Skrevet av Emne: 1 kilo ned i vekt -> Hvor mange % er fett og hvor mange % er muskel  (Lest 5231 ganger)

Utlogget TonyMontana

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

1 kilo ned i vekt(7000kcal) -> Hvor mange % er fett og hvor mange % er muskel?

Noen som vet?

Alt er enkelt

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

1 kilo ned i vekt(7000kcal) -> Hvor mange % er fett og hvor mange % er muskel?

Noen som vet?



Greier du ikke tenke selv? det er da ingen fasit på hvor mye av hva du går ned? Har du en smud diett og bare går ned 1kg muskler, kan du jo heller ikke si hvor mange % det er, fordi alt er jo relativt i forhold til størrelse, mengde muskler og mengde fett... faen hvorfor klarer ikke folk å bruke hue LITT engang?

Utlogget TonyMontana

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Greier du ikke tenke selv? det er da ingen fasit på hvor mye av hva du går ned? Har du en smud diett og bare går ned 1kg muskler, kan du jo heller ikke si hvor mange % det er, fordi alt er jo relativt i forhold til størrelse, mengde muskler og mengde fett... faen hvorfor klarer ikke folk å bruke hue LITT engang?

Jeg bruker hodet fint. Selfølgelig kan man anslå dette, men man må tenke. Ut i fra forskjellige målinger (maskiner eller manuelle metoder) kan man fastlå en ca fettprosent på kroppen. Men det blir vanskelig å få det helt 100%, men nok til å ha noe å gå etter.

1. OM min kropp veier 100 kg og har en fettprosent på 10%, vil det si at 10kg av 100kg er fett.

2. Jeg bruker 1 uke på å gå ned en kilo. (f.eks hatt 1000kcal under energbalanse over 7 dager = 7000kcal = 1 kg kroppsvekt)

3. Da kan man etter nedgangen måle opp fettprosenten sin igjen å se etter differansenfra før og etter vektnedgang og anslå hvor mye fett man mister pr kilo vektnedgang.

Såå... Derfor stiller jeg spørsmålet og håper noen erfarne folk der ute kanskje har
gjort dette tidligere, og funnet ut noen regler jeg kunne forholt meg til.

Men dersom det ikke finnes må jeg bare teste dette selv over en periode og finne det ut.

Ha en fin dag Smiley

Alt er enkelt

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Jeg bruker hodet fint. Selfølgelig kan man anslå dette, men man må tenke. Ut i fra forskjellige målinger (maskiner eller manuelle metoder) kan man fastlå en ca fettprosent på kroppen. Men det blir vanskelig å få det helt 100%, men nok til å ha noe å gå etter.

1. OM min kropp veier 100 kg og har en fettprosent på 10%, vil det si at 10kg av 100kg er fett.

2. Jeg bruker 1 uke på å gå ned en kilo. (f.eks hatt 1000kcal under energbalanse over 7 dager = 7000kcal = 1 kg kroppsvekt)

3. Da kan man etter nedgangen måle opp fettprosenten sin igjen å se etter differansenfra før og etter vektnedgang og anslå hvor mye fett man mister pr kilo vektnedgang.

Såå... Derfor stiller jeg spørsmålet og håper noen erfarne folk der ute kanskje har
gjort dette tidligere, og funnet ut noen regler jeg kunne forholt meg til.

Men dersom det ikke finnes må jeg bare teste dette selv over en periode og finne det ut.

Ha en fin dag Smiley



Hvis du skal ta ibruk alt av maskiner og tester får du vel dra å sjekke det ulike steder da, finne gjennomsnitt\ca estimat.. og så gå ned en kilo på den måten du vil sjekke, sult\diett\whatever floats your boat, og så teste igjen. Alt kommer jo ann på hvor mye muskler og fett du har fra før av, og hvor mye av hvert du har mistet på den ene kiloen.. finnes jo ikke noe formel for utregning av dette (som du spurte om i første posten). Nei, du tenker tydeligvis ikke så veldig mye.

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

1 kilo ned i vekt(7000kcal) -> Hvor mange % er fett og hvor mange % er muskel?

Noen som vet?



1 kg ned = 2%fett og 5% muskler
5 kg ned = 10%fett og 25% muskler
10kg ned = 20%fett og 50% muskler

Enkel mattematikk, du ser at det ikke går opp? Alt er relativt. (Nå da ikke prøv å argumenter at det er stor forskjell på å gå ned 1 eller 10kg, for hvis det var et fasitsvar, ville resultatene vært lineære, altså.. likt resultatet uansett mengde.)

Utlogget TonyMontana

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Grunnen til at det ikke går opp er fordi med lavere fettprosent så vil man forbrenne mer muskler kontra fett, mens en person med høy fettprosent brenner mer fett kontra muskler.

Det er medianen jeg er ute etter (les: i statistikk: verdi som har den midtre plassen i en rekke av økende el. minkende verdier)

Med medianen vil jeg over tid få ønsket resultat.

Du driter deg bare ut Smiley

Tony
Alt er enkelt

Utlogget treningssnabben

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 624
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 624

Grunnen til at det ikke går opp er fordi med lavere fettprosent så vil man forbrenne mer muskler kontra fett, mens en person med høy fettprosent brenner mer fett kontra muskler.

Det er medianen jeg er ute etter (les: i statistikk: verdi som har den midtre plassen i en rekke av økende el. minkende verdier)

Med medianen vil jeg over tid få ønsket resultat.

Du driter deg bare ut Smiley

Tony

Da får jeg vel bare vente på en erfaren og få fasitsvaret du også spurte om da? Smiley

Utlogget TonyMontana

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Da får jeg vel bare vente på en erfaren og få fasitsvaret du også spurte om da? Smiley

Jepp, vi må bare vente på at noen tar tak i dette her så vi kan fokusere på trening i mens Smiley
Eller om du vil, så kan jeg få bruke deg som testperson. Vi bulker deg opp til 30% og tar målinger hvert kilo til du når 5%, så finner vi medianen. Jeg skal vinne AF 2012, så jeg har ikke tid til å være forsøksperson;)
Alt er enkelt

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Hold kjeft treningssnabben. Han spør om et spørsmål og du er frekkere enn frekkest! Whats the point u fat douch
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Hva er poenget med å svare noen utidig når de spør folk med mer erfaring om noe de lurer på? Hva om lærerne på skolen skulle behandlet elevene sine slik?
"Hva?! Klarer du ikke å lære deg dette helt selv? Er du tjukk i huet eller?"

Seriøst, treningssnabben, skjerp deg.

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Dæven for noen useriøse svar fra han treningssnabben.

Du mr trådstarter. Dette temaet er vel et ganske omdiskutert tema og vanskelig å svare på.
Men jeg kan gi meg min erfaring.

Jeg gikk ned 6 kg i sommer. Da følte jeg ut ifra mitt utgangspunkt at jeg mistet kanskje 2 kg muskler. Men så bulket jeg opp igjen så plutselig ble de litt større relativt fort igjen.

Jaja, ofte når man bulker opp så får man et ekstra trykk i musklene og de utvider seg litt. Men helt ærlig så tror jeg dersom du går ned 6 kg, så tror jeg du maks mister 1-2 kg muskler. Men selv jeg er veldig usikker. Kanskje noen andre har et godt svar?
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Dæven for noen useriøse svar fra han treningssnabben.

Du mr trådstarter. Dette temaet er vel et ganske omdiskutert tema og vanskelig å svare på.
Men jeg kan gi meg min erfaring.

Jeg gikk ned 6 kg i sommer. Da følte jeg ut ifra mitt utgangspunkt at jeg mistet kanskje 2 kg muskler. Men så bulket jeg opp igjen så plutselig ble de litt større relativt fort igjen.

Jaja, ofte når man bulker opp så får man et ekstra trykk i musklene og de utvider seg litt. Men helt ærlig så tror jeg dersom du går ned 6 kg, så tror jeg du maks mister 1-2 kg muskler. Men selv jeg er veldig usikker. Kanskje noen andre har et godt svar?

2kg muskler hørtes sykt mye ut!
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

2kg muskler hørtes sykt mye ut!

Får vel slenge opp det lille jeg har av erfaring.

Tok en inbody test når jeg startet å trene:
vekt: 95kg
høyde: 183cm
fettprosent: 25%
muskler: 40%

Etter 6-7 uker gikk jeg ned 3 kilo, og fikk følgende stats:
vekt: 92kg
fett: 23%
muskler: 39%

Jeg gikk da ned 1% muskler. 1% av 95kg er 0.95kg (950gr). Hadde jeg gått ned enda 3kg, antatt at ratio forblir den samme, ville jeg ha gått ned 6kg, hvorav 2kg muskler. Det er nok ikke så ille om en skal ned i fettprosent og er litt lubben som meg f.eks ^^
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget TonyMontana

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Takk for innspill. Jeg vil loggføre fettprosenten min ukentlig fra start av def til slutt av def når den tid kommer, så kanskje jeg får brukt tallene til noe fornuftig. Jeg skal kun ha 8 ukers def, målet vil være en fettprosent på 4-5 med min fjordland spesialdiett (kun fjordland micromat skal spises + vitamin og kreatintilskudd).

Er litt skeptisk til alt det dietthysteriet, og jeg vil prøve å bevise at med fjordlands hurtigmat (forholdsvis ganske sunn norsk mat) kan man gå kontrolert og fint med i vekt og fettprosent på samme måte som de som veier hvert karbohydrat,spiser torsk og alsakens annen spesieltilpasset mat hver dag.

Mvh

Tony
Alt er enkelt

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

HVa med å faktisk tilberede skikkelig mat selv?
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!