Skrevet av Emne: Vektløfting i Oslo.  (Lest 17091 ganger)

Utlogget Steffesa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Vektløfting i Oslo.
« : 20. august 2012, 13:56 »
Hei, kanskje litt dumt å starte en egen tråd med dette, for jeg har bare et enkelt spørsmål:

Er det noen klubber i Oslo som driver med Olympisk vektløfting? Jeg flytter til Oslo nå i Høst for å studere fysioterapi og hadde en liten lyst til å engasjere meg i litt olympiske løft.

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #1 : 20. august 2012, 23:32 »
Det ligger en lik sak litt nede i de eldre sakene, der ligger det en link til OAK.

men det kan kanskje vere lurt og prøve deg på treningssenteret på toppidrettsenteret. der er det en del vektløftere, det er egentlig ikke noe klubb der , men en gjeng bra løftere som hjelper hverandre. Selv om det ikke er en klubb og en trener der oppe tror jeg du får bedre oppfølging der en på OAK..


Utlogget Steffesa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #2 : 20. august 2012, 23:35 »
Ja jeg har hørt om (sett på nettet) OAK, men er det fortsatt aktivt? Så også det en person skrev der om at de ikke vil ha flere medlemmer, det hørtes veldig umotiverende ut.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #3 : 21. august 2012, 16:20 »
eneste jeg vet om er Spydeberg, men det er kanskje litt langt å dra. ca 60 fra oslo s med tog. og 3 min å gå fra stasjon til studio.

Johan Thonerud er trener der. (han som er kommentator på eurosport vektløfting) flink trener.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #4 : 22. august 2012, 14:33 »
men det kan kanskje vere lurt og prøve deg på treningssenteret på toppidrettsenteret.

Husk at toppidrettsenteret er forbeholdt nettopp toppidrettsutøvere Wink
De har hatt åpen innmelding i noen år, men har nå endelig sett fornuften i å stenge det av for vanlige folk.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #5 : 22. august 2012, 15:17 »
Husk at toppidrettsenteret er forbeholdt nettopp toppidrettsutøvere Wink
De har hatt åpen innmelding i noen år, men har nå endelig sett fornuften i å stenge det av for vanlige folk.
hadde ikke fått med meg det..

Utlogget Steffesa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #6 : 22. august 2012, 18:46 »
Husk at toppidrettsenteret er forbeholdt nettopp toppidrettsutøvere Wink
De har hatt åpen innmelding i noen år, men har nå endelig sett fornuften i å stenge det av for vanlige folk.

Det er vel både fordeler og ulemper med at de har stengt det for "vanlige folk". Tror nok jeg holder meg til studentenes idrettslag med det første ivertfall Smiley
Hva defineres forresten som toppidrettsfolk, hvilket nivå må man ligge på for å trene der? Og hvordan sjekker de dette? =)

eneste jeg vet om er Spydeberg, men det er kanskje litt langt å dra. ca 60 fra oslo s med tog. og 3 min å gå fra stasjon til studio.

Johan Thonerud er trener der. (han som er kommentator på eurosport vektløfting) flink trener.

Hørtes jo ut som en bra plass da, men tror kanskje 60 (min eller km?) fra Oslo blir i meste laget, hadde kanskje gått om jeg skulle konsentrert meg om vektløfting på halvtid, men det blir ved siden av volleyball så da tror jeg at det blir youtube og rare blikk fra studentidrettssenteret =)

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #7 : 22. august 2012, 23:17 »
Det er vel både fordeler og ulemper med at de har stengt det for "vanlige folk". Tror nok jeg holder meg til studentenes idrettslag med det første ivertfall Smiley
Hva defineres forresten som toppidrettsfolk, hvilket nivå må man ligge på for å trene der? Og hvordan sjekker de dette? =)
Toppidrett innebærer minimumskrav med å være på landslaget husker jeg rett Wink Er mye rart som trener der oppe nå, en del gamle travere med null kunnskap, men de som kom inn før de stengte av har fortsatt tilgang. Selv syntes jeg det kun skulle vært for norgeseliten.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #8 : 23. august 2012, 18:29 »
Det er vel både fordeler og ulemper med at de har stengt det for "vanlige folk". Tror nok jeg holder meg til studentenes idrettslag med det første ivertfall Smiley
Hva defineres forresten som toppidrettsfolk, hvilket nivå må man ligge på for å trene der? Og hvordan sjekker de dette? =)

Hørtes jo ut som en bra plass da, men tror kanskje 60 (min eller km?) fra Oslo blir i meste laget, hadde kanskje gått om jeg skulle konsentrert meg om vektløfting på halvtid, men det blir ved siden av volleyball så da tror jeg at det blir youtube og rare blikk fra studentidrettssenteret =)

Oslo s - spydeberg. 50 min, så feil. +2-3 min å gå.

Hvis du skal trene vektløfting ville jeg vært forsiktig aleine, føler det egentlig er ett must å ha en coach.. utrolig krevende øvelser, og man burde ikke lesse på vekter før noen ser teknikken sitter godt!..

du kan prøvde deg på styrkevendinger, drag, styrkerykk, push press, og støt og sånt.

det er de letteste øvelsene, og gir deg bra med explosivitet Smiley fokus på teknikk.

Utlogget Doiiinmabest

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #9 : 23. august 2012, 20:57 »
Oslo s -Spydeberg vil jeg si 45 min Wink maks 2 min å gå ifra tog-stasjonen.
Anbefale deg strekt å starte med en trener som Odin sier!. Du kan evt. stikke innom å få litt rådgiving med teknikk etc i starten. Så kan du kjøre på alene Smiley og evt. komme tilbake å være med på stevner Smiley
Trener selv vektløfting i Spydeberg  Cool

Utlogget Steffesa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Vektløfting i Oslo.
« #10 : 24. august 2012, 10:32 »
Toppidrett innebærer minimumskrav med å være på landslaget husker jeg rett Wink Er mye rart som trener der oppe nå, en del gamle travere med null kunnskap, men de som kom inn før de stengte av har fortsatt tilgang. Selv syntes jeg det kun skulle vært for norgeseliten.

Det er såpass ja, blir kanskje greit glissent om noen år da Smiley


Oslo s - spydeberg. 50 min, så feil. +2-3 min å gå.

Hvis du skal trene vektløfting ville jeg vært forsiktig aleine, føler det egentlig er ett must å ha en coach.. utrolig krevende øvelser, og man burde ikke lesse på vekter før noen ser teknikken sitter godt!..

du kan prøvde deg på styrkevendinger, drag, styrkerykk, push press, og støt og sånt.

det er de letteste øvelsene, og gir deg bra med explosivitet Smiley fokus på teknikk.

Okei, ikke SÅ ille da om man gjør det 1 gang i måneden eller noe da =)
Er forresten veldig enig i det med coach, men ikke alltid det er like lett :/. Begynte for et år siden ca med styrkevendinger, og har brukt siste året på teknikktrening og fleksibilitet for en vending som går i dyp frontbøy. Har fokusert veldig nøye på teknikk. Siden jeg startet pga volleyballen har det egentlig bare blitt vendinger som ble prioritert, og derfor ligger rykken og støten min et stykke bak Smiley
Oslo s -Spydeberg vil jeg si 45 min Wink maks 2 min å gå ifra tog-stasjonen.
Anbefale deg strekt å starte med en trener som Odin sier!. Du kan evt. stikke innom å få litt rådgiving med teknikk etc i starten. Så kan du kjøre på alene Smiley og evt. komme tilbake å være med på stevner Smiley
Trener selv vektløfting i Spydeberg  Cool

Det hørtes kanskje litt gøy ut =) Er vel ikke så mange som konkurrerer i min vektklasse heller  (62kg). Min beste vending er vel 72.5, men i støtet tar jeg ikke mer enn 50 (Tar 55 i militærpress så det burde vel være noe å hente Cheesy) i, og rykk har jeg også nesten bare trent teknikk på.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!