Skrevet av Emne: Oppklaring.  (Lest 10817 ganger)

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #60 : 22. oktober 2011, 22:45 »

Ikke tillegn meg meninger jeg ikke har. Tung styrketrening er ikke NEGATIVT. Det er større kjangser for å pådra seg skader, men det er ikke UFORSVARLIG. Feel me dog?
Jeg har heller ikke sagt at alle må ta kosttilskudd.  Hvis du er så trangsynt at du ikke gidder å forstå hva jeg skriver har jeg 0 interesse av å diskutere med deg.



e9 i den.
No pain No gain!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Oppklaring.
« #61 : 22. oktober 2011, 23:30 »
Trening med egen kroppsvekt mener jeg er en meget god måte å bli sterk på. Push-ups, chins og spensthopp gir et glimrende grunnlag for videre styrketrening med tunge vekter på sikt.

Som ung (fra ca 12-års alder til 18) trente jeg mye push-ups og chins. Jeg kunne alltid ta 30 push-ups (tok 55 i forsvaret) og over 10 chins (tok 20 i forsvaret) og trente dette jevnlig. At jeg var så glad i push-ups tror jeg er grunnen til at jeg i dag er sterkere i benkpress enn i knebøy og markløft. Jeg trente aldri beina noe særlig, og har ikke hatt samme framgang der som i pressøvelser.

Så jo mer man trener i ung alder desto større er mulighetene for å bli sterk når du kommer i gang med de tunge baseøvelsene. Tro meg, innsatsen du legger ned nå får du stor nytte av senere i livet! 
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget KL

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Oppklaring.
« #62 : 23. oktober 2011, 01:16 »
Ikke tillegn meg meninger jeg ikke har. Tung styrketrening er ikke NEGATIVT. Det er større kjangser for å pådra seg skader, men det er ikke UFORSVARLIG. Feel me dog?
Jeg har heller ikke sagt at alle må ta kosttilskudd.  Hvis du er så trangsynt at du ikke gidder å forstå hva jeg skriver har jeg 0 interesse av å diskutere med deg.

Jeg satte beskrivelsen min av synspunktene dine litt på spissen. Til tross for din spydige tone
i motkommentaren, beklager jeg herved overfor deg. Jeg forstår selvsagt at du finner det irriterende at
jeg satte meningene dine på spissen og dermed på en måte tilegnet deg meninger.

Til tross for dette mener jeg at synspunktene du har fremmet i denne tråden ikke er bra for "wefray".
Istedetfor å gjøre feilen igjen og kommentere synspunktene dine på generelt grunnlag, skal jeg komme med noen konkrete eksempler:

Hold den mongolide legen utenfor. Han har allerede konkludert og vil kjempe med nebb og klør for sin sak. Det er ikke bra for en lege å feilinformere, så han vil nødig tape en diskusjon.
Her viser du tydelig en agenda for hva du mener om tung styrketrening, i og med at du kaller legen for "mongolid" fordi han er skeptisk til tung styrketrening. Jeg understreker bare her at selv om en lege kanskje ikke trener styrke selv, har han faglig kunnskap om oppbyggingen av menneskers kropp og struktur, og dermed har han kompetanse til å vurdere hvordan feks en ung ryggsøyle tåler tung belastning og ofte med uheldig teknikk.

Hehe, du har en god holdning. Hold på den. Lykke til med overbevisningen!
Igjen viser du at det er viktig å holde på den "gode holdningen". En viktig egenskap for unge som skal trene styrke er evnen og viljen til å ta imot råd og sette sin egen "overbevisning" til side for faglig kunnskap.

kosttilskudd er ikke piss selv om man allerede spiser godt,
Kan du komme med forskning som viser at nybegynnere innen styrketrening som som har godt kosthold (spiser sunt og bra med høyt proteininntak fra tunfisk, havregryn,egg, melk og kylling) vil oppnå høyere styrke/muskel-økning med proteintilskudd?

Jeg mener det er rimelig å annta at trådstarter er nybegynner med tanke på at han veier 90kg og tar under 100kg i benk.

Ellers ser det ut som at trådstarter har funnet ut en meget fornuftig løsningen på det hele. Det er jeg veldig glad for. Klarer du å holde det du skrev i innlegget nedenfor, kan du nok om 6-9 år se tilbake på dette som en av de mest fornuftige treningsbeslutningene du har tatt Smiley
La oss si at du starter med tung trening når du er 18år, og har et meget godt grunnlag med god kondisjon og god grunnstyrke (feks 100-140 kontrollerte armhevinger), kan du fort tippe 150kg i benkpress før du er 20år.
Og dette kan du være rimelig sikker på at de fleste av dine jevngamle som trener tungt idag ikke klarer, da de ofte sliter med senebetennelse, vonde albuer, overtrening, dårlig teknikk osv.

OK folkens, jeg har nå snakket met min far om dette med trening, i følge forumet og noen artikler + en telefon ifra norges styrkeløft forbund, skal man bygge seg et basisgrunnlag, som man senere vil ha utbytte av når man er 18-20 år han, trener jeg med lette vekter 2 ganger uka med hovedfokus på teknikk og utførelse + en dag hjemme med kroppsvekttrening kombinert med utholdenhet, sprint, og spenst ( gym på skolen) ville jeg bli godt rustet til videre belastninger senere i livet. skjelettet ville gradvis bli sterkere/ herdet.

Klatring/Boksing/kroppsvekttrening/lettere vekter/utholdenhet/spenst/ = alsidighet noe som er supert i ung alder! Dette synest Foreldrene mine var helt optimalt!! YEEAAH! nå er vi endelig enige!!! Cheesy  ifølge NSF ville dette vere styrkende på hele kroppen!

YESS!  Pushups + Situps + Dipsheadbang

Lykke til Smiley

Edit: Redigert fra "overbevisning" til "den gode holdningen" for å tydeliggjøre poenget

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Oppklaring.
« #63 : 23. oktober 2011, 11:45 »
Igjen viser du at det er viktig å "holde på overbevisningen".

Jeg tror du misforsto her. HB snakket vel om overbevisningen av foreldrene.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #64 : 23. oktober 2011, 11:50 »
Noen som vet om en side eller noe som viser til mange ulike kroppsvektøvelser? Smiley Har meldt meg på klatring og btw! Cheesy Greide 60 strict armhevinger og 100 situps  Cool
No pain No gain!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Oppklaring.
« #65 : 23. oktober 2011, 12:01 »
Noen som vet om en side eller noe som viser til mange ulike kroppsvektøvelser? Smiley Har meldt meg på klatring og btw! Cheesy Greide 60 strict armhevinger og 100 situps  Cool

Nice.

http://beastskills.com/
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Heat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Oppklaring.
« #66 : 23. oktober 2011, 12:03 »
No pain No gain!

Utlogget KL

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Oppklaring.
« #67 : 23. oktober 2011, 12:04 »
Jeg tror du misforsto her. HB snakket vel om overbevisningen av foreldrene.
Jeg prøvde egentlig å henvise til "du har en god holdning. Hold på den.".
Ser dette ikke kom tydelig fram, så derfor redigerte jeg dette nå litt i innlegget over.
Men det at han skal "overbevise" foreldrene underbygger egentlig bare poenget mitt.

Litt motivasjon for trådstarter: http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10014977

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Oppklaring.
« #68 : 23. oktober 2011, 12:08 »
Jeg prøvde egentlig å henvise til "du har en god holdning. Hold på den.".
Ser dette ikke kom tydelig fram, så derfor redigerte jeg dette nå litt i innlegget over.
Men det at han skal "overbevise" foreldrene underbygger egentlig bare poenget mitt.

Men wefray har en god holdning. I'm Ouuuuut!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget KL

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Oppklaring.
« #69 : 23. oktober 2011, 12:18 »
Jeg hadde satt pris på at du hadde lest hele tråden før du kommenterer konkrete sitater.
Holdningen til wefray som HB henviste til var ikke bra!

Men wefray har nå plukket opp gode råd fra tråden, foreldrene og andre sider, og nå har han dermed en bedre holdning til trening.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Oppklaring.
« #70 : 23. oktober 2011, 12:24 »
Jeg hadde satt pris på at du hadde lest hele tråden før du kommenterer konkrete sitater.
Holdningen til wefray som HB henviste til var ikke bra!

Men wefray har nå plukket opp gode råd fra tråden, foreldrene og andre sider, og nå har han dermed en bedre holdning til trening.

Jeg ha fulgt hele tråden. At Wefray mener legen tar feil når det gjelder styrketrening er bra, da legen tydeligvis ikke har peiling på området i det hele tatt og heller tyr til broscience enn real science. I'm Ouuuut!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Oppklaring.
« #71 : 28. oktober 2011, 09:47 »
merker jeg begynnner å bli lei gamle myter og tull.. og at foreldre tror man blir PPOOWW stor av å trene i 1uke..

huff.
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!