Skrevet av Emne: ZMA + L-Glutamin  (Lest 2211 ganger)

Utlogget thotor

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

ZMA + L-Glutamin
« : 23. juni 2004, 17:57 »
Er tilbake fra utlandet nå, tok en bråsjans og dro med meg to bokser L-Glutamin. Gikk fint i tollen men var litt svett  Embarrassed

-Lurer på bruken av ZMA, som jeg også handlet to bokser av. Vet det ikke fungerer godt med Kalsium men betyr dette at jeg burde styre unna melk og melkeprodukter i hele den perioden jeg bruker ZMA?

-Hvordan er det å kombinere ZMA med L-Glutamin? ZMA skal jo tas før leggetid og L-G tar jeg gjerne rett etter trening, så det blir jo et tidsmellomrom på en god stund.

-Til alle dere som har brukt/bruker ZMA, hvor lang tid tar det før man merker virkningen og hvordan merkes det? Mer pump eller "mer opp-pumpa" muskler etter trening?

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
SV: ZMA + L-Glutamin
« #1 : 24. juni 2004, 00:13 »
Nå finnes det x-antall poster om ZMA og L-Glut. fra før, bruk søk funksjonen. Men kort svar på spm dine:

1) Hold deg unna melk ved leggetid, da ZMA skal tas når du legger deg. Ellers kan du drikke så mye melk du vil  Wink

2). Du kan fint kombinere L-Glut og ZMA, L-Glut er bare en aminosyre og ZMA er bare en vit/ mineral blanding.  :Smiley

3). Det følger av 2) at du IKKE får økt pump eller trykk i muskelen ved bruk av ZMA (i allefall har ikke jeg, eller noen andre jeg vet om som har brukt det fått det). ZMA skal øke den naturlige testesteron produksjonen med opptil 30% andre mener den bare får test-produksjonen opptil det maksimale kroppen kan produsere. Ergo er det ikke et tilskudd som unaturlig forandrer den naturlige hormonbalansen i kroppen (som f.eks bol)
Bruk av ZMA vil du kanskje ikke merke før etter lang tids bruk, i allefall gjorde ikke jeg det, jeg sover bedre av det - og jeg har en økt hårvekst (overalt på kroppen  Tongue) pga. ZMA'en, men så har jeg brukt det ganske lenge også...

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget Hemulen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 271
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 271

SV: ZMA + L-Glutamin
« #2 : 24. juni 2004, 11:50 »
Nocturne, siden du har brukt det ganske lenge, bruker du ferdigblandede mikser eller kjøper du hver enkelt ingrediens og blander selv?

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: ZMA + L-Glutamin
« #3 : 24. juni 2004, 11:56 »
Nocturne, siden du har brukt det ganske lenge, bruker du ferdigblandede mikser eller kjøper du hver enkelt ingrediens og blander selv?

Nå var det kanskje ikke meg du spørte men; det beste og billigste er å blande selv.. Hørt at du ofte ikke får det som står på ZMA-boksen (da mener jeg doseringene)...

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: ZMA + L-Glutamin
« #4 : 24. juni 2004, 12:29 »


Nå var det kanskje ikke meg du spørte men; det beste og billigste er å blande selv.. Hørt at du ofte ikke får det som står på ZMA-boksen (da mener jeg doseringene)...

Du får jo det som står på boksen. Men noen hevder at man godt kan doble doseringene av det som står på boksene. Jeg har prøvd det, og er ikke enig.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Toy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

SV: ZMA + L-Glutamin
« #5 : 24. juni 2004, 13:46 »
jeg har en økt hårvekst (overalt på kroppen  Tongue) pga. ZMA'en, men så har jeg brukt det ganske lenge også...

-Noc-

Ja ZMA= økt hårvekst. Trenger ikke gå på det så lenge før du merker det...  Sad

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: ZMA + L-Glutamin
« #6 : 24. juni 2004, 14:50 »


Du får jo det som står på boksen. Men noen hevder at man godt kan doble doseringene av det som står på boksene. Jeg har prøvd det, og er ikke enig.

Ja, tenker jeg misforsto denne litt:

Tilskudd som er markedsført som "ZMA" kan av og til lure oss opp i ry, fordi hver kapsel nesten ikke inneholder noe av de virksomme stoffene.

Har jo sett "ZMA" med 5mg zink... Tenker det blir billigre å blande selv...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: ZMA + L-Glutamin
« #7 : 24. juni 2004, 15:05 »
5 gram zink.... lykke til sier jeg !!!! Da vil ikke jeg ha kroppen din i hvert fall.........
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: ZMA + L-Glutamin
« #8 : 24. juni 2004, 15:09 »
5 gram zink.... lykke til sier jeg !!!! Da vil ikke jeg ha kroppen din i hvert fall.........

Hva er det du snakker om?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: ZMA + L-Glutamin
« #9 : 24. juni 2004, 15:11 »
Noen som redigerer postene sine her...... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: ZMA + L-Glutamin
« #10 : 24. juni 2004, 15:12 »
 Tongue Tongue Tongue

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
SV: ZMA + L-Glutamin
« #11 : 25. juni 2004, 13:25 »
Sitat
Nocturne, siden du har brukt det ganske lenge, bruker du ferdigblandede mikser eller kjøper du hver enkelt ingrediens og blander selv?

Jeg gjør begge deler. Men bodde i England de fem første mnd. av dette året og der fikk jeg fatt i ZMA til ca. 12 pund (rundt 175 kr med daværende kurs) og den var skikkelig bra. Fordelingen var 30 mg zink (monomethionine) 450 mg Magnesium og 12 mg Vit B6.

Men her i Norge har jeg ikke sjekka ut prisen på en ferdigblanding enda, her hjemme kjører jeg alltid "home-made-brew"  Grin

-n0c-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget Pizzabudet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 270
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 270

  • -=NIRO=-
SV: ZMA + L-Glutamin
« #12 : 25. juni 2004, 14:30 »
Jeg begynte på zma for en liten stund siden, og ved å forhøre meg litt på forhånd som du fikk jeg vite at:

Man skal ikke innta zma sammen med kalcium, pga at kalciumen "dreper" magnesiumen. (og det er ikke bra)
For å forhindre dette burde du ikke innta noen kalciumholdig mat 3 timer før du skal ta zma'en.

Zma burde også taes på tom mage 30-60 min før legge tid (ca1,5 time etter siste måltid).
1,75 høy, 75 kg!!!

Jeg kom, jeg løftet, jeg seiret Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!