Skrevet av Emne: Jack3d Ulovelig?  (Lest 10065 ganger)

Utlogget In Flames

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • No Pain, No Gain.
Jack3d Ulovelig?
« : 23. juni 2011, 21:28 »
Idag da jeg trente snakket jeg med han ene som jobbet der og da kom vi innpå temaet Pre-workout osv.

Da nevnte jeg at jeg gikk på Jack3d og da startet han og snakke om at dette var ulovelig i norge og at han kunne få meg utestengt av alle gymmene(som er med i antidoping) dersom de ville spøre meg om en doping-test og han var sikker på at jeg ville slå ut positivt på testene.


Jeg har hørt at noen av stoffene i Jack'en er ulovelig men forsatt på en måte lovelig så har egentlig aldri brydd meg fremtil nå.

"http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/7/5/fettforbrenner-med-dokumentert-effekt/
her står om geranium som er i frenzy som er på dopinglista:

Det skal likevel nevnes at geranium står på WADA’s antidopingliste. Dette skyldes ikke at geranium er doping, men forklares med den kraftige prestasjonsfremmende effekten. Mattilsynet har derimot tillat den som bruk i kosttilskudd. "

Står også her at det ikke er ulovelige stoffer i Jack3d'en vist jeg forsto den riktig:
http://www.bodybuilding.com/store/help/interproduct.htm

Så det jeg lurer på nå er om det er så ulovelig som han skulle ha det til?
og at det faktisk kan få meg utestengt på livstid fra gymmet?


Ikke at han har tenkt og gjøre noe med det siden jeg kjenner han ganske godt, men kjekt og vite itilfelle noe skulle skje.


Takk  Smile


1992, 168, 72.


Nybegynner.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Jack3d Ulovelig?
« #1 : 23. juni 2011, 22:29 »
Det er forskjell på geranium som du finner i fettforbrennerne i Norge og konsentrert 1,3-Dimethylamylamine som jeg regner med er i Jack3d.

1,3-Dimethylamylamine finnes vel på dopinglisten og det er vel utøvere i Norge som har blitt tatt etter å ha brukt dette tilskuddet, er du bekymret for dette så vet du selv hva du skal gjøre.

I en eventuell test på treningssenteret slik som vil begynne å skje fra høsten av er det vel så vil det nok være fare på ferde om man bruker dette tilskuddet

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #2 : 23. juni 2011, 22:47 »
Nå skal det vel litt mer til enn Jacked for å havne i faresonen for å bli spurt om en test

Utlogget In Flames

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • No Pain, No Gain.
Sv: Jack3d Ulovelig?
« #3 : 24. juni 2011, 00:53 »
Det er forskjell på geranium som du finner i fettforbrennerne i Norge og konsentrert 1,3-Dimethylamylamine som jeg regner med er i Jack3d.

1,3-Dimethylamylamine finnes vel på dopinglisten og det er vel utøvere i Norge som har blitt tatt etter å ha brukt dette tilskuddet, er du bekymret for dette så vet du selv hva du skal gjøre.

I en eventuell test på treningssenteret slik som vil begynne å skje fra høsten av er det vel så vil det nok være fare på ferde om man bruker dette tilskuddet
1,3 Dimethylamylmine finnes det i Jack3d'en.
Så Jack3d vil gå som doping på en evt test og dette vil man få store konsekvenser for?

Hva som vil skje til Høsten?


og er det ikke forkjelling fra en Proff Bodybuilder og en hobby-builder? er jo ikke akkurat som jeg skal stille i NM eller noe slikt  Cool








Ja skal nok litt til mer en Jack'en til og bli spurt om og ta en test.. men treningsenteret her er meget merkelig, hadde ikke vært sjokert om han minste på studioet ble spurt eller et helt nytt medlem.

1992, 168, 72.


Nybegynner.

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Jack3d Ulovelig?
« #4 : 24. juni 2011, 07:38 »
Wooot? Så fra høsten av, dersom man går på jack 3d og blir testet, så kan man risikere for å bli kastet ut av senteret? Faen eller, har en jack3d boks som jeg tenkte å begynne å¨bruke i høst.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget In Flames

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • No Pain, No Gain.
Sv: Jack3d Ulovelig?
« #5 : 24. juni 2011, 16:05 »
Wooot? Så fra høsten av, dersom man går på jack 3d og blir testet, så kan man risikere for å bli kastet ut av senteret? Faen eller, har en jack3d boks som jeg tenkte å begynne å¨bruke i høst.

Slik som jeg forsto det så blir det sånn :<
1992, 168, 72.


Nybegynner.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #6 : 24. juni 2011, 16:11 »
Wooot? Så fra høsten av, dersom man går på jack 3d og blir testet, så kan man risikere for å bli kastet ut av senteret? Faen eller, har en jack3d boks som jeg tenkte å begynne å¨bruke i høst.

Om du ikke har bruk for den kan jeg kjøpe den av deg !

21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Tynnogliten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #7 : 27. juni 2011, 06:10 »
Hvis ikke regelverket har blitt endret de siste årene, trenger dere ikke å teste dere for noe som helst. I henhold til konsesjonen gitt av datatilsynet skal testing være frivillig. Hvis dere ikke har signert avtalen om at dere kan testes, har ikke treningssenteret lov til å kaste dere ut selv om dere nekter. Denne avtalen kan ikke treningssenteret kreve at dere skriver under på, hverken etter eller når du melder deg inn. Har dere signert avtalen derimot, vil testnekt få samme konsekvenser som positiv prøve.

Det er mange treningssenter som prøver å "lure" kundene sine til å skrive under, som feks mitt forrige treningssenter hvor de fletta det inn sammen med resten av avtaledokumentene. Dette er ulovelig, og melder dere fra til datatilsynet, vil de miste konsesjonen evt bli bøtlagt om de får mange klager. 

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #8 : 27. juni 2011, 06:14 »
Wooot? Så fra høsten av, dersom man går på jack 3d og blir testet, så kan man risikere for å bli kastet ut av senteret? Faen eller, har en jack3d boks som jeg tenkte å begynne å¨bruke i høst.

Gir deg 200,-
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #9 : 27. juni 2011, 06:48 »
Hva faen skjer med at alle tror at dette dopingtest greiene på treningsentere er noe nytt eller noe som skal komme "til høsten" ?? Det har da vært sånn LENGE, Spenst og SATS som er de to største treningssenterkjedene i landet (er vel egentlig iogforseg samme kjede) har hatt dette som en del av kundeavtalen i ivertfall 5 år nå... I kundeavtalen står det bl.a. at hvis du mistenkes for å bruke ulovlige prestesjonsfremmende kan du bli bedt om å ta dopingtest, du må selvfølgelig etterkomme kundeavtalen for å kunne bli medlem og hvis du da nekter å ta dopingtesten så får du heller ikke være medlem mer. Det er antidoping norge som kjører testene såvidt jeg vet.

Det som har skjedd nå i det siste, er at siden antidoping norge ikke drar rundt til alle treningssentere og tester året rundt men heller bare gjør det en periode hvert år eller annenhvert år eller whateverthefuck, så har nyhetene skrevet om at nå er det "snart dopingtesting igjen" også går alle amokk og tror at dette er noe nye regler som har kommi og skal innføres fra høsten av Tongue Det har vært sånn i mange år ffs... For det første, alle blir ikke testet, det er bare hvis du ser ut som du kunne ha brukt at de kan mistenke deg, og for det andre er det er jævli liten sjanse for at du er der akkurat når antidoping norge titter innom. Skulle du mot formodning bli testet positivt på noe kan du pent forklare situasjon, spørre hva som er testet positivt og fortelle hva du bruker som kan gi det utslaget. At en av stoffene som står på dopinglista i norge bare er noe som er i et vanlig kosttilskudd du bruker fra Sverige skal vel ikke være så vanskelig å stutre frem. Man har da ikke tid til å sjekke alt mulig man får i seg opp mot en dopinglista som forrandres på hele tiden og er forskjellig fra land til land. Bruker du bol så bruker du bol liksom. Bruker du jack3d bruker du ikke bol. Slapp av.

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Jack3d Ulovelig?
« #10 : 27. juni 2011, 07:17 »
Holder Jack3d for meg selv, men sjekk ut finn.no. Det er flere som selger jack3d der. Ellers bestilte jeg og noen kompiser 4 bokser jack3d fra cheap supplements uk noen uker tilbake. Det gikk helt fint. Da kom de på ca 200 kr stk.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Jack3d Ulovelig?
« #11 : 27. juni 2011, 08:43 »
Folk må lære seg å chille litt. Selv om senterne kan utføre tester fra høsten betyr det ikke at de kommer til å teste alle og enhver for å finne ut om noen evt bruker Jack3d eller andre sånne preworkout ting. Blir nok bare ved sjeldene adledninger hvor de har noen som trolig boler de vil ha kasta ut siden denne personen sees på som en "plage" på senteret.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Jack3d Ulovelig?
« #12 : 27. juni 2011, 08:43 »
Det står litt om dette her http://www.antidoping.no/internett/nyhetsarkiv/dopingkontroll-pa-treningssentre/

Sitat
Tidligere har det enkelte medlem måttet skrive under på en frivillig egenerklæring for å kunne la seg teste. Nå endres dette slik at medlemmene må slutte opp om senterets antidopingpolicy for å kunne bli medlem.

Utlogget Tynnogliten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #13 : 27. juni 2011, 09:04 »
Kilde ville vært fint takk.

http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/treningssenterkontroll/

og

http://datatilsynet.no/templates/article____2472.aspx

Som jeg sa så er det konsesjonsbelagt å innhente samtykke til testing av medlemer, og det er frivillig om man vil inngå en slik avtale. Nekter du kan ikke treningssenteret nekte deg å bli medlem.

Ved brudd på konsesjonen er det vanlig praksis at man i første omgang inndrar konsesjonen. Ved ytterligere brudd risikerer man å få bot. Bøter fra datatilsynet kan komme på flere hundre tusen kr.

Utlogget Tynnogliten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

Sv: Jack3d Ulovelig?
« #14 : 27. juni 2011, 10:53 »
Jeg finner ingen ting inne på sidene til Datatilsynet, men Antidoping har gått ut med en pressemelding:

http://www.antidoping.no/nyhetsbrev/renidrettjuni2011/en-mer-reel-mulighet-til-a-folge-opp-tegn-pa-dopingbruk/

Sitat
Tidligere har det enkelte medlem måttet skrive under på en frivillig egenerklæring for å kunne la seg teste. Nå endres dette slik at medlemmene må slutte opp om senterets antidopingpolicy for å kunne bli medlem.

Ser ut til at det blir tvangstesting ja... Heldigvis er sjangsen for å bli testa minimal.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!