Skrevet av Emne: Norges Sterkeste Mann 2012  (Lest 187030 ganger)

Utlogget fixi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #465 : 15. mai 2012, 19:54 »
Syntes det var bra jeg, pausene var litt lange.

Ble skuffet over dansken og fingeren. Det som hadde vært topp var om f.eks Svend og Arild, som speaker. Historier fra dem f.eks hadde vært rått.

Jeg fikk også bilde med Svend, og virket veldig imøte kommende, selv om han hadde dårlig tid.

At Brian shaw var der, var jo i seg selv utrolig kult, og konkuransen var også sykt rå med petter.

Maten var så som så, men personlig var jeg på tur og tenkte ikke så mye på hva jeg spiste, så gikk greit.

Alt i alt, fornøyd. Selv etter 50 mil kjøring. Gleder meg til neste år !.

Gratulerer Ole Martin med seieren, vell fortjent!
Knebøy 140x3.
Markløft 160 ++   18år, vekt 88kg ned til 85.
Benk 110/100 5x3
MP 65 5x5

Utlogget S.Sandness

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 925
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 925

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #466 : 15. mai 2012, 20:16 »
Hm, merkelig at det kom såpass få tilskuere i forhold til i fjor.

En klar forbedring som må gjøres er å få laget en hjemmeside for arrangementet. Showet så ikke spesiellt spennende ut på ticketmaster. Det generelle programmet måtte man finne i annonser og reportasjer. Sikkert mange som så innslagene på TV og så søkte de uten å finne noe på google.

Ellers så er vg.no essensiell skal man få solgt noe i Norge...

Hva med å følge med litt i timen ??

http://www.norgessterkestemann.no/
Reconstruction in progress Smiley

Utlogget KingO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #467 : 15. mai 2012, 20:34 »
Hva med å følge med litt i timen ??

http://www.norgessterkestemann.no/

Ikke verst, jeg har ikke sett den før  Embarrassed

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #468 : 15. mai 2012, 21:22 »
Ikke verst, jeg har ikke sett den før  Embarrassed

var også en del traffik på faceboooksiden, samt annonser i vg siste uken osv. i tillegg til god morgen norge, senkveld, Nrk osv osv



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #469 : 15. mai 2012, 21:53 »
Honnør for den!
Honnør for å eksemplifisere at det selv på internet går ann å endre innfallsvinkel når en får inn ny informasjon. Andre hadde turet på i opprinnelig retning her, men du viste elegant at du er en som tør si hva du mener (til og med under eget navn), men som viktigst av alt også evner å ta det tilbake om du anser at du konkluderte litt vel raskt.

mvh
Øyvind


Takk skal du ha, det er også veldig fint at det er lov å si unnskyld. Det gjør ting lettere  Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Trond Øines

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

  • Bøy 201011 220kg
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #470 : 15. mai 2012, 22:08 »
Først vil jeg takke Svend og Hoved-crewet for ett fabelaktig show. Synes det blir bedre og bedre for hvert år som går. Synes også at messen var bedre iår enn ifjor. Nesten litt "Mann-messe" over det :-)
Øvelsene var spennende og enig med de fleste at par øvelser er helt klart ett stort løft.

Jeg mener som mange andre her at det mest sansynelig ikke er nødvendig å ha det på en så stor arena som Telenor. Og ved å legge det til distriktene vil man kanskje dra vel så mange publikummere, men fra ett litt mindre område vel og merke. (Med unntak av de som kjører Norge rundt for å følge sirkuset) :-)

Håper at jeg neste år er med som deltaker og ikke frivillig Crew. Selv om den jobben var verdt alle timene på beina. Oppfordrer alle som får muligheten til å stille opp som frivillig til å gjøre det. En helt unik sjanse til å oppleve hva som skjer bak kulissene og se litt hva gutta gjør i pausene, prate litt med deltakerne og sist men ikke minst: Ha de beste plassene.

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #471 : 15. mai 2012, 22:11 »
Problemet med disse TV-konkurransene er at det trekker så vanvittig i langdrag og derfor ikke er særlig publikumsvennlige, men kun for spesielt interesserte.

Ser man på WSM ser det ut på TV som om det bare er noen få hundre og ser på. På Arnolds derimot er det tusner på tusner.

Kanskje en ide å slå sammen NSM med Fitnessmessen eller noe slikt for å prøve å ligne på konseptet rundt Arnolds?

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #472 : 15. mai 2012, 23:17 »
fitnessmessen var jo tragisk.. var jo nesten mere folk på messen til nsm

tviler påd et blir flere fitnessmesser med det første



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #473 : 16. mai 2012, 00:27 »
Gol .Pers Hotel,det var stemning  Cheesy, mye mer artig å ha konkurransen ute,rigge til tribuner og hvis det regner er det bare å ha klart ett enormt partytelt.Slipper kunstgressgummilukt og halvmørk hall.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #474 : 16. mai 2012, 07:45 »
fitnessmessen var jo tragisk.. var jo nesten mere folk på messen til nsm

tviler påd et blir flere fitnessmesser med det første

Har aldri vært på fitnessmessen (og kommer aldri til å reise der), men det jeg vil frem til å er at det kan være en ide å kombinere diverse arrangementer innen kraftsport, ala Arnolds, for å samle flere folk.
Men Norge er nok for lite for denslags arrangementer så det blir nok med tanken.

Gol og slike avsides plasser er sorgens. NSM bør arrangeres på ett litt mer allment tilgjengelig sted i nærheten av etablert transportinfrastruktur som fly, buss, tog etc og i eller i nærheten av by/tettsted med andre fasiliteter enn kun en stevnearena. Hvis det arrangeres på Gol og slike avsides steder er det kun de absolutt mest interesserte som reiser for å se.

For eksempel så dro de vel 500-1000 betalende lokale publikummere på den Notodden konkurransen i fjor?

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #475 : 16. mai 2012, 14:40 »
vel med 1000 stykker på Gol er det mulig å gå i pluss
med 1500 etter massiv annonsering i telenor arena så er de et stort tapsprosjekt..  I de store byene er det så mye annet som skjer, at det uansett er bare strongmanfans som kommer.

Når datoen 12 mai ble valgt var det ingen andre arrangement planlagt i Oslo..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #476 : 16. mai 2012, 15:00 »
Jeg og de gutta jeg reiste sammen med var meget skuffet over årets NSM.
Svend satser høyt og gjør så godt han kan, men i år lyktes det ikke. Såpass ærlige må vi være.
Allerede i fjor ble det hele en skuffelse rent publikumsmessig. Det kom jo ikke flere i Telenor Arena enn i Telemarkshallen de to foregående årene. I år var det færre.
Årsakene til skuffelsen vår er i hovedsak følgende:

-Ting tar altfor lang tid! Konkurransen varte nesten 6,5 timer. Den burde vart maksimalt 3 timer. Det er ingen problem å gjennomføre et stevne med 6 øvelser på 3 timer. Det tok også altfor lang tid før 1. øvelse kom i gang! Crewet som driver med dette, er helt sikkert dyktige, men alt virker litt stressende. Folk løper rundt. Alt virker så kaotisk og dårlig planlagt. Plutselig er ikke Richard der når han skal dømme. Speakeren må etterlyse han. Det samme gjelder BØS når han skal løfte vikingpress. Lars må vente opptil et par minutter. Ikke nok med det, men speakeren tar også feil av navnene opptil flere ganger. Dette er pinlig. Det er slike detaljer publikummere irriterer seg over. Enda det er så lite som skal til for å unngå det.
Når det gjelder utstyret, burde dette ha vært stuet bort og klargjort i bakgrunnen slik at man kunne trille dette fram fortløpende. Da slipper man all rigging fra bunnen av mellom hver øvelse. Mange folk hadde forlatt Telenor Arena etter de tre første øvelsene. Slik kan det ikke fortsette!
Jeg tenkte også på utøverne der jeg satt. Det er ikke noe særlig å skulle gjennomføre 6 oppvarminger i løpet av en dag. Det kunne gå over én time mellom hver øvelse, og da blir utøverne kalde og ufokuserte.

-Øvelsene er lite publikumsvennlige. Crusifix med motorsag ser ikke veldig tungt ut. Dette er naturligvis tungt for de som har prøvd, men det er et poeng at vanlige folk skal synes strongman ser brutalt ut. Det øker underholdningsverdien. Vikingpressen er også lite underholdene fordi ingen aner hvor tungt dette er. Skivene er pakket inn i en kasse fra Blåklæder. Det burde vært en snoscooter, en motorsykkel, e.l. Dessuten synes jeg øvelsene generelt er lite kreative og fantasifulle. Truckpull var i fjor, derfor burde denne vært erstattet med noe annet i år. Hva med å prøve noe annet enn atlas-steiner som sisteøvelse? Selv om denne er artig naturligvis. Dette gjelder også øvelsene i kvalikken. Det blir altfor forutsigbart med de samme kvalikk-øvelsene hvert år.
Strongman skal være underholdning! Det må man for all del ikke glemme.
Ser man på spekteret av øvelser i internasjonal sammenheng, er det mange rå øvelser man kunne hatt. Hva med blockpress på tid? Dra anker som en del av medley? Carwalk? Folk liker øvelser der det skjer noe - der hurtighet og brutal styrke kreves.

Arrangementet har mye bra ved seg også. Artig at både Shaw og Northug kunne stille opp. Positivt med ulike stands og aktiviteter før konkurransestart. Er bare redd at sponsorene vil svikte når pulikum svikter. Og svikter interessen, da svikter TV2. Alt henger sammen med alt. Her er det viktig å være nøye på detaljene. Jeg tror NSM like gjerne kunne vært flyttet tilbake til Telemarkshallen. Tror også arrangementet har tapt seg litt fordi Arild er ute av gamet. Det er også kanoner som Richard og den talentfulle Øxa. I sitt siste NSM i 2010, var Øxa rå!
Mye kunne vært nevnt, men tidsbruken og kvaliteten på opplegget er problemet. Folk ser strongman i halvannen time og venter i 5 timer. Stihl sitt opplegg ble altfor drugt og kjedelig. Racerbilene og auksjonen burde jo også vært utelatt. Det har ikke noe med NSM å gjøre.

Jeg ønsker ikke bare å kritisere, men komme noe konstruktivt slik at NSM kan løftes tilbake til gamle høyder.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #477 : 16. mai 2012, 15:13 »
-Øvelsene er lite publikumsvennlige.
Jeg bryr meg ikke så mye, men jeg synes at strongman hadde vært artigere hvis de tok to skritt tilbake i utviklingen. Standardisering av utstyr er bra fordi man kan ha rekorder, men jeg er likevel imot bruk av standardisert utstyr til enhver tid. Opplysning om hvilke øvelser som kommer er bra fordi utøverne får trene på akkurat disse øvelsene, men jeg synes likevel at øvelsene skal være helt hemmelige og en overraskelse for utøverne. Ukjente øvelser med ustandardisert utstyr hadde vært helt topp. Strongmennene må trene som helter på alt, møte opp og ikke vite noe og bli utsatt for mange forskjellige "umulige" oppgaver som den som vinner mestrer best. En slik tankegang er vel like ekstrem som det at jeg ønsker utstyret bort i styrkeløft, men nå er jo dette på trappene (utstyrsfritt kommer i alle fall for fullt) og i strongman er det helt sikkert fullt mulig å ha noen stevner som er slik som nå og andre stevner som er slik jeg foreslår.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #478 : 16. mai 2012, 15:37 »
Du foreslår egentlig akkurat det samme som jeg gjorde for to år siden.
Der tok jeg til orde for å arrangere et NMS med tilfeldig valg av øvelser:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96686.60
Forslaget ble mottat litt ulikt. Det er helt sikkert at vi ikke må gro oss fast i ett spor..

Jeg bryr meg ikke så mye, men jeg synes at strongman hadde vært artigere hvis de tok to skritt tilbake i utviklingen. Standardisering av utstyr er bra fordi man kan ha rekorder, men jeg er likevel imot bruk av standardisert utstyr til enhver tid. Opplysning om hvilke øvelser som kommer er bra fordi utøverne får trene på akkurat disse øvelsene, men jeg synes likevel at øvelsene skal være helt hemmelige og en overraskelse for utøverne. Ukjente øvelser med ustandardisert utstyr hadde vært helt topp. Strongmennene må trene som helter på alt, møte opp og ikke vite noe og bli utsatt for mange forskjellige "umulige" oppgaver som den som vinner mestrer best. En slik tankegang er vel like ekstrem som det at jeg ønsker utstyret bort i styrkeløft, men nå er jo dette på trappene (utstyrsfritt kommer i alle fall for fullt) og i strongman er det helt sikkert fullt mulig å ha noen stevner som er slik som nå og andre stevner som er slik jeg foreslår.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Norges Sterkeste Mann 2012
« #479 : 16. mai 2012, 15:42 »
Problemet med uforutsigbare øvelser vil være at det alltids er noen som "vet noe". Miljøet er lite og lekkasjer vil fort skje. Kan bli ulike forutsetninger for utøverne på den måten.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!