Skrevet av Emne: Bytte roing med chins? Ja eller Nei  (Lest 10352 ganger)

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Bytte roing med chins? Ja eller Nei
« : 26. januar 2012, 23:02 »
Heihei. Har trent 5x5 SL siden Januar nå.

Slik ser "mitt" program ut, ahr bare gjort 1 endring


A: 5x5 knebøy     B: 5x5 knebøy
    5x5 benk             5xchins med litt bredere enn skulderbredde grep, 2 reps, 2 reps, 3 reps, 2 reps,max
    1x5 mark             5x5 militærpress



Regner med at man kan stusse litt på at jeg har byttet ut roing med chins, men det er også det jeg lurer litt på... Jeg hadde inntrykk av at det originale programmet er satt opp med roing fordi det skal passe for alle, da jeg regner med at ikke alle klarer å ta chins som nybegynner (jeg er definitivt nybegynner, men har gått fra å klare 1 til å klare 6 på ca ett halvt år) Varierer også i repitisjoner

Burde jeg skjerpe meg å gjøre programmet som man egentlig skal gjøre det, eller er det greit om jeg tar chins istedet for roing? Jeg er mest opptatt av at hele kroppen skal utvikles i takt, proporsjonalt.

er 194 høy og veier ca 95 kilo. føler progresjon i chins går utrolig sakte, men jeg merker øvelsen godt og blir støl å fin.
 


Utlogget The Pink Panther

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Sv: Bytte roing med chins? Ja eller Nei
« #1 : 28. januar 2012, 12:25 »
Det orginale SL5x5 programmet var vel noe sånt:

Dag A
Knebøy
Benk
Roing
Pushups
Mage


Dag B
Knebøy
Press
Mark
Chins/Pullups
Mage


De to nederste på hver dag er assistant exercises, hvorfor de er fjernet kan du lese her.

Med andre ord: Ikke bytt ut roing med chins, men legg til chins på dag B hvis du ønsker å ha det med i programmet ditt Smiley (jeg har gjort dette en stund, men nylig flyttet chins til dag A pga grepsproblemer med tung mark og chins samme dag).