Skrevet av Emne: Fettprosent under 6%, ikke så synlige magemuskler!  (Lest 2327 ganger)

Utlogget GoodStuff95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Hei alle sammen!

For en kort stund siden tok jeg en InBody analyse av kroppen min og fant ut at fettprosenten min ligger på under 6%. Dette synes jeg var rart i og med at magemusklene ikke er kjempesynlige, slik jeg hadde forestilt meg at de hadde vært ved en så lav fettprosent. Det var jo selvfølgelig målet å gå ned i fettprosent nå til sommeren, men visste ikke at jeg hadde gått ned så mye som jeg tydeligvis har gjort..


Spørsmålet mitt er da; hvordan kan jeg få bort vannvekten som er igjen? Har jo lest rundt om kring om mat som hjelper og f.eks løvetann te(som jeg forresten drikker nå), men hvordan funker piller og andre diuretics?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Det høres heller ut som at den verdien ikke stemmer helt. Det er bare en maskin og det er ikke alltid at den skjønner seg på hvert enkelt individ.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Redstrek

  • Gjest
Grunnen til at de ikke synes er vel at du rett og slett ahr ganske små abs. Magemuskler er veldig mye bestemt genetisk sett, så det vil variere veldig mye fra person til person på form og størrelse. Tipper jeg riktig er du også liten? Altså tynn og spinkel? (Ikke ment som kritikk)

Om du vil miste væske, så er det flere ting en kan gjøre. Du bør imidlertid merke at reduksjon av væske bare er midlertidig. En kan ikke gå rundt til daglig og være tom for vann.

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Legg ut et bilde du, hvis du virkelig er under 6 i fettprosent så bør du være temmelig ripped.
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Inbody går litt i frø hvis du aviker fra normen.... Dvs. 3 personer inkl. meg har tatt denne jevnlig. Jeg gidder ikke lenger.
Da jeg tok denne, var vi tre stykk på ca 12% med calipere , omtrent dønn likt på mm.
Han som er 1.80 og veier 80 kg,  kom ut på 12%
han på 1.90 og 85kg endte på 9%
jeg på da 1.63 og 73kg lå på 18,5%

Etter dette gikk jeg ned 4-5 kg til, måler 7-8% på calipere, 8mm ved navel, 4mm på surpailic og 4mm på bryst.  

Så hvis du ligger innenfor normalene i høyde, for kjønn, er den ganske nøyaktig. Hvis du er 1.80 og veier 70kg vil du kunne få en lavere fettprosent, enn underhudstykkelesen din tilsier.

Men den er relativt nyttig hvis man bruker den jevnlig, fordi da kan du se bedre om du mister muskler eller fett på,diett enn kun klypa alene.

Den måler motstand inforskjellig kroppsvev, men tallene legges fortsatt inn i formler  i datan n der høyde, alder og vekt er med.

Utlogget GoodStuff95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Er ikke liten og er ikke ripped heller. Tror ikke det er det at jeg har små magemuskler som er problemet. Det er jo ikke bare rundt magen jeg ikke er ripped. Jeg tenkte også at maskinen gjorde feil da jeg så resultatet. Jeg er 184-185 og veier 73kg. Er ikke syltynn heller, er en av de større blant jevnaldrende Smiley

Håper og tror maskinen gjorde feil, for det hadde vært bekymrende å være under 6%. Selv vil jeg tippe at jeg ligger rundt 10%.

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Skal ikke stole helt på den altså. Men som woodbear sier, bruke den av og til for å se progresjon i sammensetning av muskler og fett:)
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Jepp, der ser jeg tingen, godt under 10kg lettere enn høyden, og vips så gir "softwaren" i inbody`n deg en litt lav prosent.
Jeg har sluttet å følge med på prosenten min med klypa, jeg holder kontroll på mm med den. Målet er å holde mm på magen under 10mm.. ligger på 8mm nå, optimalt der er ville vært 4-5mm. Men det er ganske deffa... de siste mm på magen utgjør mye for hvor deffa en ser ut.

Syns det er en bedre måte å følge med på det, vekt pluss mm... prosenten avhenger av hvilken formel man legger tallene inn i...

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Her om dagen, var jeg på kino. Kjøpte meg en stor popkorn. Var så salted at det var sykt. Men jeg spiste hele da. Kvelden etterpå, trodde jeg hadde lagt på meg 2 kg fett Tongue Dog bare vann hehe.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!