Skrevet av Emne: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort  (Lest 19118 ganger)

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #30 : 08. januar 2012, 08:55 »
Men kan det leve uten morens hjelp? Så lenge det ikke kan det er det sidestilt med en person som må være koblet til respirator for å overleve.
Hvor gammel er du da? 19 eller noe sånn.. Du heller overlever ikke uten hjelp! Hadde vi satt av seg i jungelen uten mat, uten penger, uten sosial kontakt! Ja da hadde du også stryki med.. Så jeg klarer ikke se poenget ditt.. Alle trenger vi visse forutsettninger for og overleve uansett alder..

Og han stakkars idioten av et mannfolk som har kommet med denne saken burde ta seg en bolle!!
En kvinne som vil bli nektet en abort etter en voldtekt kan slite med store psykiske problemer, som igjen kan overføres til barnet. Barnet er jo ikke laget ut av noe positivt, men kan være en påminnelse om en negativ hendelse.. Og som ikke kvinnen vil slite nok så skal denne idioten påstå at hun ikke gjør riktig ved og ta abort.. Hun skal altså slite med dårlig samvittighet for egne ønsker etter en tvangshandling? Og hva når barnet ønsker svar om sin far? Skal moren i beste mening omtale han som en mann som bare ikke er til stede eller skal barnet få vite sannheten? Hvis dette skulle blitt vedtatt ved lov så skal det til slutt være like normalt for barn og si at "nei jeg har ikke noe far fordi han bare voldtok min mor". Som det blir for barn og si at "nei pappa/mamma har jeg ikke kontakt med" i dag!?

Han burde ta seg en prat med voksne/store barn eller en som jobber innen for barneværnet og spørre dem om innvirkning på barn/ungdom og voksne som har opplevd fysisk, psykisk og verbal vold!! Han burde også ta seg en prat med kvinner som har opplevd det og bli voldtatt!!

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #31 : 08. januar 2012, 09:31 »
Det var en av de mange tankene jeg tenkte før jeg tok abort jeg også.
Jeg var da som sakt bare 16 år, men jeg hadde vel klart meg med god støtte irundt meg.
MEN det var akkurat det jeg tenkte, når jeg så barnet, jeg ville jo bli mint på hendelsen hver dag i alle de år. Ville jeg ta avstand fra barnet, hva med når barnet spurte etter sin far, hva skulle jeg si??

Men jeg vet nå, etter å ha fått barna mine, at jeg tror uansett jeg hadde kommet til å elsket det barnet uansett.. Det har utviklet seg, vokset og levd inni meg i 9 mnd OG det er jo ikke h*n sin feil at h*n ble til på denne måten. JA, jeg hadde blitt påmint på hedelsen, men det hadde vel også spilt inn hvor sterk psyken min hadde vert. Men som 16 åring gjorde jeg som jeg synest var best for meg.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #32 : 08. januar 2012, 09:44 »
Og det er det fine med en kvinnes evne til og elske sitt barn uansett hvordan det ble til eller hva det måtte ha med seg når det kommer ut Smiley

Og du har barn i dag og er skikket til og ha dem, men den som voldtar ser seg ikke ut hvilke kvinner som ville klare det og ikke.. Noen er sterkere og takler mer enn andre..

Derfor satte jeg også mors perspektiv litt på sidelinjen da "voksne" har bedre forutsettninger for og takle en slik situsjon.

Men fra barnas perspektiv og dens forutsettninger og hvor mye innvirkninger kan virke inn på barn så er det der jeg syntes det er skremmende Sad

Noen barn ville kunne takle både sannheten og det mor sier og det mor gjør i vil overdøve det negative, mens andre barn vil lune slite mye med aksept, det og ikke være ønsket(far) eller at man er kommet til på en slik måte.

At noen kvinner etter og ha blitt voldtatt kan bære frem et barn, gi det alt den trenger av kjærlighet, nærhet og omsorg er fantastisk! Men det må være et valg, da dette ikke er noe for alle.

(jeg er dog verken voldtatt eller noen gang tatt abort, så dette er kun basert på lærdom og mine personlige meninger)

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #33 : 08. januar 2012, 10:03 »
Nei var ikke slikt ment, jeg snakket om meg selv akkurat i det innlegget.
Jeg har full forståelse om noen også tar abort etter en voldtekt når en også er eldre og event har barn fra før. Er så utrolig masse som spiller inn ang dette.
Ang barnet, ja det er stor forskjell der også, jeg har 4 barn og ser stor forskjell på disse.
Min eldste er mere av den hardføre og tåler mye, menst han som er 3 år yngre, er mye mere av den sårbare typen.

Utlogget Lenem88

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 607
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 607

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #34 : 08. januar 2012, 10:15 »
Han som kom med denne uttalelsen er ikke aleine, jeg gikk på kristen vgs skole og tro meg, den diskusjonen der har jeg hatt med MANGE ! Tror ikke dere veit hvor "vanlig" denne tankegangen er for kristne, at abort er neinei uansett årsak. (skal ikke kjemme alle under en kam nå altså, jeg kjenner jo ikke alle Tongue )

Ikke at jeg er enig altså !
Helt idiotisk, men er nok mange som støtter han .. Jeg veit i alle fall om mange.. Prøvde å spørre om de kunne sette seg selv i den situasjonen, å bli voldtatt å så ikke kunne få ta abort, å bli påmint dette hver dag.. Men fremdeles, like imot..


Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #35 : 08. januar 2012, 10:20 »
Må bare si at jeg trur at de hadde tenkt noe annet om de hadde blitt voldtatt.
Lett å si at de hadde ikke gjort det når de ikke hadde blitt det.

Utlogget Lenem88

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 607
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 607

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #36 : 08. januar 2012, 10:57 »
Veit det ! Helt idiotisk tankegang ..

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #37 : 08. januar 2012, 13:17 »
Hvor gammel er du da? 19 eller noe sånn.. Du heller overlever ikke uten hjelp! Hadde vi satt av seg i jungelen uten mat, uten penger, uten sosial kontakt! Ja da hadde du også stryki med.. Så jeg klarer ikke se poenget ditt.. Alle trenger vi visse forutsettninger for og overleve uansett alder..

Du quoter meg, men kan ikke se at det du skriver er i sammenheng med det jeg skrev. Jeg er ikke koblet til et annet menneske eller en maskin for å overleve.

Legg merke til at "vi" først må gjøre en aktiv handling og sette meg ut i skogen uten mat. Jeg vil ikke dø av at dere setter meg i skogen, jeg vil dø av mat- eller væskemangel. På samme måte kan man si at om et foster kan leve uten å være koblet til moren så burde ikke en abort gjennomføres. Om moren ikke vil ta vare på barnet kan det bli tatt vare på av andre. Om derimot fosteret vil dø på utsiden grunnet at lungene ikke er fullt utviklet, vil en abort være mer ok i mine øyne.
 
Vi trenger visse forutsetninger for å overleve, men når vår egen kropp ikke kan holde oss i live et eneste minutt uten utenforstående hjelp, er man klinisk død. Og nei, det er ikke det samme som å bli satt ute i jungelen uten hjelp. Da kan man dra konklusjonen at ingen av oss overlever uten hjelp, da det fortsatt ikke har vært et menneske i denne verden som har overlevd livet. Om det er din konklusjon må da samtlige personer noensinne koblet til en respirator aldri kobles fra igjen, om de ikke kan leve uten respiratoren, fordi de da kan dø.

Mange av oss er avhengige av andre mennesker for å overleve, eks. noen barn og funksjonshemmede. Men det er forskjell på de som er klinisk døde uten hjelp, og de som vil sulte uten hjelp.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #38 : 08. januar 2012, 14:40 »
Jungel fordi at msn skal kunne trekke likheter vel.. Hvis du ikke hadde fått lønn, foreldre som betaler eller støtte av noe slag hadde du ikke fått mat, klær osv.. Hvis du hadde fått null menneskelig kontakt, fysisk nærhet osv, Hvis du ikke hadde hatt et sted og bo..

Alt dette er noe vi har og trenger for og leve, vi er avhengig av andre? Enig? Derfor sa jeg feks en jungel eller Sahara om du heller vil.. Der ville du vært like hjelpesløs  og avhengig som det et foster eller barn er av sin mor/omsorgsperson..

Jeg ville frem til at vi er alle avhengig av andre!

Skulle bare frem til et poeng så sorry hvis jeg feil qoutet deg da Smiley

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #39 : 08. januar 2012, 14:56 »
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2964049.ece

Politiet mener jenta er blitt misbrukt av stefaren siden hun var seks år gammel. Graviditeten ble oppdaget fordi hun klaget over magesmerter.

Stefaren ble arrestert forrige uke. Han er også anklaget for å ha misbrukt 9-åringens psykisk utviklingshemmede søster, som nå er 14 år gammel.

Den katolske kirke forsøkte å stoppe aborten. Nå sier en talsmann for kirken at alle som hjalp til med å få inngrepet gjennomført, inkludert jentas mor og flere leger, vil bli lyst i bann.

Han understreket at jenta selv ikke vil bli bannlyst – til det er hun for ung.

http://www.vl.no/verden/abortlegar-bannlyst-av-den-katolske-kyrkja/

Men stefaren som stod for valdtektene, har gått fri frå ekskommuniseringa som det heiter i kyrkjespråket.

Kvifor er ikkje valdtektsmannen bannlyst?

 Hans forferdelege brotsverk kjem ikkje inn under automatisk ekskommunikasjon. Men i praksis har han stengt seg ute frå nattverdbordet heilt til han verkeleg angrar, svarar Bratba

Verdens største religiøse organisasjon med 1,1 milliard medlemer. Selv om det nok er delte meninger innen dette sier det faktisk litt.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #40 : 08. januar 2012, 17:11 »
Hvor driter jeg meg ut?

Stort sett over alt. Når skal du begynne å poste noe treningsrelatert? 98% av det du skriver er høyreorientert, politisk svada... hvorfor går du ikke over til HegnarOnline istedenfor? Der kan du lange ut mot kvinnerettigheter, Arbeiderpartiet og Obama så mye du orker, sammen med likesinnede.

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #41 : 08. januar 2012, 17:42 »
Angående tidspunkt for abort, er jo flere som mener at spedbarns drap er ok også, da det ikke er et menneske enda mtp på at det ikke har utviklet fornuft som er hva som skiller et menneske fra et dyr.
Ikke mange forskjeller på f. eks et spedbarn på 2 dager og en gris, utenom at et spedbarn, akkurat som et foster er en potensiell person med fornuft og tankeevne.
De fleste abort-tilhengere som argumenterer filosofisk knytter personbegrepet til tenkeevne og fornuft. Da blir problemet at spedbarn faller utenfor. Men det bryter med at de fleste oppfatter spedbarn som personer med en rett til liv, man blir jo såklart dømt for spedbarnsdrap. Problemet med å trekke en grense mellom abort og spedbarnsdrap er største problemet til de av abort-tilhengerne som er for sen abort.

Personlig synes jeg den 12 ukers grensen som vi har her I Norge er fin fin!
Og selvfølgelig skal det være mulig å ta abort dersom fosteret var unnfanget ved voldtekt!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #42 : 08. januar 2012, 17:42 »
Stort sett over alt. Når skal du begynne å poste noe treningsrelatert? 98% av det du skriver er høyreorientert, politisk svada...

Jeg har nok postet mer treningsrelatert enn deg hvis man ser bort ifra loggen din. Ikke at det har noe å si. 99% av det du skriver andre steder enn i loggen din er heller ikke treningsrelatert så du får feie for egen dør først.

hvorfor går du ikke over til HegnarOnline istedenfor? Der kan du lange ut mot kvinnerettigheter, Arbeiderpartiet og Obama så mye du orker, sammen med likesinnede.

Jeg har nok særdeles få likesinnede på Hegnaronline. Muligens noen økonomisk likesinnede. Ikke har jeg noe imot kvinners rettigheter heller. Skjønner ikke hvor du har det fra.

Kan ikke du heller slutte å være så frekk og heller komme med noe konstruktivt?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #43 : 09. januar 2012, 01:05 »
Hmm ingen damer som har skrevet her enda. Jeg kan jo vare den første da. Tongue
Jeg synes dette er helt idioti, rett og slett! Det er kvinnens rett til å bestemme selv!
Nei, jeg er ikke for at kvinner bruker abort som prevensjon (som da øker risikoen for spontanabort og sjansen for å bli gravid den dagen hun bestemmer seg for å bli det, minsker den sjansen) og uforsiktighet. Det er også mange som blir presset til abort av barnefaren (ikke voldtekt) om noen ikke har vert innom den tanken også.

Jeg har selv blitt voldtatt og blitt gravid av det, jeg var da 16 år (er nå 33) og ja jeg tok abort.
Og JA jeg tenker den dag i dag på hvordan ting hadde vert om jeg ikke hadde gjort det.
Etter denne episoden har jeg vert igjennom så har jeg hatt spontanabort i uke 11 og mistet også tvillinger 3 uker før termin etter 3 mnd sengeliggene, og jeg har 4 herlige barn hos meg nå.
Og jeg vet også hvor utvikla et forster på 12 uker (som er grensen til abort i Norge), så det grøsser inni meg når noen tar abort så sent. Er også laaangt senere i andre land som er også håreisenes om ikke babyne har alvorlige defekter som gjør at den ikke er levedyktig når den blir født eller på slutten av svangerskapet.

Nei la kvinnen selv bestemme over sin egen kropp!

Ble kanskje langt og rotete, men dette gjør meg forbanna!


saken er den at jeg er  bekymret for en kollega som skal ta abort i løpet av en uke eller to, og jeg ligger og grubler over det fordi hun har det virkelig ikke bra om dagen
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #44 : 09. januar 2012, 01:08 »
Hvordan kan man være imot abort?

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!