Skrevet av Emne: Den store knebøyteknikkevalueringstråden  (Lest 93260 ganger)

Redstrek

  • Gjest
Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #180 : 17. november 2012, 21:24 »
Takk for gode tilbakemeldinger, begge to.

Buttwinken er ikke noe problem så lenge jeg ikke kjenner smerte, men tøyer og varmer opp godt uansett før hver økt, slik at jeg får en ok teknikk. ..Er det vanskeligere å holde en fin rygg og man ekstenderer ryggen og spenner godt opp før repetisjonene? Av og til "holder jeg samme spennet" flere reps, men det blir tungt på de siste repsa.

Knærne vender kanskje litt innover Slux, men det er ikke mye. Har en tendens til å presse dem littegrann innover om det blir veldig tungt, men det er uansett kun på 1-2 rep..

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #181 : 17. november 2012, 22:29 »

..Er det vanskeligere å holde en fin rygg og man ekstenderer ryggen og spenner godt opp før repetisjonene?
Neida, det er bra det Smiley Men vis du ekstenderer for MYE så klarer du ikke å holde spennet helt nede. Så Evis her på forum, som tar 260 i bøy, og er en analytiker ekstenderer vel nesten ingenting, mens jeg selv ekstenderer litt, men ikke maks. Og joda, spenne først og så senke er det som er anbefalt.
Men å holde smme spennet uten å slappe av fra rep til rep syns jeg høres unødvendig slitsomt ut. Pausen på toppen gir deg jo sjansen til å ta det fra begynnelsen.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #182 : 18. november 2012, 11:15 »
Takk for gode tilbakemeldinger, begge to.

Buttwinken er ikke noe problem så lenge jeg ikke kjenner smerte, men tøyer og varmer opp godt uansett før hver økt, slik at jeg får en ok teknikk. ..Er det vanskeligere å holde en fin rygg og man ekstenderer ryggen og spenner godt opp før repetisjonene? Av og til "holder jeg samme spennet" flere reps, men det blir tungt på de siste repsa.

Knærne vender kanskje litt innover Slux, men det er ikke mye. Har en tendens til å presse dem littegrann innover om det blir veldig tungt, men det er uansett kun på 1-2 rep..

Jeg ville ha vært veldig var på om du presser knærne inn, dette kan fort koste deg et løft på et maksløft! Smiley Selv har jeg måtte "starte fra scratch" på knebøyingen for å bli kvitt buttwink. Ofte kan du bli kvitt den buttwinken i bunn med å bare ta det rolig, og ikke "slippe deg ned" siste cm, men heller gå ned kontrollert. Prøver du å gå ned til en benk i samme høyde, med mål om å såvidt touche benken kommer du til å merke at du (mest sannsynlig) ikke får noe buttwink.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget ironbound

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #183 : 28. november 2012, 16:38 »
5x70kg

Har trent knebøy med fokus på teknikk i evigheter føles det som. Klarer ikke helt å kvitte meg med rumpa
som dumper på slutten, men med god strekking før og etter beintrening har det komt seg. Er rimeligt
tungt med 70kg, selv om jeg har holdt på en god stund. Føler ikke glutes eller hamstrings får kjørt seg etter bøy, mest fremside lår egentlig.

Setter stor pris på tips  Smiley


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #184 : 28. november 2012, 16:57 »
Veldig vanskelig å se noe fra den kameravinkelen, men kan anbefale deg litt bedre set up. Albuene litt frem, sug inn luft i brystet og klem sammen skuldrene bake litt, gå litt senere ned og stram magen på vei ned osv.  Tøying er lurt, fortsett med det! Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #185 : 28. november 2012, 17:19 »
Det han sa.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #186 : 28. november 2012, 17:20 »
+, bredere benstilling gir en mer flytende bevegelse og mer glutes/hamstrings.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget ironbound

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #187 : 28. november 2012, 19:20 »
Takker for tips begge to Smiley

Jeg har prøvd en del med bredere stilling, men da må jeg ha ganske vid vinkel på beina. Fikk fortalt at dette var galt, det har jeg tatt med meg videre. Noen mening om det?

Skal ta med tipsene til fredagens økt og se om jeg ikke får til en snutt i bedre vinkel. Takker.

Utlogget Boz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Light Weights!
Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #188 : 28. november 2012, 20:44 »
Heisann! meg igjen   Tongue

Har gått kraftig ned i vekt for å terpe på teknikk. Lurer på hvordan det ser ut nå.
Jeg har en video med normal beinstilling og en med smalere. Føler jeg har mer kraft med smalere benstilling merkelig nok. Ellers så plager høyre ankel meg litt enda, murrer litt i den hele dagen. Noe jeg kan gjøre for å bedre den?
Utenom det kan jeg si at jeg får syk pump i korsryggen, og blir ganske sliten i hoftestrekkerne etter bøy, noe negativt med dette?

Normal beinstilling  http://www.youtube.com/watch?v=x5THMY4H-ww&feature=youtu.be

Smal beinstilling  http://www.youtube.com/watch?v=v0fRF5Wl1uo&feature=youtu.be
Light Weights!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #189 : 28. november 2012, 21:25 »
Det kommer nok flere med mer peiling enn meg her men jeg la merke til spesielt en ting. På begge videoene burde du fått knea lengere ut, mye av vekten din havner på innsiden av foten. Press knea dine utover så mye du greier mens du løfter Smiley Angående beinstillingen må du bare finne ut hva du føler er best, jeg vil tro at du kommer til å løfte bedre og penere samt mer visst du står ennå litt bredere og knea mer utover Smiley Da får du nok mindre pump i korsryggen også.

Det med ankelen ville jeg rett og slett bare prøvd å bli mykere i den og fått den sterkere/mer stabil...tøy den ut litt og feks balanser med ett og ett bein på en sånn pute-dings (haha, har ikke peiling hva det heter Smiley Slik en: http://img.gfx.no/683/683389/ShowPicture.ashxobjectId2786image1.800x500.jpg  )
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #190 : 28. november 2012, 21:38 »
Helt enig! Smiley Da får du nok mindre vondt i hofteleddsbøyerene også.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Akslur

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 252
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 252

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #191 : 02. desember 2012, 02:49 »
Heiiii.

http://www.youtube.com/watch?v=T-NZT1DCFTU

Filmen viser et sett på 100x8. Var litt sliten etter noen tyngre toere her, så rep nr. 1 og 2 ble litt merkelig Smiley

Forresten, så liker jeg vektløfter bøystilen best!

Setter pris på tilbakemeldinger! Cheesy
Loggen min

Mine raw perser:
Benkpress: 2x100kg
Markløft: 180kg
Knebøy: 167,5kg
Støt: 90kg
Rykk: 70kg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #192 : 02. desember 2012, 09:22 »
Heisann! meg igjen   Tongue

Har gått kraftig ned i vekt for å terpe på teknikk. Lurer på hvordan det ser ut nå.
Jeg har en video med normal beinstilling og en med smalere. Føler jeg har mer kraft med smalere benstilling merkelig nok. Ellers så plager høyre ankel meg litt enda, murrer litt i den hele dagen. Noe jeg kan gjøre for å bedre den?
Utenom det kan jeg si at jeg får syk pump i korsryggen, og blir ganske sliten i hoftestrekkerne etter bøy, noe negativt med dette?

Normal beinstilling  http://www.youtube.com/watch?v=x5THMY4H-ww&feature=youtu.be

Smal beinstilling  http://www.youtube.com/watch?v=v0fRF5Wl1uo&feature=youtu.be

Roter føttene dine litt inn slik at de peker rett fremover. Anklene dine kollapser bare innover uansett slik det er nå.

Jobb med å styrke gluteus medius og med å mykne opp innsiden av lårene, særlig adductor magnus. Bruk en ball oppå en benk og kjør egenmassasje på den tjukke muskulaturen høyt på innsiden/baksiden av låret.

Utlogget Boz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Light Weights!
Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #193 : 03. desember 2012, 16:32 »
Wow! Takk for super tilbakemelding gutter! Setter utrolig pris på konstruktiv tilbakemelding Wink
Skal prøve å rotere føttene mine mer fremover, selv om det føles utrolig unaturlig for meg.
Har du noen goe øvelser som går spesielt på gluteus medius?
Foam roller beina min hver dag, men skal se om jeg ikke får tak i en tennisball så jeg kan få kjørt lårmuskulaturen ekstra.
Light Weights!

Utlogget Akslur

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 252
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 252

Sv: Den store knebøyteknikkevalueringstråden
« #194 : 22. desember 2012, 20:29 »
Heiiii.

http://www.youtube.com/watch?v=T-NZT1DCFTU

Filmen viser et sett på 100x8. Var litt sliten etter noen tyngre toere her, så rep nr. 1 og 2 ble litt merkelig Smiley

Forresten, så liker jeg vektløfter bøystilen best!

Setter pris på tilbakemeldinger! Cheesy

Ingen kommentarer eller negativ / positiv / konstruktiv kritikk? Smiley
Loggen min

Mine raw perser:
Benkpress: 2x100kg
Markløft: 180kg
Knebøy: 167,5kg
Støt: 90kg
Rykk: 70kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!