysisk eller psykisk sykdom...

Ja jerntabeletter kan både sette opp eller ned tarmperistatikken desverre Sad Har du diskutert dette med legen din da?
ønsker flat mage

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #16 : 01. juni 2011, 18:43 »
Gikk noe schei.... her... Jaja....

Jo, jeg har diskutert om akkurat jern osv. Derfor jeg ikke bruker dem lenger............. Spiser som sagt heller grønt fór isteden......

Jeg hadde vært interessert i å høre hva disse drikkene koster, som du anbefaler.......... Smiley Og hvor man kan lese om disse Smiley

ønsker flat mage

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #17 : 01. juni 2011, 18:46 »
Gikk noe schei.... her... Jaja....

Jo, jeg har diskutert om akkurat jern osv. Derfor jeg ikke bruker dem lenger............. Spiser som sagt heller grønt fór isteden......

Jeg hadde vært interessert i å høre hva disse drikkene koster, som du anbefaler.......... Smiley Og hvor man kan lese om disse Smiley



http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/kostraad/vektkontroll/fullverdige-naeringsdrikker

Alle apotek selger trur jeg Wink Bare ringe dem og høre Wink

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #18 : 01. juni 2011, 23:58 »
det skal jeg sjekke ut Smiley Tusen takk for tipset Smiley Food
ønsker flat mage

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #19 : 02. juni 2011, 09:41 »
Jeg har selv vert gravid med tvillinger, men jeg mistet de 3 uker før termin  Cry
Meen, jeg fikk masse skinn på magen og fikk dekt bukplastikk. Men ble ganske missfornøyd og
valgte da 2 svangerskap etterpå Tongue Med meg fjærnet de 1,7 kg overflødig hud. Jeg var da 1.58 og 58 kg.

Jeg har masse løs skinn enda og ei "fættpølse" midt på magen over arret. Det var det ene som jeg var missfornøyd med og at det var mere skinn på ene siden enn andre siden på hofta.

Meen jeg har trent maaasse magen min, men for min del har jeg veldig delte magemuskler, så min mage buler ut uansett.

Utlogget snowy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 63

  • jggfff
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #20 : 02. juni 2011, 10:02 »
Jeg har selv vert gravid med tvillinger, men jeg mistet de 3 uker før termin  Cry
Meen, jeg fikk masse skinn på magen og fikk dekt bukplastikk. Men ble ganske missfornøyd og
valgte da 2 svangerskap etterpå Tongue Med meg fjærnet de 1,7 kg overflødig hud. Jeg var da 1.58 og 58 kg.

Jeg har masse løs skinn enda og ei "fættpølse" midt på magen over arret. Det var det ene som jeg var missfornøyd med og at det var mere skinn på ene siden enn andre siden på hofta.

Meen jeg har trent maaasse magen min, men for min del har jeg veldig delte magemuskler, så min mage buler ut uansett.
Det går vel å klage på bukplastikk selv om det er dekket eller?..Du skriver du har delte bukmuskler..Sydde de ikke disse da du ble operert??

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #21 : 02. juni 2011, 10:24 »
Hei Smiley

Med 55 kg så er det ikke sikkert at løsningen ligger i fortsatt kaloriunderskudd for å tære maks på kroppen. Når du skriver ting som "I kalorieunderskudd går jeg hver dag, så lite jeg spiser fra før av, noe jeg kjenner veldig godt i og med at jeg fort blir sliten i både hodet og kropp" så vil jeg si at underskuddet du har pr. i dag garantert ikke er løsningen for deg.

Når det gjelder hud etter svangerskap og vekttap forøvrig så har det mye med genetikken å gjøre, noen blir som før, andre blir ikke det, men det er helt sikkert mulig å bedre resultatet for deg.

Personlig ville jeg anbefalt at du kjører et solid styrkeprogram for hele kroppen samtidig som du ligger i et lite kalorioverskudd og tar deg god tid. Etterhvert vil huden fylles ut og strammes over det hele.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #22 : 02. juni 2011, 11:49 »
Det går vel å klage på bukplastikk selv om det er dekket eller?..Du skriver du har delte bukmuskler..Sydde de ikke disse da du ble operert??

Har klaget jeg, kunne klage etter 6 mnd, men da sa han at det ble bedre. Nå tror jeg de har lagt ned.
Nei de gjorde ikke det, og hvorfor vet jeg ikke..

Utlogget lillemanu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 26

  • og enda mer har det blitt....
Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #23 : 03. juni 2011, 01:26 »
Hei Smiley

Med 55 kg så er det ikke sikkert at løsningen ligger i fortsatt kaloriunderskudd for å tære maks på kroppen. Når du skriver ting som "I kalorieunderskudd går jeg hver dag, så lite jeg spiser fra før av, noe jeg kjenner veldig godt i og med at jeg fort blir sliten i både hodet og kropp" så vil jeg si at underskuddet du har pr. i dag garantert ikke er løsningen for deg.


Når det gjelder hud etter svangerskap og vekttap forøvrig så har det mye med genetikken å gjøre, noen blir som før, andre blir ikke det, men det er helt sikkert mulig å bedre resultatet for deg.

Personlig ville jeg anbefalt at du kjører et solid styrkeprogram for hele kroppen samtidig som du ligger i et lite kalorioverskudd og tar deg god tid. Etterhvert vil huden fylles ut og strammes over det hele.


Hva ville du anbefale for et solid styrkeprogram? Smiley
ønsker flat mage

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #24 : 03. juni 2011, 01:48 »
Hei! Tenkte jeg kunne komme med litt generell info her Smiley

Først dette med underskudd/overskudd: Hvis vekten har holdt seg stabil over tid så går du ikke i underskudd Smiley Et underskudd vil si at man tar inn mindre energi enn det man forbrenner, og da må kroppen hente tilsvarende mengde energi fra lagret materiale (Deriblant fett og muskler) og man vil gå ned i vekt. Kan sammenlignes med å la veden i peisen brenne fortere opp enn man etterfyller. Derfor er du nok ikke i et jevnt over underskudd, men ligger trolig ganske kalorinøytralt, der man kanskje ligger i underskudd noen dager og overskudd andre dager.

Deretter dette med måltidsfrekvens: Et mye omdiskutert tema, og med mange forskjellige meninger, men ingenting tyder på at flere måltider er bedre enn få måltider. Det handler om å spise slik man selv trives best med. Noen foretrekker 2 måltider om dagen, andre foretrekker 8. Det viktige er ikke hvor ofte man spiser, men hva man spiser. Måltidene burde være varierte og inneholde det man trenger av næringsmidler, vitaminer og mineraler.

Og så litt om fett: Hvor fettet lagres er styrt av hormoner, som igjen er genetisk variert. Noen legger på seg mye rundt midjen, mens hos andre fordeles det bedre. Har man metabolistiske problemer/syndrom eller andre stoffskifte/hormonproblemer så kan dette også gi et litt annet bilde. Det er ikke uvanlig at man med ulike metabolske syndromer har en tendens til å lagre fett rundt midjen. Mens andre med tilsvarende fettprosent ikke hadde hatt mage, vil noen (og da spesielt de som har problemer med stoffskiftet) ha problemer med at fettet samler seg rundt midjen.

Skal man bli kvitt dette må man ligge i underskudd, men jeg vet ikke om det er å anbefale da du kan risikere å bli uønsket tynn før magen gir ordentlig slipp.

Det er dog mulig å både bygge muskler og ta av seg fett ved å ligge kalorinøytralt (og selv i underskudd), men det krever endel disiplin, riktig trening og riktig kosthold. Energiomsetningen i kroppen er en kompleks prosess. Fett kan heller ikke bli til muskler (ikke direkte iallefall) Smiley

Overflødig skinn er det vel bare kirurgi og ung alder som kan hanskes med, men man kan jo få det til å se bedre ut.

Mitt tips til deg er som følger:

- Hold deg unna disse "næringsdrikkene"!!!
- Spis sammensatt og variert.
- Tren styrke og kondisjon
- Ha et langsiktig mål med mange små mål på veien
- Få noen til å hjelpe deg med et ordentlig program
- Øk proteininntaket ditt (eksempelvis kunne du økt proteinintaket til 40% av inntatte kalorier)

 1 gram protein = 4 kalorier. 1 gram karbohydrat = 4 kalorier. 1 gram alkohold = 7 kalorier. 1 gram fett = 9 kalorier.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #25 : 03. juni 2011, 01:59 »


- Hold deg unna disse "næringsdrikkene"!!!


Hei! Bra innlegg av deg som alltid. Følger ofte med på svarene dine da jeg finner de veldig fornuftig.

Men hva mener du med næringsdrikkene? eksempler?
og hvorfor mener du man skal holde seg unna det?

Jeg mener generelt at man burde holde seg unna alle typer former for kostilskudd. Enten det er proteinshake eller vitaminpiller. Av den enkle grunn at kroppens fordøyelsesystem er ikke naturlig laget for å bryte ned kjemiske ting. Fordøyelsen bruker lenger tid på det. Og over lengre tid blir organer i kroppen slitt. Det er mye mye bedre å få i seg næring via mat. Klarer man ikke få i seg næring gjennom mat, men må ty til multivitamin, ja da vil eg si man har et problem man heller kan jobbe med.
Enklere sagt enn gjort.. jeg er selv bruker av proteinshake og multivitamin: ) Hadde det vært mulig å dekke kroppens næringsbehov så hadde ikke bodybuidlere brukt kostilskudd, men til og med de bruker det. Tenk, trening er deres jobb. de ansetter ernæringsfysiologer som setter sammen måltider til dem, enda så bruker de noen form for tilskudd  : )
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #26 : 03. juni 2011, 02:30 »
Hei! Bra innlegg av deg som alltid. Følger ofte med på svarene dine da jeg finner de veldig fornuftig.

Men hva mener du med næringsdrikkene? eksempler?
og hvorfor mener du man skal holde seg unna det?

Jeg mener generelt at man burde holde seg unna alle typer former for kostilskudd. Enten det er proteinshake eller vitaminpiller. Av den enkle grunn at kroppens fordøyelsesystem er ikke naturlig laget for å bryte ned kjemiske ting. Fordøyelsen bruker lenger tid på det. Og over lengre tid blir organer i kroppen slitt. Det er mye mye bedre å få i seg næring via mat. Klarer man ikke få i seg næring gjennom mat, men må ty til multivitamin, ja da vil eg si man har et problem man heller kan jobbe med.
Enklere sagt enn gjort.. jeg er selv bruker av proteinshake og multivitamin: ) Hadde det vært mulig å dekke kroppens næringsbehov så hadde ikke bodybuidlere brukt kostilskudd, men til og med de bruker det. Tenk, trening er deres jobb. de ansetter ernæringsfysiologer som setter sammen måltider til dem, enda så bruker de noen form for tilskudd  : )

Hei! Takk for det Smiley

Med næringsdrikker tenker jeg først og fremst såkalte "måltidserstattere" solgt med god profitt av en til tider tvilsom bransje. Altså drikker som skal erstatte et måltid (også ironisk nok kjent som "slankedrikker") Smiley

Selv om jeg selvsagt ikke skal utelukke at enkelte kan ha dratt nytte av det, så ser jeg ingen grunn til å erstatte gode, naturlige og sunne måltider med næringsdrikker.

Proteinpulver blir litt annerledes. For det første burde man jo strebe etter å ha et så høyt naturlig proteininntak som mulig med naturlige råvarer. Men proteinpulver er jo praktisk for de aller fleste av oss et hjelpemiddel i en litt "sløv" hverdag, og for noen er et must for å kunne innta enorme mengder proteiner daglig uten alt for mye ekstra kalorier. (feks. body buildere)

Multivitamin er jeg litt delt i synet på. Etter hva jeg vet er det flere vitaminer som det ikke kan sies at har vitenskapelig belegg for å kunne tas effektivt opp i kroppen via pilleform (Feks C-vitaminer). For det andre burde et variert kosthold kunne dekke kroppens behov for vitaminer. På det andre siden tviler jeg på at en multivitamin har noen særlige negative baksider, så jeg kan skjønne at man tar det "for å være på sikre siden".

For ei jente på 55kg derimot, er både næringsdrikker og proteinpulver overflødig. En mann som trener mye (og har normal muskelmasse) trenger ikke, ifølge forskningen gjort på området, mer enn 2 gram pr. kg fettfri kroppsvekt hver dag. (Hva som gjelder for body buildere med unaturlige høye testonivåer skal jeg ikke uttale meg om) Ei kvinne trenger enda mindre, og olympiatoppen opererer med 1,8 gram pr. dag for deres toppidrettsutøvere hvis jeg husker riktig. Dvs, at jenta, hvis man tar utganspunkt i at hun skal være veldig aktiv, her burde forsøke å få i seg rundt 80-90 gram proteiner hver dag, en mengde som relativt lett burde kunne dekkes med vanlige måltider.

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #27 : 03. juni 2011, 09:07 »
Hva ville du anbefale for et solid styrkeprogram? Smiley

En fin start: https://www.tn.no/ryp
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #28 : 03. juni 2011, 12:19 »
Bare for å få med en liten ting så pleier ikke jeg heller og annbefale næringsdrikker! Og de jeg snakker om bruker vi på våre pasienter, og er til mennesker som sliter med å få i seg nok næring! Hun sa selv hun slet litt med og få i seg nok og matlyst til tider.. + at vi her snakker om noe medesinske sykdommer som jeg da personlig ikke ville annbefale at man spiser lite over lange perioder.. Men ellers enig i det dere sier Wink

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: overflødig hud og fett rundt mage
« #29 : 03. juni 2011, 13:03 »
Ja, jeg kjenner godt til disse næringsdrikkene Smiley Men dette er ikke noe for mennesker som kan spise vanlig mat. Og iallefall ikke bruke som måltidserstattere. Hun sier hun spiser to ganger om dagen, og det er ingenting i veien med det. Om hun isåfall skal drikke noe, så ville jeg heller foreslått en proteinshake - selv om dette også i mine øyne er unødvendig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!