Skrevet av Emne: Gå av fettet  (Lest 1038 ganger)

Utlogget Askildsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Gå av fettet
« : 12. mars 2012, 18:14 »
Hei

Jeg har tenkt til å få av en del fett frem mot sommeren. Veier for øyeblikket 88 kg og er 183 cm høy.
Har mer fett på kroppen enn jeg setter pris på. Pga dårlige knær er jeg ikke i stand til å løpe noe særlig, og det rådet jeg har fått så langt er å gå i 15% helling på rundt 5-6 km i timen.

Så jeg må nå begynne å spise sunnere og bedre. Har i utgangspunktet veldig liten greie på hva som må til for å gå av fett. Prinsippet er jeg med på ( spise mindre og mer kardio) men hvilke virkemidler som er mest effektivt er jeg usikker på.

For meg , de gangene jeg velger å spise sunnere, går det i mye tunfisk, knekkebrød,frukt og grønnsaker.
Som sagt vet jeg veldig lite om dette, om det jeg driver med er sunt eller om jeg burde legge om på noe.

Tar veldig gjerne imot tips =)

Redstrek

  • Gjest
Sv: Gå av fettet
« #1 : 12. mars 2012, 18:43 »
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=8869.0

Les denne artikkelen. Gir litt grunnleggende kunnskap om kosthold som burde hjelpe  Wink

Utlogget Magnb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: Gå av fettet
« #2 : 12. mars 2012, 18:45 »
Du vet du allerede egentlig hva som skal til, spise mindre og mer cardio  Cool

Noen tips for å gjøre det enklere:

- Unngå for mye flytende kalorier, juice, brus osv. Litt melk er greit, men pass på mengden.
- Øk mengden proteiner i kosten, eks: spiser du kylling og ris, kutt litt ris og spis heller mer kylling. Proteiner metter godt og kroppen bruker også litt ekstra energi på å fordøye dem.
- Får du et lite søtsug, ta ett stort glass vann eller en kaffekopp/te isteden for å spise snacks.
- for meg passer det meget godt å kutte ekstra om morgenen, jeg hopper mer eller mindre over frokosten, ikke sikkert det passer for deg. Google leangains hvis du tror det passer deg.

Lykke til!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!