Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 137032 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #90 : 03. august 2011, 11:38 »
Prøver å legge ut video av frivendinga mi, men får beskjed om at videoen er for stor. Noan hackere som vet hvordan man gjør den mindre? Vil gjerne ha litt ris så jeg kan bedre teknikken. Relativt ny øvelse for min del og trenger all hjelp jeg kan få Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #91 : 03. august 2011, 13:56 »
3000metertest

Idag var det dags for 3000test. Veide meg inn på 88.1kg på morgenen idag, så nå er nesten all helgemorro ute av kroppen igjen. Syns ting bare ser bedre og bedre ut for hver dag og snart tror jeg faktisk jeg begynner å se magerutene selv når jeg slapper av Smiley

3000Meter - 11.26.  NY PERS

Beste jeg har løpt er 11.40( da jeg var 17), så dette var morsomt. Bommet totalt på løpet, men det er ikke så viktig akkurat nå Smiley

Første km løp jeg 4.00min
Andre km løp jeg på 3.45min
Siste km løp jeg på 3.41min

Startet nok litt for rolig idag. Skulle prøve negativ splitt, og det ble da rekord, men tror jeg kunne startet enda litt raskere. Nå er det 56sek som skal kuttes ned for å ha nådd målet. De første 26sek håper jeg å kutte vekk før 1.oktober, mens resten nok får vente til neste år. I vinter blir det nok bare vedlikehold av kondisjon løpsmessig, da mesteparten av tiden blir på skøyter Smiley

Nå kommer Petter snart på besøk. Artig å få nye bekjentskaper via treningsforum:)

Ha en knalldag alle sammen Cheesy

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #92 : 03. august 2011, 15:43 »
Grattis Mercy! Bra jobba!:))

Du kunne nok gitt på litt mer på de to første ja, men er ikke så halvgalt det. Poenget er at hadde du startet på 3.35-3.40 som mange newbies gjør, så hadde du hatt en positiv split, bare en mye verre opplevelse. Det er en treningssak å "treffe" på de første 1-2km, men var ikke galt dette;)

Hva er greia med skøyter?Smiley Skal du på skøytelandslaget?Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #93 : 03. august 2011, 23:19 »
Hehe. Jeg er bandyspiller, Anders. Tror jeg har skrevet det tidligere. Bandy foregår på skøyter, med kølle og ball Smiley Har et mål, eller kanskje mer en drøm, om å spille på landslaget i vinter Smiley

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #94 : 04. august 2011, 03:23 »
Ahh, selvfølgelig. Har av en eler annen grunn tenkt innebandy:P
D blir jo spennende å følge med på!:)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #95 : 04. august 2011, 09:59 »
De fleste gjør det Smiley

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: M16 Madness
« #96 : 04. august 2011, 20:20 »
7.66 er målt fra push ups-posisjon med manuell tidtagning Smiley Problemet med 400-800 er syre for min del. Har rett og slett ikke treningsgrunnlag til å holde mer enn 300 på full speed :p

Jeg er veldig i tvil om hvordan jeg skal gå frem. Syns jo 1000metere er det desidert morsomste og i vinter blir det nok knapt tid til noe annet enn 1 økt med intervall på mølle, ettersom resten av tiden går til treninger og kamper i bandy.

Pulsklokke har jeg investert i, men skjønner ikke helt hvor jeg skal ligge osv. Blir veldig lett at jeg kommer opp mot makspuls selv når jeg er ute og løper lengre turer.

Syntes 7.66 høres raskt ut jeg. Bruker du startblokk? Noen anelse hvor mye man kan tjene på det?

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #97 : 04. august 2011, 23:15 »
Er ikke sprinter, så har sjelden tilgang på startblokker. Har hendt ved en anledning at jeg fikk prøva da Sturla(løpeklub) var og trente. Tror man tjener på det ja Smiley Men tok ikke tid, var bare for å prøve noen starter. Har aldri følt meg spesielt rask, men har blitt en del raskere de siste årene. Men har en kompis som har 6.9 på 60 og 4.65 eller 4.63(husker ikke på stående fot, men 3. raskest av norske fotballspillere som er målt) på 40meter, så kommer alltid litt bak når vi trener sammen. Hehe. 7.66 er det beste jeg har oppnådd. Mulig tidtager var for sen med å trykke også Smiley For alt jeg vet kan det være opp mot 8 Smiley

Anyways: har litt annet å tenke på om dagen(veldig positivt), så er ikke så flink til å logge. Dagens økter:

Spenst og hurtighet
200meter
200meter
100meter
 80meter
 60meter

5-6min pause mellom hver. Merker det er en stund siden sist, men hadde faktisk vanvittig bra fart på første 200 Smiley

Trappehopp. 5 serier i ett, der 1 serie består av hvert trinn, hvert tredje trinn og hvert fjerde trinn. 12trinn totalt.

Rett inn i vektrommet
Frivending fra heng
60kg x 5/5/5

Litt tyngre vekt idag, men fikk faktisk drøy fart på stanga. Følte meg nesten bra på vending Cheesy

Mark
60kg x 10/10/10

Fortsatt i oppstartsfasen på marken. Skal ha treneren til å godkjenne teknikken før jeg evt prøver å øke. Teknikk går uansett foran her. Prøver å kikke i speilet fra siden, og syns det ser bra ut opp. Litt dårlig til å holde spennet på vei ned, men får bare høre med sjefen sjøl Smiley

Økt 2:
45min i sone 1/2.
Pulsbeltet har jeg glemt igjen på jobb, så ble på gefühl idag. Føltes som jeg jogget fryktelig smått hvertfall, så tror jeg var ca i rett sone Smiley Har funnet ut at sone 1øktene funker genialt som restitusjonstrening. Før har jeg jo gjerne tatt en helt rolig joggetur nå og da, for restitusjonens skyld, og nå satser jeg på å få i både hue og ræv Tongue

Idag har jeg forresten vært på cafê for første gang siden jeg var 17. Servitøren må tro det er noe galt med meg, siden jeg skulle ha vann Tongue Haha.

Fikk beskjed idag om at vi begynner på is allerede på mandag, så da blir det litt endringer fremover gitt Smiley Tror jeg legger styrkeøktene på beina på søndag og torsdag fremover. Har følt meg fin i beina dagen etter styrkeøktene, så tror det skal funke bra Smiley

Bare å øse på videre Cheesy

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #98 : 05. august 2011, 14:38 »
Skulle prøve meg på grace idag, men det gikk heller ræva. Er rett og slett ikke bra nok trena til det enda. Ble en litt halvveis økt,ettersom det er vekter allerede på søndag igjen. Uansett deilig å få en liten gjennomkjøring:)

Styrke

Fulle vendinger med skulderpress
40kg x 10/8/8/8/8

Supersett med chins
kv + 20kg x 3/3
Kv x 8

Knebøy
100kg x 12/8

Push ups x 45

Føler meg utrolig svak på push ups. Litt samme som i benk og skulderpress. Har liksom ikke noe særlig trykk. Føler meg bra på chins og roing osv, men pressøvelsene ser ut til å lide mest under deffen. Irriterende. Sikkert litt fordi skuldrene var ganske møre etter skulderpressen i vendingene også. Jeje. Var deilig å svette av seg litt hvertfall Smiley

Nå skal brodern kjøres til lufthavnen, før det kan bli noe svømming eller løping etterpå. Evt fri om jeg skulle være så heldig å få besøk Wink

Before you criticize someone, walk a mile in his shoes. That way, when you criticize him, you will be a mile away. And better yet: you`ll have his shoes Wink

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #99 : 06. august 2011, 16:02 »
Hoi! Hva var farta på 200-økten din?Smiley
Forresten, syre på 800m er noe alle får. Anaerob utholdenhet er veldig trenbart, og det kommer fort. men et godt aerobt grunnlag er selvfølgelig viktig:)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #100 : 06. august 2011, 22:23 »
Tid på 200? Trente alene, så ble uten tid....Skal prøve å få noen til å ta tid på både 60 og 200, selvom jeg er redd 200 er 25sek`s distanse for meg:P

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #101 : 06. august 2011, 22:36 »
Idag var det duket for trappeløp i gjerpenkollen. Skal innrømme at jeg jobbet lenge med meg selv, rent motivasjonsmessig, for å klare å dra opp dit. Forrige lørdags problemer med å gå ned trappa lå friskt i bakhodet, men planen skulle følges Tongue

Da jeg kom opp, kunne jeg til min delte følelse av lettelse og irritasjon se at det var hopprenn der. Trappa var full av mennesker som sto og kikket på sine håpefulle, noe som gjorde det heller vanskelig å gjennomføre noen løping der. Ble heller en hjemmesnekret pyramide på marienlyst - med fokus på å bli sliten.

Løping marienlyst
1000meter - 3.30 - 90sek pause
600meter - 2.11 - 90sek pause
400meter - 1.09 - 2min pause
400meter - 1.20

Planen var selvfølgelig å gå hele veien opp igjen, men var helt tom på siste 400. Måtte bite i det sure eplet og kapitulere. Merket at jeg lå langt over terskel idag, men det var det nærmeste jeg kunne tenke meg å komme trappeløp.

Siden har det blitt bading etter en 40mins gåtur i motbakke. Svetten rent og det var godt å komme uti vannet.

Dagens aktiviter ble avsluttet med en tenniskamp med tap 5-7 og 4-6. Tennis var faktisk artig, selvom jeg kun vet ett tilfelle hadde en vellykket fullserve. Tror jeg skal begynne å spille det oftere Smiley

Imorgen er første dag i et nytt program. Tar etter Amj ciron og kjører intervaller(med puls) etter vektøkta:) Tror programmet blir som følger:

Søndag: Vekter bein, pluss trening av rygg(vekter eller bare kroppsvekt) + 1000metere i sone 3

Mandag: Styrke bryst, skuldre og triceps(enten vekter eller egen kropp) pluss istrening

Tirsdag: Sykkeltur pluss sone 1løping

Onsdag: spenst og hurtighet evt også en sone 1-løping

Torsdag: Vekter beina og/eller crossfit

Fredag: Løping og eller sykling av noe slag

Lørdag: Svømming og/eller løping

Bare tanken foreløpig Smiley Får se hva det blir til og hvordan kroppen reagerer på is igjen. Kjenner jeg ryggen min rett kan det bli ubehagelig:P

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #102 : 07. august 2011, 16:41 »
Tur i bolerommet:

Chins:
kv x 20
kv + 30kg x 2
kv x 11
kv + 15kg x 6
kv + 5kg x 8
kv x 13

Supersett med fulle vendinger(uten skulderpress)
60kg x 5
50kg x 5/5/5/5/5

Knebøy
130kg x 6/5 (5kg opp siden forrige uke)
120kg x 7/7
100kg x 10/10

Har kassa litt mer frem som gir litt mer svai i ryggen. Kjenner ingenting nede i drittmuskelen min rett over høyre rompeballe, så det er niiiiiiice Cheesy Var kanskje overkill å prøve 8`ere på 120 etter økning på 6`erne, men følte meg veldig pigg idag. Uansett morro å se at vekta flytter seg oppover. Forhåpentligvis blir jeg grym til sluttspillet Cheesy

Nordic hamstrings
5/5

Leg curl
54kg x 6/5

Leg extension
102kg x 11
109kg x 8/9/9

Standing calf:
109kg x 8/8/8/8

Kjørte det siste i runde. bakside, legg, forside. To første settene nordic og to siste settene leg curl Smiley

Turte ikke å kjøre fullt ut på bøyen. Var alene på senteret og tror det er kjedelig om jeg ikke kommer meg opp Tongue Faktisk ganske kjedelig å trene halvannen time alene, men med musikk på øra og en drøm i hodet får man til det meste Smiley

Om beina kommer seg nogenlunde, blir det intervaller etterpå. Om jeg ikke orker, er det ingen krise. Har istrening imorgen og gleder meg som en unge Smiley

Kostholdet fremover blir:

50gram havregryn pluss 30gram shake pluss 4dl melk

400gram kyllingkjøttdeig pluss 100gram pasta

200gram kyllingfilet pluss 50gram pasta + 140gram bacon

1mager kesam pluss 20gram nøtter/rosiner

1 gulrot og 2 shaker ekstra

Ender da på rett over 3100kcal og skal prøve å ligge på det fremover. Føler jeg har masse energi og blir skikkelig mett av lunsjen ^^ Blir nok kun så mye mat til og med neste uke, ettersom det er triathlonuke, men ikke de helt store svingningene Smiley Kommer nok til å fjerne baconet når triathlonet er over, men tror fortsatt jeg ligger i underskudd Smiley

See yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah




Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #103 : 08. august 2011, 10:08 »
Var seig da jeg kom hjem igår, så orket ikke logge. Ble 1000metere i kveldinga på marienlyst

Løping sone 3
1000meter x 8
1min pause mellom løpene
Puls snitt: 152
Puls maks: 165
Total tid: 49min
Kcal forbrent: 813

Droppet oppvarming. Startet med en 1000meter som endte lavt i sone 3. Kjørte to til lavt, før det ble 3 i midten av sona(155-159). De to siste var høy sone 3(opp til 163), selv om jeg bikket over ved et enkelt tilfelle:)

Føler at jeg begynner å skjønne kroppen litt. Med en gang jeg gikk over, merket jeg at kroppen begynte å si fra. Ganske digg egentlig om jeg kan begynne å forstå når nok er nok Smiley

Idag skal jeg på istrening Cheesy:D Woho! Blir kanskje en vektøkt først, men får se det an Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #104 : 08. august 2011, 12:26 »
Vektøkten utsettes til imorgen. Har en kompis som er hjemme fra militæret og vi skal trene sammen. Kanskje fornuftig å ha en hviledag mellom vektøktene også, selv om det er forskjellige muskelgrupper. Ble en joggetur i sone 1

Tid: 58min
Puls snitt: 116
Puls maks: 139
Kcal forbrent: 575

Gikk den siste biten hjem da jeg fikk følge av en gammel venn. Ble heller prat Smiley

Nå skal jeg i banken og skaffe meg lån til pt-utdanning i høst Cheesy Krysser fingrene Cheesy Og ikveld blir det isøkt, så dette blir nok en knall dag:D

See yah

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!