Skrevet av Emne: Sulten følelse i magen etter måltid  (Lest 5505 ganger)

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sulten følelse i magen etter måltid
« : 17. juni 2011, 02:41 »
Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg.. Nå for tiden får jeg en irriterende sultfølelse ca. 15 min etter de fleste måltider som varer en time eller to. Det er flere ganger i uka hvor jeg ikke får sove, blir liggende våken og tenke på mat. Selv om jeg spiste for to timer siden!

Jeg skjønner ikke dette, for jeg har virkelig strammet opp kostholdet i det siste, spiser bra med proteiner til hvert måltid. Det virker faktisk som om jeg får denne sultfølelsen kun når jeg spiser bra, proteinrik mat. Jeg spiser en hamburger med pommes frites i ny og ne, og da får jeg ingen sultfølelse etterpå.

Litt info om meg: gutt (mann?) 21 år, 191 cm, veier 93 kg. Jeg har trent siden februar, med en tre ukers pause i mars en gang. Min "standardvekt" før jeg trente er rundt 88 kg.

Har gått opp en del i styrke, spesielt i ryggen.

Kostholdet mitt er som følger:

Frokost: 3 egg, stor porsjon havregryn med valnøtter.

Lunsj: To stk. kyllingfilet med dobbel porsjon ris. Soyasaus.

Proteinshake etter trening med 1 banan.

Mellommåltid: 200g laks, dobbel porsjon ris

Middag: Mors mat, varierer. Mye kjøtt og poteter.

Kveldsmat: To stk. kyllingfilet, dobbel porsjon ris. Soyasaus.

Er det noen andre som opplever/har opplevd det samme og kan gi tips? Jeg kan jo alltids spise mer, men det burde strengt tatt ikke være nødvendig med det kostholdet jeg har nå..
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #1 : 17. juni 2011, 03:42 »
Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg.. Nå for tiden får jeg en irriterende sultfølelse ca. 15 min etter de fleste måltider som varer en time eller to. Det er flere ganger i uka hvor jeg ikke får sove, blir liggende våken og tenke på mat. Selv om jeg spiste for to timer siden!

Jeg skjønner ikke dette, for jeg har virkelig strammet opp kostholdet i det siste, spiser bra med proteiner til hvert måltid. Det virker faktisk som om jeg får denne sultfølelsen kun når jeg spiser bra, proteinrik mat. Jeg spiser en hamburger med pommes frites i ny og ne, og da får jeg ingen sultfølelse etterpå.

Litt info om meg: gutt (mann?) 21 år, 191 cm, veier 93 kg. Jeg har trent siden februar, med en tre ukers pause i mars en gang. Min "standardvekt" før jeg trente er rundt 88 kg.

Har gått opp en del i styrke, spesielt i ryggen.

Kostholdet mitt er som følger:

Frokost: 3 egg, stor porsjon havregryn med valnøtter.

Lunsj: To stk. kyllingfilet med dobbel porsjon ris. Soyasaus.

Proteinshake etter trening med 1 banan.

Mellommåltid: 200g laks, dobbel porsjon ris

Middag: Mors mat, varierer. Mye kjøtt og poteter.

Kveldsmat: To stk. kyllingfilet, dobbel porsjon ris. Soyasaus.

Er det noen andre som opplever/har opplevd det samme og kan gi tips? Jeg kan jo alltids spise mer, men det burde strengt tatt ikke være nødvendig med det kostholdet jeg har nå..

Maten du spiser nå inneholder antagelig ikke like mye junk som før, så da går det kjappere å fordøye. ¨


Du må spise mer for å oppnå like mye næring når du spiser sunn mat (kjøtt, fisk, grønnsaker,frukt osv) enn det du må om du spiser burgere eller kebab med 17 desiliter dressing og 5 cm kjukt brød.

Spiser du en burgermeny på totalt 500g den ene dagen, og tilsammen 500g med kylling og ris den andre dagen, går du lengre mett på burgeren enn du gjør på kyllingen!
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #2 : 17. juni 2011, 10:27 »
Ok. Jeg spiser hvit hurtisris, der har vi kanskje svaret?
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #3 : 17. juni 2011, 10:33 »
Spiser du en burgermeny på totalt 500g den ene dagen, og tilsammen 500g med kylling og ris den andre dagen, går du lengre mett på burgeren enn du gjør på kyllingen!

Ja dette gir mening. Men mengden mat jeg spiser nå for tiden burde være tilstrekkelig for at jeg ikke skal sulte. Eller?
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #4 : 17. juni 2011, 10:50 »
Du burde få i deg mer fiber, det hjelper ihvertfall mye på meg når det gjelder sultfølelsen.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #5 : 17. juni 2011, 11:48 »
Maten du spiser nå inneholder antagelig ikke like mye junk som før, så da går det kjappere å fordøye. ¨


Du må spise mer for å oppnå like mye næring når du spiser sunn mat (kjøtt, fisk, grønnsaker,frukt osv) enn det du må om du spiser burgere eller kebab med 17 desiliter dressing og 5 cm kjukt brød.

Spiser du en burgermeny på totalt 500g den ene dagen, og tilsammen 500g med kylling og ris den andre dagen, går du lengre mett på burgeren enn du gjør på kyllingen!

Så man bør altså spise 500 gram burger på diett, da? Ettersom man holder seg lenger mett på det enn på 500 gram kylling og ris?

Utlogget men1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #6 : 17. juni 2011, 11:57 »
Så man bør altså spise 500 gram burger på diett, da? Ettersom man holder seg lenger mett på det enn på 500 gram kylling og ris?

nei? fordi 500gr burger har MYE mer kcals enn ris og kylling:)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #7 : 18. juni 2011, 00:21 »
nei? fordi 500gr burger har MYE mer kcals enn ris og kylling:)

Både ris og kylling er ganske kaloritett. Det spørs hvor feit burgeren er. En burger på 500 gram trenger ikke å ha så mange flere kalorier enn kylling og ris.

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #8 : 18. juni 2011, 02:11 »
Gikk over til villris idag. Det hjalp en del, men sultfølelsen er der fortsatt Undecided Får vel bare spise mer da..
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #9 : 18. juni 2011, 02:20 »
Drikker vann hele dagen jeg..
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #10 : 18. juni 2011, 02:59 »
En burgermeny kjøpt på bensinstasjon/gatekjøkken gir flere kalorier enn det tilsvarende vekt med kylling og ris gjør. Å kutte ned på ris med tanke på GI, er jeg helt enig i. Er på diett nå selv og spiser kun ris til oppkarbingen jeg har hver 4 dag, ellers går det i grønnsaker/frukt som karb-kilde.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Sulten følelse i magen etter måltid
« #11 : 18. juni 2011, 11:45 »
En burgermeny kjøpt på bensinstasjon/gatekjøkken gir flere kalorier enn det tilsvarende vekt med kylling og ris gjør. Å kutte ned på ris med tanke på GI, er jeg helt enig i. Er på diett nå selv og spiser kun ris til oppkarbingen jeg har hver 4 dag, ellers går det i grønnsaker/frukt som karb-kilde.

Ja, det gir flere kallorir. Men han ovenfor sier at burger holder deg mett lenger og at burger gir mer "næring" enn kylling og ris. Det er et ganske kontrovrsiet utsagn spør du meg. Om vi legger dette som premiss for en konklusjon, så skulle man tro at man heller burde spise burger i stedet for kyllinng og ris.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!