Skrevet av Emne: Unbelievable bulgarians  (Lest 11786 ganger)

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Unbelievable bulgarians
« #1 : 09. juni 2011, 15:32 »
Skjønner ikke hvorfor ikke flere trener som de gutta der.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Unbelievable bulgarians
« #2 : 09. juni 2011, 15:48 »
Skjønner ikke hvorfor ikke flere trener som de gutta der.
Det skjønner ikke jeg heller. Hver gang jeg legger på 170 på stanga for og rykke så går det ikke. skjønner ikke!! Jeg prøver jo bare og trene som dem..

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Unbelievable bulgarians
« #3 : 09. juni 2011, 15:52 »
Det skjønner ikke jeg heller. Hver gang jeg legger på 170 på stanga for og rykke så går det ikke. skjønner ikke!! Jeg prøver jo bare og trene som dem..

Haha...
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Unbelievable bulgarians
« #4 : 09. juni 2011, 16:00 »
Dette viser vel hva nervesystemet er i stand til, og hvor sterk det går an å bli uten å være schwæær.. Forutsatt at du har gode gener

Og ikke minst: et slag i trynet til de som sier de MÅ ha økt i muskelmasse fordi de økte 10kg i benkpress Smiley
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Unbelievable bulgarians
« #5 : 09. juni 2011, 17:05 »
Nerver og gener har selvfølgelig masse og si, jeg har muligens noe og gå på der uten og ha noe og klage over.

Men det er nok ikke bare gener som gjorde Bulgarerne gode. Halvparten av deltakerne på videoen er domfelte for doping, den ene har ferdigsonet dommen høsten 2011, etter 8 år! utestengt, for førstegangs forseelse.

På IWF s ranking for resultater gjort ved større internasjonale konkuranser i 2010 hadde Norge løftere høyere en Bulgaria for begge kjønn! ( regner med jeg har lest lista riktig) Men det er selvfølgelig mange som er bedre en oss.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Unbelievable bulgarians
« #6 : 09. juni 2011, 18:40 »
Nerver og gener har selvfølgelig masse og si, jeg har muligens noe og gå på der uten og ha noe og klage over.

Men det er nok ikke bare gener som gjorde Bulgarerne gode. Halvparten av deltakerne på videoen er domfelte for doping, den ene har ferdigsonet dommen høsten 2011, etter 8 år! utestengt, for førstegangs forseelse.

På IWF s ranking for resultater gjort ved større internasjonale konkuranser i 2010 hadde Norge løftere høyere en Bulgaria for begge kjønn! ( regner med jeg har lest lista riktig) Men det er selvfølgelig mange som er bedre en oss.

Sitat
Bulgarians are not that high on the list of IOC drug offenders. Sure, there are Bulgarians that use banned anabolic substances. But, the same can be said for EVERY international team, and I do mean *EVERY*. The fact is that the Bulgarians dominate the middleweight classes, where excessive use of anabolics might just put a lifter over his class limit. Some countries which will remain nameless, for instance Russia, always seem to have their best lifters drifting through the 94s and the 105s on their way to being 135 kilo heavyweights. This type of situation seems much more indicative of drug use, but of course the whiners do not want to hear logical arguments. Additionally, the Bulgarian training system is not the type that would draw too heavily upon the benefits of using anabolics. The Bulgarian-type workout consisting only of a moderate number of not-quite-maximum singles imposes a heavy burden on the CNS, but if one is looking for CNS stimulation or recovery there are better places than steroids to find it. Again, contrast this with traditional training programs in the Russian regime where athletes of high sports mastery would be training on up to 80 different lifts/exercises a year, with about 25% of these done for sets of 5 reps or more, and you can see a training protocol that drastically has its effectiveness increased by substances that will increase protein synthesis and help recovery at the cellular level.

http://www.basskilleronline.com/bulgarian-blitz-weightlifting.shtml

Jeg regner med at du har lest denne? Den er vel noen år gammel nå og både treningsmetodene til Bulgarerne har vel forandret seg(til det dårligere?) og treningsmetodene til Nordmenn har forandret seg(til det bedre?).
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Unbelievable bulgarians
« #7 : 09. juni 2011, 19:03 »
Dette viser vel hva nervesystemet er i stand til, og hvor sterk det går an å bli uten å være schwæær.. Forutsatt at du har gode gener

Og ikke minst: et slag i trynet til de som sier de MÅ ha økt i muskelmasse fordi de økte 10kg i benkpress Smiley
Du fortsetter å tolke data som en tilbakestående sjuåring.

Gjerne pek ut ETT eneste tilfelle som bekrefter påstanden din:
http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_verdensrekorder_i_vektl%C3%B8fting
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Unbelievable bulgarians
« #8 : 09. juni 2011, 19:23 »
Du fortsetter å tolke data som en tilbakestående sjuåring.

Gjerne pek ut ETT eneste tilfelle som bekrefter påstanden din:
http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_verdensrekorder_i_vektl%C3%B8fting

?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Unbelievable bulgarians
« #9 : 09. juni 2011, 20:25 »
http://www.basskilleronline.com/bulgarian-blitz-weightlifting.shtml

Jeg regner med at du har lest denne? Den er vel noen år gammel nå og både treningsmetodene til Bulgarerne har vel forandret seg(til det dårligere?) og treningsmetodene til Nordmenn har forandret seg(til det bedre?).
skjønner ikke helt hvor du vill med og legge ut de linkene.

har lest de før.virker ikke som at det er mye som stemmer i den setningen du linka til med uthevet skrift.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Unbelievable bulgarians
« #10 : 09. juni 2011, 20:39 »
?
Vel det var delvis en referanse til tidligere diskusjon, hvor han påstod at man kan doble styrken uten å øke i muskeltverrsnitt, og at enhver styrkeøkning på kaloriunderskudd må skyldes utvikling av nervesystemet.

Det at man øker 10kg i benkpress (eller hvilken som helst økning for den del) er så og si alltid en kombinasjon mellom økt muskeltverrsnitt, forbedret teknikk, og forbedret nervesystem.

Å bombastisk påstå at nervesystemet er den store effektgiveren, er direkte feil. Linken viser verdensrekorder i hver vektklasse, og man ser enkelt at økt vekt kreves for økt styrke.

En vektløfter på toppnivå må nødvendigvis ha optimal teknikk, optimal muskel/fett forhold, og optimal aktivisering av muskler. Det at man kan løfte "mye" med relativt lav kroppsvekt, beviser ikke at man ikke får økt muskeltverrsnitt av økt styrke.


10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Unbelievable bulgarians
« #11 : 09. juni 2011, 20:46 »
skjønner ikke helt hvor du vill med og legge ut de linkene.

har lest de før.virker ikke som at det er mye som stemmer i den setningen du linka til med uthevet skrift.

Hvor jeg vil? Jeg prøver å få fram at dopinganklager kan man fremme mot utøvere fra alle land. Det virker som du prøver å så tvil om de Bulgarske treningsmetodene med basis i at noen av dem doper seg. Noe som kan sies om alle.

http://www.iwf.net/ -->Anti-doping-->Suspended competitors. Bulgarerne har én utøver som blir utestengt hvert år i tiden mellom 2003-2010, med unntak av 2008 da mange ble tatt, også Grekerne.

Inntrykket jeg får når jeg ser over utestengelseslistene er at nesten alle lag doper seg, og at de som blir avslørt ofte blir det som samlet lag. Noe som tilsier at dopinglegen har gjort feil og gitt for store doser etc.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Unbelievable bulgarians
« #12 : 09. juni 2011, 21:05 »
Vel det var delvis en referanse til tidligere diskusjon, hvor han påstod at man kan doble styrken uten å øke i muskeltverrsnitt, og at enhver styrkeøkning på kaloriunderskudd må skyldes utvikling av nervesystemet.

Det at man øker 10kg i benkpress (eller hvilken som helst økning for den del) er så og si alltid en kombinasjon mellom økt muskeltverrsnitt, forbedret teknikk, og forbedret nervesystem.

Å bombastisk påstå at nervesystemet er den store effektgiveren, er direkte feil. Linken viser verdensrekorder i hver vektklasse, og man ser enkelt at økt vekt kreves for økt styrke.

En vektløfter på toppnivå må nødvendigvis ha optimal teknikk, optimal muskel/fett forhold, og optimal aktivisering av muskler. Det at man kan løfte "mye" med relativt lav kroppsvekt, beviser ikke at man ikke får økt muskeltverrsnitt av økt styrke.




Bombastisk og bombastisk. I den forrige tråden var du 459% sikker på at du hadde økt i muskelmasse, og nevnte ikke et ord om nervesystemet. Du ville til og med avslutte hele tråden før vi fikk nevnt et ord om det.

Sitat
Jeg har økt betraktelig i styrke, samtidig som jeg har gått ned i vekt, case closed.

Forøvrig var det siste jeg skrev i den tråden dette:

Sitat
Det handler ikke om min egen tro. Jeg poengterer at dine erfaringer vedrørende dette emnet kan ha mange årsaker. Det toppa seg helt når du presterte å si at du dobla og tredobla vektene i alle øvelser. Jeg har også observert personer som har økt 10kg i benkpress på en uke, men det var ikke pga muskeløkning.


Bombastisk.



"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Unbelievable bulgarians
« #13 : 09. juni 2011, 21:08 »
Hvor jeg vil? Jeg prøver å få fram at dopinganklager kan man fremme mot utøvere fra alle land. Det virker som du prøver å så tvil om de Bulgarske treningsmetodene med basis i at noen av dem doper seg. Noe som kan sies om alle.

http://www.iwf.net/ -->Anti-doping-->Suspended competitors. Bulgarerne har én utøver som blir utestengt hvert år i tiden mellom 2003-2010, med unntak av 2008 da mange ble tatt, også Grekerne.

Inntrykket jeg får når jeg ser over utestengelseslistene er at nesten alle lag doper seg, og at de som blir avslørt ofte blir det som samlet lag. Noe som tilsier at dopinglegen har gjort feil og gitt for store doser etc.

Tenk deg at ein norsk landslagsutøvar i styrkeløft eller vektløfting blir tatt kvart einaste år. Er det lite?

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Unbelievable bulgarians
« #14 : 09. juni 2011, 21:13 »
- 2000 flere bulgarske tatt på ol, resten av laget sendt hjem

-2003 3 største stjernene tatt på vm for juks med kontrollen! skjedde sikkert tilfeldig

- 2008 12 stykk på samme arrangement

ellers mange år med 1 ja. men syns ikke det virker helt tilfeldig, kanskje jeg er dømmende

å kommentere de linjene over vill ikke jeg kalle og så tvil. og å kommentere 2 av de dømte på videoen er i hvertfall ikke å så tvil. nå var det snakk om Bulgarerne, da gidder ikke jeg å kommentere alle andre land, det blir usaklig!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!