Skrevet av Emne: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?  (Lest 33554 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #30 : 23. desember 2012, 14:01 »
Sitat Einar:

"Kan ikke, skal ikke, bør ikke. Aktivutdøver har helt rett i sine poenger. Verdens sterkeste mann, om man skal kunne kåre dette, er mest sannsynlig dopet. Er han ikke dopet kunne han blitt sterkere om han hadde dopet. Og han er fortsatt en mann. Det sto ingenting om dopet eller ikke dopet. Eneste kriterie er at man er et menneske. Verdens beste kroppsbygger vinner Mr.Olympia,  sannsynligvis hvis politikken ikke spiller noen rolle, men det trenger ikke å være verdens flinkeste kroppsbygger og det er i alle fall ikke verdens beste kroppsbygger uten doping.

Poenget er altså at det spiller ingen rolle HVORDAN man har oppnådd noe når noe skal kåres på bakgrunn av hva man kan gjøre. Hvis en person er sterkere enn det som blir omtalt som den sterkeste mannen i verden så er denne personen verdens sterkeste mann om ikke noen andre igjen er sterkere da. At det er umoralskt og at det er juks i forhold til han som ikke bruker doping er en like selvfølgelighet, men juksemakeren ER, har blitt, fysisk sterkere. Han klarer 460 kg i markløft mens den rene klarer 400 kg. Han klarer 400 kg i rawbøy mens den rene klarer 360 kg. Han har muskler, nervesystem osv. som yter mere enn motstanderen. Enkelt og greit. Mühlegg VAR raskest i verden på ski, men han vant ikke fordi han ikke fulgte reglene, men han VAR raskest. Ben Johnsen VAR raskest (i verden) under 100 meter i OL i Seoul, men én som ikke stilte til start under dette OL ville nok ha blitt olympisk mester om all-time-drugfree mennesker hadde stilt.

Det høyeste mennesket som har levd hadde en sykdom som gjorde at han ble så høy. Han ble likevel høyest og er kåret til å være høyest, men han er ikke høyest av de som ikke har hatt denne sykdommen. Han er kanskje bare 210-220 cm maks?

Spørsmålet til trådstarter diskvalifiserer altså ingen. Det inkluderer alt som kan gå på to føtter og kan kalles menneske. Gorillaer blir derfor eksludert. Doperer blir det ikke. Og det tar selvsagt bare for seg styrke, ikke hva andre faktorer som f.eks. utstyr kan tilbringe. "

Nei, Einar. Det er feil.

Hva som er feil? Hele den (manglende) logiske tankerekken du legger frem.

Ved å tillate alle slags virkemidler, kan du like gjerne tillate styrkeløftsutstyr, rakettmotorer, gravitasjonsfjernere eller andre kunstige ting som kan hjelpe deg med å løse(her løfte) oppgavene. For å finne verdens sterkeste mann, må alle ha samme ressurser til å bli det.  En som opererer inn en robot i kroppen som gjør at han kan løfte 3 x så mye, blir i dine øyne verdens sterkeste mann.

Beklager, men det kan jeg aldri være enig i.

Om jeg setter meg på en motorsykkel og "sykler" om kapp med de beste syklistene i verden opp alp d`hues, vinner jeg. Jeg kommer først opp, ergo er jeg bedre enn dem på sykkel - om vi skal følge tankegangen din.

At du ikke forstår forskjellen på en som velger å jukse, og en som er født med en sykdom, sier dessverre at du ikke er i stand til å skilne godt nok på snørr og barter til at jeg tror diskusjonen er hensiktsmessig Smiley

Aktivutøver: keep up the good work

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #31 : 23. desember 2012, 14:15 »
Koklyaev kommer i hvertfall til Drammenshallen 1 juni neste år under Nsm! Smiley

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #32 : 23. desember 2012, 14:18 »
Koklyaev kommer i hvertfall til Drammenshallen 1 juni neste år under Nsm! Smiley

Nice! Skal han ha noe showlift greier?
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #33 : 23. desember 2012, 14:19 »
Koklyaev kommer i hvertfall til Drammenshallen 1 juni neste år under Nsm! Smiley

Å dæven! Hadde vært gøy å sett, synes synes SL og VL er mest interessant, har ikke noe særlig forhold til SM.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #34 : 23. desember 2012, 14:20 »
Nice! Skal han ha noe showlift greier?
Kanskje showlift! 200 i rykk kanskje? Wink

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #35 : 23. desember 2012, 14:21 »
Nice! Skal han ha noe showlift greier?

Jepp Smiley

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #36 : 23. desember 2012, 14:28 »
Koklyaev kommer i hvertfall til Drammenshallen 1 juni neste år under Nsm! Smiley

Trodde K var tatt i doping?

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #37 : 23. desember 2012, 14:29 »
Trodde K var tatt i doping?


Eller jeg tror jeg husker feil. Men han var mistenkt, og det var noe med en bilulykke. Men uansett så er han vel ikke norsk, så jeg skjønner ikke helt hva han har på NSM å gjøre.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #38 : 23. desember 2012, 14:36 »
Men uansett så er han vel ikke norsk, så jeg skjønner ikke helt hva han har på NSM å gjøre.

Nei, si det..

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #39 : 23. desember 2012, 16:18 »
Trodde K var tatt i doping?


Hvorfor se på dopingbrukere egentlig? Hold de borte fra all fremvisning sier jeg!
Ok. Owned.

Utlogget Ms Nutrition

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #40 : 23. desember 2012, 16:28 »
Eller jeg tror jeg husker feil. Men han var mistenkt, og det var noe med en bilulykke. Men uansett så er han vel ikke norsk, så jeg skjønner ikke helt hva han har på NSM å gjøre.

Enig!
Ok. Owned.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #41 : 23. desember 2012, 17:40 »
Obviously er Zydrunas verdens sterkeste man.
Begrunnelse: Han vinner alt mulig hele tiden, og han dominerer styrkemomentene. Og han er beskjeden og sympatisk.
Benedict Magnusson er også verdens sterkeste mann, fordi han tar 460 kg i markløft!


Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #42 : 23. desember 2012, 18:25 »
Det blir vel veldig subjektivt hvem som er den sterkeste. SM har mange øvelser som går på repetisjoner og tid. For VL er eksplosiv styrke veldig viktig. I SL er jo det virkelig maksstyrken som gjelder. Så da er vel CYC verdens sterkeste da (om dommeren hadde gjort jobben sin Wink )...

Men koklyaev imponerer meg virkelig, å være med i toppen i tre forskjellige styrkeidretter er sterkt. Å løfte over 200 i rykk og rundt 250 i støt er sykt. Det han gjør i SL står ikke mye tilbake. Vet ikke hvor god en strongman han er, har ikke fulgt så mye med der.

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #43 : 23. desember 2012, 18:26 »
Kan kanskje være enig om BIg Z. Men han ser jo litt ut som en halfeit bonde. Litt sånn smørbukk. Det er jo Magnusson også, altså smørbukk-look. Faktisk mye mer i ansiktet, men mindre mage. Men han ser ikke så bonde ut. Litt mer fisker egentlig. Litt teit at verdens sterkeste skal se ut som en bonde eller fisker. Så jeg tror jeg stemmer på noen andre. Kanskje Resa Zadhe.


Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: ER DETTE VERDENS STERKESTE MENNESKE?
« #44 : 23. desember 2012, 18:29 »
Enig med heiden. Det er subjektivt.
Eller: Et definisjonspørsmål.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!