Skrevet av Emne: Tøyer dere ut?  (Lest 8546 ganger)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Tøyer dere ut?
« #30 : 02. februar 2012, 01:17 »
Trodde det var relativt etablert at det er en dårlig ide? Man skal jo bli svakere av å tøye noe spesiet aggressivt FØR man løfter.


Duude, de fleste vektløftere tøyer før trening. just sayin
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Fjellet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: Tøyer dere ut?
« #31 : 02. februar 2012, 01:19 »
Tøyer alltid beina før knebøy, så kommer jeg bedre ned med rumpa og bedre form. Tøyer også brystet før benkpress, da jeg føler at det er bedre for skuldra.
1991, 190, 103kg. Power clean 100x2, ML 180, BP 130, KB 140x2, MP 70x3. . Jobber med å bli sterkere, raskere og spenstigere!

Utlogget mr.secret

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Tøyer dere ut?
« #32 : 02. februar 2012, 01:32 »
Jeg har aldri hatt noen form for uttøying etter styrketrening. Som sagt tidligere i denne tråden har forskere funnet ut at det har ingenting å si på stølheten om man tøyer eller ikke. Ser ikke helt vitsen med å tøye ut etter styrketrening for å være ærlig. Jeg blir bare stiv og støl etter styrketrening hvis jeg ikke har trent på mange uker. Da blir jeg veldig stiv og støl i noen dager, men så kjenner jeg ikke en døyt etter at det har gått over Smiley

Økt bevegelighet? Utbedring av ubalanser i skjelettet? Om man skal få optimale resultater i de store løftene, og for bedret ytelse generelt, så bør man stretche med mindre man allerede har god bevegelighet og ingen ubalanser i skjelettet. ETTER trening vell og merke.

Selv har jeg såkalt "hyper lordosis" og ett par andre problemer som følge av mye sitting i hverdagen i mange år, stretching har hjulpet mye på å løsne opp i dette og gitt meg økt ytelse både i løfting og annen idrett.

http://californiastrength.com/ har ett par veldig gode videoer med stretches og andre øvelser for økt bevegelighet liggende på den siden og også på youtube siden deres http://www.youtube.com/user/CaliforniaStrength/

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Tøyer dere ut?
« #33 : 02. februar 2012, 08:31 »
Ser det blir drøftet litt frem og tilbake om tøying etter trening. men hva med og tøye ut FØR styrketrening ?

Husk at det er forskjell på tøying og bevegelighet/mobilitetstrening Smiley
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!