Skrevet av Emne: Size matters!  (Lest 6635 ganger)

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Size matters!
« : 23. juni 2011, 14:01 »
Har trent i ca 5-6 år nå og har lagt på meg rundt 8-10 kilo muskelmasse i denne perioden. Ikke mye å skryte av akkurat og nå ser det ut som jeg har stagnert helt, ser ingen framgang lengre. Jeg er snart 38 år gammel, ca 185 høy og veier gjennomsnittelig 95 kilo på morgenen. Har en stillesittende jobb så jeg er mest bare fysisk aktiv når jeg leker med ungene eller trener Wink Prøver å få til 3 økter kardio i uka og 3 økter fullkroppsprogram. Kardio er som regel rundt en time med ganske hard sykling. Styrketreningen består nå for tiden av markløft, benkpress, roing, pull ups, arnold press og planken, en av dagene har jeg litt ekstra armtrening.

Har kjørt RYP flere ganger med en viss framgang, men uansett hva jeg gjør så blir jeg ikke stor. Har stått på stedet hvil i et halvt år...Trener alene og prøver å presse meg så mye som jeg kan uten spottere, kjører alle øvelser nå med 3 sets og ligger på rundt 8-10 reps pr set. Ligger på rundt 150 gr protein om dagen, karbs prøver jeg å regulere etter hvor aktiv jeg er og om det er treningsdag. På hviledager har jeg begynt å kutte ut karbs etter klokken 1700. Har ufattelig lett for å legge på meg flesk og jobber nå med å sakte svi vekk det ekstra jeg har rundt midja etter en sløv kardio vinter... Vil tro jeg må ha vekk rundt 5 kilo til for å være høvelig stram i skrotten. Har for litt siden begynt å ta Kre-Alkalyn i håp om at dette kan booste vekst litt mer, tar 3 kapsler 3 ganger om dagen.

Skjønner at jeg det jeg vil er ganske vanskelig å oppnå siden jeg både vil svi av flesk og legge på meg muskelmasse, men jeg legger som sagt utrolig lett på meg flesk og er himla vanskelig å bli kvitt det igjen... sytemodus/ jeg vil bli større og hardere!!!!! /sytemodus off

Utlogget Waroid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • oO
Sv: Size matters!
« #1 : 23. juni 2011, 14:50 »
På hviledager har jeg begynt å kutte ut karbs etter klokken 1700.

Hvorfor?

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Size matters!
« #2 : 23. juni 2011, 15:02 »
Hvorfor?

For jeg har vansker med å ta av meg flesk, ville prøve det en periode...

Utlogget Waroid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • oO
Sv: Size matters!
« #3 : 23. juni 2011, 16:09 »
Har lite å si når du spiser, og hvor ofte.

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Size matters!
« #4 : 23. juni 2011, 16:47 »
Har lite å si når du spiser, og hvor ofte.

Greit nok det, men jeg spiser heller karbs på dagtid da jeg trenger å ha litt ekstra energi for å fungere på jobb. Har prøvd å fordele karbs på alle måltider men da får jeg bare lavt blodsukker og blir trøtt siden jeg tydeligvis må ha i meg lite for å ikke legge på meg flesk. Får i meg brorparten med karbs til frokost og lunsj på hviledager.


Utlogget Waroid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • oO
Sv: Size matters!
« #5 : 23. juni 2011, 16:53 »
Yes, er ikke uenig der. Man må lytte til kroppen sin, å gjøre det som føles best. Prøver bare å få fram at når på døgnet du har i det de forskjellige næringsstoffene har lite å si for fettforbrenning  Smiley 

Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Sv: Size matters!
« #6 : 23. juni 2011, 16:59 »
Du spiser mye på dagtid fordi du har lett for å legge på deg.
Smart haha Grin

Kule tegninger, lang over gjennomsnittlig bra.
Hvor har du dem ferdighetene fra. (offtopic men dette er jo TF)

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Size matters!
« #7 : 23. juni 2011, 17:28 »
Du spiser mye på dagtid fordi du har lett for å legge på deg.
Smart haha Grin

Kule tegninger, lang over gjennomsnittlig bra.
Hvor har du dem ferdighetene fra. (offtopic men dette er jo TF)

Jeg spiser ikke mye nei, sier bare at når jeg spiser karbs er det på dagtid først og fremst. Typisk frokost når jeg skal på jobb, proteinshake og 1 dl havregryn med skummet melk. Lunsj, to grove skiver med enten egg eller makrell i tomat.

Tusen takk Smiley Er ikke født med talent, så det lille jeg kan nå har jeg slitt som fan for å få til... Elsker å tegne så har bare aldri gitt opp.

Utlogget Waroid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • oO
Sv: Size matters!
« #8 : 23. juni 2011, 17:33 »
Så nettopp linken til deviant! Fantastiske tegninger! Råflink er du  biggrin

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Size matters!
« #9 : 23. juni 2011, 17:35 »
Yes, er ikke uenig der. Man må lytte til kroppen sin, å gjøre det som føles best. Prøver bare å få fram at når på døgnet du har i det de forskjellige næringsstoffene har lite å si for fettforbrenning  Smiley 

Vet jo ikke om dette blir å funke, er et eksperiment rett og slett... Smiley

Men hva skal jeg gjøre for å bli stor? Man leser så mye forskjellig, skal du bli stor så må kjøre så tungt det nesten svartner for øynene, mens andre sier at om du trener så tungt så mister du kontakten med muskelen... Er jeg bare rett og slett ikke genetisk anlagt for å bygge muskler lett? Gjør jeg noe fundamentalt galt?

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Size matters!
« #10 : 23. juni 2011, 17:41 »
Så nettopp linken til deviant! Fantastiske tegninger! Råflink er du  biggrin
'

Takker så meget Smiley

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Size matters!
« #11 : 23. juni 2011, 17:47 »
Hmm, noen som har mer erfaring med dette? http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1723  Kanskje jeg må revurdere opplegget mitt endel...

Utlogget Waroid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • oO
Sv: Size matters!
« #12 : 23. juni 2011, 17:51 »
Hmm, noen som har mer erfaring med dette? http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1723  Kanskje jeg må revurdere opplegget mitt endel...

Det er veldig overhyped. Når du spiser hva spiller liten rolle så lenge du spiser nok/ikke for mye. Eventuelt så vil jeg påstå at du bør spise majoriteten av kaloriene etter trening.

Utlogget bakern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: Size matters!
« #13 : 23. juni 2011, 21:15 »
Hei

  Du bør prøve å kjøre ett 5*5 program, 3 ganger i uka, 4-5 øvelser pr trening er mer enn nok.
Få i deg ett egg eller tre til frokosten, legg vekt på kvalitets proteiner (egg, biff, fisk osv).
 Mye grønnsaker (jo mørkere i fargen jo bedre) og frukt.
Ikke glem vann, 4-5 liter om dagen.

Når det gjelder treninga. 2-4 oppvarmings sett, og de siste er arbeidssett.  Legg vekt på benk, mark, knebøy, skivestangsroing, millitærpress. Eller bytt ut noe av dette med hantler. Legg mer på stanga når du kan.
  Sørg også for å få nok søvn.

Dette er noe som hvertfall fungerer bra for meg.
   


Bakern (36 år)




Utlogget «Martin»

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Size matters!
« #14 : 23. juni 2011, 21:32 »
Siden du er på jakt etter "noe nytt" burde du kikke litt på periodisk fasting, spesielt med tanke på å bli kvitt litt flesk. Metoden fungerer også med tanke på musleløkning. Du kan alltids bla gjennom "suksess historiene" for litt inspirasjon/motivasjon.

Martin Berkhan har også skrevet en artikkel ang. karbokutt på kveldstid, som du definitivt burde bla gjennom. Alt han skriver er som regel, hvis ikke alltid, basert på konkrete studier og fakta.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!