Skrevet av Emne: Klarer ikke trene bryst  (Lest 1990 ganger)

Utlogget Crowe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Klarer ikke trene bryst
« : 21. november 2012, 20:31 »
Har vært på treningsstudio siden mandag forrige uke. Vært der 6 ganger tilsammen. Jeg følger "Slik blir du STERK!"-programmet.

Jeg har ikke vanlig benkpress stang tilgjengelig, bare hantler og en benkpress-maskin, og sistnevnte bruker jeg ikke da jeg ikke får trent støttemusklaturen.

Slik så gårsdagen ut:

Benkpress (se max effort peaking cycle)
Skrå hantell press 3 set x 6-8 reps
Millitær press 3 set x 6-8 reps
Dips 3 set x 6-8 reps
Biceps curl 3 set x 6-8 reps


Siden jeg ikke har en skikkelig benkpress, brukte jeg hantler på flat benk. Tok 3 set x 6-8 reps med hantler. Er UTROLIG støl i biceps, triceps og skuldre, men kjenner absolutt ingenting i brystmusklaturen! Jeg brukte en såkalt "Pec deck"-maskin også for å være sikker på at jeg fikk kjørt pecsa godt nok, tok vel 2 sets x 5-6 reps der, men neida...

Skjønner det ikke, og er sikker på teknikken er rett på hantlene. Problemet ble at biceps og skuldra ble så fort slitt ut at jeg rett og slett ikke greide å ta 1 rep engang på verken flat benk eller i pec deck maskinen. Er dette normalt i startfasen? Må jeg trene opp arma for å "kunne bruke" brystmusklaturen..? Høres jo helt dumt ut, men ja. :p

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Klarer ikke trene bryst
« #1 : 21. november 2012, 20:38 »
Hei. Hvis du ikke klarer 1 rep da har du for mye vekt på..
Ellers så anbefaler jeg deg å kjøre sakte i negativ fase, da oppnår du en bedre kontakt med muskelen.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Klarer ikke trene bryst
« #2 : 21. november 2012, 21:40 »
Da har du gjort det feil, du blir sliten i armene og skuldrene men det skal ikke ta så hardt på. Ville prøvd og gjøre det litt anderledes bare ta en titt på youtube osv;)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Klarer ikke trene bryst
« #3 : 21. november 2012, 22:04 »
Hva mente du med klarte ikke ta en rep?
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Crowe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Klarer ikke trene bryst
« #4 : 21. november 2012, 23:06 »
Hva mente du med klarte ikke ta en rep?

Forklarte litt dårlig. Det jeg mente var at jeg ikke greide å ta flere reps på sett nr. 3. Arma ble fortere utslitt enn brystet..


Har et lite spørsmål her; Jeg har jo en del fett på kroppen fremdeles. Vil dere anbefale meg å kjøre supersett kombinert med cardio eller tyngre løft og mindre reps kombinert med cardio?

Slik det er nå, så har jeg gått ned ett halvt kilo siden forrige mandag, noe jeg ikke synes er spesielt imponerende. Bør vel forbrenne mer hvis jeg kjører supersett?

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Klarer ikke trene bryst
« #5 : 21. november 2012, 23:37 »
Slik det er nå, så har jeg gått ned ett halvt kilo siden forrige mandag, noe jeg ikke synes er spesielt imponerende. Bør vel forbrenne mer hvis jeg kjører supersett?

Væskebalansen og vanninnhold i muskler og annet vev varierer så mye at du ikke kan vite hvor mye du faktisk har gått ned i vekt i løpet av uka, spesielt når du nettopp har begynt på nytt treningsprogram. Det er ikke slik det fungerer.

Et halvt kilo fettvev er 350g fett, 3150 kcal. Veier du maten din? Er du sulten hele tida?

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Klarer ikke trene bryst
« #6 : 21. november 2012, 23:44 »
Har ikke treningstudioet skikkelig benkpress? Shocked
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Klarer ikke trene bryst
« #7 : 22. november 2012, 00:02 »
Jeg vil tro passelig tunge armhev-varianter er bedre erstatning for benkpress enn handtelpress.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Klarer ikke trene bryst
« #8 : 22. november 2012, 00:09 »
Har et lite spørsmål her; Jeg har jo en del fett på kroppen fremdeles. Vil dere anbefale meg å kjøre supersett kombinert med cardio eller tyngre løft og mindre reps kombinert med cardio?
Slik det er nå, så har jeg gått ned ett halvt kilo siden forrige mandag, noe jeg ikke synes er spesielt imponerende. Bør vel forbrenne mer hvis jeg kjører supersett?

Egentlig bør du sjekke ut FST-7, kanskje kombinere det med max effort-peaking cycle. FST-7 er et system som byggere pleier å kjøre på slutten av økta, for å bygge mer muskler og forbrenne fett.
Dessuten kan du alternere vanlig kardio med kettlebell intervalltrening, det booster forbrenningen.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: Klarer ikke trene bryst
« #9 : 22. november 2012, 00:12 »
Forklarte litt dårlig. Det jeg mente var at jeg ikke greide å ta flere reps på sett nr. 3. Arma ble fortere utslitt enn brystet..


Har et lite spørsmål her; Jeg har jo en del fett på kroppen fremdeles. Vil dere anbefale meg å kjøre supersett kombinert med cardio eller tyngre løft og mindre reps kombinert med cardio?

Slik det er nå, så har jeg gått ned ett halvt kilo siden forrige mandag, noe jeg ikke synes er spesielt imponerende. Bør vel forbrenne mer hvis jeg kjører supersett?
Ville i starten kanskje gått litt opp på antall reps. 6 blir litt lite når du ikke har teknikk i orden.
Drit i hvor tungt du løfter, bare sørg for at øvelsen tar der den skal ta!

At du blir sliten i armene før brystet er nok fordi triceps er en del svakere enn brystmusklene. Dette går seg til etterhvert Smiley

Og en annen ting, ikke begynn å stresse med hva som gir best resultat av supersett osv. Du har, såvidt jeg har skjønnt, nettopp begynt å trene og da funker det aller meste veldig bra!
Forsett sånn du gjør nå et par mnd til, så kan du vurdere om det trengs endringer etter det.

Og husk en ting; rom ble ikke bygd på en dag, ei heller en muskuløs kropp..

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Klarer ikke trene bryst
« #10 : 22. november 2012, 00:34 »
Slik det er nå, så har jeg gått ned ett halvt kilo siden forrige mandag, noe jeg ikke synes er spesielt imponerende. Bør vel forbrenne mer hvis jeg kjører supersett?
Hvis du kjører supersett så blir du fortere ferdig enn om du ikke gjør det. Du forbrenner ikke mer.

Pulsen din er den beste indikatoren på hvor mange kalorier du forbrenner..Det går for det samme om du øker pulsen ved å jogge,sykle,knebøye, eller hantelcurle foran speilet. Ved å holde høy puls over en lang periode så forbrenner du altså mye.

Så, kjøp deg en pulsklokke, så kan du selv se hvor mye de forskjellige aktivitetene brenner.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Crowe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Klarer ikke trene bryst
« #11 : 22. november 2012, 18:51 »
Takk for hjelpa! Tror jeg blir å slenge inn mer cardio i programmet. 3 dager cardio og 2 dager styrketrening i uka. Har alt for mye fett som må vekk og styrketreningen forbrenner rett og slett ikke nok..

Utlogget Stuffed

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 820
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 820

  • Hardt kjør til vi dør!
Sv: Klarer ikke trene bryst
« #12 : 24. november 2012, 06:10 »
At du ikke blir støl i brystet etterpå betyr ikke at det ikke blir trent.

Det høres dog ut som om du bør trene med lavere belastning, og heller ha fokus på skikkelig utførelse av øvelsen. Dette vil gjøre det skikkelig støl, believe me.

Veien til storhet er mange, du må bare finne den som passer deg best!

Treningslogg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!