Skrevet av Emne: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11  (Lest 34812 ganger)

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vidars loggbok, bilde side 2 og side side 3
« #45 : 13. november 2011, 18:55 »
I det siste har jeg brukt mine hjemmelagde "fat gripz" på flere øvelser. Det er spesielt oppvarming og de litt lettere arbeidssettene disse benyttes. Når det blir tungt vil ikke grepet henge med hvis jeg bruker disse, så da kuttes de ut.
Jeg har også kjøpt et par drareimer som jeg bruker på de aller tyngste settene på rygg og bein. Prøver å ikke bruke disse før det føles nødvendig da jeg arbeider litt med å styrke grepet uten at det skal gå utover treningen forøvrig.

Tenkte egentlig å bestille drareimer fra Ironmind sammen med noen nye COC-grippere. Har nr.1 som tyngste foreløpig og skulle gjerne hatt nr. 2 og muligens nr.1,5.. Klarer 8 godkjente reps på nr.1 og tror det skal gå an å få til noen få på nr.2 også. Det er på høyre hånda det er snakk om her, på venstre er det mer enn nok med nr.1 foreløpig.

Andre tanker jeg har med 2-splitten min er at det føles ut som det blir jevnt over lite overskudd til skuldre og andre støtteøvelser. Foreløpig har det blitt lite økning på andre ting enn baseøvelser, men har dette så mye å si?
Alternativet er å lage enn 3-splitt ut av programmet, men da vil det også bli lavere treningsfrekvens.

Det hadde vært fint med noen tilbakemeldinger på dette!  Smiley

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vidars loggbok, bilde side 2 og side side 3
« #46 : 16. november 2011, 17:28 »
Dagens økt:

Floorpress
   17,5kg*2-15reps
   25kg*2-10reps
   27,5kg*2-8reps
   30kg*2-6reps * 3sett
   25kg*2-10reps

Hantelbøy
   20kg*2-12reps
   25kg*2-10reps
   30kg*2-8reps
   32,5kg*2-6reps * 2sett
   30kg*2-8reps

Flyes
   20kg*2-8reps * 3sett

Fransk hantelpress, stående
   25kg-8reps * 3sett

Floorpress og hantelbøy gikk bra. Økning fra forrige trening. Flyes ble utført med samme vekt som sist, men med betraktelig bedre teknikk enn sist. Tok et ekstra sett ettersom det føltes så bra. Fransk hantelpress, stående, ble ikke økt fra sist ettersom teknikken var relativt dårlig. Tok samme antall sett som sist, men gikk ned fra 10ere til 8ere for å få inn litt bedre teknikk. Føltes relativt tungt likevel.

Alt i alt en bra økt uansett!

Skal på min første nattvakt igjen nå, etter 11 uker med pappapermisjon og hv-kurs/øvelse. Blir godt å komme tilbake på arbeid igjen, men jeg regner med at den første natta skal bli tung..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #47 : 17. november 2011, 18:04 »
Dagens økt:

Situps (6 sett i pyramide)
Sidehev m/ hantel, 17,5kg-15reps * 2sett
COC-trening

Det ble egentlig bare en tulletrening i dag. Har akkurat kommet i gang med å jobbe etter 11 uker med fri, og den første nattvakta var mildt sagt dryg..
Utrolig lite trøkk i kroppen i dag! Vurderte å kjøre på med kaffe og energirik mat og drikke for å få nok futt til å ta en skikkelig treningsrunde, men den kommer som en kraftig baksmell da jeg skal på nattvakt igjen i natt også. Det er uansett godt å bare trene litt mage også. Jeg blir både svett og sliten av dette også, og godt er det!
Får heller forsøke på en skikkelig runde med trening i morgen!

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #48 : 17. november 2011, 20:46 »
Hah! Morro å lese andre som må balansere jobb, barn og kjerring med treninga Cheesy

For fin hjemmetrening burde du kanskje sjekke ut kettlebells. Mange av øvelsene i kettlebell kan du gjøre med hantler og ettersom du tydeligvis bor i Tr.heim kan du kjøpe kettlebells på maxpuls.no.

Prøv turkish getups, one-arm overhead squats, rykk, støt og swings Cheesy Da blir treninga fort ganske morsom  Wink
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #49 : 17. november 2011, 22:12 »
Hah! Morro å lese andre som må balansere jobb, barn og kjerring med treninga Cheesy

For fin hjemmetrening burde du kanskje sjekke ut kettlebells. Mange av øvelsene i kettlebell kan du gjøre med hantler og ettersom du tydeligvis bor i Tr.heim kan du kjøpe kettlebells på maxpuls.no.

Prøv turkish getups, one-arm overhead squats, rykk, støt og swings Cheesy Da blir treninga fort ganske morsom  Wink

Kettlebells har fasinert meg lenge! Har et par kompiser som holder på med dette, og de har ingenting annet enn positivt å si om dette. Har prøvd noen øvelser med har utført dette med hantel istedet. Blir ikke akkurat samme opplegget, men artig er det likevel!
Swings med bytte av arm er vel mildt sagt risikpsport uansett om det er hantel eller ikke..

Husker ikke navnet på øvelsen, men det er en slags "rykk og støt" bevegelse som jeg har brukt mest.. Blir jævlig sliten av den iallefall!

Uansett, det er artig med innspill fra folk! Har forespurt tilbakemeldinger på flere ting i loggen tidligere, men det har blitt lite med svar..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #50 : 21. november 2011, 13:39 »
Etter å ha vært mer eller mindre syk siden torsdag forrige uke så prøvde jeg meg igjen med trening nå i dag.. Formen er ikke helt bra enda. Kjenner at det mangler trøkk i kroppen, men føler meg ikke så veldig syk lengre..

Enarms hantelroing
   15kg-15reps
   20kg-12reps
   25kg-8reps
   32,5kg-8reps * 4sett
   20kg-12reps

Strake markløft m/ hantler
   20kg*2-15reps
   30kg*2-12reps
   35kg*2-8reps
   40kg*2-6reps * 2sett
   35kg*2-8reps

SUPERSETT: Hantelpress/hantelcurl, 15kg
   10/8-8/8 (reps)
-begge armer samtidig på hantelcurls
I tillegg ble det noen sett med lettere vekter

Dagens økt? Ikke bra..
Jeg fikk økt noe på baseøvelsene, men da var alt trøkket borte for resten av økta. Skulder- og bicepstreninga gikk rett i dass, mer eller mindre.. Vektene var uutholdelige og jeg følte meg direkte uvel! Får håpe resten av dagen blir rolig før jeg skal på nattvakt. Håper iallefall at nattvakta blir rolig!
Satser på at formen skal bli bedre og at ikke dagen i dag bare var et midlertidig blaff av velvære..

Begynner forresten å bli lite vekter til hantlene nå.. Jeg har vekter til ca. 50kg per hantel, men hantlene er ikke lange nok til å få plass til alt.. Tror kanskje at 40 eller 45kg er maks på hantlene. Får vurdere å kjøpe meg noen 15kg skiver eller kjøpe til noen ekstra 10ere..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #51 : 22. november 2011, 05:24 »
Det ble heldigvis en rolig ettermiddag/kveld hjemme, og en like rolig nattevakt, så formen kjennes relativt grei ut. Er ikke helt frisk enda, men satser på at formen er stigende. Er forøvrig mere våken og opplagt enn vanlig. Forsøkte med en noe høyere dose med Energy Kick enn vanlig og det kan se ut som om dette har hatt en viss effekt på nattens form.

Den første natta pleier alltid å være den tyngste med påfølgende lettere netter!  Grin

Edit: Hvis det var noe som hadde effekt tidligere så er dette borte nå.. Rimelig sveiseblind akkurat nå iallefall! Kjenner jeg meg selv rett går dette snart over når jeg begynner å nærme meg overtrøttstadiet..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #52 : 24. november 2011, 11:43 »
Dagens økt:

Floorpress
   17,5kg*2-15reps
   25kg*2-10reps
   30kg*2-8reps
   32,5kg*2-6reps * 3sett
   25kg*2-10reps

Hantelbøy
   20kg*2-12reps
   25kg*2-10reps
   30kg*2-8reps
   35kg*2-6reps * 3sett
   30kg*2-10reps

Flyes
   20kg*2-8reps * 2sett

Fransk hantelpress, stående
   20kg-12reps * 2sett (+1sett kickbacks, 5kg-12reps)

Bra form på floorpress og hantelbøy. Fikk økt litt på begge deler. Tror jeg skal ta 8ere på arbeidsettene neste gang, henholdsvis 30kg*2 på floorpress og 32,5kg*2 på hantelbøy.
Flyes og triceps er tungt som vanlig.. Tror kanskje jeg bare må ta støtteøvelsene på "feelingen" og ikke se så hardt på hvordan det går med økning på disse øvelsene.

Er uansett fornøyd! Formen er rimelig bra igjen nå. Det sitter igjen litt kjenner jeg, men ikke slik at det hemmer meg nevneverdig mtp trening.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #53 : 26. november 2011, 00:18 »
Dette var interessant lesestoff for en mann som baserer all brysttreningen på armhevinger, floorpress og flyes.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=2155

Denne artikkelen er generelt interessant sett ut i fra egen livssituasjon;
http://www.iform.no/pub/art.php?id=2401

Har litt for god tid på nattevakt, og da blir det gjerne litt gjennompløying av ulike nettsteder, inkl. treningsforum og iform.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #54 : 26. november 2011, 23:06 »
Dagens økt: (på nattvakt)

SUPERSETT, pushups og pullups. 5 sett i pyramide på begge øvelser.

SUPERSETT, biceps og triceps.
   Bicepscurl m/stang. 25kg-10reps * 3 sett
   Fransk press, stående i apparat. 36kg-15reps, 45kg-12reps, 50kg-12reps.

Hammercurls m/ hantler, 10kg-15reps.
Franskpress m/ hantel, enarms. 7,5kg-12reps

Strake markløft m/ stang
   60kg-10reps * 3 sett

Lite effektiv trening i dag av flere grunner.. Kom hjem fra nattevakt lørdagsmorgen til frustrert frue og våkne barn. To av tre hadde vært mer eller mindre våkne på skift gjennom hele natta, og det satte mildt sagt sitt preg på både meg og fruen. Lite søvn på meg før nattevakt i dag, og dertil laber form..
Ikke sikkert at det var så lurt å trene når formen er slik, men det får gå! Relativt rolige netter her for tiden så det burde gå greit selv om ikke formen min er på topp.

Pullups og pushups gikk egentlig bra til tross for formen. Har økt sakte men sikkert på pullups over lengre tid, og repstallet nærmer seg anstendige verdier. Pushups gikk ikke så veldig bra.. Tok et sett mot tilnærmet maks etter oppvarming og det ble ikke så høyt som jeg hadde håpet på.
Har en følelse av at det var lite "gutsing" fra min side, da jeg tross alt tok 3 sett til på pushups med relativt greit antall reps. Det burde ikke gått hadde jeg kjørt meg maks på tyngste settet..

Mye biceps/tricepstull ble også gjennomført! Nytteverdien av dette kan diskuteres, men det var uansett godt å få kjørt armene ut litt uten at tung brysttrening/ryggtrening hadde tatt bort mye av trøkket.

Strake markløft ble tatt til slutt.. Lite lurt etter å ha trent armene først! Hadde egentlig glemt hele å trene bein, men kom på det helt til slutt.
Skrev vel 60kg på dette, men det kan ikke stemme helt. Tok flere sett mellom 60-100kg, men tror det var 80kg som ble gjort 10*3 på..

Litt bedre samvittighet for denne uka, men må satse på å komme sterkere tilbake neste uke! Blir jevnt over litt for lite trening, men det må nevnes at alt har gått jevnt oppover til tross for dette.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #55 : 29. november 2011, 13:28 »
Dagens økt:

Enarms hantelroing
   17,5kg-12reps
   25kg-10reps
   30kg-8reps
   35kg-6reps * 2sett
   30kg-10reps
   20kg-12reps

Strake markløft m/ hantler
   20kg*2-15reps
   30kg*2-12reps
   35kg*2-8reps * 4sett
   30kg*2-12reps

Hantelpress
   10kg*2-10reps * 3sett

SUPERSETT, sidehev/foroverbøyd sidehev, 2 sett på hver øvelse, 10-12reps
   lette vekter

Shrugs
   17,5kg*2-12reps * 3 sett

Hammercurls m/ hantler
   10kg*2-10reps * 3 sett

Ok form på roing og strake markløft. Skuldre ble kjørt lett i dag. Er så lei av at alt av skuldre og iso øvelser skal være så brutalt tungt.. Setter fokus på base!
La til noen sett med shrugs i dag. Vet ikke helt hvorfor, men det kan kanskje ha noe med filmen Warrior. En av hovedpersonene, Tommy, har en kurant tyrenakke..  biggrin
Armer fikk også en relativt lett gjennomføring i dag.

Formen er ikke helt som den skal være enda heller.. Begynner å bli lei av å ikke føle meg skikkelig frisk, men skal vel samtidig være glad for at jeg ikke blir syk. Skal vel egentlig ikke klage..
   

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #56 : 02. desember 2011, 21:31 »
Dagens/kveldens økt:

Et par kettlebellsinspirerte øvelser først
   Hantelsving med to hantler
      5kg*2-20reps * 2sett
      10kg*2-6reps
      7,5kg*2-10reps
   Enarms "rykk og støt" med en hantel
      5kg-15reps
      10kg-15reps
      15kg-8reps
      17,5kg-6reps
      10kg--15reps

Dette var både tungt mtp kondisjon og rent styrkemessig! Ble helt pumpa og svetten rant. Dette må vel være bra for både det ene og det andre.. Tror jeg må fortsette å implementere litt kettlebellsinspirert øvelser i treningen.

Hammercurls m/ hantler (begge armer samtidig)
   7,5kg*2-15reps
   10kg*2-12reps
   12,5kg*2-8reps
Kons.curls
   7,5kg-15reps
   10kg-8reps

Enarms franskpress, stående m/ hantel
   5kg-15reps
   7,5kg-15reps
   10kg-8reps
Kickbacks
   5kg-12reps * 2sett

Skulle trene bryst, skuldre og fremside bein i dag, men hadde lite trøkk i kroppen etter å ha vært på nattvakt natt til i dag. Var mye styr med ungene også, så jeg var i tvil om jeg skulle trene i det hele tatt. Bestemte meg for å bare teste ut litt diverse øvelser med hantlene og plutselig ble det en ganske greit treningsøkt ut av det! Smiley

Får heller ta det planlagte opplegget på lørdag, eller helst på søndag. I morgen er det hånballturnering for eldste jenta, og det blir vel nok å holde p åmed når fruen er på arbeid..

Men nå er det uansett helg! biggrin
     

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #57 : 08. desember 2011, 21:56 »
Etter noen rolige dager ble det en liten tur på 3T i dag. 45minutter med pulsspinn!
Litt kjedelig, men samtidig så blir det dårlig med noe annet kondistrening på denne tiden av året med unntak av enkelte gåturer osv..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #58 : 15. desember 2011, 16:22 »
De rolige dagene har tydeligvis fortsatt, men det ble en liten økt i går:
Logga ikke mens jeg trente, så hva jeg tok er litt borte nå..

Uansett, øvelsen var kettlebellsinspirert. Enarms rykk og støt, bøy inkl., med hantel.
Tok først en runde med tabata, 20 sek med trening for så 10 sek med pause i 8 runder. Brukte en lett hantel så dette var grei skuring. Blir sliten likevel, men føler dette går mere på kondisjon en noe annet. Etter dette tok jeg flere sett i pyramide. Her blir musklene mere kjørt da det er færre reps med mere vekter.
Reps tallet gikk fra 20 reps på letteste til 6 reps på tyngste.

Treningen var i går, og kjenner at jeg er støl i dag!  biggrin
Det føles litt godt på en rar måte..

Tror det har blitt alt for lenge mellom treningene i det siste!

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2 og side side 3
« #59 : 15. desember 2011, 20:08 »
Tabataintervaller med hantel er fantastisk. har kjørt mye slikt selv også Smiley Blir sliten på en merkelig måte Cheesy
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!