Skrevet av Emne: BODY FITNESS ELLER BIKINI FITNESS.... KAN NOEN FORTELLE MEG OM DETTE..  (Lest 1877 ganger)

Utlogget Kitti80

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei alle sammen.
Jeg har vært en jojo slanker siden jeg var født:-) så å si.. Har vært mobbet pga vekten helt frem til videregående... nå er jeg 90kg og 1,75 høy. NÅ HAR JEG FÅTT NOK...

Jeg har et spørsmål angående alle jenter som trener til body fitness eller lignende... Mann må jo trene mye og ha tid å penger til å gjøre dette... Jeg har masse tid men har ikke mye penger da jeg mistet jobben min for noen år siden og klarer ikke å få ny jobb...

Hvor mye tid bruker man?
Har man PT hver gang?
Har man sponsorer?
Hvor mye koster dette?

MITT STØRSTE ØNSKE ER BLI MED I BODY FITNESS ELLER BIKINI FITNESS, MEN JEG KLARER IKKE DETTE SELV OG MED NULL HJELP.... OG PENGER TIL PT TIMER HAR JEG IKKE... ER DET NOEN SOM KAN GI MEG TIPS?Huh


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Mange spørsmål her.. Den enkleste måten å få svar på alt dette er å gå innpå nkf-ifbb.no, hvor du kan se hvilken klubb som er nærmest deg (trykk på Klubber). Ta kontakt med noen i den klubben, og da vil du sikkert få god hjelp. lykke til!

Utlogget Jobbe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 213

Det trenger ikke koste all verden. Det er ikke sikkert det er nødvendig for deg å ha en PT til 50 000 i året for at du skal nå dine mål. Du finner forferdelig mye nyttig info på nettet, trikse er nok å klare å motivere seg selv. Der har man en fordel med PT (+ at de har enormt me kunnskap såklart)

Første du må gjøre er å starte å trene, sjekk fitneess blogger osv. Jentene her har veldig mye info til deg.
Min bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80315.0

Benk : 12x100, mark 10x145, bøy 10x100

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Vel med tanke på at du er i klassen obese/fedme er vel ikke bikinifitness det første du burde tenke på. Du trenger verken PT eller mye penger. Du kan starte å spise vanlige porsjoner, kutter du ned betraktelig på mat mengden og holder deg til sunne alternativer samt cardio er du vel i mål.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Heisan - så bra at du vil sette deg noen mål! Tror bodufitness kunne være ok å satse på, men det er ikke så lett å vite før du har gått ned noen kilo.

Noen korte, kanskje unyanserte svar, på spørsmålene dine:

Tidsbruk: 6-8 timer i uken, mer i forberedelsesfasen(3 mnd) før konkurranse)
PT: Er strengt tatt ikke nødvendig, tren  og kom i gang på egen hånd på et gym som ikke kun baserer seg på betalte PT-tjenester. Deretter ville jeg booket en PT for 2-3 treningsøkter og en kostholdsgjennomgang - fungerer bra for motivasjon, teknikk og kunnskapsøking.
Sponsor: Ikke alle har sponsorer. Ta et før og etter bilde og presenter deg for potensielle sponsorer når du har funnet tilnærmet konkurranseform.
Kostnad: Mat og kosthold trenger ikke bli dyrere - man er mer målrettet og rasjonell i kostholdet. Ta en Sverigetur om du bor slik til - bruk rimelige forretninger som f.eks kiwi.
Bikini, bruning, skjønnhetspleie og reise/opphold i fbm konkurranse er dyrt - bør planlegges. Kjøp brukt bikini, men beregn fort 10.000,-++ i utgifter den siste fasen.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Kitti80

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei Rita
Tusen takk for svar..
Dette hjelper mye:-) Jeg har nå gått ned 6 kg på 3 uker med programmet/ app My fitness pal:-)
Denne funker veldig bra.. jeg trener 3 ganger i uken. Har vært i kontakt med en veileder på sats og han begynte å hjelpe meg og skal gi meg en time gratis med skikkelig program oversikt så jeg gjør alt riktig. Men dessverre har han plutselig gjemt seg og jeg får ikke kontakt med han, mistet litt motivasjon her, men gir meg ikke.

Jeg er fortsatt arbeidsledig og det var derfor jeg lurte på hvor mye alt kostet.

Jeg har også googlet deffe program, fordi jeg har lyst å ha en liste over hva jeg kan spise..
Dette spiser jeg nå:

Frokost:
40g myoprotein
40g havregryn

Lunsj,
Salat
kyllig (noen ganger)
cottege chees

Middag:
50g kyllingfile
50g ris
grønnsaker

kveld:
2 fullkorn knekkebrød med pålegg
40g myoprotein
t-rex


Er veldig takknemmelig om du har tid til å svare på dette.. Gjør jeg noe feil?

Jeg venter som sagt på treningsprogrammet mitt fortsatt og når jeg trener så bruker jeg litt forskjellige apparater fordi jeg ikke har peilig på hva jeg skal trene. Blir litt frustrert av det.

Så hvis du har noen tips om hva jeg skal trene så pleas skriv det til meg:-)


Tuuuuusen takkkk:-)

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Heisan du:

Først og fremst ser det ut til at det du spiser er god næring. Imidlertid spiser du nok litt lite. Jeg vet ikke alderen din(22 år?) og dersom du veier 84 kg nå bør du ligge på ca 2500 kcal dersom du trener 4 ganger i løpet av en uke. Det får du neppe i deg med det du har beskrevet. Ligger du på 2000 kcal - 500 kcal i underskudd for vektreduksjon bør du fremdeles spise noe mer. Før dagbok  og tell kalorier i en 14 dagers periode så får du oversikt. Antar at både lunsj og middag kan være noe mer energirike ved å tilsette litt rapsolje og litt mer proteinkilder. Du er arbeidsledig og har kanskje rolige og noe kortere dager enn det som er gjennomsnittlig, så litt økning på et par måltider kan i første runde testes ut.

Trening:

dag 1 . Hantelpress, crossover i kabeldrag og dips i stativ/maskin på bryst,(9 sett tilsammen) samt franskpress med Ez-stang(4 sett) og mave/korsrygg
Dag 2 . Nedtrekk, foroverbøyd stangroing med omvendt grep,(8 sett tilsammen) hantelcurl(4 sett) og sidehev og militærpress for skuldre(4+3 sett)
Dag 3 . Leg extention(oppvarming 2 x15)Knebøy(3-4 sett), gående utfall2 x15 skritt på hvert bein, knærne må unngå overbelastning), liggende lårcurl(3-4 sett) og markløft med rette bein(2-3 sett), samt stående legghev på beintrening.

Håper dette var noen råtips! Lykke til igjen da:0)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!