Skrevet av Emne: Bytte roing med chins? Ja eller Nei  (Lest 10352 ganger)

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Bytte roing med chins? Ja eller Nei
« : 26. januar 2012, 23:02 »
Heihei. Har trent 5x5 SL siden Januar nå.

Slik ser "mitt" program ut, ahr bare gjort 1 endring


A: 5x5 knebøy     B: 5x5 knebøy
    5x5 benk             5xchins med litt bredere enn skulderbredde grep, 2 reps, 2 reps, 3 reps, 2 reps,max
    1x5 mark             5x5 militærpress



Regner med at man kan stusse litt på at jeg har byttet ut roing med chins, men det er også det jeg lurer litt på... Jeg hadde inntrykk av at det originale programmet er satt opp med roing fordi det skal passe for alle, da jeg regner med at ikke alle klarer å ta chins som nybegynner (jeg er definitivt nybegynner, men har gått fra å klare 1 til å klare 6 på ca ett halvt år) Varierer også i repitisjoner

Burde jeg skjerpe meg å gjøre programmet som man egentlig skal gjøre det, eller er det greit om jeg tar chins istedet for roing? Jeg er mest opptatt av at hele kroppen skal utvikles i takt, proporsjonalt.

er 194 høy og veier ca 95 kilo. føler progresjon i chins går utrolig sakte, men jeg merker øvelsen godt og blir støl å fin.
 


Utlogget The Pink Panther

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Bytte roing med chins? Ja eller Nei
« #1 : 28. januar 2012, 12:25 »
Det orginale SL5x5 programmet var vel noe sånt:

Dag A
Knebøy
Benk
Roing
Pushups
Mage


Dag B
Knebøy
Press
Mark
Chins/Pullups
Mage


De to nederste på hver dag er assistant exercises, hvorfor de er fjernet kan du lese her.

Med andre ord: Ikke bytt ut roing med chins, men legg til chins på dag B hvis du ønsker å ha det med i programmet ditt Smiley (jeg har gjort dette en stund, men nylig flyttet chins til dag A pga grepsproblemer med tung mark og chins samme dag).

Edit: Noen grunn til at du har byttet øvelser mellom dagene?



Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Bytte roing med chins? Ja eller Nei
« #2 : 28. januar 2012, 12:39 »
Sliter du med styrke i chins, så ta det du klarer opp og ned. Resten trener du den negative muskelen.

Bruke hjelp til å komme  opp, og senker deg rolig ned. 4-5sek ned. Funka bra for meg. Gikk fra 5rep til 8rep (opp og ned) på 1mnd, veier 94. Så prøv det du og, skal du se at det skjer ting!!

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Bytte roing med chins? Ja eller Nei
« #3 : 28. januar 2012, 15:21 »

Med andre ord: Ikke bytt ut roing med chins, men legg til chins på dag B hvis du ønsker å ha det med i programmet ditt Smiley (jeg har gjort dette en stund, men nylig flyttet chins til dag A pga grepsproblemer med tung mark og chins samme dag).

takk for tips. jeg har noen gode hansker jeg kan bruke i chins (Ja, bare i chins;))



Edit: Noen grunn til at du har byttet øvelser mellom dagene?

Veldig godt spørsmål du. har vel blingsa litt der.. Smiley skal forandre på det fra i morgen av Smiley

TAKK!

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Bytte roing med chins? Ja eller Nei
« #4 : 28. januar 2012, 15:22 »
Sliter du med styrke i chins, så ta det du klarer opp og ned. Resten trener du den negative muskelen.

Bruke hjelp til å komme  opp, og senker deg rolig ned. 4-5sek ned. Funka bra for meg. Gikk fra 5rep til 8rep (opp og ned) på 1mnd, veier 94. Så prøv det du og, skal du se at det skjer ting!!

Okok. Skal prøve å ta mer negativer. Jeg har prøvd det før men har aldri helt fått troen på det Smiley

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Bytte roing med chins? Ja eller Nei
« #5 : 28. januar 2012, 15:29 »
Okok. Skal prøve å ta mer negativer. Jeg har prøvd det før men har aldri helt fått troen på det Smiley

Hadde ikke eg heller helt ærlig Smiley men kjente jo at det var jævli tungt, å så etter 2-3uker så merket eg det Smiley
Så da var det bare å fortsette å presse seg Smiley så hold deg innenfor 4-5sek når du senker deg så føler nok du og noe mer styrke om noen uke Smiley

Gogogo!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!