Skrevet av Emne: Strafferettslig utilregnelig  (Lest 29314 ganger)

Utlogget jofin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #90 : 05. desember 2011, 12:07 »
Klart det gagner regjeringen om han ikke er strafferettslig tilregnelig, grunnen skrev jeg ista. Hva så om gjerningsmannen ikke blir "frisk" hvis han likevel må sitte inne resten av livet.?  Helt klart det verste som kan skje for ABBs ideologi, men hva om han har et poeng.? skal det settes til side fordi at vi for en hver pris ikke skal ta innover oss hva han sier.? Isteden for å stramme inn på reglene for kjøp av kunstgjødsel, så synes jeg vi må ta problemstillingen ved roten. Hvis han blir regnet for strafferettslig tilregnelig, hvilken politikk får en mann til å gjøre slike grusomme ting.?

Hva av det han sier mener du man skal ta inn over seg?

Ved det siste spørsmålet dit; er det slik å forstå at du mener det er politikerne som har ansvaret for angrepet? Du antyder at politikken ført i Norge er en fornuftig grunn til å drepe 77 barn for å statuere et poeng...

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #91 : 05. desember 2011, 12:33 »
Hva av det han sier mener du man skal ta inn over seg?

Ved det siste spørsmålet dit; er det slik å forstå at du mener det er politikerne som har ansvaret for angrepet? Du antyder at politikken ført i Norge er en fornuftig grunn til å drepe 77 barn for å statuere et poeng...

Får og se på det slik da:  Hadde ABB gjort det han gjorde om Norge faktisk hadde en fornuftig innvandringspolitikk.  Som den f.eks den innvandringpolitikken Japan fører.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget erikv2

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #92 : 05. desember 2011, 12:35 »
hvordan kan du lese det så sinnsykt feil?

han sier jo bare at vi må skille handlingen og poenget bak den.

hvis han hadde et poeng: burde vi analysere det som et samfunn og debatere det -  eller skal vi kaste poenget vekk med ABB i et fangehull og overse det fordi handlingen hans var så avskylig.

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #93 : 05. desember 2011, 13:00 »
Hva av det han sier mener du man skal ta inn over seg?

Ved det siste spørsmålet dit; er det slik å forstå at du mener det er politikerne som har ansvaret for angrepet? Du antyder at politikken ført i Norge er en fornuftig grunn til å drepe 77 barn for å statuere et poeng...
Du misforstår med vilje, og legger ord i min munn som jeg aldri har stått for, når det er sagt, så må det være lov å stille spørsmålstegn ved politikken som får en mann til å gjøre slike grusomme ting og diskutere den siden av sakeb, isteden for å stikke hodet i sanden og skjerpe reglene for kjøp av skytevåpen og kunstgjødsel. Hvis ABB er en lystmorder og dreper kun for å drepe, hvorfor valgte han å gjøre det på den måten han gjorde da.?  Saken er at det var politisk motivert, og hvis det ABB sier om at han har over 600tusen mennesker i norge som sympatiserer med hans meninger hvis vi ser bort fra drepingen, så har vi absolutt en viktig sak å diskutere fremover.

EmyR

  • Gjest
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #94 : 05. desember 2011, 15:11 »
har visst nok en syking der ute, han er nok bare oppmerksomhetssyk og skada, but still ... er visst pedofil i tillegg.

http://www.flickr.com/photos/66011790@N07/6440697765/in/set-72157628244412191/

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1690485/tittel/abb-fan

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #95 : 05. desember 2011, 16:00 »
har visst nok en syking der ute, han er nok bare oppmerksomhetssyk og skada, but still ... er visst pedofil i tillegg.

http://www.flickr.com/photos/66011790@N07/6440697765/in/set-72157628244412191/

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1690485/tittel/abb-fan



Herregud, folk er syyyyyyyyyyyyyyke.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #96 : 05. desember 2011, 16:18 »


Herregud, folk er syyyyyyyyyyyyyyke.

Og de har stemmerett over deg.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #97 : 05. desember 2011, 19:55 »
Og de har stemmerett over deg.

vel, strengt tatt så er det min stemme mot deres stemme, så det blir 1mot1. Det virkelige spørsmålet er hvor mange syke folk det er vs folk med sunn fornuft.

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #98 : 05. desember 2011, 20:02 »
Det virkelige spørsmålet er hvor mange syke folk det er vs folk med sunn fornuft.

Du skulle bare visst :O

Men det er fortsatt flere syke personer enn det er av deg.

Syke personer: Mange

Deg: 1
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #99 : 05. desember 2011, 20:11 »
Du skulle bare visst :O

Men det er fortsatt flere syke personer enn det er av deg.

Syke personer: Mange

Deg: 1

slutt å troll a. Jeg er nok ikke den eneste fornuftige heller.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #100 : 05. desember 2011, 21:14 »
vel, strengt tatt så er det min stemme mot deres stemme, så det blir 1mot1. Det virkelige spørsmålet er hvor mange syke folk det er vs folk med sunn fornuft.

Ok back to topic. Kanskje dette var grunnen til ABB klikka. Fordi hans stemme ikke ble hørt i det demokratiske systemet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #101 : 05. desember 2011, 22:04 »
Dere overser bevisst det at han først og fremst ble erklært sjuk i huet av helt andre grunner en bare det han drepte ungdommer fordi han ikke liker innvandrere. Fyren er overbevist om at han er medlem av en hemmelig korsfarerhær som mest sannsynlig ikke eksisterer, han regner det som sannsynlig at han en gang i fremtiden skal bli utnevnt führer av norge, han har selv sagt flere ganger at han kan lese tanker og at han vet hva som skjer i fremtiden, og at han kan se i fremtiden hvilket årstall det visstnok skal være en koordinert revolusjon i hele den vestlige verden hvor han da kommer til å bli utvnent en sentral leder av den hvite rase. han mangler total empati for ofrene og sier at det han gjorde var en grusom og traumatisk opplevelse for han selv (han har enda ikke nevnt et ord om ofrene) men at han er stolt over å ha gjennomført ordren han ble gitt av den hvite korsfarer hurr durr knights templar anti-kommunistiske ligaen.

dere er helt på bærtur hele gjengen. det er det faktum at fyren faktisk er fucka i huet som gjør at han har blitt erklært sinnsyk, dere kaprer og usakligjør debatten totalt ved å hevde at han blir erklært sinnsyk fordi han er imot innvandring, latterlig. men helt serriøst, hvis det at dere er imot innvandring automatisk betyr at dere er sendt av gud for å mannifistere den hellige hvite rase gjennom en merkelig fantasi korsfarer nørdeideologi som mener å se inn i fremtiden, da er dere syke i huet hele gjengen, og jeg skjønner ikke hvorfor dere ønsker å nedverdige dere selv på denne måten. Å være imot innvandring og å være sjuk i huet som breivik er ikke det samme, det klarer jeg og alle andre å forstå, hvorfor kjemper dere så hardt for å bli satt i bås med han?
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #102 : 05. desember 2011, 22:11 »
Dere overser bevisst det at han først og fremst ble erklært sjuk i huet av helt andre grunner en bare det han drepte ungdommer fordi han ikke liker innvandrere. Fyren er overbevist om at han er medlem av en hemmelig korsfarerhær som mest sannsynlig ikke eksisterer, han regner det som sannsynlig at han en gang i fremtiden skal bli utnevnt führer av norge, han har selv sagt flere ganger at han kan lese tanker og at han vet hva som skjer i fremtiden, og at han kan se i fremtiden hvilket årstall det visstnok skal være en koordinert revolusjon i hele den vestlige verden hvor han da kommer til å bli utvnent en sentral leder av den hvite rase. han mangler total empati for ofrene og sier at det han gjorde var en grusom og traumatisk opplevelse for han selv (han har enda ikke nevnt et ord om ofrene) men at han er stolt over å ha gjennomført ordren han ble gitt av den hvite korsfarer hurr durr knights templar anti-kommunistiske ligaen.

dere er helt på bærtur hele gjengen. det er det faktum at fyren faktisk er fucka i huet som gjør at han har blitt erklært sinnsyk, dere kaprer og usakligjør debatten totalt ved å hevde at han blir erklært sinnsyk fordi han er imot innvandring, latterlig. men helt serriøst, hvis det at dere er imot innvandring automatisk betyr at dere er sendt av gud for å mannifistere den hellige hvite rase gjennom en merkelig fantasi korsfarer nørdeideologi som mener å se inn i fremtiden, da er dere syke i huet hele gjengen, og jeg skjønner ikke hvorfor dere ønsker å nedverdige dere selv på denne måten. Å være imot innvandring og å være sjuk i huet som breivik er ikke det samme, det klarer jeg og alle andre å forstå, hvorfor kjemper dere så hardt for å bli satt i bås med han?

har aldri sagt noe annet. I det jeg hørte "Kommandør Breivik" begynte jeg å fnise alikevel, fordi jeg klarte ikke å ta han seriøst.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #103 : 05. desember 2011, 22:14 »
Får og se på det slik da:  Hadde ABB gjort det han gjorde om Norge faktisk hadde en fornuftig innvandringspolitikk.  Som den f.eks den innvandringpolitikken Japan fører.

Skulle det være fritt frem for å løpe rundt med automatvåpen og skyte en haug med mennesker hver gang noen mente at en eller annen politisk fraksjon ikke førte en "fornuftig" politikk, så er jeg redd for at det hadde blitt ganske folketomt i dette landet etterhvert ...

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Strafferettslig utilregnelig
« #104 : 05. desember 2011, 22:28 »

dere er helt på bærtur hele gjengen. det er det faktum at fyren faktisk er fucka i huet som gjør at han har blitt erklært sinnsyk, dere kaprer og usakligjør debatten totalt ved å hevde at han blir erklært sinnsyk fordi han er imot innvandring, latterlig. men helt serriøst, hvis det at dere er imot innvandring automatisk betyr at dere er sendt av gud for å mannifistere den hellige hvite rase gjennom en merkelig fantasi korsfarer nørdeideologi som mener å se inn i fremtiden, da er dere syke i huet hele gjengen, og jeg skjønner ikke hvorfor dere ønsker å nedverdige dere selv på denne måten. Å være imot innvandring og å være sjuk i huet som breivik er ikke det samme, det klarer jeg og alle andre å forstå, hvorfor kjemper dere så hardt for å bli satt i bås med han?


De er ikke på bærtur. Innleggene på andre nettforum er nokså lik diskusjonen i denne tråden. Det er veldig mange som stiller seg veldig kritisk til hans diagnose, samtidig så er det også mange som er så naive at de tror mannen ikke er gal

Jeg holder med deg på det du sier, men stusser litt på enkelte ting som har kommet i media de siste dagene. Mange av de ordene Breieviken bruker, er vanlig å bruke blant ekstremister på nettfora. Dette mener psykiaterne han  har diktet opp selv. De har stilt seg helt ukritisk til hans personlige ståsted. Også reagerer jeg på at han har scoret så lavt på funksjonalitets-testen.

Men samtidig så snakker vi om 2 psykiatere med over 30 års erfaring tilsammen innen psykiatri. De har møtt han face 2 face 36 timer. De har over 130 timer av hans avhør på teip. Da føler jeg det blir litt feil at mannen i gata som ikke har satt sin fot innenfor en psykiatrisk klinikk iløpet av hele livet har "fasiten" på alt. De tar feil, han er normal. Det blir litt dumt.

Jeg er overbevist at noe er alvorlig galt oppe i topplokket på Breieviken, men stusser fortsatt litt på rapporten.

Uansett, dere kan diskutere til krampa tar dere. Endelig svar får vi da kommisjonen kommer med svar.
Smil med det smilet du har.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!