Skrevet av Emne: Spm om RYP - hva gjør man med "uvanlig" vekt?  (Lest 7661 ganger)

Utlogget yaeger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 207

Spm om RYP - hva gjør man med "uvanlig" vekt?
« : 01. juni 2011, 22:44 »
hvordan få til riktig kg i ryp programmet? Altså jeg trener på sits treningsstudio, der de øker feks manualene med 10-12-14-16-18 osv. hva skal jeg gjøre når det står i programmet at på uke 1 skal jeg løfte 13kg, uke to 15 osv? bare gå til det nærmeste tallet som manualene har? opp eller ned?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Spm om RYP - hva gjør man med "uvanlig" vekt?
« #1 : 01. juni 2011, 22:46 »
Juster gjerne ned til nærmeste manual, så slipper du å faile på løftene og/eller at det blir for tungt at det blir veldig vanskelig å øke neste økt Smiley
Smiley

Utlogget The Pink Panther

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Spm om RYP - hva gjør man med "uvanlig" vekt?
« #2 : 02. juni 2011, 00:00 »
Hovedregelen blir å runde ned som bjørn sier. Men i RYP kan du da ende med å benytte samme manual mange treninger på rad, for å så få et stort hopp opp til neste når du øker. Jeg pleier derfor å ta ett sett med manualen under og ett sett med manualen over så langt det er mulig, for å gjøre overgangen mindre brå Smiley

Edit: Ser at det jeg skrev kan misforstås. Tenkte mest på i tilfeller hvor du en uke f.eks skal ha 12kg 12,8kg 13,3kg 14kg. Første trening blir da 12, andre 12, tredje 12+14, fjerde 14. Altså ikke kun runde ned hele veien, men tenke mest mulig jevn progresjon også!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!