Skrevet av Emne: Hjelp, alternative øvelser mot vond korsrygg!  (Lest 754 ganger)

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Hjelp, alternative øvelser mot vond korsrygg!
« : 25. mars 2012, 22:00 »
Hei!

har i 3 måneder nå hatt sinnsykt med ryggproblemer. Må finne alternative løsninger for å kunne løfte skikkelig igjen! Har  stort fokus på tøying og unngå øvelser som belaster korsryggen unødvendig mye.

Har byttet ut knebøy med frontbøy...Men ikke funnet eller tenkt på noe som kan erstatte marken en periode. Eventuelt benytte sumo mark, mark fra kloss? Noen som har noen veldig bra tips! Sinnsykt lyst til å kunne fungere normalt igjen^^

Takk for all hjelp som skulle komme;)

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Hjelp, alternative øvelser mot vond korsrygg!
« #1 : 25. mars 2012, 22:59 »
Hei. Jeg endte opp med samme problem som deg etter mye knebøy med litt for mye vekter på...

Har byttet program fra 5x5 med knebøy 3 ganger i uka til ett helkroppsprogram med kun 1 dag med tunge knebøy og tunge mark, og tar nå bulgarske utfall, frontbøy som du sa, strakmark, ab-wheel og plankeøvelser på de andre dagene. Tar meg også en gåtur på 40 min 3-4 dager i uken.

Ryggen min har blitt mye bedre! Det hjelper å hvile med noe under knærne og under nakken, å sitte mindre. Ta en liten pause fra tunge knebøy og bygg deg opp igjen med bedre teknikk


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!