Skrevet av Emne: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort  (Lest 19101 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #45 : 09. januar 2012, 01:18 »
angrepille? :S:S

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #46 : 09. januar 2012, 01:54 »
Han som kom med denne uttalelsen er ikke aleine, jeg gikk på kristen vgs skole og tro meg, den diskusjonen der har jeg hatt med MANGE ! Tror ikke dere veit hvor "vanlig" denne tankegangen er for kristne, at abort er neinei uansett årsak. (skal ikke kjemme alle under en kam nå altså, jeg kjenner jo ikke alle Tongue )

Ikke at jeg er enig altså !
Helt idiotisk, men er nok mange som støtter han .. Jeg veit i alle fall om mange.. Prøvde å spørre om de kunne sette seg selv i den situasjonen, å bli voldtatt å så ikke kunne få ta abort, å bli påmint dette hver dag.. Men fremdeles, like imot..



Kjenner godt igjen dette, ei jeg var sammen med for en del år siden er kristen og har denne tankegangen. Hun ble voldtatt i ganske ung alder, ble gravid og valgte å beholde barnet. Hun har taklet det veldig bra, selvfølgelig ikke så lett å vite hva man skulle fortelle datteren om faren. hun fortalte aldri datteren at faren er en voldtektsmann, rett og slett for å spare henne for de følelesene det vil medbringe. Hun kjente mannen som voldtok henne fra tidligere og foreldrene til idioten har stilt opp på en enestående måte for barnebarnet sitt.

Vil også si at jeg mener at alle kvinner bør ha rett til å bestemme selv om de vil ta abort eller ikke i en slik situasjon, vi hadde noen diskusjoner om det emnet.. All ære til de som klarer å bære frem ett barn etter en voldtekt og elske det betingelsesløst, men man kan ikke klandre de som ønsker abort. I mitt hode er det mer naturlig enn å beholde barnet.

Når det gjelder vanlige aborter er jeg ikke så sikker lenger på om det er riktig at det er så lett å få dette utført, som jeg var tidligere. Kan nok hende det er fordi jeg nettopp har blitt pappa selv og ser det meste i ett heeelt nytt lys..

Utlogget erikv2

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #47 : 09. januar 2012, 03:12 »
Abort er noe jeg aldri har brydd meg noe særlig om (og gjør det fortsatt ikke), men det er ikke til å unngå å legge merke til at argumentene til "anti-abort-leiren" er prinsipielt sett mye mer konsistente enn "pro-abort-leiren" sine.


Anti-abort vinner debatten i mitt hode, men jeg føler selv nulle behov for å nekte kvinner muligheten til å ta abort.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #48 : 09. januar 2012, 03:51 »
Emil Andre Erstad skulle vært seinabortert snarest dry
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #49 : 09. januar 2012, 05:41 »
angrepille? :S:S

Ironi?
Regner med at du vet at den skal tas relativt raskt etter at samleie, tvungent eller ikke, har funnet sted?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #50 : 09. januar 2012, 06:19 »
Ironi?
Regner med at du vet at den skal tas relativt raskt etter at samleie, tvungent eller ikke, har funnet sted?

72 timer eller noe? er d så kjapt? det er vel noe man burde kunne få utlevert av legen etc etter sjekk? er vel mye lettere enn evt en abort...?

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #51 : 09. januar 2012, 06:36 »
Det stemmer at det er innen 72 timer, noe annet er at den har en anslått effekt på 75%-80%, i tillegg kan andre medikamenter være med å påvirke denne effekten.

Et annet forhold er om et voldtektsoffer kommer seg til legevakta eller politiet, og om vedkommende har personer rundt seg som kan hjelpe dem med så grunnleggende faktorer som for oss ville vært selvfølgelige. Et voldtektsoffer kan være så traumatisert av overgrepet at all form for fornuft kan være fraværende den første tiden etter en slik episode.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #52 : 09. januar 2012, 06:38 »
72 timer eller noe? er d så kjapt? det er vel noe man burde kunne få utlevert av legen etc etter sjekk? er vel mye lettere enn evt en abort...?
De får tilbud om dette på voldtektsmottaket.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #53 : 09. januar 2012, 06:41 »
Det stemmer at det er innen 72 timer, noe annet er at den har en anslått effekt på 75%-80%, i tillegg kan andre medikamenter være med å påvirke denne effekten.

Et annet forhold er om et voldtektsoffer kommer seg til legevakta eller politiet, og om vedkommende har personer rundt seg som kan hjelpe dem med så grunnleggende faktorer som for oss ville vært selvfølgelige. Et voldtektsoffer kan være så traumatisert av overgrepet at all form for fornuft kan være fraværende den første tiden etter en slik episode.

det er fortsatt 80% mer enn hva d ville hvert. Men jeg vet null om dette. Var egentlig bare ett spørsmål:)



Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #54 : 09. januar 2012, 06:42 »
De får tilbud om dette på voldtektsmottaket.

nesten overraskende at noen takker nei... Og ender opp med å ta abort. Men det er noe de selv må velge syntes jeg

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #55 : 09. januar 2012, 06:50 »
Et offer for voldtekt burde selvsagt bruke nødprevensjon. I flere tilfeller kunne man ha blitt spart for den belastningen en abort kunne ha medført.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #56 : 09. januar 2012, 06:53 »
Et offer for voldtekt burde selvsagt bruke nødprevensjon. I flere tilfeller kunne man ha blitt spart for den belastningen en abort kunne ha medført.

exactly my point

Utlogget Lenem88

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 607
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 607

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #57 : 09. januar 2012, 07:44 »
Er ikke alle som bor midt i byen og da har et voldteks-senter i nabo huset.. Bare sånn til info.. Er heller LANGT fra alle som greier å kontakte andre angående dette rett etter at det har skjedd! Jeg snakker desverre av erfaring, det er sikkert lett for dere å kritisere om hvor enkelt det er å unngå å bli gravid. Men det er det jaggu ikke, syns nesten dere som mener dette nå er like ille  !

Blir kvalm..

Er ikke slik at du ringer rundt for å finne ut hvem du skal prate med for å finne ut hva du nå skal gjøre, en er ganske så traumatisert over noe slikt å vil helst ikke se eller snakke med noen..
Folk er forskjellige og reagere forskjellig !

Så nei, nødprevensjon er aboslutt ikke svaret i et hvert tilfelle, desverre..

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #58 : 09. januar 2012, 08:10 »
Er ikke alle som bor midt i byen og da har et voldteks-senter i nabo huset.. Bare sånn til info.. Er heller LANGT fra alle som greier å kontakte andre angående dette rett etter at det har skjedd! Jeg snakker desverre av erfaring, det er sikkert lett for dere å kritisere om hvor enkelt det er å unngå å bli gravid. Men det er det jaggu ikke, syns nesten dere som mener dette nå er like ille  !

Blir kvalm..

Er ikke slik at du ringer rundt for å finne ut hvem du skal prate med for å finne ut hva du nå skal gjøre, en er ganske så traumatisert over noe slikt å vil helst ikke se eller snakke med noen..
Folk er forskjellige og reagere forskjellig !

Så nei, nødprevensjon er aboslutt ikke svaret i et hvert tilfelle, desverre..

nå har ikk jeg lest hele tråden, men jeg har ikke kritisert eller sagt at nødprevansjon er svaret for alle, men det må da være en mindre påkjenning enn evt en abort senere...

Men da kan kanskje du si hva som er svaret om man ikek vil beholde det... abort?


Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Vil nekte selv voldtatte kvinner abort
« #59 : 09. januar 2012, 08:40 »
Er ikke alle som bor midt i byen og da har et voldteks-senter i nabo huset.. Bare sånn til info.. Er heller LANGT fra alle som greier å kontakte andre angående dette rett etter at det har skjedd! Jeg snakker desverre av erfaring, det er sikkert lett for dere å kritisere om hvor enkelt det er å unngå å bli gravid. Men det er det jaggu ikke, syns nesten dere som mener dette nå er like ille  !

Blir kvalm..

Er ikke slik at du ringer rundt for å finne ut hvem du skal prate med for å finne ut hva du nå skal gjøre, en er ganske så traumatisert over noe slikt å vil helst ikke se eller snakke med noen..
Folk er forskjellige og reagere forskjellig !

Så nei, nødprevensjon er aboslutt ikke svaret i et hvert tilfelle, desverre..

Var absolutt ikke ment som kritikk av noe som helst. Har full forståelse for at ikke på langt nær alle blir fanget opp av hjelpeapparatet innen "fristen" for en angrepille. Dumt navn å bruke på en pille i denne sammenhengen forresten..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!