Skrevet av Emne: Sliter med fettprosent, tips??  (Lest 4043 ganger)

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #15 : 03. februar 2012, 21:59 »
Ja, rett og slett et veldig dårlig tips av deg. Begrunnelsen ser du videre i svaret mitt. Å anbefale og veie og notere all mat uten å nevne andre alternativer når du ikke vet mere informasjon om vedkommende er dårlig.
Fordi: Hvis trådstarter tillhører gruppen "mosjonister" og er en som bor under foreldre, kan det tenkes at det er uaktuelt å bruke den måten å forbrenne fett. Det kan være fordi, det innebærer å bryte mat rutinene foreldrene har, hvor man selv må begynne å handle mat osv. Eller rett og slett fordi det er en tungvind måte å forbrenne fett på, spesielt når det finnes andre enklere måter hvor du går ned i vekt.
Når det er sagt, har du kommet med èt forslag, sannsynligheten er stor for at vedkommende ikke er av de som er seriøs nok i treningen sin, til å notere og veie all mat. Da tyngden av de som trener i verden ikke er så seriøse at det går på makrotall. Forhåpentligvis ser du poenget mitt Wink
Hvis det skulle være uaktuelt for personen, er han tilbake i sitt utgangspunkt og null hjelp.
Hadde du derimot kommet med andre tips/alternativer ville det vært bedre. Enda bedre ville det vært om du hadde informasjon om vedkommende som tillsier at kapabel og villig til å teste foslaget ditt.

" når du avslutter med samme tipset fordi det er vært og prøve."
Les det jeg skriver en gang til, så burde du forstå.
- Det kan være greit å prøve det, fordi passer det ens livsstil så er det den beste og mest optimaliserte metoden å gjøre det på. Det passer dog best for de som er veldig seriøse i forhold til trening, de som ikke blir demotivert eller føler psykisk stress.
- Det kan være bra å prøve, for da har man prøvd det. Er det ikke noe for deg så ahr du prøvd, og da trenger man ikke gå rundt og tenke på om det muligens er en bedre måte. Da kan man avskrive den muligheten.

"dessuten er dette innlegge ditt uten noen nyttig hjelp for trådstarter. letthet og enkelthet er ikke lett uten og vite hva du faktisk får i deg."

Letthet og enkelhet er fordi det beste. Ikke nødvendig å gjøre ting vanskeligere enn det det er.
Altså, din påstand er at om du ikke noterer og måler alt du får i deg, så vet du ikke hva du faktisk får i deg? Haha.
HVordan forklarer du nærmest den revolusjonerende lavkarbo bølgen? Mange hundre(tusener) uvitne mennesker har gått ned i vekt ved å gå på lavkarbo, tror du alle de noterte alt de spiste, og veide alt de puttet i seg? Niks. De følgte råd.


Jan Erik, når du nå har lest hva jeg skriver. så skjønner du at BlueBear gjør det riktige;

 "er nærmest umulig å klare seg uten om du virkelig vil ha suksess". - Seriøse utøvere blant annet, med andre ord(dine ord); de som virkelig vil ha suksess

" og de som gjør det er som oftest de som når målene sine etter min erfaring". - Jepp de som håndterer denne metoden fint, når som regel målene sine.


"Fortell oss mer om deg selv, ikke bare du skal ned i fettprosent. Hva spiser du (kcal prot, karb, fett) hva trener du, veier du, osvosvsov hvordan skal vi hjelpe deg uten info?" - Etterspør mere informasjon, definitivt veldig nødvendig, bra. Gjerne også livsstil evt hverdag. Bor alene?

Missforstå meg rett: jeg er enig i at metoden å notere/veie/telle kcal er effektivt - men for de som faktisk kan/liker/seriøse til å gjøre det. Å foreslå det blindt uten å vite mere om personen, når flertallet av befolkningen er de som er av/på trening, er kanskje ikke det aller aller beste. Smiley

Honør!!!

Jeg er helt enig i at de aller fleste synes det er slitsomt å telle kalorier :/
Jeg har prøvd det ut og ble helt gal av det! Jeg skal gi det en ny sjanse, men det er helt forferdelig å gå rundt å skrive ned alt man spiser Sad
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget Raki92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #16 : 03. februar 2012, 22:00 »
Genialt! Dette ser jeg frem til :-)
If u wanna be the best, u gotta take out the best!

Never Back Down!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 953
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 953

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #17 : 04. februar 2012, 05:58 »
Gjør det her:

http://www.myfitnesspal.com/food/diary/sQwin (altså lag din egen bruker, lettere blir det ikke)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 524
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 524

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #18 : 04. februar 2012, 11:10 »
Honør!!!

Jeg er helt enig i at de aller fleste synes det er slitsomt å telle kalorier :/
Jeg har prøvd det ut og ble helt gal av det! Jeg skal gi det en ny sjanse, men det er helt forferdelig å gå rundt å skrive ned alt man spiser Sad

Det er det. Det er viktig å huske på at denne metoden brukes mest for de som skal gå ned i vekt, OG beholde det meste av muskelmassen. Det er en hårfin balanse når det gjelder kcal underskudd og svinn av muskelmasse. Det er ingen grunn for å tvinge deg selv til å like og notere og telle alt, hvis du ikke liker det og blir demotivert så finn en annen måte Smiley gjør det å minke i fettprosent til en morsom og lettvin greie! : )
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Nature Boy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #19 : 04. februar 2012, 11:30 »
Det er det. Det er viktig å huske på at denne metoden brukes mest for de som skal gå ned i vekt, OG beholde det meste av muskelmassen. Det er en hårfin balanse når det gjelder kcal underskudd og svinn av muskelmasse. Det er ingen grunn for å tvinge deg selv til å like og notere og telle alt, hvis du ikke liker det og blir demotivert så finn en annen måte Smiley gjør det å minke i fettprosent til en morsom og lettvin greie! : )

Som det ble nevnt tidligere her: Ja, det er slitsomt å veie og notere for å holde styr på kaloriene, men dersom man gjør dette i f eks en uke, så lærer man utrolig mye om næringsinnhold i ulike matvarer. Når du vet ca næringsinnhold i ulike matvarer, så kan du anslå kaloriinntaket i løpet av en dag ganske bra uten for mye innsats. F eks er det mange som spiser havregryn til frokost også når de er på diett fordi det oppfattes som sunt, uten å ta stilling til energiinnholdet (som er relativt høyt sammenlignet med andre frokostalternativer).
«A man may fight for many things. His country, his friends, his principles, the glistening tear on the cheek of a golden child. Personally, I'd mud-wrestle my own mother for a ton of cash, an amusing clock and a stack of French porn.» -- Edmund Blackadder

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 524
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 524

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #20 : 04. februar 2012, 14:20 »
Ja, det er slitsomt å veie og notere for å holde styr på kaloriene, men dersom man gjør dette i f eks en uke, så lærer man utrolig mye om næringsinnhold i ulike matvarer. Når du vet ca næringsinnhold i ulike matvarer, så kan du anslå kaloriinntaket i løpet av en dag ganske bra uten for mye innsats.

Det stemmer.

Det finnes også andre måte å gjøre dette på. F.eks å lese om mat. Veldig fin måte å få forståelse for ting, er å lese om det. Wink
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?