Skrevet av Emne: noen forbedringer til min diettplan?  (Lest 1211 ganger)

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

noen forbedringer til min diettplan?
« : 28. januar 2013, 19:10 »
Prøver å deffe litt for første gang nå. Ikke at det trengs, men vil prøve å være helt rippa og få sixpacken mer frem.
Veier 80kg nå (etter å ha mistet mye vann) og er ca 180cm høy

Spiser ca det samme hver dag:

Frokost/lunsj - 2-3egg og en del kylling

Middag - 400g kylling med salat

Kveld (som blir etter trening) - 4-5egg og 5-7dl sjokomelk

Er dette for lite? Spiser nesten kun proteiner, men merker at jeg har ok med energi likevel.
Grunnen til så få måltider er pga at jeg er en travel mann og er nesten alltid på farten. Den tiden jeg er hjemme om kvelden vil jeg bruke på å slappe av litt.

Jeg skal legge inn tran og multivitaminer, har bare ikke kommet så langt enda!

Jeg tenkte å ha spisedag på søndager. Kan jeg da spise hva som helst eller må jeg ha mye protein og lite karbs da og?

Jeg trener 3 ganger i uken (fullkropp).

Tips til en som er ny i dette?

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: noen forbedringer til min diettplan?
« #1 : 29. januar 2013, 15:28 »
I mine øyne er lite protein, og du bør få i deg karbo og fett fra sunne fettsyrer. Dropp sjokomelk. Ta et par bananer i stedet. Hvis du skal spise bare 3 ganger per dag så må du ha mye mer mat per måltid - selv om du er på deff. Cirka 150gram protein er det du får i deg per dag. Altfor lite siden du ikke får i deg energi og kroppen vil nyttigjøre seg av proteinet til energi (belastende prosess for kropopen). Få i deg karbo fra ris, havregryn, grovt brød, polar brød etc og sunne fettsyrer fra avokado, nøtter, linfrøolje, omega3-6-9. Kom deg opp på ca 2000-2500 kcal
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: noen forbedringer til min diettplan?
« #2 : 29. januar 2013, 17:00 »
Takk! Da bytter jeg ut sjokomelk med 2 bananer. Drikker sjokomelk fordi jeg synes det er så godt, ikke fordi det er så sunt.

Etter jeg postet denne posten tenkte jeg at jeg kanskje skulle kjøpe meg proteinpulver. Og bruke det som et raskt mellommåltid. Evnt med en banan eller nøtter.

Har lagt til litt nå, en shake går fort ned så kan prøve å ta en når jeg kjører til og fra jobb

-Proteinshake, tran og multivitamin når jeg våkner

-Kylling/egg til lunsj

-Proteinshake og banan

-400g kylling, litt ris og salat til middag og en neve nøtter

Trening

-4egg, proteinshake, 2 bananer og en neve nøtter

Hvordan ser den nye planen ut?

Utlogget Engdahl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: noen forbedringer til min diettplan?
« #3 : 29. januar 2013, 17:17 »
Ser bedre ut den.

Jeg er selv på deff, men spiser ikke karbohydrater på mitt siste måltid siden de karbohydratene blir for det meste lagret som fett med en gang. Jeg "mevler" 300g cottage cheese som siste måltid eller en proteinshake og unngår karbohydrater.

Husk å drikke mye vann.

Prøv å legg inn karbohydrater til frokost(havregryn f.eks), lunsj og middag etter min mening.

Jeg begynte å gå på en deffeplan med 1700 kalorier. Jeg følte meg fin i de to ukene jeg gjorde det, men ble stadig svakere og svakere samtidig som jeg hadde helt lik fettprosent. Dette er som Number1 sier, så legg inn karbohydrater fortsatt.

Jeg spiser ofte 250g kyllingfilet + 50-100g byggris/jasminris på skolen og til middag. Blir stappmett og elsker det.

Siden du har tid om kvelden, bruk litt av denne tiden til å lage maten på forhånd, så sparer du tid i de neste dagene. Av og til steker jeg 2kg kyllingfilet og kanskje 1kg ris som jeg fordeler utover i uka.
17 år - 184cm høy - 90 kilo
Markløft - 170kg 1RM
Knebøy - 150kg 1RM
Benkpress - 130kg 1RM

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: noen forbedringer til min diettplan?
« #4 : 01. februar 2013, 17:09 »
Takk for svar!

Noen erfaring med denne? http://www.proteinfabrikken.no/default/Fettsyrer/Plasma-MCT-Pulver-400g-Ironcore-Nutrition-16344-p0000008558.aspx

Tenkte kanskje å kjøpe med noen pakker med den, som jeg kan ta i proteinshaken så jeg slipper så my karbs.
Tenkte å prøve å spise mye protein, mye fett og lite karbs å se hvordan det går.
Tenkte å prøve å legge meg på 3000kcal og se hvordan kroppen min blir etter en stund.
Evnt gå ned til ca 2000kcal om jeg ikke merker noen hensikt med første valget..

Utlogget Engdahl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: noen forbedringer til min diettplan?
« #5 : 07. februar 2013, 23:06 »
Takk for svar!

Noen erfaring med denne? http://www.proteinfabrikken.no/default/Fettsyrer/Plasma-MCT-Pulver-400g-Ironcore-Nutrition-16344-p0000008558.aspx

Tenkte kanskje å kjøpe med noen pakker med den, som jeg kan ta i proteinshaken så jeg slipper så my karbs.
Tenkte å prøve å spise mye protein, mye fett og lite karbs å se hvordan det går.
Tenkte å prøve å legge meg på 3000kcal og se hvordan kroppen min blir etter en stund.
Evnt gå ned til ca 2000kcal om jeg ikke merker noen hensikt med første valget..

Jeg har ingen personlige erfaringer med det produktet, men du kan godt prøve! Det viktigste er å finne hva som funker for deg.

Du bør holde deg på minst 2500 kalorier om dagen, hvis du går under det så går mer og mer av muskelmassen bort. Ta før og etter bilde, det hjelper voldsomt med forandringer og du får et skikkelig svar for hva som funker for akkurat DEG. Det hjelper ikke hva alle andre sier om ditt og datt, hør heller på erfaringer fra deg selv enn teorier fra artikler osv Smiley

Sjekk ut www.youtube.com/strengthcamp for sykt gode tips osv!
17 år - 184cm høy - 90 kilo
Markløft - 170kg 1RM
Knebøy - 150kg 1RM
Benkpress - 130kg 1RM

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!