Skrevet av Emne: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?  (Lest 20992 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #30 : 04. september 2011, 20:29 »
Jeg ser for meg at noe slikt bare vil bidra til å eskalere situasjonen. Da åpner man plutselig for brudd på "gentleman's rules". Jeg ser ikke for meg at en villmann som er ruset på alkohol, adrenalin (og gjerne andre ting) går ned av et løst spark i ballene.

Om personen er rusa på amfetamin, kokain eller andre ting som mer eller mindre fjerner smerteterskler så er det nok bedre å choke personen, men da må du først få tak rundt halsen. Ikke lett. Da hadde jeg heller satset på et heftig leggspark mellom beina, hvor du forhåpentligvis brekker opp brusken som holder hofta sammen. Da faller man uansett.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #31 : 04. september 2011, 20:33 »
Om personen er rusa på amfetamin, kokain eller andre ting som mer eller mindre fjerner smerteterskler så er det nok bedre å choke personen, men da må du først få tak rundt halsen. Ikke lett. Da hadde jeg heller satset på et heftig leggspark mellom beina, hvor du forhåpentligvis brekker opp brusken som holder hofta sammen. Da faller man uansett.

Been there, done that sjompis?
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #32 : 04. september 2011, 20:38 »
Man skal ha ganske høy utdannelse og kognitiv funksjonfor å skjønne dette, men jeg gjør ett forsøk allikevel:

Ved å chocke noen, så utløser du flere potensielt livstruende refleksmekanismer i kroppen:

1) Du klemmer av carotid arteriene (hals arteriene), som står for blodsirkulasjon til hjernen. I tillegg sitter det trykksensorer (baroreseptorer) i det samme området, som ved økt trykk utivder blodårene i hjernen. Summen av dette er at hjernen ikke for nok blod, det vil i sin tur medføre oksygenmangel, noe som raskt medfører at vedkommende besvimer. Her tar det også svært kort tid før nervecellene i hjernen dør, noe som er irreversibelt. Det vanker Nobels fredspris til deg hvis du kan gjøre noe med dette.

2) Trykkreseptorene i carotid arteriene (hals arteriene) regulerer også hjerterytmen, ved å sende signaler til Vagus nerven. Når reseptorene registrerer økt trykk, sender vagusnerven signaler til hjertet, som senker hjerterytmen. Ett plutselig høy trykk kan gi så kraftige signaler at hjertet går i asystole (hjertet stopper, og det er ingen elektrisk aktivitet). Dette gjelder spesielt personer som lider av "carotid sinus hypersensitivity". Hvis du på forhånd kan vurdere om ditt potensielle offer har dette, så får du nok ett bilde på veggen ved siden av Snåsamannen.

3) Matematikk, hvis vi legger sammen 1) og 2), og tenker oss at offeret ditt faller mot bakken, og med stor kraft treffer asfalten med en valgfri del av kraniet (altså hodet), så har vi tillegg en potensiell hjerneblødning opp toppen. Får du stoppet denne på stedet skal du ikke se bort ifra at det kan bli aktuelt med en rolle i Grey's Anatomy.

Til slutt må man legge sammen minuser og plusser, og vurdere om det er verdt konsekvensene. Om sannsynligheten er stor for du vil oppleve alle disse punktene? statistisk sett sikkert ikke så stor, men det kan skje.

Hilsen en som ser resultatet av og må behandle konsekvensene av idiotiske og tankeløse handlinger hver eneste dag, 365 dager i året!
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #33 : 04. september 2011, 20:44 »
Been there, done that sjompis?

Nei, har heldigvis aldri måtte slåss med noen som er påvirket av overnevnte stoffer.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #34 : 04. september 2011, 20:47 »
Hilsen en som ser resultatet av og må behandle konsekvensene av idiotiske og tankeløse handlinger hver eneste dag, 365 dager i året!

Ja, hva skal man med ferie egentlig.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #35 : 04. september 2011, 20:48 »
Man skal ha ganske høy utdannelse og kognitiv funksjonfor å skjønne dette, men jeg gjør ett forsøk allikevel:

Meget bra forsøk også må jeg si. Kan vel ikke forklares bedre Smiley

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #36 : 04. september 2011, 20:56 »
Havner du ofte i situasjoner hvor du ikke har noen annen utvei enn å slå eller choke noen? Isåfall bør du seriøst revurdere hva du og omgangskretsen din holder på med.


Les hva jeg skrev om igjen,

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #37 : 04. september 2011, 21:04 »
Man skal ha ganske høy utdannelse og kognitiv funksjonfor å skjønne dette, men jeg gjør ett forsøk allikevel:

Ved å chocke noen, så utløser du flere potensielt livstruende refleksmekanismer i kroppen:

1) Du klemmer av carotid arteriene (hals arteriene), som står for blodsirkulasjon til hjernen. I tillegg sitter det trykksensorer (baroreseptorer) i det samme området, som ved økt trykk utivder blodårene i hjernen. Summen av dette er at hjernen ikke for nok blod, det vil i sin tur medføre oksygenmangel, noe som raskt medfører at vedkommende besvimer. Her tar det også svært kort tid før nervecellene i hjernen dør, noe som er irreversibelt. Det vanker Nobels fredspris til deg hvis du kan gjøre noe med dette.

2) Trykkreseptorene i carotid arteriene (hals arteriene) regulerer også hjerterytmen, ved å sende signaler til Vagus nerven. Når reseptorene registrerer økt trykk, sender vagusnerven signaler til hjertet, som senker hjerterytmen. Ett plutselig høy trykk kan gi så kraftige signaler at hjertet går i asystole (hjertet stopper, og det er ingen elektrisk aktivitet). Dette gjelder spesielt personer som lider av "carotid sinus hypersensitivity". Hvis du på forhånd kan vurdere om ditt potensielle offer har dette, så får du nok ett bilde på veggen ved siden av Snåsamannen.

3) Matematikk, hvis vi legger sammen 1) og 2), og tenker oss at offeret ditt faller mot bakken, og med stor kraft treffer asfalten med en valgfri del av kraniet (altså hodet), så har vi tillegg en potensiell hjerneblødning opp toppen. Får du stoppet denne på stedet skal du ikke se bort ifra at det kan bli aktuelt med en rolle i Grey's Anatomy.

Til slutt må man legge sammen minuser og plusser, og vurdere om det er verdt konsekvensene. Om sannsynligheten er stor for du vil oppleve alle disse punktene? statistisk sett sikkert ikke så stor, men det kan skje.

Hilsen en som ser resultatet av og må behandle konsekvensene av idiotiske og tankeløse handlinger hver eneste dag, 365 dager i året!
Eg skjønte dette uten særlig høy utdannelse utover videregående nivå. Men så har eg aldri blitt kvalt heller, og har sikkert unngått den store hjernecelledøden. Wink
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #38 : 04. september 2011, 21:09 »
Eg skjønte dette uten særlig høy utdannelse utover videregående nivå. Men så har eg aldri blitt kvalt heller, og har sikkert unngått den store hjernecelledøden. Wink

Du har sikkert hørt det før, deg blir det noe stort av!  Smiley
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #39 : 04. september 2011, 21:57 »
Du har sikkert hørt det før, deg blir det noe stort av!  Smiley
Cheesy Er for stor allerede Tongue Wink Wink
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

EmyR

  • Gjest
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #40 : 04. september 2011, 22:05 »
Chill da folkens. Jack Bauer gjør det med alle sammen uten problemer!

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #41 : 04. september 2011, 22:10 »
Er ikke så syykt fæn av å slå folk Wink mye blod å gørr  0:) liker bedre å choke dem Cheesy men lurer på om det kan være farlig? har selv blitt choka til jeg besvimte..

Badass  Afro
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #42 : 04. september 2011, 22:22 »
Judopunch?

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #43 : 04. september 2011, 22:31 »
takk for svar, men dere må ikke tror jeg er en tulling selvom jeg driver med grapling.. og beklager måten jeg skrev første innlegg på. :/ lurte bare på om det egentlig er farlig.. trenern min og alle jeg kjenner sier at det ikke kan skje noe værre enn at man svimer av.
Ingen som har sagt at du er en tulling, men når man gjør handlinger som man ikke aner omfang av så må man også regne med at det oppstår provokasjon.

Men kanskje du heller skal ta og lese innlegget til "Glucifer" 2-3 ganger også kan du fortelle alle du kjenner og treneren din(som hvis han syntes dette er greit, og tydelighvis ikke aner noe kanskje ikke burde være trener??) hva som egentlig skjer når dere driver og skal kvele hverandre Smiley

Ser jo ut som du trener andre ting enn kvelningsteknikk også, så syns du skal fortsette med det istede jeg Wink

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #44 : 04. september 2011, 22:40 »
Husker at vi gjorde noe ala det samme på ungdomskolen. Hold pusten til du blir blå, så smacker man deg i brystet med relativt stor kraft. Lights out for noen sekunder. Fikk aldri prøvd besvimelsesrollen selv, men vet at flere av kompisene mine syns det "HEEEEELT SUKT"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!