Skrevet av Emne: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?  (Lest 40770 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #15 : 01. november 2012, 10:22 »
Med andre ord har de ingen rett til å kreve dopingkontroll av deg som medlem.
Det er dersom du melder deg inn i etterkant at du signerer en avtale om at du godtar en test på de overnevnte vilkår. Du kan allikevel nekte og således fratre avtalen og medlemskapet.

Dersom de prøver å dytte dette på de som er medlemmer før dette idiotiske samtykkende testapparatet ble igangsatt kan de selvsagt nekte. Det inngår ikke i deres avtaler. Hevder de at dere skal signere ny avtale må dere si nei. Sier de at du må, er det bare humbug. Avtalerevisjon går ikke én vei. Fortsetter de å mase sier man at man ikke godtar, og at dersom de innfører dette på eksisterende medlemmer er det et vesentlig avtalebrudd, fordi de ikke kan tvinge medlemskap som er inngått på andre vilkår til å la seg "frivillig teste". Da skal man kreve avtalen hevet med null kostnader og evt erstatning for de innmeldingsavgifter som påløper ved innmelding annet sted, samt ingen løpende utmeldingsperiode hos Elexia. Dette er "tvungen frivillig dopingkontroll" og det har verken Datatilsynet, Elexia eller Antidoping Norge kompetanse til å pålegge privatpersoner.

Hilsen jurist

NB: La dere merke til at dette ikke innebefattet de ansatte(!) Det er jo akkurat i den gruppen hovedmengden av dopet på treningssentere blir konsumert

Jeg for min del ser ikke helt problemet med å avlegge en test i ny og ne. Det tar 15 minutter å avlegge en test. Har selv avlagt flere tester og har ingen problemer med at systemet har bltt sånn når man ser på hvilken vei idretten/mosjonen har tatt.
Hvis man synes testing er å grafse i privatlivets fred og føler seg sterkt krenket hvis man må avlegge en test så start ditt eget kjellergym på gutterommet og hold dine dopingholdninger der.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #16 : 01. november 2012, 18:28 »
Juristen: Takk for hjelpen.Virkelig kult gjort av deg.

Bob Paar: Du sa det selv, det er prinsippet om privatlivets fred. Jeg vil bli testa for doping like lite som jeg ønsker at utestedene skal teste meg for narkotika eller at politiet skal kunne foreta vilkårlige husransakelser på jakt etter kriminelle elementer. Hvorvidt jeg bruker noe doping er irrelevant slik som jeg ser det. Det er etter min mening en privatsak når man trener på treningssenter. Jeg kunne jo forsvidt grave meg ut en kjeller og innrede et gym der med vekter og apparater. Fordelene med hjemmetrening er jo mange. Men en enklere løsning vil etter min mening være at treningssentrene begynner å holde seg til det som står i den store røde boka og ikke misbruker et mandat som er basert på frivillighet..
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #17 : 01. november 2012, 19:36 »
En ting er at man kan la være å dope seg, selv om dette ikke er forbudt ved norsk lov, slik at man ikke tester positivt. Et annet aspekt ved slike dopingkontroller, som er uheldig, er at enkelte blir nødt til å stå skolerett og utlevere sin egen medisinske diagnose for en tilfeldig Elixiaansatt. Man blir jo nødt til å dokumentere grunnen dersom et reseptbelagt legemiddel man bruker står på listen til rentsenter.no.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #18 : 01. november 2012, 19:47 »
Juristen: Takk for hjelpen.Virkelig kult gjort av deg.

Bob Paar: Du sa det selv, det er prinsippet om privatlivets fred. Jeg vil bli testa for doping like lite som jeg ønsker at utestedene skal teste meg for narkotika eller at politiet skal kunne foreta vilkårlige husransakelser på jakt etter kriminelle elementer. Hvorvidt jeg bruker noe doping er irrelevant slik som jeg ser det. Det er etter min mening en privatsak når man trener på treningssenter. Jeg kunne jo forsvidt grave meg ut en kjeller og innrede et gym der med vekter og apparater. Fordelene med hjemmetrening er jo mange. Men en enklere løsning vil etter min mening være at treningssentrene begynner å holde seg til det som står i den store røde boka og ikke misbruker et mandat som er basert på frivillighet..
Jeg ser fremdeles ikke problemet her. Grafse i privatlivets fred?
Offentligjør ADN at folk blir testet?
Jeg vet at de offentligjør folk som tester positivt, men ikke alle de som blir testet og tester negativt.
Du har jo valgt å lage deg profil her og har sikkert profil på facebook, så veldig lyssky er du da ikke. En enkel google så finner de fleste med litt peiling det meste om deg og det du har skrevet på nettet. Er ikke det å grafse i privatlivets fred?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #19 : 01. november 2012, 20:14 »
Jeg ser fremdeles ikke problemet her. Grafse i privatlivets fred?
Offentligjør ADN at folk blir testet?
Jeg vet at de offentligjør folk som tester positivt, men ikke alle de som blir testet og tester negativt.
Du har jo valgt å lage deg profil her og har sikkert profil på facebook, så veldig lyssky er du da ikke. En enkel google så finner de fleste med litt peiling det meste om deg og det du har skrevet på nettet. Er ikke det å grafse i privatlivets fred?

Nei, på facebook osv er det du selv som velger å eksponere deg.
poenget er at vi ikke vil ha en politistat der folk bare kan komme og forlange private opplysninger av deg, de har du rett til å ha for deg selv.
Jeg kan tenke meg at du ville finne det ubehagelig vis politiet banket på hos deg og kroppsransaket både kona di og ungene dine fordi du var registrer på treningsenter, og det derfor er større sjanse for at du hadde dop.

Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #20 : 01. november 2012, 20:36 »
Poenget er at kroppslige undersøkelser er forbeholdt politi og i noen tilfeller helsepersonell. Dette er lovbestemt, og det gjelder også når disse har hjemmel (lov) til å foreta slike inngrep. Det er strengt og ikke noe som under noen omstendighet skal kunne utføres basert på Elexia-ansattes øyemål.

Jeg hadde aldri i verden funnet meg i å bli testet av dette apparatet, samtidig som PTén som knasker clen og anavar ber meg pisse i en kopp (han er unntatt testingen forresten). Dette handler om rettigheter til selvbestemmelse over egen kropp, og egen intimsone. Dersom dere kan tenke dere at dette er ok så kan dere heller ikke grine på nesa når dørvakter og vektere får lov til å teste deg for dop, ransake deg på vilkårlig mistanke etc. Folk må få opp øynene og innse hvilke ringvirkninger dette får med seg! Det er en skam, og enhver burde boikotte Elexia umiddelbart, enten du er ren eller dopet!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #21 : 01. november 2012, 21:17 »

Nei, på facebook osv er det du selv som velger å eksponere deg.
poenget er at vi ikke vil ha en politistat der folk bare kan komme og forlange private opplysninger av deg, de har du rett til å ha for deg selv.
Jeg kan tenke meg at du ville finne det ubehagelig vis politiet banket på hos deg og kroppsransaket både kona di og ungene dine fordi du var registrer på treningsenter, og det derfor er større sjanse for at du hadde dop.

Systemet fungerer ikke slik. Det kommer ingen å banker på døra di å ransaker hele huset, kona og barna dine uten skjellig grunn til misstanke. Det er norsk rett som gir politiet lov til ransakelse ikke politiet som mange tror.
Du slipper å være redd for ransaking i din bopel selv om du er medlem i et treningssenter/gym og har sunne interesser.
Har du bare venner som er på skråplanet og bare driver med snusk så er sjansen større for en razzia ja.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #23 : 02. november 2012, 15:38 »
hvorfor skal man slippe unna med noen ting på dopinglista, men ikke andre ?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #24 : 02. november 2012, 15:44 »
En ting er at man kan la være å dope seg, selv om dette ikke er forbudt ved norsk lov, slik at man ikke tester positivt. Et annet aspekt ved slike dopingkontroller, som er uheldig, er at enkelte blir nødt til å stå skolerett og utlevere sin egen medisinske diagnose for en tilfeldig Elixiaansatt. Man blir jo nødt til å dokumentere grunnen dersom et reseptbelagt legemiddel man bruker står på listen til rentsenter.no.

Tror du virkelig at det er ansatte på treningssenteret som står for testingen?

Om det er den samtalen du snakker om, så ser jeg ikke hvorfor en der skulle måtte si noe som helst om legemidler en bruker av helsemessige årsaker. Spørsmålet er jo om en doper seg eller ei. Til ADN derimot må en naturligvis nevne legemidler og kosttilskudd en bruker, men ser ikke helt problemet med det. Det er jobben til dopingjegerne, det er konfidensielt og det er noe de gjør hver dag.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #25 : 02. november 2012, 15:45 »
hvorfor skal man slippe unna med noen ting på dopinglista, men ikke andre ?

Du forstår vel selv at det blir vanskelig å skulle peke ut noen som kun bruker stimulanter, med mindre de er på store mengder amfetamin.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #26 : 02. november 2012, 16:00 »
Du forstår vel selv at det blir vanskelig å skulle peke ut noen som kun bruker stimulanter, med mindre de er på store mengder amfetamin.

kunne du gjettet at syklester bruker testo og vekst bla. da? Skal man bare gå ut etter fysikk altså? Det har da ikke noe med helse å gjøre

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #27 : 02. november 2012, 16:14 »
kunne du gjettet at syklester bruker testo og vekst bla. da? Skal man bare gå ut etter fysikk altså? Det har da ikke noe med helse å gjøre

Det er i mange tilfeller ikke særlig vanskelig å se når noen begynner på kur, om en ser de regelmessig på senteret. Og så har man de åpenbare brukerne som kroppsbyggere/strongmen av litt størrelse.


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #28 : 02. november 2012, 16:55 »
Det er i mange tilfeller ikke særlig vanskelig å se når noen begynner på kur, om en ser de regelmessig på senteret. Og så har man de åpenbare brukerne som kroppsbyggere/strongmen av litt størrelse.



nei d er klart. men jeg tror ikke det er så mange av de som trener på elixia. j

Utlogget HJH

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #29 : 02. november 2012, 17:07 »
Nå er det vel slik at Gahr Støre nylig uttalte seg at han ville ha inn en lovendring som gjør også bruken av prestasjonsfremmende ulovlig, og ikke bare kjøp/salg? Syns jeg hørte noe snakk på radioen her om dagen..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!