Skrevet av Emne: Vekttrening i kombinasjon med kondisjonstrening  (Lest 903 ganger)

Utlogget Glenn71

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Jeg er i slutten av tredve årene og har for første gang i livet startet på helsestudio.
Målet er å bygge muskler og få bort fett.

Jeg trener som følger:

Man: Bein og mage
Tir:   Kondisjon
Ons: Rygg og bryst
Tor:  Kondisjon
Fre:  Skuldre, triceps og biceps
Lør:  Mage
Søn: Fri eller kondisjon

Ødelegger kondisjonstreningen for muskel veksten?
Jeg er nok på sparebluss når det gjelder karbohydrater, men spiser masse frukt og salater med tunfisk osv. Har gått ned fem kilo på tre uker.

Kondistrening blir stort sett spinning i alt fra 45-60 min tre ganger i uken og har tatt dobbelt økter med spinning noen dager eller lagt på med en løpetur på kvelden.

Står opp tidlig og trener vekter så har stort sett ikke rukket å spise før jeg drar for å trene.
Men jeg tar en protein drink med en gang jeg kommer hjem og litt frukt.

Jeg veier nå 87 kg og er 180 cm høy.

Tips og råd mottas med takk og bukk!   Smile
BP - 120 kg     12.10.2015
ML - 200 kg     20.10.2015
KB - 150 kg

Utlogget all-good

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

Sv: Vekttrening i kombinasjon med kondisjonstrening
« #1 : 03. juli 2012, 00:13 »
Skal du få bort fett MÅ du ligge i et kcal underskudd.

Hvis du ligger på for høy puls under kondisjonstreningen, gnager det nok litt på musklene dessverre..

Fortsetter du med det programmet du har der, og ikke lurer deg selv. Da blir det resultater vett Wink

Lyke til!

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Vekttrening i kombinasjon med kondisjonstrening
« #2 : 03. juli 2012, 00:34 »
Jeg løper, svømmer, sykler, har drevet med kampsport i det siste, går turer med sekk osv og trener styrke. Opptil 2 økter daglig. Jeg har gått ned 10kg de siste 3 mnd, blitt sterkere i enkelte øvelser jeg har tenkt å bli sterkere (trener til opptak), men jeg har ikke mistet noe særlig muskelmasse, og armene har vokst noe (ikke mye) og jeg har fått tykkere magemuskler.

Go for it. Du bør ikke ligge for lenge på underskudd for da kræsjer kroppen til slutt om du trener mye og hardt, det har jeg erfart, men spis smart og tren smart.

Men såklart... MuskelVEKSTEN blir ikke like optimal om det er for mye kardio, for lite kcal i kosten, men du vil jo vokse fordet, om du har i deg nok proteiner og ligger så nære mulig grensa for å vedlikeholde vekt.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Arn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

Sv: Vekttrening i kombinasjon med kondisjonstrening
« #3 : 03. juli 2012, 01:11 »
Kommer nok med denne anbefalingen titt og ofte, men har ennå ikke sett noe som motbeviser min påstand. Du kan me fordel bytte til et fullkroppsprogram. En splitt slik du har lagt opp er for litt mer erfarne folk. Med erfarne mener jeg at de er i stand til å presse/belaste musklene langt mer enn normalt og derfor trenger ekstra hvile. Normalt er en muskel restituert i løpet av 48 timer. Et fullkroppsprogram kjøres ofte 3 ganger i uken, så da får du også mer tid å hvile på. Hvile er viktig både når det gjelder kondisjon og styrke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!