Skrevet av Emne: Boris sheiko til muskelvekst??  (Lest 13486 ganger)

Utlogget starr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • Starr
Boris sheiko til muskelvekst??
« : 12. januar 2012, 20:28 »
Går det an og bygge muskler med et sheiko program ? ( ja vet det blir muskler, men er det bedre og satse på et slags 5 splitt program, hva bygger best ??

Du trener jo muskel gruppene oftere på sheiko vs 5 splitt ?

Hjelp? erfaringer ??
sheiko eller 5 splitt ??

Honnør for seriøse svar !

FRIDAY 13th
• Don't get fat. In my opinion, no man needs to be above 10% body fat, and getting there isn't that hard. It can take time if you carry a lot of fat, but every man can get there and maintain this level.

Benkpress 130 kg @ 72 kg kroppsvekt

Utlogget starr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • Starr
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #1 : 14. januar 2012, 21:17 »
Ingenting ??
• Don't get fat. In my opinion, no man needs to be above 10% body fat, and getting there isn't that hard. It can take time if you carry a lot of fat, but every man can get there and maintain this level.

Benkpress 130 kg @ 72 kg kroppsvekt

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #2 : 14. januar 2012, 21:31 »
Det er jo to ekstremt forskjellige alternativer du legger fram.

Men jeg vil si at Sheiko er bedre enn 5-splitt. Men spørs jo hvilket program du har tenkt å bruke og hvilken treningskapasitet du har.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #3 : 15. januar 2012, 01:41 »
Hvis målet ditt er muskelvekst, ville jeg sterkt anbefalt å trene mot maksimal styrke. Ligg i kalorioverskudd og tren skikkelig, dette vil garantert gi deg muskelvekst og ikke minst en bedre styrke. Husk at muskelvekst tar lang tid, det kan stoppe opp en periode, også plutselig går det videre igjen, alt ettersom. Nøkkelen til suksess er disiplin; kosthold og trening over lengre tid.

Jeg syns du skal finne et program du selv trives med, det er nemlig på denne måten du oppnår motivasjon. Hvis jeg skal anbefale deg noe program, ville jeg anbefalt styrkeløft programmet. Disse kan finnes på "www.styrkeloft.no". Hvis du ikke liker styrkeløft programmer, eller ikke har mulighet/tid til å følge et slikt oppsett, kan du vurdere et 2-splitt eller fullkropps program. Husk at uansett hva du velger, burde hovedfokuset ligge på baseøvelsene, da det er disse øvelsene som bygger en skikkelig kropp.

Når det gjelder kostholdet, så er det egentlig bare å prøve seg litt frem selv. Sett deg ned og les om kosthold og ernæring; lær deg begreper og hvorfor ting trengs i kroppen. Det å bygge muskelmasse eller styrke kan ta veldig lang tid, men mindre tid om du gjør det skikkelig. Jeg ville anbefale deg å finne ut hvor mange kalorier du bruker iløpet av en dag, og ligge i 200-500 i overskudd av dette. Proteiner er også en veldig viktig del, men så lenge du ligger i overskudd på kalorier, trenger du ikke mer enn 180-220g, alt ettersom hvor mye du veier osv. så klart.

Kan sikkert hjelpe deg med mer, om det skulle være nødvendig Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget starr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • Starr
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #4 : 15. januar 2012, 09:12 »
Går for sheiko jeg har hatt gode resultater der tidligere i styrke, skal spise mer denne gangen så forhåpentlig følger muskelveksten etter.

Trening og kosthold her http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=111233.msg1757347;topicseen#new
• Don't get fat. In my opinion, no man needs to be above 10% body fat, and getting there isn't that hard. It can take time if you carry a lot of fat, but every man can get there and maintain this level.

Benkpress 130 kg @ 72 kg kroppsvekt

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #5 : 15. januar 2012, 10:17 »
Hvis du ønsker å bygge muskler er jeg usikker på om sheiko er det beste valget. Sheiko har veldig mange programmer, men felles for dem er høyt volum/mengde med forholdsvis lette vekter. Vektene er lette slik at man ikke skal bryte ned muskulaturen for mye og klare å komme seg gjennom treningen. Dette er bra for å bygge styrke på sikt, men muligens ikke optimalt med tanke på hypertrofi. Muskelvekst følger når du bryter ned musklene på trening og spiser nok mat slik at kroppen får reparert skaden.

Sheiko er ikke det første jeg tenker på i sammenheng med hypertrofi. Jeg ville heller hå gått for en to-splitt som anbefalt over slik at du trener hver muskelgruppe to ganger i uka.
Education is important, but big biceps are importanter.

n0xious

  • Gjest
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #6 : 19. januar 2012, 11:03 »
Hvis du ønsker å bygge muskler er jeg usikker på om sheiko er det beste valget. Sheiko har veldig mange programmer, men felles for dem er høyt volum/mengde med forholdsvis lette vekter. Vektene er lette slik at man ikke skal bryte ned muskulaturen for mye og klare å komme seg gjennom treningen. Dette er bra for å bygge styrke på sikt, men muligens ikke optimalt med tanke på hypertrofi. Muskelvekst følger når du bryter ned musklene på trening og spiser nok mat slik at kroppen får reparert skaden.

Sheiko er ikke det første jeg tenker på i sammenheng med hypertrofi. Jeg ville heller hå gått for en to-splitt som anbefalt over slik at du trener hver muskelgruppe to ganger i uka.

Skjønner ikke at det går an å sammenligne en to-splitt mot sheiko. Det du egentlig sier er at du anbefaler å trene igjennom kroppen to ganger i uken istedenfor 3 ganger i uken. Det er vanvittig vag anbefaling. Da er det bedre å ikke si noe i det hele tatt.

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #7 : 19. januar 2012, 13:13 »
Hvis du ønsker å bygge muskler er jeg usikker på om sheiko er det beste valget. Sheiko har veldig mange programmer, men felles for dem er høyt volum/mengde med forholdsvis lette vekter. Vektene er lette slik at man ikke skal bryte ned muskulaturen for mye og klare å komme seg gjennom treningen. Dette er bra for å bygge styrke på sikt, men muligens ikke optimalt med tanke på hypertrofi. Muskelvekst følger når du bryter ned musklene på trening og spiser nok mat slik at kroppen får reparert skaden.
Sheiko er ikke det første jeg tenker på i sammenheng med hypertrofi. Jeg ville heller hå gått for en to-splitt som anbefalt over slik at du trener hver muskelgruppe to ganger i uka.

dårlig anbefaling...

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #8 : 19. januar 2012, 13:34 »
Sheiko bygger definitivt muskler.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #9 : 19. januar 2012, 14:47 »
Sheiko bygger muskler ja, det gjør de fleste styrkeløfterprogram. Nå skal det sies at jeg selv har trent både typiske byggersplitter og ulike varianter av styrkeløftprogrammer. Min erfaring er at typiske byggerprogrammer fungerer best mtp muskelvekst.

Styrkeløftprogrammene gjør deg sterk, men det er ikke uten grunn at byggerne ikke trener styrkeløfterprog.

Til de over her som mener at sheiko er topp for muskelvekst og synes at jeg kommer med dårlige råd: trening er ingen eksakt vitenskap. Prøv ut forskjellige treningsmåter og program selv og baser svarene deres på erfaring. Det er null vits å kommentere enhver tråd og rakke ned på de som har prøvd ulike programmer selv. Det synes å være slik her inne nå at alle skal trene som en styrkeløfter og at ethvert avvik fra bøy, benk og mark tre ganger i uka er bortkastet trening. Det er det ikke.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #10 : 19. januar 2012, 15:56 »
Sheiko bygger muskler ja, det gjør de fleste styrkeløfterprogram. Nå skal det sies at jeg selv har trent både typiske byggersplitter og ulike varianter av styrkeløftprogrammer. Min erfaring er at typiske byggerprogrammer fungerer best mtp muskelvekst.

Styrkeløftprogrammene gjør deg sterk, men det er ikke uten grunn at byggerne ikke trener styrkeløfterprog.

Til de over her som mener at sheiko er topp for muskelvekst og synes at jeg kommer med dårlige råd: trening er ingen eksakt vitenskap. Prøv ut forskjellige treningsmåter og program selv og baser svarene deres på erfaring. Det er null vits å kommentere enhver tråd og rakke ned på de som har prøvd ulike programmer selv. Det synes å være slik her inne nå at alle skal trene som en styrkeløfter og at ethvert avvik fra bøy, benk og mark tre ganger i uka er bortkastet trening. Det er det ikke.

Du snakker ut ifra lite erfaring om dette er filosofien din. Det er nemlig slik at, skal du trene mot å være en ren utøver, uten noe form for medikamenter; blir man nødt til å trene skikkelig og tungt. Skal man ha en optimal fremgang, er uten tvil et styrkeløft program det beste for både muskelvekst og styrke. Grunnen er så enkel som at du får trent tyngre og oftere.

Du skriver at byggere trener splitter og diverse tullball. Hvorfor tror du? Jo, nettopp fordi de fleste av de doper seg. Det er veldig mange byggere der ute, men veldig få av disse har kunnskap om trening generelt og hvordan ting virkelig fungerer. Skal du trene rent, blir du nødt til å trene baseøvelser, og spise tilstrekkelig mye mat. Du mener vel virkelig ikke at pushdowns bygger en bedre triceps enn smalbenk eller dips gjør? Og du mener vel heller ikke at skrå flyes bygger bedre bryst enn benk? OG du mener vel ikke at ryggstrekkene blir større av rygghev enn markløft? Catch my drift?
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #11 : 19. januar 2012, 16:03 »
Muskelvekst følger når du bryter ned musklene på trening og spiser nok mat slik at kroppen får reparert skaden.
Hvordan forklarer du myo-reps og okkulasjonstrening?

Prøv ut forskjellige treningsmåter og program selv og baser svarene deres på erfaring. Det er null vits å kommentere enhver tråd og rakke ned på de som har prøvd ulike programmer selv.
Blir vel litt domt å anta at alle som er styrkeløftere/trener som styrkeløftere aldri har gjort noe annet før. De aller fleste starter som hobbybyggere. Jeg har selv prøvd det meste og kan av erfaring si at nesten ingenting jeg har prøvd kan sammenligne seg med fullkropp 3 eller 4 ganger i uken.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #12 : 19. januar 2012, 16:09 »
Det er vel også bevist hundre ganger, at kroppen kan trenes 3 dager i uken uten problemer. Musklene er ferdig restaurert etter bare 48-72 timer, dette sier vel sitt.

Jeg kan jo referere til "Bo Andre Bergan", som er en veldig aktiv og god styrkeløfter. Han har ekstremt mye muskelmasse og en ekstrem styrke. Greit nok, han har litt fett på kroppen, men om han hadde deffet en periode, hadde han vært rene bodybuilderen. Sikkert tatt pallplass og.

20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

EmyR

  • Gjest
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #13 : 19. januar 2012, 16:10 »
Du snakker ut ifra lite erfaring om dette er filosofien din. Det er nemlig slik at, skal du trene mot å være en ren utøver, uten noe form for medikamenter; blir man nødt til å trene skikkelig og tungt. Skal man ha en optimal fremgang, er uten tvil et styrkeløft program det beste for både muskelvekst og styrke. Grunnen er så enkel som at du får trent tyngre og oftere.

Du skriver at byggere trener splitter og diverse tullball. Hvorfor tror du? Jo, nettopp fordi de fleste av de doper seg. Det er veldig mange byggere der ute, men veldig få av disse har kunnskap om trening generelt og hvordan ting virkelig fungerer. Skal du trene rent, blir du nødt til å trene baseøvelser, og spise tilstrekkelig mye mat. Du mener vel virkelig ikke at pushdowns bygger en bedre triceps enn smalbenk eller dips gjør? Og du mener vel heller ikke at skrå flyes bygger bedre bryst enn benk? OG du mener vel ikke at ryggstrekkene blir større av rygghev enn markløft? Catch my drift?

Nå setter du det veldig på kanten. Jeg tror mange har potensiale til å vokse fortere med 2 og 5-splitter enn med styrkeløftprogram. Styrkeløft er en veldig "safe" vei, men også en utrolig treig vei med dietmar etc, men hvis man har alle brikkene på plass vokser nok de fleste fortere med splitt-trening, der man bryter ned muskelen skikkelig. Så lenge man spiser som en konge og restitusjonstiden er tilpasset treningsmengden spiller det ikke så stor rolle om man trener med 5 eller 12 reps.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #14 : 19. januar 2012, 16:16 »
Nå setter du det veldig på kanten. Jeg tror mange har potensiale til å vokse fortere med 2 og 5-splitter enn med styrkeløftprogram. Styrkeløft er en veldig "safe" vei, men også en utrolig treig vei med dietmar etc, men hvis man har alle brikkene på plass vokser nok de fleste fortere med splitt-trening, der man bryter ned muskelen skikkelig. Så lenge man spiser som en konge og restitusjonstiden er tilpasset treningsmengden spiller det ikke så stor rolle om man trener med 5 eller 12 reps.

Nå sier du jo imot deg selv. Du sier først at styrkeløftprogrammer ikke har bedre potensiale enn byggersplitter, men avslutter med at det er samme om man trener med 5 eller 12 reps? Det er jo bare å kjøre noen ekstra isolasjons øvelser ved siden av et styrkeløftprogram? Jeg syns for eksempel nedtrekk/roing etc. er veldig effektivt ETTER markløft Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!