Skrevet av Emne: Operere ustabil skulder?  (Lest 3772 ganger)

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Operere ustabil skulder?
« : 29. august 2011, 23:33 »
Jeg fikk etter mange år med alt for hard trening svi da det plutselig smalt i skuldra når jeg utførte dips med 80kg i beltet. Dette er over ett år siden nå, og skulderen er ustabil, jeg har smerter foran,på siden/bak, oppå skuldre + det svir mye ved skulderblad. Det kjennes ut som skulderen skal rives av når jeg trener roing/nedtrekk og det samme når jeg trener pressøvelser(skulderen faller ned). Jeg har vondt hele tiden, og kroppsvekten har gått fra 100 til 80 kg på grunn av manglende trening. Jeg har prøvd uttallige rehabiliteringsøvelser der jeg trener rotatorcuff, øvelser som holder skulderbladet på plass ++, men det blir rett og slett ikke bedre. Derfor har jeg kommet fram til at jeg trenger operasjon. Jeg har vært hos fysioterapeut, kiropraktor osv og alle sa at jeg må komme meg til en med mer peiling for å få utredet mer. Jeg kom meg til en ortoped etter flere måneder med venting. Det virket ikke som han tok det seriøst, da han for det meste lo og tullet. Han sa at det var ingenting han kunne gjøre for å få skulderen i orden igjen, men at han skulle henvise meg til MR for å se mer. Jeg venter nå på MR(slutten av september), men har allerede bestemt meg for å operere hvis det er mulig. Jeg har ikke hatt mer kontakt med den ortopeden pga jeg har flyttet.

Det jeg lurer på er om noen her kanskje har opplevd lignende skader og kan komme med råd om hvilke sykehus, ortopeder osv som er dyktig i slike operasjoner? Jeg er veldig redd for å bli ufør pga jeg elsker treningen over alt på jord, og det har vært helt forferdelig å ikke kunne løfte jern nå i over ett år.
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Operere ustabil skulder?
« #1 : 30. august 2011, 19:28 »
Det logiske her er å få en grundig utredning av skulderplagene dine, før du tenker operasjon eller uføretrygd. Ett MR-bilde kan gi ett godt overblikk over bløtvev i skulderen din, slik at man kan identifisere evt. skader, i tillegg trenger du en grundig undersøkelse, da helst av en ortoped, som i tillegg til og le og tulle, tar for seg skulderen din. Ett sted å starte er ditt nærmeste sykehus, det hjelper ofte å mase litt da sykehuskø er ett velkjent fenomen. Ellers så finnes det en rekke private klinikker som kan hjelpe deg med utredning og behandling, f.eks NIMI. Det koster litt penger, men er allikevel en god investering.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Sv: Operere ustabil skulder?
« #2 : 30. august 2011, 19:58 »
Tusen takk for godt svar. Smiley Jeg er bare så sinnsykt lei av å vente i smerter, og da blir det fort til at man tenker det enkleste alternativet(operasjon). Jeg skal ta rådet ditt til meg og oppsøke en ny ortoped istedet. Jeg kommer til å oppdatere her etterhvert hvis det er av interesse for noen.
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Operere ustabil skulder?
« #3 : 30. august 2011, 20:06 »
Jeg kommer til å oppdatere her etterhvert hvis det er av interesse for noen.

Ja takk ! Det er alltid lurt..
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!