Skrevet av Emne: noen som har tips til mat så man ikke føler seg så full og mett i magen?  (Lest 1728 ganger)

Utlogget Firstprice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

har der siste 2-3 månedene kun spist kjøtt til alle måltider, med tanke på styrketrening. Føler meg "stinn" i magen hele tiden og orker knapt å løpe og yte på fotballtreninger, fordi magen føles så full og vond... Dette er veldig dumt i og med fotballaget jeg er med i har startet med mye intervalltreninger og sånn i oppkjøring til kommende sesong.

så det jeg lurte på var om noen har tips om noe mat som gir mye energi, men som samtidig ikke er så tungt for magen? Vil gjerne få ut litt av det som er i magen fra før av!


takker for alle svar Smiley

shaunv

  • Gjest
Beste tipset må vel være å spise mange små måltider istedenfor store.  Wink Prøv å ha passelig med proteiner i hvert måltid for metthetsfølelsens skyld, da du ikke trenger å spise like mye for å dempe sulten.

Utlogget peinar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=109186.0

Det å løfte for tunge vekter slik at ein skader seg beviser ingenting, utover at ein er jææævlig kul!!!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Havregryn og melk (ikke kok til grøt) da kan du spise en rimelig solid porsjon uten å bli mett i det hele tatt.

125g laks + 100g torsk + stekte poteter er smøøth + evt skinketerninger og en klææætt smør

eggerøre med skinketerninger

kesam med funlight pasjonsfrukt og vaniljeessens

osv osv Smiley

Kyllingfilet er det verste for min del, blir altfor full. Så har sluttet å spise så mye av det.

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Hvor lang tid før treningen inntar du store måltider? Det er ikke nødvendig med større måltider rett før trening, 2-3 timer før kan du godt innta et solid måltid og heller spise et mindre mellommåltid en times tid før treningen. Alle måltider må jo nødvendigvis ikke bestå av kjøtt heller. Her går det i havregrøt 2-2.5 time før trening og jeg føler meg tung/mett i løpet av økten.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!