Skrevet av Emne: Derfor bodybuilding  (Lest 7856 ganger)

Utlogget MStak

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Derfor bodybuilding
« #30 : 05. november 2012, 21:49 »
Å utvikle seg på et område er vel ikke helt det samme som å kompensere for et problem. Store muskler funker dårlig som erstatning for selvtillit, f.eks.
Vel..  Å få større muskler kan være målet ditt, og når du målet ditt får du egentlig bedre selvtillit.
Bilde/treningslogg
17 år.
Mitt mål er å gå ned i fett % samt opp i muskelmasse.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=124884.msg1840877;topicseen#new

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Derfor bodybuilding
« #31 : 05. november 2012, 23:15 »
I utgangspunktet trodde jeg at trådstarteren var et troll. Men etter å ha lest noen av de senere innleggene, tror jeg dette er oppriktig ment.

Det skremmer meg.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Derfor bodybuilding
« #32 : 05. november 2012, 23:37 »
Vel..  Å få større muskler kan være målet ditt, og når du målet ditt får du egentlig bedre selvtillit.

Av hva da, å nå et mål eller av å få større muskler ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Derfor bodybuilding
« #33 : 05. november 2012, 23:39 »
I utgangspunktet trodde jeg at trådstarteren var et troll. Men etter å ha lest noen av de senere innleggene, tror jeg dette er oppriktig ment.
Det skremmer meg.

Ikke et troll, men ganske eksperimentell i opplegget. Sikkert nogenlunde oppriktig. Men kanskje ikke så fanatisk som en del av sitatene virker som ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget MStak

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Derfor bodybuilding
« #34 : 06. november 2012, 01:44 »
Av hva da, å nå et mål eller av å få større muskler ?


Vel det at man blir fornøyd med målet man ahr oppnådd og generelt utseende sitt Wink
Bilde/treningslogg
17 år.
Mitt mål er å gå ned i fett % samt opp i muskelmasse.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=124884.msg1840877;topicseen#new

Utlogget KingO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Derfor bodybuilding
« #35 : 06. november 2012, 07:38 »
Vel det at man blir fornøyd med målet man ahr oppnådd og generelt utseende sitt Wink

Det kommer vel an på hva som er det egentlige problemet.

Hvis vi tenker oss en usikker ung mann så er det ikke sikkert at det er tynne armer som er den egentlige årsaken til usikkerheten. Kansje han tenker at "Bare jeg får større armer så vil problemene forsvinne". Ved å trene seg opp til få større armer vil imidlertid ikke problemene forsvinne.

I motsatt fall kan vi tenke oss en suksessrik alfahann type med mye penger og masse damer. Hvis han synes han har tynne armer så er det sansynligvis kun det som er problemet, trening vil isåfall kunne hjelpe.

Utlogget KingO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Derfor bodybuilding
« #36 : 06. november 2012, 07:44 »
Vel..  Å få større muskler kan være målet ditt, og når du målet ditt får du egentlig bedre selvtillit.



Det blir vanskelig å oppnå indre styrke (det som betyr mest), hvis det skal måles fra utseende. Det vil alltid være noen som ser bedre ut og du vil aldri bli fornøyd med deg selv.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Derfor bodybuilding
« #37 : 06. november 2012, 10:59 »
Det kommer vel an på hva som er det egentlige problemet.

Hvis vi tenker oss en usikker ung mann så er det ikke sikkert at det er tynne armer som er den egentlige årsaken til usikkerheten. Kansje han tenker at "Bare jeg får større armer så vil problemene forsvinne". Ved å trene seg opp til få større armer vil imidlertid ikke problemene forsvinne.

I motsatt fall kan vi tenke oss en suksessrik alfahann type med mye penger og masse damer. Hvis han synes han har tynne armer så er det sansynligvis kun det som er problemet, trening vil isåfall kunne hjelpe.

Alfahann....okay. Sikkert kult for han som blir utnevnt til det av de andre. Jeg har ikke tenkt å gå rundt og forholde meg til at noen som helst skal forestille å være en "alfahann", samme hva de driver med. Hvis folk har lyst til å holde på med det så får de bare gjøre det, men da har de jo også bidratt til å installere vedkommende som "alfahann" ved å plassere seg selv som "underdanig" relativt sett. Og hvis du har tenkt å utnevne deg selv til en av de "underdanige" så spiller det kanskje ikke så stor rolle hvor mye muskler du bygger eller boler deg til, du har jo inntatt din posisjon i utgangpunktet. Nok om det.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget KingO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Derfor bodybuilding
« #38 : 06. november 2012, 12:11 »
Alfahann....okay. Sikkert kult for han som blir utnevnt til det av de andre. Jeg har ikke tenkt å gå rundt og forholde meg til at noen som helst skal forestille å være en "alfahann", samme hva de driver med. Hvis folk har lyst til å holde på med det så får de bare gjøre det, men da har de jo også bidratt til å installere vedkommende som "alfahann" ved å plassere seg selv som "underdanig" relativt sett. Og hvis du har tenkt å utnevne deg selv til en av de "underdanige" så spiller det kanskje ikke så stor rolle hvor mye muskler du bygger eller boler deg til, du har jo inntatt din posisjon i utgangpunktet. Nok om det.

Nei

En typisk alfa er den kuleste gutten i klassen. Han som er god i sport, har kul sveis, kule klær, er populær hos damene etc.

Betaene vil være kompis med alfaen og prøver å være like kul. Betaene kan og noen ganger utfordre a.

Omegaene er nerdene og de ensomme ulvene

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Derfor bodybuilding
« #39 : 06. november 2012, 12:44 »
Og så er det bare å innordne seg systemet og det tilsvarende selvbildet. Så er det noen som prøver å stige i gradene ved å trene seg opp osv. Kanskje det å innordne seg det systemet der kan være en problemskaper i utgangspunktet ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Derfor bodybuilding
« #40 : 06. november 2012, 13:35 »
Nei

En typisk alfa er den kuleste gutten i klassen. Han som er god i sport, har kul sveis, kule klær, er populær hos damene etc.

Betaene vil være kompis med alfaen og prøver å være like kul. Betaene kan og noen ganger utfordre a.

Omegaene er nerdene og de ensomme ulvene

Biologi er artig, men ikke alltid like overførbart mellom ulike arter....
Dersom du tar for gitt at mennesker opptrer som f.eks. chimpanser, så behøver vel strengt tatt ikke en god alfa å bry seg om han er populær blandt damene eller ikke...han gir dem jo få valg så å si... Betaene får uansett rundjuling om de skulle prøve seg.  Wink

Selv synes jeg de begrepene funker dårlig på vår art, siden vi på mange måter har tatt sosial adferd opp på et helt annet nivå enn selv våre nærmeste slektninger i dyreriket. For ulver og slikt fungerer bokstavene greit mht å beskrive en del biologi og adferdstrekk, men gir ikke nødvendigvis noen god beskrivelse av et menneskesamfunn. Det å bli utnevnt til alfa, beta eller omega i et menneskesamfunn vil vel f.eks. avhenge sterkt av hvilken sosial gruppe du tilhører? Siden vi mennesker gjerne farter mellom mange ulike "miljøer" så kan en jo fort oppleve å innta alle mulige sosiale posisjoner helt avhengig av hvilken gruppe du er innom. En kan jo gjerne være alfa og atraktiv f.eks på jobb eller på treningsstudioet, men falle fullstendig utafor i andre miljøer lissom...om en dermed blir flokkens hakkekylling er forsåvidt ikke en nødvendig konsekvens - i motsetning til en del andre arter har vi en merkverdig evne til å overstyre suget etter å mobbe noen sønder og sammen og slikt - det er vistnok en av de evnene som skiller oss mest fra andre arter.....selvkontroll...  Smiley

Dersom vi nå var et klassisk "alfa-, beta-, grå masse-, omegasamfunnshierarki" så kan det jo for de fleste av oss være betryggende å vite at det som oftest er mest behagelig å tilhøre den grå massen - det øvrige er veeeldig slitsomt! Smiley

Selv hadde jeg en muskuløs kropp og var helt greit trygg på meg selv før jeg begynte å trene med vekter, og endte opp med litt større armer og like greit fornøyd med meg selv etter noen år. Jeg slapp greit unna med å trives som en av den grå massen - det er trygt i midten av flokken! Snill og god pappa hadde jeg joggu også - så det forklarer vel det hele Wink

Ø

PS! Ensomme ulver er forøvrig ikke omegaer - all den tid de er ensomme ulver lissom Smiley


......og Bill Gates har vel bevist at nerden godt kan være en alfa i visse kretser Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Derfor bodybuilding
« #41 : 06. november 2012, 13:46 »
Biologi er artig, men ikke alltid like overførbart mellom ulike arter....
Dersom du tar for gitt at mennesker opptrer som f.eks. chimpanser, så behøver vel strengt tatt ikke en god alfa å bry seg om han er populær blandt damene eller ikke...han gir dem jo få valg så å si... Betaene får uansett rundjuling om de skulle prøve seg.  Wink

Selv synes jeg de begrepene funker dårlig på vår art, siden vi på mange måter har tatt sosial adferd opp på et helt annet nivå enn selv våre nærmeste slektninger i dyreriket. For ulver og slikt fungerer bokstavene greit mht å beskrive en del biologi og adferdstrekk, men gir ikke nødvendigvis noen god beskrivelse av et menneskesamfunn. Det å bli utnevnt til alfa, beta eller omega i et menneskesamfunn vil vel f.eks. avhenge sterkt av hvilken sosial gruppe du tilhører? Siden vi mennesker gjerne farter mellom mange ulike "miljøer" så kan en jo fort oppleve å innta alle mulige sosiale posisjoner helt avhengig av hvilken gruppe du er innom. En kan jo gjerne være alfa og atraktiv f.eks på jobb eller på treningsstudioet, men falle fullstendig utafor i andre miljøer lissom...om en dermed blir flokkens hakkekylling er forsåvidt ikke en nødvendig konsekvens - i motsetning til en del andre arter har vi en merkverdig evne til å overstyre suget etter å mobbe noen sønder og sammen og slikt - det er vistnok en av de evnene som skiller oss mest fra andre arter.....selvkontroll...  Smiley

Dersom vi nå var et klassisk "alfa-, beta-, grå masse-, omegasamfunnshierarki" så kan det jo for de fleste av oss være betryggende å vite at det som oftest er mest behagelig å tilhøre den grå massen - det øvrige er veeeldig slitsomt! Smiley

Selv hadde jeg en muskuløs kropp og var helt greit trygg på meg selv før jeg begynte å trene med vekter, og endte opp med litt større armer og like greit fornøyd med meg selv etter noen år. Jeg slapp greit unna med å trives som en av den grå massen - det er trygt i midten av flokken! Snill og god pappa hadde jeg joggu også - så det forklarer vel det hele Wink

PS! Ensomme ulver er forøvrig ikke omegaer - all den tid de er ensomme ulver lissom Smiley

Og så er det det her med evnen til å observere og analysere, som igjen betyr evnen til å heve seg over tendenser. Sånn som f.eks. mobbing som du var inne på og det her med å jage etter å bli en "alfahann". Selvkontroll, men også selvinnsikt. Der ligger chimpansen sannsynligvis dårligere an.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!