Skrevet av Emne: Ønsker enkle råd om kosthold og trening  (Lest 1125 ganger)

Utlogget kanel90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Ønsker enkle råd om kosthold og trening
« : 25. januar 2012, 11:31 »
Er ei jente på 21 som trenger noen råd om kosthold og trening.
Vekta har stått veldig stille i lang tid, til tross for økt treningsmengde. Trente så godt som ingenting frem til for to år siden, men har ikke merket store endringer etter at jeg begynte å trene. Er 172 og veier 72 kg. Vil gjerne ned 5-8 kg. Kanskje spiser jeg for lite, slik at kroppen tviholder på det jeg spiser, ikke vet jeg.
Jeg trener styrke to ganger i uka, pluss en time spinning intervall og en time vanlig spinning.

En typisk dag spiser jeg:
Frokost: Havregrøt laget av vann, med litt cottage cheese og litt rosiner og solsikkefrø i. Te eller kaffe uten sukker/ 1 brød skive med appelsinmarmelade/ to knekkebrød med ost
Lunsj: salat med tunfisk/ knekkebrød med ost/ frokostblanding med lettmelk/ 2 brødskiver.
Mellommåltid: appelsin, eple, banan, kanskje noe nøtter.
Middag: Wok med mye grønnsaker og kylling, ris / en del supper/ litt pastaretter, lite potet.
Kvelds: 2 brødskiver/ yoghurt naturell/ hjemmebakte grove scones. 
Spiser generelt mye grønnsaker og lite sukker. Drikker ikke brus, juice, men stort sett vann og en del te. Det jeg spiser av brød er grovt. Spiser mer knekkebrød enn vanlig brød.

Syns det å telle kalorier er litt skummelt, da jeg har et litt anstrengt forhold til mat. Er litt redd for å bli for opphengt i antall kalorier. Men skjønner at det sikkert er lurt for å finne ut av inntak vs forbrenning.

Hvilke endringer burde jeg gjøre i kosten og treningen?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!