Skrevet av Emne: Bruk av flere kosttilskudd på samme tid  (Lest 1173 ganger)

Utlogget Engdahl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Bruk av flere kosttilskudd på samme tid
« : 28. november 2012, 16:10 »
Hei!

Jeg har da nylig bestilt meg en rekke med kosttilskudd, egentlig litt impulskjøp siden det var CyberMonday nå på mandag og det var 30% på alt.

Litt om meg:
17 år
90kg
184cm høy
125kg benk 1RM
140kg markløft 1RM
120kg knebøy 1RM

Akkurat nå går jeg på whey 100%, carbo fuel og kreatin monohydrat.

Det jeg lurer på da, er det noen av disse tilskuddene som jeg har kjøpt som kan blokke eller motvirke effektene til hverandre?

Tricreatine malate
Rapid Burn
Plasma CLA
L-Glutamin

Jeg har hørt at Plasma CLA og Rapid Burn fungerer godt sammen(med bra kosthold og trening selvfølgelig), men jeg lurer for eksempel på tricreatine malate og l-glutamin.

Nå som jeg tar whey 100% etter hver trening, hvor store porsjoner med l-glutamin(viktig aminosyre for kroppen) bør jeg ta? Har sett litt rundt og folk sier alt fra 5gram til 10gram om dagen, men jeg vet ikke om dette er enestående der whey 100% inneholder allerede inneholder 14g glutaminsyre per 100g. Vet ikke om L-glutamin og glutaminsyre er forsåvidt det samme, men hadde vært kjekt om noen kunne forklart det litt nærmere Wink

Om L-glutamin: Jeg er en kar som trenger mye restitusjon, treningsdagene mine er harde for tiden og l-glutamin øker restitusjonsevnen osvosv. Tenkte at dette var gunstig for meg, selv om jeg har whey 100% proteinpulver på min side :-D

Og som det siste, så lurer jeg på tricreatine malate og kreatin monohydrat. Nå som jeg skal begynne på tricreatine malate istedenfor kreatin monohydrat, bør jeg ta en ny oppkjøringsfase? Har gått på kreatin i 2 måneder kontinuerlig, begynte 2 første ukene med 5gx4ganger daglig, så til 5gram hver dag(leste en artikkel her på treningsforum at kroppen ikke tok opp mer enn 5g etter oppkjøringsfase) i ca 8-10 uker nå.

Bør jeg ta pause i en måned eller gå rett på 5-10g inntak av tricreatine malate hver dag, som da vil si at jeg rett og slett bytter ut kreatin monohydrat med tricreatine malate?
17 år - 184cm høy - 90 kilo
Markløft - 170kg 1RM
Knebøy - 150kg 1RM
Benkpress - 130kg 1RM

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Bruk av flere kosttilskudd på samme tid
« #1 : 28. november 2012, 16:32 »
Tricreatine malate - du trenger ikke en ny oppladningsfase. Denne er kun for å mette kreatinlagrene dine, og det har du allerede oppnådd med bruk av monohydrat. Kjør på som angitt på boksen, uten oppladning.

Rapid Burn og Plasma CLA kan du godt bruke sammen, ja.

L-Glutamin - herom strides de lærde! Jeg har hørt alt fra 5 g/dag til 80 g/dag. Her kan ingen gi deg et fasitsvar tør jeg påstå. Erfaringen min med glutamin gjorde jeg for en drøy måned siden da jeg kjørte Charles Poliquins "glutamine load", dvs 8x10 g/dag i 5 dager. Jeg var VELDIG skeptisk, men den uka gikk alle løftene heftig opp. Andre variabler var nokså lik som foregående uker, så det kan faktisk ha vært at det fungerte. LINK


Alle tilskuddene du har nevnt kan du ta sammen.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Engdahl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Bruk av flere kosttilskudd på samme tid
« #2 : 28. november 2012, 18:33 »
Tricreatine malate - du trenger ikke en ny oppladningsfase. Denne er kun for å mette kreatinlagrene dine, og det har du allerede oppnådd med bruk av monohydrat. Kjør på som angitt på boksen, uten oppladning.

Rapid Burn og Plasma CLA kan du godt bruke sammen, ja.

L-Glutamin - herom strides de lærde! Jeg har hørt alt fra 5 g/dag til 80 g/dag. Her kan ingen gi deg et fasitsvar tør jeg påstå. Erfaringen min med glutamin gjorde jeg for en drøy måned siden da jeg kjørte Charles Poliquins "glutamine load", dvs 8x10 g/dag i 5 dager. Jeg var VELDIG skeptisk, men den uka gikk alle løftene heftig opp. Andre variabler var nokså lik som foregående uker, så det kan faktisk ha vært at det fungerte. LINK


Alle tilskuddene du har nevnt kan du ta sammen.

Okei, skal prøve det! Cheesy

Takk for svar! Wink
17 år - 184cm høy - 90 kilo
Markløft - 170kg 1RM
Knebøy - 150kg 1RM
Benkpress - 130kg 1RM

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!