Skrevet av Emne: NM enkeltøvelser på Valhalla den 15 desember 2012, klokken 13:00  (Lest 43129 ganger)

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Kan ikke alle som kunne tenke seg til å bli med i en "Menn under 80kg klasse" skrive seg på ryktelista under.  Får jeg minst 5 utøvere, så legger vi til denne klassa i NM enkeltøvelser for 2013


Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Er ikke det en umulighet??
"Menn" og "under 80kg" kan ikke stå i samme avsnitt en gang, medmindre det er snakk om en mann som knuller ei dame på under 80 kg!
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Kan ikke alle som kunne tenke seg til å bli med i en "Menn under 80kg klasse" skrive seg på ryktelista under.  Får jeg minst 5 utøvere, så legger vi til denne klassa i NM enkeltøvelser for 2013



Ha ha. Strongman under 80 kg! Skulle jeg likt å sett. Småmenn! Blir som fitness for damer over 120 kg!! "Valke-show!"!
Ok. Owned.

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Ha ha. Strongman under 80 kg! Skulle jeg likt å sett. Småmenn! Blir som fitness for damer over 120 kg!! "Valke-show!"!

lol, ganske tilbakestående post. Kan jo bare se på folak på under 80kg som får 200kg over hodet i vektløfting, ikke akkurat småvekter selv om folka ikke er enorme Wink
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

lol, ganske tilbakestående post. Kan jo bare se på folak på under 80kg som får 200kg over hodet i vektløfting, ikke akkurat småvekter selv om folka ikke er enorme Wink

Hvis vekterne er enorme, hva er vekterne til de ordentlige utøverene da??!! Spar meg for personalangrepene på meg!

Sa jo bare at små menn ikke er sterke! Akkurat som at tjukke jenter ikke er "fitte"!!
Ok. Owned.

Utlogget Elley.U.H

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 462

Hvis vekterne er enorme, hva er vekterne til de ordentlige utøverene da??!! Spar meg for personalangrepene på meg!

Sa jo bare at små menn ikke er sterke! Akkurat som at tjukke jenter ikke er "fitte"!!

Grin
Strong is the new Slim

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114731.new#new
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121102.msg1796158;topicseen#new

Perser:
Stein: 85kg
Farmers: 93kgx2, 3m
Yoke: 240kg 3,5m
Stokk: 50kgx3

2.plass Yoke 233kg 3m. (NM enkeltøvelser juni 2012)
6.plass Norges Sterkeste Kvinne 2012

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

lol, ganske tilbakestående post. Kan jo bare se på folak på under 80kg som får 200kg over hodet i vektløfting, ikke akkurat småvekter selv om folka ikke er enorme Wink

De er vel akkurat det da. Som du poengterer. At de blir småmenn, om de løfter aldri så mye. Feks han shalamoglu i OL. Han var vel ca 140 cm 1988, og ble vel ikke høyere selv om han var med helt til 2000 (han gikk ut da, i rykk, men).

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Hvis vekterne er enorme, hva er vekterne til de ordentlige utøverene da??!! Spar meg for personalangrepene på meg!

Sa jo bare at små menn ikke er sterke! Akkurat som at tjukke jenter ikke er "fitte"!!

Har ikke hatt noe personangrep Tongue Sa innlegget var tilbakestående, ikke du. Men gidder ikke diskutere dette da det ikke virker som du har veldig mye å komme med på noen måte.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Har ikke hatt noe personangrep Tongue Sa innlegget var tilbakestående, ikke du. Men gidder ikke diskutere dette da det ikke virker som du har veldig mye å komme med på noen måte.

Ok. Owned.
Ok. Owned.

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Til dere som ikke tror de under 80kg er noe sterke, så har både Loyd fra Kristiansand og Marius fra Arendal løftet 190kg stein opp på en 110cm høy kasse.  Loyd løftet 85kg i tykk hantel med en hand over hode.  Greide nesten 90kg.  Så de er antageligvis sterkere enn både Ms Nutrition og Johannes Doperen.

Det skal arrangeres VM i Strongman under 80kg under Arnold Classic 1, 2 og 3 mars i år.  Marius Halvorsen er med for Norge.  Dette blir en årlig konkurranse, og jeg tror Norge kan hevde seg meget bra.  Derfor forsøker jeg å få til en 80kg klasse i NM enkeltøvelser. 

Jeg vet om flere utøvere som til nå har konkurrert i 90kg klassa, som greit kan komme ned i under 80kg klassa. 

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Når kommer info om neste konkuranse, øvelser og sted?
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Regner med at det blir lørdag den 6 april.  Det blir på Valhalla eller på Kicks i Arendal med mitt utstyr.  Øvelsene er ikke 100% bestemt men regner med at det blir Frame løft, Rolling Thunder, Yoke 3 meter og Stokk.
Vil legge ut all info så fort alt er bestemt.

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Hva med å ha markløft for maksvekt istedenfor frame løft? Smiley Hadde vært konge å hatt en konk i året hvor vektklasse gutta (og evt landets beste åpen klasse folk) kom og persa, og testa hvem som var den beste markløftern! Smiley
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Som annonsert på Treningsforum er det nå bestemt at årets første NM i enkeltøvelser skjer på Kick i Arendal den 6 april.  Øvelsene er Rolling Thunder, Frameløft, Yoke 3m og en form for stokkbenkpress.  I de tre første øvelsene vil utstyret fra Valhalla bli brukt, så Valhalla rekorder (Norges Rekorder) vil kunne bli satt.
Som tidligere skrevet har det blitt en tradisjon og arrangere NM i enkeltøvelser i 12 forskjellig løft på Valhalla.  Spørsmålet er nå, når jeg bør arrangere de resterende 9 øvelsene.  Jeg kan også godt legge inn markløft som en øvelse til (regner med at denne er med reimer, og kan en kan bruke strongman teknikk)

Så spørsmålet er når det passer best for de fleste at jeg arrangerer disse NM i enkeltøvelser på Valhalla i Tvedestrand. 

Jeg har foreløpig tenkt på følgende datoer (se under) for disse konkurransen, men jeg håper å høre fra dere om disse datoen passer.  Jeg er fleksibel, så jeg kan godt flytte på disse konkurransene. Jeg går ut i fra at det er ingen datoer som passer for alle, men forsøker med denne posten å unngå at jeg kolliderer fullstendig med andre strongman konkurranser.

Den første konkurransen er tenkt holdt på lørdag den 4 mai, og vil da ha øvelsene.
1. Viking Press maks vekt
2. Farmers Walk maks vekt 3m
3. Stein løft tyngst til over 1 meter
4. Conan's Wheel, maks vekt 3m

Neste konkurranse lørdag den 12 oktober
1. Stokkpress, tyngst
2. Markøft, tyngst
3. Power Stairs, tyngst opp 2 trappetrinn (og ned igjen)

Siste konkurranse Lørdag den 28 desember (Odd Haugen har sagt at han har lyst til å delta hvis den arrangeres rundt juletider)
1. Tykk Hantel til 40cm høy kasse, tyngst
2. Tykk hantel med en had over hode, tyngst
3. Apollo's Axle, tyngst

Jeg vil til slutt takke Proteinfabrikken/Ironcore for at dere støtter NM i enkeltøvelser med både pokaler og T-skjorter.  Uten dere hadde dette ikke vært økonomisk mulig å arrangere.  Jeg oppforderer alle til å kjøpe produkter fra Proteinfabrikken/Ironcore

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Stokkbenkpress? Benkpress med stokk altså?
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!