Skrevet av Emne: Motivasjon til å trene  (Lest 2770 ganger)

Utlogget Iz6an

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Motivasjon til å trene
« : 04. januar 2012, 21:05 »
Jeg er en gutt på 16 år, som sliter med motivasjon til å trene. Trener som oftest 3-4 ganger i uka. Har nå satt opp 2-spitt program som jeg skal følge. Lurer også på om jeg har satt opp riktig, liksom om det er bra og trene de forskjellige muskelgruppene på samme dag. Fint om noen hjelper meg med å sette opp dette riktig. Dette er hvertfall sånn det ser ut nå;

Dag 1
Bryst
Triceps
biceps
skuldre

Dag 2
Lår
Legger
Lats, resten av ryggen
Mage

Hva er det som gir deg motivasjon til å trene? Klarer aldri å få rævva mi ned på treningsenteret når jeg har ferie dry  Bruker forresten protein- og kreatintilskudd. Hvilke andre kosttillskudd bruker dere?

Utlogget Langrennsløpern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 460

Sv: Motivasjon til å trene
« #1 : 04. januar 2012, 21:15 »
Det som motiverer meg til å trene styrkemessig er å kunne løfte tunge vekter  what noe som er ganske kult, når man begynner å nærme seg noe som kan kalles tunge vekter. Det motiverer også veldig å se bra ut til enhver tid. Spesielt sommeren. Det er også en livsstil og hobby som fyller ut tiden min til noe bra for kroppen istedet for å sitte foran pc'en enda mer enn det jeg gjør Tongue
17 år
180 cm
78 kg

17 pullups * kroppsvekt
135kg * 4 REPS Mark
110kg * 4 REPRS Knebøy
Benkpress med hantler 85kg*2
70kg Militærpress med hantler * 4
70 Pushups - Helt ned & opp

Halvmarathon 1.20 time

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Motivasjon til å trene
« #2 : 16. januar 2012, 20:52 »

kingkris3

  • Gjest
Sv: Motivasjon til å trene
« #3 : 22. januar 2012, 00:48 »
Det som får meg ned på senteret er lysten på å pumpe jern! Liker følelsen av å ikke klare en eneste repetisjon til og tilfredsstillelsen av å være ferdig med en treningsøkt. No som hjelper med hvis jeg har lite lyst til å trene er å se på diverse filmer på youtube av store sterke jævler.

Når jeg først har kommet meg ned på senteret hjelper det mye på motivasjonen å høre på musikk med litt trøkk i.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Motivasjon til å trene
« #4 : 22. januar 2012, 03:36 »
For det første må du skaffe deg et program.. Et program som inneholder det du liker og som kan få deg til å nå målene dine. Det kan også være lurt å lage seg noen kortsiktige/langsiktige mål.

Motivasjonen kommer av at du når dine kortsiktige mål, som igjen gjør at du vokser og kanskje når dine langsiktige mål.

- Jeg sliter ikke med motivasjon for å komme meg til senteret, men når jeg først kommer dit trenger jeg motivasjon gjennom musikk.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Motivasjon til å trene
« #5 : 25. januar 2012, 23:08 »
Motivasjon ja...  Musikk er for meg bare for å få meg i riktig stemning. Det som driver meg er minner, barndommen, selvrespekten,stolthet, at jeg skal fullføre mål som jeg har satt og sagt til venner,familie++ grunnen til at jeg har sagt dette til så mange er at da føler jeg det presset på meg at jeg ikke kan skuffe dem, jeg kan ikke la de tro det var en løs påstand

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Motivasjon til å trene
« #6 : 28. januar 2012, 10:38 »
 Motivasjon nok, er å tenke på resultatene du får!

Sette deg del/hoved mål å jobbe deg opp mot dei. sett deg et lite mål, (+5kg i benk) klarer du det så blir du stolt over deg selv å framgAngen du har hatt  og blir da motivert til å prøve  5nye kg,som et nytt delmål.

ellers  så er det musikk og filmer på youtube. Dette fikse du Wink

Ang prog og oppsett, se litt på denne linken.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=430

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Motivasjon til å trene
« #7 : 28. januar 2012, 21:03 »
Denne her er veldig bra for motivasjon : http://www.youtube.com/watch?v=LuJ4hbkLiY0#noexternalembed
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Motivasjon til å trene
« #8 : 28. januar 2012, 21:55 »
- Absolutt alle får et bedre utseende av litt muskler.
- Klær sitter bedre
- Damer liker det
- Du gir et bedre førsteinntrykk til absolutt alle du treffer på.
- Det er en god følelse å kjenne at kroppen virker. Å kjenne at du har "power" i kroppen er veldig godt.
- Det er fint å være sterk viss du havner i en skummel situasjon med skumle folk noen gang.
- Gutten forsvinner, mannen kommer frem.

- Alt over gjør deg sikrere på deg selv, gjør at du tar bedre valg i livet og vil som et sluttresultat sannsynligvis gjøre deg til et lykkeligere individ over tid! Cheesy

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Motivasjon til å trene
« #9 : 28. januar 2012, 22:02 »
Programmet ditt ser veldig fint ut, forresten! Du kan f. eks sette det opp slik:

Dag 1
Skrå benkpress
Franskpress
Hantelcurl
Sidehev

Dag 2
Beinpress
Tåhev i beinpress
Nedtrekk
Sittende roing med kabel
Crunches

Så kjører du dag 1 på mandag og torsdag, og dag 2 på tirsdag og fredag. Kjør f. eks 3 sett og 6-8 repetisjoner per øvelse på mandag og tirsdag, og 3 sett og 10-12 repetisjoner på torsdag og fredag. Bruk så mye vekt du kan uten å havne over eller under disse repetisjonene. Øk vekten når du klarer 2 repetisjoner mer med samme vekt. Legg da på 2,5 kg.

Spis mye av sunn, proteinrik mat du finner i kjøleskapet, og sov 8 timer per natt.

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: Motivasjon til å trene
« #10 : 28. januar 2012, 22:15 »
spor
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Power96

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • MARS 2012
Kroppsvekt: 72kg
Høyde: 180cm
Max Benkpress: Start: 55. Nå: 95. Mål: 115
Max Mark: start: ca.100. Nå: 130. Mål 155
Max knebøy: start: ca. 90. nå: 115. Mål: 125

Utlogget Kris_92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Motivasjon til å trene
« #12 : 28. januar 2012, 23:06 »
Disiplin og det faktum at så mye jeg har blitt mobbet av kompiser pga. livstilsendringen de siste månedene kan jeg aldri slutte med selvtilliten i behold.

Ellers så motiverer det meg og tenke litt på hvor jeg kan være om 2 år, 4 år, 8 år styrke og kroppsmessig.
8*145/7*80/7*135

Utlogget Power96

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • MARS 2012
Sv: Motivasjon til å trene
« #13 : 29. januar 2012, 20:56 »
Disiplin og det faktum at så mye jeg har blitt mobbet av kompiser pga. livstilsendringen de siste månedene kan jeg aldri slutte med selvtilliten i behold.

Ellers så motiverer det meg og tenke litt på hvor jeg kan være om 2 år, 4 år, 8 år styrke og kroppsmessig.


De mobber deg vel nå, siden de selv ikke har vert bort i treningsmiljøet selv.
Jeg, selv har ikke blit på noen som helst måte blitt tråkket ned på pga. treningen. Jeg begynte ikke å fortelle folk at jeg trenet før det hadde gått nesten et halvt år, da folk satte meg med respekt etter hvert som måndene gikk. Og etter som vennene mine fikk se fremgangen min, har jeg nå fått med meg noen venner fra skolen :g

Fortsett treningen! Folk vil etterhvert sette deg ved stor respekt Cheesy
Edit;
Dette er noen folk prøver og fortelle meg, at å få i seg nok proteiner er oppskrytt (proteinshakes osv.). Men jeg vet hvem som har rett ;p
Kroppsvekt: 72kg
Høyde: 180cm
Max Benkpress: Start: 55. Nå: 95. Mål: 115
Max Mark: start: ca.100. Nå: 130. Mål 155
Max knebøy: start: ca. 90. nå: 115. Mål: 125

Utlogget Blackday

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 657
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 657

Sv: Motivasjon til å trene
« #14 : 29. januar 2012, 21:02 »
Og tror hele greia med å få i seg nok proteiner er bare oppskrytt. Noe som folk også prøver og fortelle meg, men jeg vet hvem som har rett Cheesy
Jeg,



Finn meg en studie utført av folk med peiling på faget som beviser at din påstand er rett. I DARE you

Så i din verden så tror du at gutta som cutler og greene vokser fordi de trener og spiser pusle mat eller fordi de trener og spiser feks: 2 kalkuner, 2 kg kjøtt og store berg av mat i løpet av en dag  for å få i seg nettopp nok proteiner?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!