Skrevet av Emne: teknikk vs styrke  (Lest 32371 ganger)

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #75 : 17. desember 2011, 21:46 »
Ser Joachim Hansen nevnes her. Meget bra eksempel. Jeg hadde elsket å se en hvilken som helst sterking gå seg på ham i en bakgate. Det hadde blitt episk.

Til de som ikke vet hvem Hellboy Hansen er: http://www.youtube.com/watch?v=83o-T9vB1-8#noexternalembed

Prøv å vei 130kg å få tak i han her uten at han sparker synd knærne dine...
Hvis noen tar det på seg så stiller han sikkert opp for å sloss Grin

Han her har skjønt hva det dreier seg om!

FOLKS! Hør på han her! (Spessielt du trådstarter...)

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: teknikk vs styrke
« #76 : 17. desember 2011, 22:42 »
Ser Joachim Hansen nevnes her. Meget bra eksempel. Jeg hadde elsket å se en hvilken som helst sterking gå seg på ham i en bakgate. Det hadde blitt episk.

Til de som ikke vet hvem Hellboy Hansen er: http://www.youtube.com/watch?v=83o-T9vB1-8#noexternalembed

Prøv å vei 130kg å få tak i han her uten at han sparker synd knærne dine...
Hvis noen tar det på seg så stiller han sikkert opp for å sloss Grin

Han er sinsyk råå! Cheesy

hehe, er sant så sant. Men mange faktorer som kan slå inn f.eks. hvor  sloss kampen foregår osv..

hadde kampen foregått en plass der småen ikke hadde hatt så mye arbeidsplass.. f.eks. i ett privathus hadde nok småen fått juling er jeg redd.
a
Si meg rsagneskar, har du noe erfaring fra slosskamper, kampsport, eller noe slikt? Bryting med kompiser teller ikke.

Nå skisserer jo du opp helt enorme forskjeller (155 mot  under 60 kg), og da kan jeg til en viss grad gå med på at styrke/størrelse har noe å si. Men i mer moderate mengder, la oss for eksempel ta Joachim Hansen, med sine drøyt 65 kg, mot en som aldri har trent kampsport på 95-100 kg. Da vil teknikken ha mye mer å si enn størrelse og styrke, og jeg ville satt pengene på "småen".



Men er jo det diskusjonen går ut på, svær bøsing (120 - 160 kg med normal teknikk)  vs tekknikk mann (50-70 kg med normal styrke)  Smiley

En 100 kg muskelmann hadde nok ikke hat mye sjangsan for og overleve den fighten  Tongue

Erfaring? vil ikke si det, som sakt prøvd meg minnimalt i grappling, og litt bråk på fest Sad


ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #77 : 17. desember 2011, 23:41 »
hehe, er sant så sant. Men mange faktorer som kan slå inn f.eks. hvor  sloss kampen foregår osv..

hadde kampen foregått en plass der småen ikke hadde hatt så mye arbeidsplass.. f.eks. i ett privathus hadde nok småen fått juling er jeg redd.

Men er jo det diskusjonen går ut på, svær bøsing (120 - 160 kg med normal teknikk)  vs tekknikk mann (50-70 kg med normal styrke)  Smiley

En 100 kg muskelmann hadde nok ikke hat mye sjangsan for og overleve den fighten  Tongue

Spjælingen med teknikk kunne gått rett på de svake punktene samme hvor stor plass det er rundt ham.

Til trådstarter.... igjen:
Hvorfor tror du en bøsing kunne unngått å få kneskålene slått inn, øynene trykt inn, kuken vridd rundt pga størrelsen sin? Øynene får ikke et ekstra lag eller no bare fordi låra har noen ekstra kilo...
Dessuten har ofte en liten på 70 kg mye mer hurtighet i kroppen enn en med den dobbelte vekta. Så småen hadde nok vært først ute, og allerede da har bøsingen tapt.

Hadde de derimot testa om hvem som slo hardest mot en sandsekk, hadde nok bøsingen hatt mest kraft i slaget (MEN BARE DERSOM han har en funksjonell teknikk og hurtighet)

Bøsingen hadde da også mest sannsynlig vunnet en boksekamp der det kun er om å gjøre å slå gjentatt slag mot hverandres kropp/hode. UTEN triks som fingrer i øynene, spark i ballene osv. Der teller selve slagstyrken mer og de har ikke lov å sparke, eller å bruke hendene til noe annet enn å slå.

Konklusjon:
(Dersom bøsingen har tilstrekkelig hurtighet og funksjonalitet i slagene)
Ville han mest sannsynlig vunnet en boksekamp eller en slagstyrke-konkurranse mot småen. Fordi han med sin ekstra kroppstyngde kan skape mer kraft i hvert slag, og skitne triks som krever velutviklede ferdigheter, teknikk, hurtighet og smidighet ikke er lov og heller ikke så avgjørende.

(Dersom kamsportfyren er erfaren og har velutviklede ferdigheter innenfor området)
I en gatekamp / free-fight der en kamposprtutøver kan få utfolde seg ferdighetsmessing mtp hurtighet, koordinasjon, presisjon, smidighet osv. Hadde kamsportfyren aka ''småen'' vunnet fordi hurtighet og ferdigheter som teknikk er velutviklet og er ekstremt avgjørende. Her er det ikke den som slår hardest som vinner, fordi et slag i et svakt punkt overvinner et slag mot kroppen. Den som er først ute med et 'break-down slag'' vinner. Mest sannsynlig vil kampsportfyren være først ute, fordi han trener spesifik på å utvikle presisjon og hurtighete i slagene. Og som sagt, får du deg en et stikk i øynene, vil du ikke kunne forsvare deg før ballene får seg en trøkk.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: teknikk vs styrke
« #78 : 18. desember 2011, 00:14 »
Jeg spurte deg om akkurat det tidligere, ang kulestøt, men du svart aldri. Enten gjør du deg vanskelig eller så er den dysleksien kraftig...

LESER du dette nøye, og ikke svar før du vet hva jeg spør deg om, ok?
Nå snakka jeg ikke om en strongman støter kula lengre enn en på 60 kg, men om en strongman kunne støta kula lengre enn en spesialist på kuelstøt. Svaret er nei. Og om du ikke tror det skal du jammen meg komme med et bevis på det. For det motsatte har blitt bevist ørten ganger!

Det blir det samme i denne saken, kan en strongman slå en som er spesialist i kampsport? Bare fordi han er svær?

OM NOK EN GANG    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En PENIS/KUK/PØLSE/PUNG er et like svakt punkt selv om du er 789656kg tung.
Et strupehode er like svakt selv om du er 65748kg tung
Et par øyne er svake selv om man er 4657kg tung.


Og om man er SPESIALIST på området sitt slik som Bruce Lee hjelper det lite om du har en haug med kjøtt rundt beina som gjør deg tung.

OG TRÅDSTARTER, svar på dette nå:
Fordi en person tar 400kg i bøy, betyr det da at han kan løpe fortere enn Usain bolt på 100m? som er spesialist på sitt område?

Fordi en strongman veier 150kg, betyr det da at han kan slå verdensmesteren i kule? (Og ja, nok en gang spør jeg om dette, kanskje du greier å lese det nå, og kanskje tilogmed svare på det..?) Smiley

Tror du Ronnie Coleman hadde slått Richard Skog i strongman, fordi han er større?
Hadde du slått Magnus Karlsen i sjakk fordi hodeomkretsen din 2cm mer enn hans?
Tror du du kunne hopt til køys med Angelina Jolie fordi du har større utstyr enn Brad Pitt?

Dine argumenter og påstander er like utpå vidda som disse her. Ser du hvor tåpelig det høres ut?
Alt handler ikke om størrelse vettø...

Note to you:
En gatefight kan sees på som en kampsport, og i kampsort er teknikk MYE MYE MYE MYE MYE viktigere enn styrken.






 "Briten Carl Myerscough roterer med sine 209 cm og 150 kg, og gjør det godt: 21,92 m fra 2003"
Kilde: wikipedia.

Nå må du huske at en strongman ikke nødvendigvis har noen vektfordel ift kulestøtere. Som du ser veier de noe mer enn hva en 60kgs kampsportsutøver gjør, og sammenligning blir dermed dårlig. Vil en strongman på 150kg slå en kulestøter på 150kg? Nei, selvfølgelig ikke. Sammenligningen du må gjøre - for å få det likt med kampsportsscenarioet - blir dermed: støter en strongman en kule lenger enn en kulestøter på 60kg - som trådstarter er inne på? Svaret her tror jeg er ja, uten å være sikker.

Selvfølgelig vil ikke en person som tar 400kg i knebøy slå Usain Bolt på 100meter. Eksplosivitet og maks styrke er ikke det samme. Poenget har fortsatt ingenting med kampsporteksempelet å gjøre....

Resten av eksemplene dine er tåpelige. Størrelse er ikke det samme som styrke. Sjakkferdigheter har ingenting med hodestørrelse å gjøre og Angelina Jolie kan sannsynligvis velge og vrake i det som er av gutter og da er neppe størrelsen på lemmet eneste preferanse.

Om en mann på 125kg slår en spesialist innen kampsport på 60kg tør jeg dessverre ikke uttale meg om. Jeg fikk selv to tette og ei badehette av en 65kgs flue da jeg sparret på kickboksing. Men jeg veier "kun" 95kg og er dermed ikke i rett vektklasse.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #79 : 18. desember 2011, 00:30 »
"Briten Carl Myerscough roterer med sine 209 cm og 150 kg, og gjør det godt: 21,92 m fra 2003"
Kilde: wikipedia.

Nå må du huske at en strongman ikke nødvendigvis har noen vektfordel ift kulestøtere. Som du ser veier de noe mer enn hva en 60kgs kampsportsutøver gjør, og sammenligning blir dermed dårlig. Vil en strongman på 150kg slå en kulestøter på 150kg? Nei, selvfølgelig ikke. Sammenligningen du må gjøre - for å få det likt med kampsportsscenarioet - blir dermed: støter en strongman en kule lenger enn en kulestøter på 60kg - som trådstarter er inne på? Svaret her tror jeg er ja, uten å være sikker.

Selvfølgelig vil ikke en person som tar 400kg i knebøy slå Usain Bolt på 100meter. Eksplosivitet og maks styrke er ikke det samme. Poenget har fortsatt ingenting med kampsporteksempelet å gjøre....

Resten av eksemplene dine er tåpelige. Størrelse er ikke det samme som styrke. Sjakkferdigheter har ingenting med hodestørrelse å gjøre og Angelina Jolie kan sannsynligvis velge og vrake i det som er av gutter og da er neppe størrelsen på lemmet eneste preferanse.

Om en mann på 125kg slår en spesialist innen kampsport på 60kg tør jeg dessverre ikke uttale meg om. Jeg fikk selv to tette og ei badehette av en 65kgs flue da jeg sparret på kickboksing. Men jeg veier "kun" 95kg og er dermed ikke i rett vektklasse.

Nei ang vektfordelingen på strongmen og kulestøtere er jeg enig at det er relativt liten forskjell. Men poenget var at det er alldeles på jordet å tro at en som kun er sterk kan slå en som er spesialist på sitt området.

Og nei det er lite sannsynlig at en strongman kan slå en kulestøter på 60 kilo uten spesifik trening.
Jacko Gill (bildet) som 14 åring var rundt 60kg og på den tiden støta han rundt 20m i kulestøt. Noe som faktisk er helt i verdenstoppen selv for en senior. En strongman uten kulestøt bakgrunn hadde neppe greid det, ikke med sine 120 kg en gang.

Og ang de eksemplene jeg tok på slutten der, så skreiv jeg dem fordi de var alldeles tåpelige, slik som trådstarters eksempler.

Se forrige post for konklusjon.

her bildet av 60kilos gutten med det enorme kulestøt talentet:

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: teknikk vs styrke
« #81 : 18. desember 2011, 00:36 »
Nei ang vektfordelingen på strongmen og kulestøtere er jeg enig at det er relativt liten forskjell. Men poenget var at det er alldeles på jordet å tro at en som kun er sterk kan slå en som er spesialist på sitt området.

Og nei det er lite sannsynlig at en strongman kan slå en kulestøter på 60 kilo uten spesifik trening.
Jacko Gill (bildet) som 14 åring var rundt 60kg og på den tiden støta han rundt 20m i kulestøt. Noe som faktisk er helt i verdenstoppen selv for en senior. En strongman uten kulestøt bakgrunn hadde neppe greid det, ikke med sine 120 kg en gang.

Og ang de eksemplene jeg tok på slutten der, så skreiv jeg dem fordi de var alldeled tåpelige, slik som trådstarters eksempler.

Se forrige post for konklusjon.

her bildet av 60kilos gutten med det enorme kulestøt talentet:


Der tror jeg du kom til kjernen i denne diskusjonen. Vil enhver strongman slå enhver kampsportutøver på <60kg? Tvilsomt. Men vil han slå noen? Trolig.

Akkurat som at svært få - om noen - strongmen ville klart å støte 20m. Men det er det nok svært få kulestøter på 60kg som får til også Smiley

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #82 : 18. desember 2011, 00:45 »
Der tror jeg du kom til kjernen i denne diskusjonen. Vil enhver strongman slå enhver kampsportutøver på <60kg? Tvilsomt. Men vil han slå noen? Trolig.

Akkurat som at svært få - om noen - strongmen ville klart å støte 20m. Men det er det nok svært få kulestøter på 60kg som får til også Smiley

Presis.

Derfor kan vi ikke si med sikkerhet hvem som kommer til å vinne en slik kamp. Spessielt ikke siden trådstarter utrykker seg svært utydelig mtp hva han egentlig mener.

I en gatekamp finnes det aldri en fasit på hvor god bøsingen er eller hvor god småen er. Det finnes småfolk som har drevet med karate som barn og kan litt teknikk, kanskje mer enn en bøsingen som pumper benk et par ganger i uka som kanskje er sterkere enn småen. Da er det fullt mulig at bøsingen vinner. Men om man sammenlikner en av den typen man KAN møte på i en slik fight, nemlig en sinnsyk kampsportfyr med vanvittige ferdigheter (Som Lee), vinner småen med Lee ferdighetene. FORDI slike sinnsyke ferdigheter er mer verdifulle enn styrke og størrelse i en slik fight (se tidligere innlegg merket med BLÅTT)

Men selvfølgelig alt er relativt.

Jeg tok utgangspunk i ''Richard Skog'' og ''Bruce Lee'' (som to ganske ekstreme eksempler)
om det var snakk om folk med deres ferdigheter ville resultatet mest sannsynlig blitt som i konklusjonen merket med blått ett par innlegg tilbake.

Er det derimot snakk om to middelmådige personer med lite ekstreme ferdigheter, blir kanskje resultatet annerledes.

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: teknikk vs styrke
« #83 : 18. desember 2011, 08:40 »
Grapling (låser og kveling) har flere teknikker som fungerer på en større og sterkere motstander, gitt at motstanderen ikke behersker grapling selv. Striking (slag og spark) fungerer normalt ikke så bra på en motstander som en vesentlig større enn en selv.
Sjekk f.eks. UFC før det ble vektklasser.

Men man må skille mellom idrett og voldsutøvelse.

I en voldssituasjon er det en angriper og et offer. Uavhengig av hvem som er stor eller liten fysisk. Viljen til å utøve vold og skade den andre er her gjerne avgjørende for hvem som "vinner". Offeret vil normalt forstå at å forsvare seg vil føre til hardere vold, og om offeret "vinner" her og nå kan det føre til farlige situasjoner senere pga hevn.

Vold er forferdelig, og man kan bli utsatt for det uavhengig av hvor stor man er, eller om man har erfaring fra kampsport.  Det er synd noen har problemer med å skille mellom vold og idrett.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: teknikk vs styrke
« #84 : 18. desember 2011, 09:59 »
Seriøst, for at noen i det heletatt skal komme med meninger her, så vil jeg nesten si det nødvendig og komme med kildehenvisninger til egen CV hva kampsort angår.

Altså deltagelse i klubb, antall kamper, osv osv osv.

Og bare komme med utsagn basert på at man har sett MMA på youtube blir vel drøyt.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: teknikk vs styrke
« #85 : 18. desember 2011, 10:30 »
Nei ang vektfordelingen på strongmen og kulestøtere er jeg enig at det er relativt liten forskjell. Men poenget var at det er alldeles på jordet å tro at en som kun er sterk kan slå en som er spesialist på sitt området.

Og nei det er lite sannsynlig at en strongman kan slå en kulestøter på 60 kilo uten spesifik trening.
Jacko Gill (bildet) som 14 åring var rundt 60kg og på den tiden støta han rundt 20m i kulestøt. Noe som faktisk er helt i verdenstoppen selv for en senior. En strongman uten kulestøt bakgrunn hadde neppe greid det, ikke med sine 120 kg en gang.

Og ang de eksemplene jeg tok på slutten der, så skreiv jeg dem fordi de var alldeles tåpelige, slik som trådstarters eksempler.

Se forrige post for konklusjon.

her bildet av 60kilos gutten med det enorme kulestøt talentet:


Han har da aldri kasta over 20meter med en 7.26kgs kule på 60 kg din nisse. Han veier nå 107kg og det beste han har klart er 20.26. Han kastet 20.01 på 96kgs kroppsvekt, men det er et "far cry" fra din beskrivelse.




Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: teknikk vs styrke
« #86 : 18. desember 2011, 12:59 »
Takk for at du sjekket opp det Smiley Skurret litt hos meg også at noen kan nå 20m i kulestøt på 60kg kroppsvekt Grin

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #87 : 18. desember 2011, 13:00 »
Han har da aldri kasta over 20meter med en 7.26kgs kule på 60 kg din nisse. Han veier nå 107kg og det beste han har klart er 20.26. Han kastet 20.01 på 96kgs kroppsvekt, men det er et "far cry" fra din beskrivelse.


Som 14 åring var han rundt 60 kg jo, og støta opp mot 20m i kulestøt (19,42m) riktignok med 6 kg kule. Men selv med en kule så er 1kg letter enn normalt hadde ikke en strongman greid det uten spesifik trening.

Og på bildet ser du hvordan han så ut som 'lettvekter'.

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: teknikk vs styrke
« #88 : 25. desember 2011, 17:47 »
”Jeg spurte deg om akkurat det tidligere, ang kulestøt, men du svart aldri. Enten gjør du deg vanskelig eller så er den dysleksien kraftig...”

sorry, så ikke det Smiley


“ nå LESER du dette nøye, og ikke svar før du vet hva jeg spør deg om, ok?
Nå snakka jeg ikke om en strongman støter kula lengre enn en på 60 kg, men om en strongman kunne støta kula lengre enn en spesialist på kuelstøt. Svaret er nei. Og om du ikke tror det skal du jammen meg komme med et bevis på det. For det motsatte har blitt bevist ørten ganger!”


Om ikke du snakker liten vs svær er du på feil forum..  Tror ikke at strongman støter lenger enn en proffesjonell  Wink


“Det blir det samme i denne saken, kan en strongman slå en som er spesialist i kampsport? Bare fordi han er svær?”

Kommer ann på, om spesialisten er 60 kg tung og benker 70 kg så ja, han kann!

”  OM NOK EN GANG    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En PENIS/KUK/PØLSE/PUNG er et like svakt punkt selv om du er 789656kg tung.
Et strupehode er like svakt selv om du er 65748kg tung
Et par øyne er svake selv om man er 4657kg tung.


Det skjønner jeg Tongue

“  OG TRÅDSTARTER, svar på dette nå:
Fordi en person tar 400kg i bøy, betyr det da at han kan løpe fortere enn Usain bolt på 100m? som er spesialist på sitt område?”


Nei, er du gal! Shocked

"Fordi en strongman veier 150kg, betyr det da at han kan slå verdensmesteren i kule? (Og ja, nok en gang spør jeg om dette, kanskje du greier å lese det nå, og kanskje tilogmed svare på det..?) Smiley

Nei, han har nubbe sjangs, men han har sjangs mot en pingle på 60 kg som benker 60 kg med teknikk som er det vi diskuterer hær!!

”Tror du Ronnie Coleman hadde slått Richard Skog i strongman, fordi han er større?”

Nei, men han hadde slått en spesialist innen strongman som veide 60 kg så kunne han det ja.

“ Hadde du slått Magnus Karlsen i sjakk fordi hodeomkretsen din 2cm mer enn hans?
Tror du du kunne hopt til køys med Angelina Jolie fordi du har større utstyr enn Brad Pitt?“


Nei

” Dine argumenter og påstander er like utpå vidda som disse her. Ser du hvor tåpelig det høres ut?
Alt handler ikke om størrelse vettø... ”


nei, er ikke alt som handler om størelse, men i slossing har størrelsen en stor betydning.. Sier ikke hele betydningen, men STOOOR betydning...




Pingle? Så du tror fordi en person er 60 kg og liten så er personen pyse/pingle? Se på denne videon fra 4:54 til slutt : http://www.youtube.com/watch?v=dCPbKOt5mWk#noexternalembed Der ser du at disse mma utøverne som er små og tynne er langt fra pingler. For de fleste som konkurerer i mma stor eller liten så må man tåle å bli banka så nei de er langt ifra pingler.

I de fleste eksempler så vil en liten, men flink teknisk kampsport utøver kunne banke en stor sterk person som ikke kan slåss. Sånn er det bare.  Så jeg sier teknisk.
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: teknikk vs styrke
« #89 : 25. desember 2011, 18:57 »
Pingle? Så du tror fordi en person er 60 kg og liten så er personen pyse/pingle? Se på denne videon fra 4:54 til slutt : http://www.youtube.com/watch?v=dCPbKOt5mWk#noexternalembed Der ser du at disse mma utøverne som er små og tynne er langt fra pingler. For de fleste som konkurerer i mma stor eller liten så må man tåle å bli banka så nei de er langt ifra pingler.

I de fleste eksempler så vil en liten, men flink teknisk kampsport utøver kunne banke en stor sterk person som ikke kan slåss. Sånn er det bare.  Så jeg sier teknisk.

Yes, endelig nokon som forstår kva dette handlar om!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!