Skrevet av Emne: blir man lavere av og trene vekter i ung alder?  (Lest 1365 ganger)

Utlogget Morten93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Da mener jeg 18 år oppover.

Utlogget b0rt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

Sv: blir man lavere av og trene vekter i ung alder?
« #1 : 07. juli 2012, 12:48 »
Nei.


Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: blir man lavere av og trene vekter i ung alder?
« #2 : 07. juli 2012, 13:40 »
Tror ikke det, vi bør finne 2tvillinger i 12års alderen og kjøre tung styrketrening på den enne og se høydeforskjelden i 18års alderen Wink

Det er faktisk mye som påvirker høyden vår, kosten er det ene men også skader/traumer i bein/skelett.
Vist vi ser på en eggede  tvillinger så finner vi ofte så mye som 3cm høydeforskjell, av og til mer også. I teori skulle vel de blitt like høye men kansje kosten/aktiviteten gjore utslaget ?

Jeg startet styrketrening tidlig, og jeg er 191cm høy idag. Men hvor høy jeg er er jo ikke spørsmålet, Det er heller hvor høy hadde jeg vært uten styrketrening ?

Jeg har to eldre brødre, jeg er 25 mellomste 27 og elste 30. Den elste drev aldri med sport og var ikke så veldig atletisk av seg, han er vel rundt 191 idag. Den mellomste drev aktivt med fotball, undervannsrugby, judo osv, han er 186 idag.
Pappa er/var 192, mamma er/var 173.
Ifølge Høydekalkulator (fars+mors høyde) Skulle vi alle blitt 189cm noe ingen av oss er, men om vi legger sammen høydene våres så er snittet 189cm.

Tror ikke jeg hadde blitt noe høyere uten vekt trening, og vist jeg hadde blitt høyere så vil jeg ikke tro det hadde vært mer enn 1-2cm noe som er så lite at det ikke betyr så mye Wink

Btw Når man er 18år så er man som regel ferdig med å vokse, jeg slutta seint og vokse og var vel 187-8 som 18 men ferdig som 19.
Du vokser nok deg så høy som du ellers ville blit. men man krymper ikke av vekt trening (i tilfelle jeg misforsto hele greia :F )

Gå til:  

6 spennende matpakker med wraps

Kosthold21.11.2019649

Her får du tips til matpakke med wraps.
Karbonadedeig og kjøttdeig er populære ingredienser i hverdagsmaten.
Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.