Skrevet av Emne: Sjekk ut denne 11 åringen da!  (Lest 24972 ganger)

Utlogget Viper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 495
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 495

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #30 : 26. juli 2004, 14:27 »
hehe... se her ja Smiley den skal tidlig krøkes.....
Our greatest glory is not in never falling,
but in rising everytime we fall...

-Confucius-

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #31 : 29. juli 2004, 15:08 »
magen hans er jo helt rå buttrock Grin
><><Under construction><><

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #32 : 29. juli 2004, 15:40 »
har sagt det før - dette er groteskt! er ikke tvil i min sjel at denne gutten kommer til å slite noe helt groteskt når han blir eldre....
om han vil det selv eller ikke er nærmest urelevant - han vet jo F*** meg ikke om noe annet.

og at noen kan påstå at dette er sunnt er utenfor min fatteevne....

iceberg: hvis du er i tvil..se på hvordan det har gått med mange russikse unge turnfolk...ødelagt og krøplink for livet!

Beinar: ingenting i veien for at barn kan begynne å trene tidlig...det er heller ikke mange som har påstått, men det får da være grenser. skal barn trene skal det være lagt opp etter at de nettopp er barn. skal ikke begynne å løfte tunge vekter før kroppen er utvokst...men teknikktrening og styrketrening med egen kropp som belastning kan startes før så klart...men man må også huske at det skal være lystbetont!

kickass: merkelig at folk alltid skal henge ut "tjukkasene" i slike sammenhenger...med en gang noen kritiserer at " jammen det ekke bra å trene for mye heller" el lignende er det ALLTID en som straks skal henge ut "tjukkasene" med at jaja det er nå langt bedre  det enn å være feit og lat. ( tjukkas er nødvendigvis ikke synonymt med lat forresten og tynn er ikke nødvendigvis synonymt med sunn:P) Det er i grunnen knekkende likegyldig! dette er og blir baremishandling! Og foreldre som lar barna sine bli tjukkere og tjukkere uten å gjøre noe med det blir i det minste ofte fratat barna sine pga barnemisshandling.
 Men det skjer tydeligvis ikke med foreldre som stjeler bardommen fra barna deres fordi de vil at de skal bli sperstjerner på et eller annet område og bruker ungene som en trofee de kan vise frem til folk. Skammelig mildt sagt!

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #33 : 29. juli 2004, 15:49 »

iceberg: hvis du er i tvil..se på hvordan det har gått med mange russikse unge turnfolk...ødelagt og krøplink for livet!

Ser ingen direkte sammenheng mellom dette? Turnmiljøet i øst drev jo rovdrift på utøverene og tvang gjennom trening selv om man var skadet osv....Det er klart at det må gi senskader.Tror ikke gutten hadde klart å være i slik form dersom han ikke synes det var gøy.
Rart at det skal være farlig å drive mye vekttrening, mens det regnes som ufarlig og postivit med annen aktivitet som f.eks skigåing fotball osv. Ikke logisk.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #34 : 29. juli 2004, 15:51 »
og at noen kan påstå at dette er sunnt er utenfor min fatteevne....

iceberg: hvis du er i tvil..se på hvordan det har gått med mange russikse unge turnfolk...ødelagt og krøplink for livet!

Det var nok ikkje berre treninga som gjorde hovedutslaget på det, heller diverse "kosttilskudd".
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #35 : 29. juli 2004, 16:03 »
Vel, poenget er uansett at hvis han hadde drevet på med en hvilken som helst annen idrett som ikke innbar å løfte vekter så hadde det ikke blitt noe oppstuss. Da hadde man bare sagt: å så flink og tøff han er. Men med en gang det er snakk om røre noe som ligner en vekstang eller manual så er det plutselig dødelig farlig. Denne gutten er i en alder hvor han vokser godt uansett hva han gjør, så jeg tror ikke han trenger å løfte så mye vekter for å bli så kraftig som han er. Selv om han trener mye betyr det ikke at han trener farlig tungt. Selvsagt, det bør gjøres under oppsyn. Alle kan skade seg under vekttrening, uansett alder, hvis man trener feil. Å sammenligne med turnere fra tidligere østblokkland blir helt feil, barn som trente døgnet rundt, nesten uten å spise, som fikk straff hvis de gjorde noe feil, trent av folk som sannsynligvis hadde liten peiling på skader eller som ikke tok hensyn til dem. Klart de kan bli ødelagt av det.
Å være ensporet opptatt av en ting er ikke så sunt, men slike tilfeller vil du finne mange av i verden, uten det er noen unnskyldning i seg selv. Forøvrig tror jeg en 11-åring er ganske bevisst på hva han vil og ikke vil. Det var hvertfall jeg. Jeg har ikke sett noen bevis på han blir tvunget eller manipulert til dette. Om så var tilfelle er saken en helt annen.
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #36 : 29. juli 2004, 16:04 »

iceberg: hvis du er i tvil..se på hvordan det har gått med mange russikse unge turnfolk...ødelagt og krøplink for livet!

Ser ingen direkte sammenheng mellom dette? Turnmiljøet i øst drev jo rovdrift på utøverene og tvang gjennom trening selv om man var skadet osv....Det er klart at det må gi senskader.Tror ikke gutten hadde klart å være i slik form dersom han ikke synes det var gøy.
Rart at det skal være farlig å drive mye vekttrening, mens det regnes som ufarlig og postivit med annen aktivitet som f.eks skigåing fotball osv. Ikke logisk.
Du kom meg visst i forkjøpet der  Smiley
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #37 : 29. juli 2004, 16:10 »
Vel, poenget er uansett at hvis han hadde drevet på med en hvilken som helst annen idrett som ikke innbar å løfte vekter så hadde det ikke blitt noe oppstuss. Da hadde man bare sagt: å så flink og tøff han er. Men med en gang det er snakk om røre noe som ligner en vekstang eller manual så er det plutselig dødelig farlig. Denne gutten er i en alder hvor han vokser godt uansett hva han gjør, så jeg tror ikke han trenger å løfte så mye vekter for å bli så kraftig som han er. Selv om han trener mye betyr det ikke at han trener farlig tungt. Selvsagt, det bør gjøres under oppsyn. Alle kan skade seg under vekttrening, uansett alder, hvis man trener feil. Å sammenligne med turnere fra tidligere østblokkland blir helt feil, barn som trente døgnet rundt, nesten uten å spise, som fikk straff hvis de gjorde noe feil, trent av folk som sannsynligvis hadde liten peiling på skader eller som ikke tok hensyn til dem. Klart de kan bli ødelagt av det.
Å være ensporet opptatt av en ting er ikke så sunt, men slike tilfeller vil du finne mange av i verden, uten det er noen unnskyldning i seg selv. Forøvrig tror jeg en 11-åring er ganske bevisst på hva han vil og ikke vil. Det var hvertfall jeg. Jeg har ikke sett noen bevis på han blir tvunget eller manipulert til dette. Om så var tilfelle er saken en helt annen.

En 11 åring kan ha godt utviklet muskulatur og tåle både mye og hard trening.

Problemet er derimot at virvelskivene i ryggen i de fleste tilfeller ikke er ferdig sammenvokst.

Trening med tung ytre belastning vil kunne skade ryggsøylen og føre til plager senere i ryggen. God teknikk vil kunne gjøre skadene mindre.

Ungdom i bør drive allsidig trening, med vekt på teknikk, koordinasjon, utholdenhet og styrketrening med lav intensitet.

Trening med egen kroppsvekt, eller lette redskaper er et godt alternativ.

De vil med dette legge et solid fundament for senere prestasjoner i styrke, samt gjøre de mer motstandsdyktige mot skader.

ossie

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #38 : 29. juli 2004, 16:54 »


En 11 åring kan ha godt utviklet muskulatur og tåle både mye og hard trening.

Problemet er derimot at virvelskivene i ryggen i de fleste tilfeller ikke er ferdig sammenvokst.

Trening med tung ytre belastning vil kunne skade ryggsøylen og føre til plager senere i ryggen. God teknikk vil kunne gjøre skadene mindre.

Ungdom i bør drive allsidig trening, med vekt på teknikk, koordinasjon, utholdenhet og styrketrening med lav intensitet.

Trening med egen kroppsvekt, eller lette redskaper er et godt alternativ.

De vil med dette legge et solid fundament for senere prestasjoner i styrke, samt gjøre de mer motstandsdyktige mot skader.

ossie
Vil tro treningen blir ganske allsidig når han trener kampsport i tillegg  Smiley
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #39 : 29. juli 2004, 19:09 »
Tviler ikke på at han gjør mye riktig!

Problemet er at trening med tung ytre belastning kan være skadelig for de som ikke har utviklet ryggsøylen ferdig.

Som jeg sa, kan han trene masse og hardt ellers. Selv om det ikke er å foretrekke!

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #40 : 29. juli 2004, 19:35 »
forstår hva ossie sier, men hvis en ser bort fra tunge bøy og tunge mark så er det vel relativt få øvelser som skulle kunne innvirke negativt på dette?


Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #41 : 29. juli 2004, 19:44 »
Jeg ville tro at følgende hensyn bør være med:

*god generell oppvarming
*god spesifikk oppvarming
*perfekt utførelse av øvelsen
*relativt lav belastning
*treg progresjon
*unngå failure (pga teknikk)
*ungå de øvelsene hvor vekter er i ytterstilling (langt bort fra kroppsstammen)
*langsom utførelse
*unngå øvelser der erektorene er begrensende (mark og bøy)

Dette satt sammen med en ellers variert trening vil begrense farene.

og selvfølgelig.. for lite trening og bevegelse er vel et større problem hos dagens 11 åringer.. Sad

Trening og aktivitet for unge bør i størst mulig grad være lek, som stimulerer koordinasjon, utholdenhet og alsidig kroppsstyrke!

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #42 : 31. juli 2004, 11:19 »
Han vil bli verdens sterkeste? Da bør nok "rådgiverne" hans sørge for å feite ham opp litt etter hvert  Food Kokk Han har muligens ikke fleskeanlegg, men jeg skjønner ikke poenget med å være så rippet hvis målet er å bli sterk  Huh

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #43 : 31. juli 2004, 15:01 »
Han vil bli verdens sterkeste? Da bør nok "rådgiverne" hans sørge for å feite ham opp litt etter hvert  Food Kokk Han har muligens ikke fleskeanlegg, men jeg skjønner ikke poenget med å være så rippet hvis målet er å bli sterk  Huh
Jeg tror ikke målet hans er å bli verdens sterkeste. Det er vel heller å være allsidig; sterk, myk, spenstig, koordinert, rask på samme tid. Han driver jo mye med kampsport. Samt ha en muskuløs kropp.
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Sjekk ut denne 11 åringen da!
« #44 : 31. juli 2004, 15:11 »
Har sett han på Ripley's. Sterk type 
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!