Skrevet av Emne: Benkpress  (Lest 42250 ganger)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Benkpress
« #30 : 23. oktober 2011, 20:12 »
Kom igjen folkens, dere kan ta personlige, emosjonelle diskusjoner via PM.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Benkpress
« #31 : 23. oktober 2011, 21:02 »
Teknisk sett sier du en erfaren person skal være det stikk motsatte av det jeg er. Altså er en erfaren person i dine øyne bælfeit og 30+


En erfaren person er en som har trent i 10-20 år, så ja, det stikk motsatte av deg.

Bælfeit?  Hvor har du det fra? 


Det er fordi jeg ikke slikker ræv når jeg diskuterer. Når jeg mener noe så mener jeg det. Jeg skriver ikke "unskyld meg men jeg er kanskje ikke helt enig i det du skriver  Smiley Smiley Cheesy Grin Tongue Smiley Smiley Tongue Shocked Cheesy Cheesy Cheesy Smiley Smiley Smiley"

Og det er nettop det som er problemet.  I hvilken som helst setting, være det seg trening, hvilken som helst form for sport, eller arbeid av en eller annen form, om diskusjonen ikke hadde tatt plass på forum, tror du virkelig at gutter som knapt har kommet gjennom puberteten hadde kommet til og diskutert med veteraner i bransjen? 

Det er forskjellig her på forum, da man sitter bak tastaturet, samtidig som man tror man kan alt(på tross av minimal erfaring), og diskuterer med folk som faktisk har reel erfaring, og som kan ting. 

Hvorfor tror du så og si alle forumsbrukere som faktisk hadde litt erfaring har sluttet og skrive her?  Jo det er fordi at de har måttet sitte og diskutere med obsternasige 18 åringer som kaster seg med i diskusjoner de har null kompetanse i.  Resultatet blir at samtlige med erfaring forlater forumet, og folk med null kompetanse tar roret og peiser ivei med deres egne meninger om alt mulig, med null backing fra erfaring eller resultater.

Har ikke noe og gjøre med og slikke ræv, men heller og ha nok selvinnsikt til og være litt ydmyk og ha mer fokus på og lære av andre enn og lære bort til andre.

Du syns ikke det er litt komisk at en fyr som ikke en gang har bikka 70 kg i kroppsvekt kommer med bastante styrke treningstips til hauvevis med forumsbrukere?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benkpress
« #32 : 23. oktober 2011, 21:06 »
Du syns ikke det er litt komisk at en fyr som ikke en gang har bikka 70 kg i kroppsvekt kommer med bastante treningstips til hauvevis med forumsbrukere?


Hvor mye tror du han her veier?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Benkpress
« #33 : 23. oktober 2011, 21:09 »

Hvor mye tror du han her veier?

Du får folkare hvordan dette er relevant.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benkpress
« #34 : 23. oktober 2011, 21:12 »
Du får folkare hvordan dette er relevant.

Bare svar på spørsmålet. Deretter tenker du igjennom om kroppsvekten du kommer frem til er relevant for den kunnskapen som sitter i hodet på fyren.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Benkpress
« #35 : 23. oktober 2011, 21:14 »
Og det er nettop det som er problemet.  I hvilken som helst setting, være det seg trening, hvilken som helst form for sport, eller arbeid av en eller annen form, om diskusjonen ikke hadde tatt plass på forum, tror du virkelig at gutter som knapt har kommet gjennom puberteten hadde kommet til og diskutert med veteraner i bransjen? 

Det er forskjellig her på forum, da man sitter bak tastaturet, samtidig som man tror man kan alt(på tross av minimal erfaring), og diskuterer med folk som faktisk har reel erfaring, og som kan ting. 

Hvorfor tror du så og si alle forumsbrukere som faktisk hadde litt erfaring har sluttet og skrive her?  Jo det er fordi at de har måttet sitte og diskutere med obsternasige 18 åringer som kaster seg med i diskusjoner de har null kompetanse i.  Resultatet blir at samtlige med erfaring forlater forumet, og folk med null kompetanse tar roret og peiser ivei med deres egne meninger om alt mulig, med null backing fra erfaring eller resultater.

Har ikke noe og gjøre med og slikke ræv, men heller og ha nok selvinnsikt til og være litt ydmyk og ha mer fokus på og lære av andre enn og lære bort til andre.

Du syns ikke det er litt komisk at en fyr som ikke en gang har bikka 70 kg i kroppsvekt kommer med bastante styrke treningstips til hauvevis med forumsbrukere?
Gå å lek pedagog ett annet sted. Jeg er enig i at flaming fra pubertale smågutter gjør at de med kunnskap går lei og forlater forumet. Jeg vil påstå jeg ikke er en av de. Jeg har aldri selvutnevt meg til proffesor innen treningslære. Veien dit er lang og krever mange år på baken.
Det er 100% sikkert at det finnes mange tusen styrkeløftere på verdensbasis som trener tung benk minst 2 ganger i uka. Når det er en styrkeløfter her i norge som trener benk opp mot maks så og si hver dag kan ikke han være den eneste. Nei, jeg kan ikke backe dette opp med kilder som jeg burde, men med logisk tenking vil man få ende opp med min konklusjon. Dette hørtes sikkert bastant ut. Vell, det er fordi jeg er sikker i min sak. Jeg beklager dypt til den jeg argumenterer mot hvis jeg tar feil.


Du får folkare hvordan dette er relevant.

Ikke prøv å vri deg unna. Du ytrer utifra det du har skrevet at en lærd person skal ha stor fett% og høyt tall på vekta.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Benkpress
« #36 : 23. oktober 2011, 21:16 »
Bare svar på spørsmålet. Deretter tenker du igjennom om kroppsvekten du kommer frem til er relevant for den kunnskapen som sitter i hodet på fyren.

Er fyren på bildet 18 år, men 2 års treningserfaring?  Svar på det først du.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Benkpress
« #37 : 23. oktober 2011, 21:18 »
Er fyren på bildet 18 år, men 2 års treningserfaring?  Svar på det først du.

Nå skal ikke jeg hoppe på det, men tror ikke det var det han mente.
Man skal ikke dømme en bok etter omslaget.
Han kan for alt vi vet være en professor på dette.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Benkpress
« #38 : 23. oktober 2011, 21:19 »

Ikke prøv å vri deg unna. Du ytrer utifra det du har skrevet at en lærd person skal ha stor fett% og høyt tall på vekta.


Hva med en person med reel muskelmasse, mange års erfaring og brae løft?  Er vel mer du som VIL tolke det til at jeg mener en feit person, hvilket selvsagt ikke er tilfellet.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benkpress
« #39 : 23. oktober 2011, 21:21 »
Er fyren på bildet 18 år, men 2 års treningserfaring?  Svar på det først du.

Du syns ikke det er litt komisk at en fyr som ikke en gang har bikka 70 kg i kroppsvekt kommer med bastante styrke treningstips til hauvevis med forumsbrukere?

Har kravene til komisk forandret seg nå?

Det ser ikke ut til at fyren har treningserfaring i det hele tatt, men 18 år er han nok ikke. Det hadde sikkert vært bedre om Hardcorebakken hadde vært 40 år med 2 års treningserfaring ikke sant...
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Benkpress
« #40 : 23. oktober 2011, 21:22 »
Du syns ikke det er litt komisk at en fyr som ikke en gang har bikka 70 kg i kroppsvekt kommer med bastante styrke treningstips til hauvevis med forumsbrukere?
Treningstips? Jeg gir da ikke treningstips. Jeg ytrer en mening her i tråden.


Hva med en person med reel muskelmasse, mange års erfaring og brae løft?  Er vel mer du som VIL tolke det til at jeg mener en feit person, hvilket selvsagt ikke er tilfellet.
Du var veldig tydelig på at jeg med mine få kg ikke kunne ha stor treningserfaring, noe som ikke er relevant i det hele tatt. Det blir det samme som å si at dverger aldri vil kunne inneha viten om trening.
slutt å bland fett% og vekt, å fokuser heller på alder og antall år med treningserfaring.


18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Benkpress
« #41 : 23. oktober 2011, 21:23 »
Uansett hvilke diskusjoner det er på dette forumet så er det hardcorebakken og Ryu som lager stemning. Hardcorebakken sitter der og tror han er peiling med et avatarbilde som tilsier å ha trent i ca 2månder. Det ligger vell mest i kjeften, eller fingra i dette tilfellet.

Blir LITT lei, og tror jeg snakker for flere på dette forumet med den uttalelsen.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benkpress
« #42 : 23. oktober 2011, 21:25 »
Uansett hvilke diskusjoner det er på dette forumet så er det hardcorebakken og Ryu som lager stemning. Hardcorebakken sitter der og tror han er peiling med et avatarbilde som tilsier å ha trent i ca 2månder. Det ligger vell mest i kjeften, eller fingra i dette tilfellet.

Blir LITT lei, og tror jeg snakker for flere på dette forumet med den uttalelsen.

Blir du lei av at vi lager stemning? Det er kanskje bedre med et forum hvor ingen diskuterer noe som helst annet enn "Er denne 5-splitten bra for masse samt litt styrke?"
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Benkpress
« #43 : 23. oktober 2011, 21:25 »
Det hadde sikkert vært bedre om Hardcorebakken hadde vært 40 år med 2 års treningserfaring ikke sant...

Du forvrenger jo det jeg sier helt!!  Du drar fram en og en faktor, 40 år med 2 års trenings erfaring tilsier jo ikke at man verken kan noe eller har oppnådd noe!!

Om du må ha det inn med teskje, NEI, en fyr som er 40 og som har trent i 2 år har ikke noen som helst ekspert status, jeg har aldri sagt dette heller da, så ikke helt godt og si hvor du har det fra.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Benkpress
« #44 : 23. oktober 2011, 21:27 »
Uansett hvilke diskusjoner det er på dette forumet så er det hardcorebakken og Ryu som lager stemning. Hardcorebakken sitter der og tror han er peiling med et avatarbilde som tilsier å ha trent i ca 2månder. Det ligger vell mest i kjeften, eller fingra i dette tilfellet.

Blir LITT lei, og tror jeg snakker for flere på dette forumet med den uttalelsen.

Hehe, er jo NETTOP dette jeg mener, er jo ikke noe galt med fysikken til Hardcorebakken, er jo en helt vanlig nybegynner fysikk, ganske tynn, lav fett%, men blir komisk med den avataren når man kommer med bastante tips til nybegynnere om hvordan trening skal gjøres.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!