Skrevet av Emne: utslitt på trening, etter første øvelse  (Lest 1249 ganger)

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

utslitt på trening, etter første øvelse
« : 20. april 2012, 00:51 »
Så i de siste ukene har det oppstått ett nytt problem for meg i forbindelse med treningen min. Jeg byttet fra 5x5 SL til ett annet 3dagers helkroppsprogram med 1 dag med 8 reps, en dag med 6 reps og siste dagen med 4 reps. Byttet i starten av April og har brukt tiden frem til nå til å bli vant til de nye øvelsene da jeg er ganske nybegynner, så jeg har vært relativt forsiktig, men allikvel fått noe ut av treningen min. trykket i beina mine har blitt litt dårligere etter jeg bytta, men overkroppen har fått mye fremgang(jeg snakker styrke, altså)

Det er særlig den første dagen jeg sliter med. Det som skjer at jeg labber inn på treningsstudioet etter en god frokost med kaffe, godt uthvilt og veldig motivert til å løfte, setter i gang med den første øvelsen, som er bulgarske utfall, 3x8. Jeg varmer opp litt, kanskje minimalt, men nok til at jeg fint er i stand til å løfte vektene - og etter de 2 første settene er jeg allerede helt utslitt. det koker i hele kroppen, jeg føler meg kvalm å jævli, VELDIG anpusten. Jeg legger på så mye vekter jeg bare klarer, å beina får skikkelig juling, noe de bør være vant til etter 4-5 måneder med  tunge dype knebøy 3 ganger i uka. Resten av økta er bare ett helvete og jeg føler jeg ikke har noe mer å gi.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor nettopp på denne dagen og spesielt med utfall at jeg blir så forferdelig dårlig. Alle de andre dagene føles som en vits i forhold. Jeg har ingen skader jeg vet om, dog går jeg på medisiner (Concerta) men tar de aldri før trening og de skal i teorien være ute av system etter en natts søvn.

Kostholdet mitt er bra, ligger alltid kalorioverskudd. Jeg trener ikke hver dag, jeg lar kroppen restituere før neste økt, minst 1 dag, da programmet er ett slags "mandag onsdag fredag" type program. Kan det være at sover for lite, eller no? Isåfall hvorfor er det bare denne dagen som føles så forferdelig?  Å før du sier "du skal bli sliten på trening", JA, enig, dette er bare annerledes, det føles som total utmattelse nesten med en gang, og det er så og si kun på denne dagen at jeg opplever det slik. taklet ikke kroppen min byttet til ett program med flere repitisjoner? er utfall bare helt djevelskt hardt?  Noen som har noen teorier??

beklager hvis det er helt feil forum forresten :p

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: utslitt på trening, etter første øvelse
« #1 : 20. april 2012, 01:04 »
Du har nesten luket ut alt selv. Det må være psyken det står på ut i fra det du sier selv.
Bare å manne seg opp! Smiley
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: utslitt på trening, etter første øvelse
« #2 : 20. april 2012, 10:52 »
Første treninga er vel en mandag(?)

Noen spørsmål du kan stille deg selv, som kan være til hjelp:)

hva gjør du i helga? (mat, søvn, osv)

Når på døgnet tar du Concerta på søndag?

Hvordan føles morgenen før trening, i forhold til de andre?

Finn en forskjell før eller under denne dagen og andre dager;)



Hvis ingenting funker, ta en uke med 40-60% intensitet..
Hvis treninga da blir bedre, men forværrer seg igjen. Ta lengre ''fri''
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!