Skrevet av Emne: Hva anbefales?  (Lest 1013 ganger)

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Hva anbefales?
« : 21. mai 2012, 13:55 »
Er ei jente som ønsker seg definerte muskler, spesielt i armene. Vil ha det sånn at når jeg står helt vanlig, og ikke strammer skal man se konturer etter musklene. Og lurer derfor på hvilke øvelser som gjør at dette skjer.
Setter stoor pris på om dere kunne skrevet et lite trenings-program. Både uten vekter/maskiner og med - da dette ikke alltid er like tilgjengelig. Er ikke lett å vite om man skal stole på alt man leser hele tiden, derfor er det fint og kunne spørre noen som faktisk driver med det, hva dere kan anbefale. Og ja, er jente - men liker å ta i et tak, vil jo bli sterk :-)

I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Hva anbefales?
« #1 : 21. mai 2012, 15:24 »
Jeg kan anbefale deg sterkt å ta en titt på iform.no sine treningsprogrammer;

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1722

Her er en god samling av treningsprogrammer som er brukt av mange, du kan også lese deg frem til erfaringer av disse programmene, eller generelt om trening på denne siden.

Det jeg mener er at du ikke finner øvelser som gjør deg mere definert, det kommer ann på fettprosenten din og selve treningen.
For å bygge bra med styrke BØR du ha med basisøvelser, det er jo da markløft, knebøy, benkpress.

Jeg kjører en 4 splitt (4 økter i uka), slik at jeg blir utmattet i hver muskel godt, jeg har også en dag der jeg satser på en muskelgruppe jeg ligger etter i. Jeg vil nå bygge større lats, derfor har jeg 2 dager med rygg, og ikke 1.

Jeg er nok ikke personen som kan legge opp noen treningsprogram for deg, det etterlater jeg til personer med mere erfaring enn det jeg har.

Men som sagt, les rundt, og hør med andre personer du VET har erfaring, det dummeste er å snakke med dine venner som kan lite, fordi innenfor vennekretsen går det mange rykter, og om du er født i 95 som jeg er så vet jeg godt at det er MYE som ikke er sant Smiley

Så, spis sunt, tren bra, sov mye og gjør deg smart innenfor trening. Det tar lang tid å nå store mål, spessielt om du er uerfaren, da kan du feile mange ganger, men ta det som lærdom. Det har jeg gjort, og jeg har oppnådd en stor fremgang. Smiley

Håper det hjalp.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Hva anbefales?
« #2 : 21. mai 2012, 15:48 »
Tusen takk for svar! Ja, alt hjelper :-) Du skal ha cred for et så godt formulert svar, og i og med at jeg skjønte alt :-D hehe
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Hva anbefales?
« #3 : 21. mai 2012, 16:01 »
Flott å høre  Wink

Om du lurer på noe mere detaljert innenfor det jeg skrev, eller noe annet så kan du sende meg en PM, så skal jeg svare det utifra mine erfaringer.  Smiley

21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Hva anbefales?
« #4 : 21. mai 2012, 21:38 »
Tusen takk! Toppers :-) Skal knekke ut noen knakandes gode spørsmål, hehe Wink
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!