Skrevet av Emne: Et besvær til en logg..  (Lest 94141 ganger)


Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: En logg til besvær, True story!
« #31 : 31. juli 2011, 15:48 »
Fredag 29.07.11 KK-67

                                            sett x reps x kg

Benk singlekloss m.s :             3    x   3   x  135
                                                superset
Skråbenk m.s :                       3    x   5   x  97,5

Benk m.s :                              6  x   3    x  100

Bøy :                                      1   x   6    x 90
                                              5   x   8   x 107,5

Dips :                                     5   x  8   x  kv + 10

Markløft bredt grep :               5    x  5     x  105

Markløft fra kloss :                  3   x  5     x  105

Nedtrekk :                              3  x  8     x  70

Situps :                                 20, 12, 10 reps



Kommentar:
Veldig lette vekter i alt. Bøyen var rett og slett behaglig Smiley



Lørdag 30.07.11 KK-67


                                            sett x reps x kg

Benkpress m.strikk m.s :         5    x  3    x 60 + 70 80 kg  på toppen (brukte svart strikk )

Bicepscurl m.stang :                2  x  12    x 35
                                             1  x  12    x 40

Legger :                                 3   x  10

Roing "i vaier" :                      3  x  10    x 70

Håndledd :                             3  x  10+10

Situps :                                 20, 12, 10 reps



Kommentar:
Nok en lett økt. Det virker som om trykket begynner å komme tilbake... sammen med vekta. Jeg er vel opp på ca 98 kg i morgenvekt på en bra dag nu Smiley
Måtte forresten bruke svart strikk i benken siden de grønne var i bruk... Men det gikk helt fint ettersom jeg senket vekta endel... Er usikker på hvor mye de svarte drar på toppen, men tror det er rundt 80 kg??

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: En logg til besvær, True story!
« #32 : 01. august 2011, 01:27 »
her er forresten en video av sist mandags bøy... tror det er tredje settet av 5x8x145kg:


http://www.youtube.com/watch?v=vOwoNXR7s2I#noexternalembed#externalembed

må prøve å gå mer frem med hofta og ikke la rompa vandre opp før ryggen. Da vil jeg nok unngå å komme frempå som jeg gjør på noen reps.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: En logg til besvær, True story!
« #33 : 01. august 2011, 01:31 »
her er forresten en video av sist mandags bøy... tror det er tredje settet av 5x8x145kg:


http://www.youtube.com/watch?v=vOwoNXR7s2I#noexternalembed#externalembed

Dyp å go. Smiley

Så ut som du kom litt langt frem med knærne (og om jeg nistirrer kanskje de gikk et hakk innover?), men kan være vinklingen.

og noe med hoftedriven på vei opp?

Uansett, bra jobba! Har ikke lest gjennom logg enda, men hva er målene? Ser ut som folk er gira på at du har fått deg logg iallefall Cheesy

*spor* Smiley

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: En logg til besvær, True story!
« #34 : 01. august 2011, 01:39 »
Dyp å go. Smiley

Så ut som du kom litt langt frem med knærne, men kan være vinklingen.

og noe med hoftedriven på vei opp?

Uansett, bra jobba! Har ikke lest gjennom logg enda, men hva er målene?

*spor* Smiley

hei, takk Smiley
jeg redigerte nettopp innlegget mitt om det.. Er litt bakpå.

Knærna kommer frem siden jeg står relativt smalt, og det merkes. Men så lenge jeg sykler og varmer opp godt så pleier det å gå bra.

og ja, jeg sliter litt med å holde knærna ute. Så du stirrer bra  biggrin

Målene mot julestevnet blir: 2x200 i bøy på oppkjøringen og forhåpentligvis mer på selve stevnet.
180 + i benken
og 240 + i mark

raw løfting foreløpig Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: En logg til besvær, True story!
« #35 : 01. august 2011, 01:42 »
hei, takk Smiley
jeg redigerte nettopp innlegget mitt om det.. Er litt bakpå.

Knærna kommer frem siden jeg står relativt smalt, og det merkes. Men så lenge jeg sykler og varmer opp godt så pleier det å gå bra.

og ja, jeg sliter litt med å holde knærna ute. Så du stirrer bra  biggrin

Målene mot julestevnet blir: 2x200 i bøy på oppkjøringen og forhåpentligvis mer på selve stevnet.
180 + i benken
og 240 + i mark

raw løfting Smiley

Kuli!

Noen spesiell grunn til at du står smalt? Lettere å få involvert hele underekstremiteten om du står bredere (ikke minst, lettere å holde knærne ut og få lagt trykket der det skal ligge så du virkelig får brukt hamstringsen til å skyte deg opp), om ikke du har annen informasjon eller erfaring? Smiley

Forresten: Noen skader / problem som du har? evt. hvordan har du fikset dem og hva rep range / periodisering kjører du? *nag nag*

Forresten 2: Av egen erfaring så merker jeg stor forskjell på hoftedriven om jeg får presset albuene godt bak eller om jeg glemmer av de. Siden overkroppen blir så mye mer rettet opp, føler jeg at "good-morning" syndromet blir minimert. Merker ikke så mye på småvektene rundt 100-110, men når jeg kommer opp mot 130-140 da er albuene break or make for meg iallefall.

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: En logg til besvær, True story!
« #36 : 01. august 2011, 01:58 »
Kuli!

Noen spesiell grunn til at du står smalt? Lettere å få involvert hele underekstremiteten om du står bredere (ikke minst, lettere å holde knærne ut og få lagt trykket der det skal ligge så du virkelig får brukt hamstringsen til å skyte deg opp), om ikke du har annen informasjon eller erfaring? Smiley

Forresten: Noen skader / problem som du har? evt. hvordan har du fikset dem og hva rep range / periodisering kjører du? *nag nag*

Vel, jeg prøvde å stå bredt en periode, men det resulterte i smerter på utsiden av hoftene og en følelse av at jeg falt igjennom på endel av løftene. Så jeg gikk tilbake til smalere stand.

Jeg har vel tendenser til jumpers knee (etter hva jeg har forstått), og dette kan vel skyldes både å være frempå med knærne samt at de går innover (har og vridd det aktuelle høyre kneet på snowboard for lenge siden)...

Jeg jobber med å legge trykket på utsiden av fotbladet for å hindre innovervandring.
Og nå som jeg sykler godt til oppvarming, bruker knevarmere, samt sykler endel til jobb og trening, sliter jeg  ikke noe særlig med smerter i knærne Smiley

I benk er det vel litt skulderplager av og til, men de rehabiliteres lett ved skulderrotasjonsøvelser.

Kjører veldig lett mark pga at jeg er lat og får lett pump i ryggen som sitter lenge.

Programmene jeg kjører nå er: dietmar 1+2 mengde  (i hovedsak to og to like uker, med mye mengde) i mark og bøy og "Einar¨s" program i benk Smiley
Har lagt på litt ekstra, som dips etc, samt en lørdagsøkt med strikkbenk for eksplosivitet og småøvelser hvor jeg føler jeg ligger i manko.

edit: ja, har fått tipset om albuene selv, men det er vanskelig å huske på når en er alene Tongue

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: En logg til besvær, True story!
« #37 : 01. august 2011, 02:14 »
Vel, jeg prøvde å stå bredt en periode, men det resulterte i smerter på utsiden av hoftene og en følelse av at jeg falt igjennom på endel av løftene. Så jeg gikk tilbake til smalere stand.

Jeg har vel tendenser til jumpers knee (etter hva jeg har forstått), og dette kan vel skyldes både å være frempå med knærne samt at de går innover (har og vridd det aktuelle høyre kneet på snowboard for lenge siden)...

Jeg jobber med å legge trykket på utsiden av fotbladet for å hindre innovervandring.
Og nå som jeg sykler godt til oppvarming, bruker knevarmere, samt sykler endel til jobb og trening, sliter jeg  ikke noe særlig med smerter i knærne Smiley

I benk er det vel litt skulderplager av og til, men de rehabiliteres lett ved skulderrotasjonsøvelser.

Kjører veldig lett mark pga at jeg er lat og får lett pump i ryggen som sitter lenge.

Programmene jeg kjører nå er: dietmar 1+2 mengde  (i hovedsak to og to like uker, med mye mengde) i mark og bøy og "Einar¨s" program i benk Smiley
Har lagt på litt ekstra, som dips etc, samt en lørdagsøkt med strikkbenk for eksplosivitet og småøvelser hvor jeg føler jeg ligger i manko.

edit: ja, har fått tipset om albuene selv, men det er vanskelig å huske på når en er alene Tongue

På utsiden av hoften, tenker du iliotibial båndet eller tensor fascia latae? Burde være lett å fikse med litt tøying, ikke minst hoftestabilisering (div øvelser - http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/winning_the_it_band_war)  og skumrulle.

For kneet sin del ville jeg, i min mening, kanskje jobbet mot bredere benstilling (evt prøvd å lagt inn box squat med bred benstilling bare for the feel of it, før du kjører på). Om du trives med smalt, så er det selvsagt ingen som kan si noe på det. Du er din egen mann (håper jeg!!).

Føler du selv at du får aktivert mye bakside på knebøyen? Selv om smalt gjør det bedre, så kan det rett og slett bare være at det er fordi du er quad-dominant.

Du har sikkert prøvd en god del ting, men atg squat stretch + goblin squat har iallefall hjulpet på fleksibiliteten og "push out the damn knee" problemet jeg også hadde.

Skriver mye kritikk, og håper det absolutt ikke blir tatt opp på feil måte. Har en tendenes til å være nedlatende, og ofte spydig - mener absolutt ikke å være det! Om du har andre erfaringer så gjerne del det, er her for å lære mest mulig om andres erfaringer! Smiley

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: En logg til besvær, True story!
« #38 : 01. august 2011, 09:42 »
På utsiden av hoften, tenker du iliotibial båndet eller tensor fascia latae? Burde være lett å fikse med litt tøying, ikke minst hoftestabilisering (div øvelser - http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/winning_the_it_band_war)  og skumrulle.

For kneet sin del ville jeg, i min mening, kanskje jobbet mot bredere benstilling (evt prøvd å lagt inn box squat med bred benstilling bare for the feel of it, før du kjører på). Om du trives med smalt, så er det selvsagt ingen som kan si noe på det. Du er din egen mann (håper jeg!!).

Føler du selv at du får aktivert mye bakside på knebøyen? Selv om smalt gjør det bedre, så kan det rett og slett bare være at det er fordi du er quad-dominant.

Du har sikkert prøvd en god del ting, men atg squat stretch + goblin squat har iallefall hjulpet på fleksibiliteten og "push out the damn knee" problemet jeg også hadde.

Skriver mye kritikk, og håper det absolutt ikke blir tatt opp på feil måte. Har en tendenes til å være nedlatende, og ofte spydig - mener absolutt ikke å være det! Om du har andre erfaringer så gjerne del det, er her for å lære mest mulig om andres erfaringer! Smiley

Neida, må bare komme med input Smiley

Når det gjelder bøyen så må jeg vel innrømme at jeg liker å stå litt smalt. Jeg har blitt fortalt tidligere at tøying kan hjelpe hofteproblemene når jeg står bredt (akkuratt hvilket problem det er er jeg derimot usikker på). Å stå bredt kan om mulig hjelpe meg i fremtiden å nå mer kilo, men nå fungerer det bra med smal stand (synes jeg).. Så lenge som jeg da jobber med de teknikk problemene jeg har, vel og merke.

Hovedproblemet mitt, og også grunnen til at jeg ikke har noe tøying og spesialiserte "tøyeøvelser" i programmet, er rett og slett tid. Jeg bikker ofte 4 timer på treningene, og jeg vil gjærne holde meg til 3 treningsdager på hverdagene (lørdagen er full som det er). Så så lenge det ikke er noe stort problem, kommer jeg ikke til å legge inn noen slike øvelser.. Men tusen takk for forslagene, det kan være de benyttes i fremtiden  Smile

I dag skal jeg derimot på samme vektene som sist (siden 2 og 2 uker er like), så jeg skal prøve å jobbe litt mer med stilen.

Det blir spennende å se på litt tyngre vekter om jeg greier å innhente teknikken eller ei... Coming Up next week! Cheesy Cheesy Cheesy

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: En logg til besvær, True story!
« #39 : 02. august 2011, 09:53 »
Mandag 01.08.11 KK-67

                                            sett x reps x kg

Benkpress m.s :                        1    x  10   x 60
                                             1    x   8    x 80
                                             1    x   6    x 100  , alt opp til 120 er oppvarming, kombinert med
                                             1    x   3    x 120    sidehev o.l. 3x10 for oppvarming av skuldre.
                                             6    x   6    x 132,5

Benkpress m.s dobbelkloss :        3    x   3   x 145

Benkpress m.s trippelkloss :        3    x   3   x  160

Bøy            u.belte :                1    x   10   x  60
                                            1    x    8    x  80  , alt opp til 100 er standard oppvarming kombinert med sykling
                                            1    x    6    x 100   i noen minutter.
                                            1   x    8     x  132,5
                 m.belte :               5   x    8     x  145

Bicepscurl m.stang :                3  x    12    x 35

Stiffleg markløft :                    3   x   5    x  70

Nedtrekk :                              3  x   6     x  70

Situps :                                 20, 12, 10 reps



Kommentar:
I benk gikk vektene opp ganske bra, så styrken var der; men jeg var dog ustabil og ikke konsis i løftingen.
Bøyen var preget av det samme. Det var bra trykk, men jeg begynte å rote på sett 4 og 5 (av 5x8x145). Jeg holdt stilen greit på de 2 første settene, men det var slitsomt å stå så lenge med stangen på ryggen, så på de 3 siste prøvde jeg å kjøre litt mere intensive/raskere reps. Dette førte til et veldig teknikkrot.

Ellers; det var ikke så mye folk nede i bomberommet. Da jeg kom hadde Annicken og Line kjørt ganske bra benk (Line perset vel 1rm, selv etter en lang ferie), og Annicken følgte opp med veldig bra bøy Smiley
Frode annkom etter en stund; det ble fort bare oss to igjen. Det ble endel oppbacking til åtterne i bøy (tror ingen av oss hadde lyst å ta dem). Frode kjører samme programmet og er i samme uka som meg, så det passet fint..

Men.... herregud for en lang økt. Må absolutt prøve å kutte ned på tiden neste mandag!

La til oppvarmingssett i bøy og benk fyi Tongue

Filmer av både bøy og benk kommer Smiley

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: En logg til besvær, True story!
« #40 : 03. august 2011, 17:03 »
Men.... herregud for en lang økt. Må absolutt prøve å kutte ned på tiden neste mandag!
Kan bli vanskelig med tanke på at jeg snart er tilbake. Tongue

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: En logg til besvær, True story!
« #41 : 04. august 2011, 00:49 »
Onsdag 04.08.11 KK-67

                                            sett x reps x kg

Benk medium grep m.s :          5  x  5    x 112,5

Markløft :                                5  x   6   x 122,5

Militærpress :                          5   x   3   x  75

Roing "i vaier" :                       5  x   5   x 85

Beinpress :                              2  x   10 x 180

Situps :                                 20, 12, 10 reps


Kommentar:
Ble pisket gjennom en rask økt på  ca en time og et kvarter. Vektene var bare ok....  Holdt på å glemme beinpressen, så det ble 2 raske sett rett før jeg gikk  :'(


Her er film fra forrige mandag (01.08.11).. :

http://www.youtube.com/watch?v=nQIsb_nu2SU#noexternalembed#externalembed

filmkommentar (se mandag 01.08.11 for mer info) Tongue :
bøyvektene er de samme som mandagen før, men prøvde på bedre teknikk, uten å lykkes(?)... Sett nr 3 i bøy prøvde jeg å kjøre raskere (holdt på å falle forover etter rep5), ettersom sett nr 2 tok veldig lang tid, og det var slitsomt med stanga på ryggen Sad

Kan bli vanskelig med tanke på at jeg snart er tilbake. Tongue

DAMN U!!                          (når? Smiley )

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: En logg til besvær, True story!
« #42 : 04. august 2011, 11:17 »
Onsdag 04.08.11 KK-67

                                            sett x reps x kg

Benk medium grep m.s :          5  x  5    x 112,5

Markløft :                                5  x   6   x 122,5

Millitærpress :                         5   x   3   x  75

Roing "i vaier" :                       5  x   5   x 85

Beinpress :                              2  x   10 x 180

Situps :                                 20, 12, 10 reps


Kommentar:
Ble pisket gjennom en rask økt på  ca en time og et kvarter. Vektene var bare ok....  Holdt på å glemme beinpressen, så det ble 2 raske sett rett før jeg gikk  :'(


Her er film fra forrige mandag (01.08.11).. :

http://www.youtube.com/watch?v=nQIsb_nu2SU#noexternalembed#externalembed

filmkommentar (se mandag 01.08.11 for mer info) Tongue :
bøyvektene er de samme som mandagen før, men prøvde på bedre teknikk, uten å lykkes(?)... Sett nr 3 i bøy prøvde jeg å kjøre raskere (holdt på å falle forover etter rep5), ettersom sett nr 2 tok veldig lang tid, og det var slitsomt med stanga på ryggen Sad

DAMN U!!                          (når? Smiley )

Ser fremdeles at du skifter vekten fra baksiden av foten og fremover, kneet ditt går et stykke frem. Prøv å gå mindre opp og ned og mer ut og inn om du forstår.. haha :p Og ikke minst press knærne ut både på vei ned og opp, og hold vekten sentralisert bak og på lateralsiden av foten og tenk at du skal presse foten lateralt ut gjennom skoen i gulvet.

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: En logg til besvær, True story!
« #43 : 04. august 2011, 12:25 »
Ser fremdeles at du skifter vekten fra baksiden av foten og fremover, kneet ditt går et stykke frem. Prøv å gå mindre opp og ned og mindre ut og inn om du forstår.. haha :p Og ikke minst press knærne ut både på vei ned og opp, og hold vekten sentralisert bak og på lateralsiden av foten og tenk at du skal presse foten lateralt ut gjennom skoen i gulvet.

Tongue Nei ,det forstod jeg ikke..

Lateralt på foten ja; jeg har fått beskjed om å prøve å legge trykk på utsiden av foten, som antagelig blir det samme. Glemmer det dog veldig lett, spes. når det er endel reps som her...

Smiley

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: En logg til besvær, True story!
« #44 : 04. august 2011, 13:04 »
DAMN U!!                          (når? Smiley )
Blir i midten av neste uke om alt går som planlagt. Spørs litt hvor treg hist er med å legge meg til en klasse.

Syns andre sett ser ganske bra ut i bøy. Litt sakte men det ser ut som du får litt samme bevegelse med hoftene som i markløft når det går fortere. Så det er kanskje bedre å ta det litt roligere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!